A jótékonyság politikai ruhát öltött, azaz a jótékonyság köpenyébe burkolózva érnek el egyesek kártékony politikai eredményeket – mondta előadásában Henri Boulad. A nemrégiben magyar állampolgárságot kapott egyiptomi szerzetes elmondta, ahhoz nem kell számológép, hogy lássuk, milyen jövő vár Európára. Mint kifejtette, az iszlám őszintétlen kedvességgel, megtévesztéssel, de ha ez nem megy, agresszióval éri el céljait, de akik erre felhívják a figyelmet, megbélyegzik. Boulad szerint a magyar kormányfő próféta, aki ajtót nyit Európa megújulása felé. Megjegyezte, a világ változásban van, és váratlan eredményeket hozhat a francia választás is.
„A civil állampolgári lét a megoldás – A vallások együttélésének alapvető feltételei a Közel-Keleten” címmel tartott előadást Henri Boulad egyiptomi jezsuita szerzetes a Pázmány Péter Katolikus Egyetemen, aki egy héttel ezelőtt azért vette fel a magyar állampolgárságot, mert egyetért hazánk migrációs politikájával és az üldözött keresztények melletti kiállással. Az eseményen köszöntőt mondott, Fodor György prorektor, a Pázmány Péter Katolikus Egyetem dékánja, valamint Soltész Miklós, az EMMI egyházi, nemzetiségi és civil társadalmi kapcsolatokért felelős államtitkára.
Keresztény szenvedéstörténet
Henri Boulad előadása bevezetőjében megköszönte hazánknak azt a támogatást, amelyet az arab világban a keresztényeknek nyújtunk. Felidézte, családja történetén keresztül is könnyen levezethető a közel-keleti keresztények szenvedéstörténete. Először Damaszkuszból voltak kénytelenek Egyiptomba menekülni, amikor a muzulmánok mintegy húszezer keresztényt gyilkoltak le. Az ekkor nyitott, toleráns és felvilágosult Egyiptom arca is hamarosan megváltozott, amikor Gamal Abden-Nasser került hatalomra, és utat tört magának az 1928-ban alakult Muzulmán Testvériség világhódító célokat kitűző, szélsőséges muszlim ideológiája. Hozzátette, mára több mint 80 országban van jelen a Muszlim Testvériség, céljuk pedig a saría-jog világméretű elterjesztése.
Befogják a szánkat
A jezsuita szerzetes elmondta, ezt a célt először fokozatosan, ravaszsággal, ügyeskedéssel akarják véghezvinni, de ha ez nem jár sikerrel, akkor az agresszióhoz fordulnak. Ez a kettős szemléletmód jellemző az arabokra, ugyanakkor ezt sem Európa, sem a keresztény egyház nem meri észrevenni. Azokat pedig, akik erre a kettős játékra, és Európa fokozatos iszlamizálására figyelmeztetnek, iszlamofóbnak állítják be. A politikailag korrekt beszédmód napjainkban azt jelenti, hogy ha valaki ellent mer mondani a hivatalos ideológiának, azt megbélyegzik.
Ezzel befogják a szánkat, semmit sem tehetünk, csak hallgathatunk
– hangsúlyozta a Boulad.
Boulad hozzátette, e folyamatok ellen védekezhetünk ököllel, de a civilizált ember inkább ész érvekkel harcol. Ugyanakkor egy olyan közegben, ahol az embernek nincs joga a védekezésre, nincs lehetősége a párbeszédre, ott végül elfogynak a lehetőségek, és marad az agresszió. A szerzetes véleménye szerint az európaiakat a PC-beszéd megfosztotta minden jogától, amelyet a muzulmánokra ruháztak át, így 30 év múlva az iszlámé lehet Európa.
Ehhez nem kell számológép
A szerzetes felhívta a figyelmet arra, míg Magyarországon egy családban 1,2 gyermek születik, addig a muzulmánok akár 4-6 gyermeket is vállalnak. Brüsszelben a fiúgyermekek több mint 50 százalékát Mohamednek hívják.
Ehhez nem kell számológép. És ha a demokrácia jegyében a muzulmánok elérik a többséget, véget ér ajáték
– jelentette ki.
Henri Boulad kiemelte, ő nem a muzulmánok ellen, hanem az iszlám ellen emeli fel szavát. Hozzátette, elsőként a muzulmánok esnek áldozatául a szabadságot, az ellenkező véleményt elnyomó, börtönnel fenyegető iszlámnak, amelyet már maguk a muzulmánok sem bírnak elviselni. Megjegyezte, az iszlám európai térhódításában a migráció és a demográfiai jellemzők mellet ugyanakkor fontos szerepet játszik, hogy Európában hatalmas űr tátong, amelyet az iszlám vallás képes betölteni.
