Egy fiatal szocialista politikus gázolt halálra egy férfit a Heves megyei Apcnál még tavaly december 9- én – értesült a Hatvan Online. A helyi portál információja szerint Romhányi Csaba több mint egy éve lejárt jogosítvánnyal vezetett, kocsijában egy kiskorú gyermek is ült.
A december 9-én történt balesetben egy kisteherautó – eddig tisztázatlan körülmények között – ütött el egy kézikocsit toló férfit az egyik apci hídnál, az áldozat a helyszínen életét vesztette – írja a Hatvan Online. A portál azt írja, hogy a halálos baleset egyik résztvevője az MSZP-hez köthető Societas – Baloldali Ifjúsági Mozgalom hatvani és megyei csoportjának vezetője, Romhányi Csaba volt. A portál érdeklődésére ezt maga az érintett is megerősítette, ám ennél bővebben nem kívánt nyilatkozni. Romhányi Csaba nem válaszolt arra a kérdésre sem, hogy a baleset után lemond-e a politikai posztjairól.
A Ripostnak azt mondta, hogy “ha fényvisszaverő mellényt húzott volna, időben észreveszem a gyalogost.”
Amikor a fékre léptem, ő már a szélvédőn volt, majd átrepült a szemközti oldalra. Előbb én, majd a mögöttem érkező busz vezetője is próbálta újraéleszteni, de hiába. Mellettem ült a kilencéves kisfiam is, aki végignézte a tragédiát. Másnap este visszamentem a helyszínre, és gyertyát gyújtottam az áldozat emlékére.”
– mondta a lapnak a politikus.
Hírzárlat a szocialistáknál, plagizáló gázoló
A Hatvan Online azt írja,hogy az MSZP térségi internetes szócsöve, a máskor jólértesültségét gyakran fitogtató 60lap.hu hetek óta a súlyos hallgatást választotta a történtekről, pedig az oldal szerkesztője, Bíró József alelnök az MSZP Hatvan és térsége szervezetében, tehát nem kellett volna messzire mennie az információért. Korábban pártakcióban együtt is álltak a nyilvánosság elé. A Societas Hatvan Facebook oldalán sincs semmi a tragédiáról, pedig az elhunyt DK-s politikus, Kakukk György családjának külön részvétet nyilvánítottak. Az apci gyászolóknak nem.
A portál beszédesnek tartja azt is, hogy a 60lap.hu korábban arról sem számolt be, amikor Romhányi Csaba Érsek Zsolt megyei elnöki székének megszerzéséért indult, a tisztújítási akcióról egyedül a Hatvan Online írt, pedig a párt országos alelnöke, Márton Roland is Hatvanban gyűjtött aláírásokat Romhányi Csabával. LMP-s sajtóértesülések szerint Romhányi Csabát a jelölőbizottság végül plágiumon érte a pályázattal kapcsolatban, ezt követően Romhányi vissza is lépett a jelöltségtől. A Hatvan Online szocialista forrásai sem bocsátkoztak bő részletekbe, mondván az ügy kényes, amit a párt etikai bizottsága vizsgál. Az újraválasztott megyei elnök, Érsek Zsolt a balesettel kapcsolatban is mindössze annyit nyilatkozott a Hatva Online megkeresésére,“reméli, hogy meg tudja magát védeni ember és Isten előtt egyaránt.” A Societas hivatalos álláspontját annak országos elnöke ismertette:
Minden országúton közlekedő autóvezető rémálma a koromsötétben, sötét ruhában, az útesten (sic!) közlekedő gyalogos vagy kivilágítatlan kerékpáros. Nem véletlen az, hogy az összes közlekedés biztonsági tájékoztató kiemelten foglalkozik ezzel a balesetforrással, mivel nagyon nehéz észlelni és ezért elkerülni az ilyen sajnálatos baleseteket. Minden ilyen tragédia szörnyű hiszen egy ember halálról van szó, éppen ezért nem egy hírponttálnak, (sic!) s legkevésbé nem a Societasnak kell megítélni, a baleset pontos körülményeit. A rendőrség teszi a dolgát, ismeretlen tettes ellen nyomoz.”
S bár Romhányi elismerte a baleset okozását, a szocialistáknak más az álláspontja a balesetről:
„Tudomásunk szerint ebben az ügyben is a rendőrség nyomozza ki azt, hogy mi történt, az ügyészség emel vádat azzal szemben, aki megszegte a törvényt, és a bíróság dönt ártatlanságról vagy bűnösségről. Tehát, hogy ki, vagy mi okozta a balesetet, talán még korai megállapítani. Tudomásunk szerint Romhányi Csaba a balesetnek csak tanúja, tehát nem is gyanúsított ami a kérdés fényében még szintén messze áll a bűnösségtől ezért a “halálos tragédiát okozó” megfogalmazásuk értelmezhetetlen, így logikailag az első három kérdésük is az.”
A férfit szerinte hátulról ütötték el, a korábban rendőrként dolgozó alpolgármester véleménye szerint a féknyom hossza és annak kanyarodása azt mutatja: nem időben fékezhetett az autós, és nem lehetett rendben a fékhatás sem.
– Én láttam a féknyomot, 20-25 méter hosszúságú, balra elívelt, átment bőven a felezővonalon. Jobbra van egy gátőrház, ott kezdődött. 13 méteres féknyom van 50 kilométeres sebességnél ABS nélkül, annak idején tanultam. Itt a baloldali fék szerintem rendesen fogott, a jobboldali viszont nem. Satuféknél ha kormányzunk, akkor is a hossztengely mentén megy tovább az autó. Ha jók lettek volna a fékek, egyenes lenne a féknyom
– véli Halmai László, aki az elhunytról azt mondta, hogy jó szándékú, dolgos ember volt, a család pedig semmilyen vérbosszút nem fogadott, véleménye szerint azt valamelyik újságíró találta ki.
Nem igaz, hogy nem vette észre, előtte ketten is ki tudták kerülni Attilát az ismerőseim közül. Beszéltem a bátyjával, Gyulával, szerinte két sárga mellénye is volt Attilának. Az egyik nincs meg
– összegezte véleményét Halmai László.
Címlapfotó: Facebook.com
Forrás: Hatvan Online
Károly
2017-01-07 at 17:17
Tisztelettel, meghalt egy ember, aki hiányzik a családjának!
A szociópata az szociópataként nyilvánul meg.
Részvétem az elhunyt családjának.
Tollner Ferenc
2017-01-07 at 16:40
Senkinek nem fér bele halálos gázolás. És ez pártfüggetlen. A körülmények vizsgálata, és a döntés az igazságszolgáltatás feladata. Ha valaki tudatlanságból vagy figyelmetlenségből közlekedik olyan helyen ahol nem lenne szabad, és szenved halálos balesetet, akkor is minden normális embernek sajnálni kell, és részvéttel kell gondolni rá és hozzátartozóira. Ez nem lehet FIDESZ, vagy Kommunista kérdés.
khm
2017-01-07 at 13:50
Vért vettek-e ettől?
Vagy bemondásra helyszíneltek?
khm
2017-01-07 at 13:21
Amúgy ilyenek a FÉKEK és ELLENSÚLYOK. 🙂
Rájuk nem vonatkoznak. Ők a fizika törvényei felett állnak,illetve ülnek. Az ülést komolyan gondolom,és hosszabb időre.
khm
2017-01-07 at 13:16
Már a Moldova is megírta,hogy a párttitkár fiának évi egy halálos gázolás megengedett.