A BKV Zrt. megkezdte a felújított metrószerelvények átmeneti kivonását a forgalomból, hogy soron kívül átvizsgálják azokat. A társaság MTI-hez pénteken eljuttatott közleményében az áll: a BKV Zrt. és a Közlekedési Hatóság folyamatosan egyeztetett a 3-as metróban forgalomba állított, korszerűsített szerelvények meghibásodásairól, műszaki állapotáról. A hatóság a BKV-val egyeztetett döntést hozott a felújított szerelvények forgalomból történő átmeneti kivonásáról, amelynek végrehajtását a BKV Zrt. megkezdte – írták.
Ezután azonnal megkezdődik a szerelvények soron kívüli átvizsgálása, a fennálló hiányosságok megszüntetése. A vizsgálatok teljes körűek lesznek, ennek megfelelően ki fognak terjedni az egyes berendezések, alkatrészek ellenőrzésére, a műszaki, forgalmi személyzet beavatkozásaira és a funkcionális működésekre is – hangsúlyozták. A vizsgálatok elvégzésére szerelvényenként várhatóan négy-nyolc napra lesz szükség, így optimális esetben az első szerelvény akár már a jövő hét második felében újból forgalomba állítható lesz – közölték. Ebben az átmeneti időszakban az 3-as metróvonalon a régi metrószerelvények fognak közlekedni.
Péntek reggel a Nyugati pályaudvarnál ismét meghibásodott egy szerelvény, és több percig nem tudott ajtót nyitni. A Nagyvárad tér és Újpest-központ között pótlóbuszokat is be kellett állítani, mert leállt a metróközlekedés ezen a szakaszon. Mint azt megírtuk, a nap folyamán a BKV több mint 800 millió forintos kötbérigényt jelentett be késedelmek miatt a 3-as metró vonalán futó szerelvények gyártója és felújítója, a Metrovagonmas felé, és azonnali hatállyal Magyarországra kérette a társaság vezetését. A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium közlése szerint a Közlekedési Hatóság pedig azonnali hatállyal kivonatta a forgalomból mind a hat felújított metrószerelvényt pénteken.
Az első felújított metrószerelvény március 20-án állt forgalomba Budapesten, de már az első napokban probléma adódott vele. Tarlós István főpolgármester a kezdeti hibák után azt mondta, azok elkerülhetetlenek a felújított szerelvények esetében is. Március végén közölte, akkor lesz baj, ha egy hónap múlva is vannak hibák a vonatokkal. A BKV június elején a meghibásodások miatt egy időre az összes felújított szerelvényt kivonta a forgalomból. A szerződés szerint 222 metrókocsi felújítása csaknem 220 millió euróba kerül.
Forrás, vezető kép: MTI/Balogh Zoltán
khm
2017-06-24 at 13:17
Amúgy szerintem is jobb lenne,ha a fővárosi tunya népség rászokna a gyaloglásra.
Hiszen ezt írta nekik elő a maszopos gyülevész horda,a pénzek totális ellopásával.
Nem hogy metrótok nem lenne,hanem semmiféle közlekedésetek.
vektortér
2017-06-24 at 10:32
http://index.hu/24ora/?s=&tol=1999-01-01&ig=2017-06-24&profil=&rovat=&cimke=2-es_metr%C3%B3&word=1&pepe=1
Névtelen
2017-06-24 at 04:43
Azért durva ár, hogy egymillió euro egy szerelvény felújítása!