Orbán próféta
Orbán Viktort ultarkonzervatív politikusnak bélyegzik, miközben a magyar államfő egy próféta, aki ajtót nyit a változás felé – emelte ki Boulad. Hozzátette, érdemes lesz megvárni a francia választási eredményeket, amely éppolyan váratlan fordulatot hozhat, mint az amerikai elnökválasztás. mint kifejtette, a nyugati ember most kezdi kinyitni a szemét,ugyanakkor még az arab világ muzulmánjai között is hasonló folyamat megy végbe.
Döntő pillanatban vagyunk amikor minden megváltozhat, Európa fordulópontra érkezett
– hangsúlyozta hozzátéve, a magyarok sem hódoltak be a brüsszeli diktátumoknak, inkább gyökereikhez tértek vissza.
Humanizmus és őszinte beszéd
Boulad arról is beszélt, a Közel-Kelet etnikai problémáira egyedül a francia forradalom humanista vívmányai szolgálhatnak megoldással. A békés együttélés alapvető feltétele annak elismerése, hogy mindannyian emberek vagyunk, a vallás pedig csak másodlagos kérdés. A vallás Istenre tartozik, a haza pedig az ország minden állampolgárára.
A szerzetes elmondta, egy muzulmán országban az embereknek három választási lehetőségük van. Vagy eleve muzulmánok, vagy adót kell fizetniük, amellyel végeredményben kiszipolyozzák, de békénhagyják őket. Szélsőséges esetben valaki vagy fölveszi az iszlám vallást, vagy levágják a fejét. Megjegyezte, az iszlám hódításának elsőként a keleti keresztények, az első keresztények leszármazottai estek áldozatul. A muzulmán hódítás előtt csak Észak-Afrikában 680 püspökség volt, amelyből mára egy sem maradt. Szíriában, Irakban és Libanonban a keresztények aránya 20 százalékról két százalékra apadt. De még a demokratikusnak mondott, Erdogan-vezette Törökországban is 0,3 százalék a keresztények aránya. Ebben a helyzetben egyedül az őszinte beszéd szolgálhat megoldással, mivel miközben az iszlám mosolyogva teával kínál, tetteiben a kereszténység ellehetetlenítésén ügyködik. A hazugságra épülő kommunikációnak, a Nyugat is áldozatául esett, hiszen mindig azt hallja, amit hallani szeretne, a valósággal azonban képtelen szembenézni.
Minden mozgásban van
Henri Boulad felhívta a figyelmet arra is, a Muzulmán Testvériség már Washingtonba is befészkelte magát, hiszen Barack Obama egyik legrangosabb tanácsadója is közülük került ki. Ezt az iszlám-barát viszonyt folytatta volna Hillary Clinton is, ha nem bukik el a választásokon. A szerzetes úgy látja, jelenleg minden mozgásban van a világban, és ez a választási eredményeken is tükröződik. Utalt ugyanakkor arra is, hogy véleménye szerint a háttérben egy láthatatlan kéz, a pénz világa, a bankárok mozgatják a szálakat kedvezőtlen irányba. Mint kifejtette, a pénz manipulálja a katolikus egyházat, a Muzulmán testvériséget, Brüsszelt, vagy az USA-t is.
Miközben Európát kifacsarják, mint egy citromot, mivel uralom alá hajtását a migráció eszközeiben találták meg, Magyarország igyekszik ettől megszabadulni. Amikor a jótékonyság politikai ruhát ölt, azaz a jótékonyság köpenyébe burkolózva érnek el egyesek politikai eredményeket, Magyarország összefog ez ellen a környező országokkal. A szerzetes szerint, Európa kezd meginogni, de nem szabad elfogadni a sorsszerűséget, senki nem veheti el az emberi cselekvés szabadságát, és Magyarországon egyelőre még lehet szabadon beszélni.
Az úrtól kaptunk egy szívet meg egy fejet
A PestiSrácok.hu kérdésére Henri Boulad kitért arra, Ferenc pápa állásfoglalása elég világos. A kétségbeesett menekülteket be kell fogadni, de figyelembe kell venni az óvatosság szempontjait, a realitás elvét is, amelyről a pápa több alkalommal is említést tett. Hozzátette, ha szépek is a szándékok, de a szituáció a jelenleg a realitásérzék hiányát mutatja. Az úrtól kaptunk egy szívet arra hogy szeressünk, de egy fejet is arra, hogy gondolkozzunk. Ha ez a két szerv nem működik együtt, az katasztrófához vezet.
A szerzetes szerint a pápa a befogadás képességének fontosságát hangsúlyozza, egyszersmind felvetődik annak lehetősége, hogy Európa elsüllyed a migrációs áradatban. Emiatt fontos lenne tudnunk, kik az igazi menekültek. Felvetődik a szándék kérdése is, hogy a menekülés, vagy az elfoglalás szándékával érkeznek–e. Azokat ugyanis, akik azt az utasítást követik, hogy ne integrálódjanak, ne fogadják be az Európai értékeket, azokat el kell küldeni. A jezsuita szerzetes szerint Európa is bevándorlókból áll, de akik korábban ide érkeztek, azok elfogadták a közös alapelveket. Ezt az egyensúlyt fenyegeti az iszlám, mert ők elutasítják ezt a modellt. Ha sikertelen az integráció, haza kell küldeni a bevándorlót, és ennek a szelekciónak mihamarabb végbe kell mennie.
Az eseményen a jezsuita szerzetest Soltész Miklós egyházi, nemzetiségi és civil társadalmi kapcsolatokért felelős államtitkár köszöntötte. Soltész Miklós többek közt arról beszélt, Nyugat-Európa önzése és az iszlám terjedése nem először sodorta bajba hazánkat és egész Európa stabilitását. Megjegyezte, Magyarország kész befogadni azon Nyugatról menekülő rémült politikusok és újságírók tömegeit, akik jelenleg még hazánkat támadja migrációs politikája miatt. Az államtitkár hangsúlyozta, kötelességünk megvédeni hazánkat, és fellépni a vadliberalizmus, a vallást a természeti törvényeket felrúgó értéktelen ideológia ellen. Hozzátette, „mi is a Jóistent szolgáljuk”, csak más módon, mint ahogy azt egyesek helyesnek gondolják.
Fotók: Horváth Péter Gyula/PestiSrácok.hu
rianás
2017-10-30 at 21:54
Ciki, de ez nem Madách, hanem tömény Vörösmarty
https://www.arcanum.hu/hu/online-kiadvanyok/Verstar-verstar-otven-kolto-osszes-verse-2/vorosmarty-mihaly-6EBD/kisebb-koltemenyek-1834-1855-76A0/a-guttenberg-albumba-78FD/
A többi is kb ennyire hiteles…
Kaktusz
2017-03-25 at 19:26
görbe gábor
Te miről hadoválsz? van neked bármiféle fogalmad is arról, amit beszélsz?
medvefalvy
2017-03-25 at 06:34
A cím ismét ferdít.
Itt, KE-ban mintegy 50-100 millióan tudjuk, hogy mi történik, és felmérjük ennek következményeit is.
A döbbenet ebben a történetben – természetesen elárultatásunkon és megaláztatásunkon túl – a Nyugat és a nyugati ember agymosott árulása, és annak a felszínre kerülése, mennyire keveset is számítunk.
OV-nak mindehhez semmi köze. Szimplán ügyesen lovagol egy hullámon.
etruszkszumirszittya
2017-03-25 at 03:48
Az ilyen primitiv falu bolondja ateistákkal nincs mit povedálni.
Vagy talán másvallású csak a keresztényeket tünteti ki különleges eszelős gyűlöletével?
Engem ez túlzottan nem érdekel mert sookal jobban ismerem a kereszténység bűneit és tévedéseit. Itt számomra a kulturáról van szó amihez hozzátartozik a sztoikus filozófiától a görög és római gondolatvilág és erkölcs miközben teljesen tudatában vagyok hogy azok is követtek el óriási gaztetteket.
A lényeg hogy emberi élet a földön szumir etruszk egyiptomi görög római politikai elméletek vallások filozófiák nélkül nem létezik. Az izraelita vallás egy kis dokoráció az egész tetején.
A nők elnyomása az egész emberi kulturában a kinaitól az arab a hindu stb. csak a magasabb rendű kereszténység miatt lett lehetelenné. Az a gondola hogy minden emberben van egy isteni szikra görög de egyebn keresztény godolat és hogy minden ember ér valamit és beleszólása lehet a saját életébe tehát nincs egy magasabb értékű lény aki uralkodik és atöbbi akarat nélküli rabszolga ez egy keresztént gondolat de görög alapozással.
Madách gondolatai alapjában véve keresztény gondolatok mellékesen Madách gyenge volt görög és német filozófiában és egyik ősapám segitett neki ezekben a gondolatokban bár a lángész maga fogalmazta meg amit aztán Arany kijavitott. Szklabonyán volt jegyző.
De unom az idiótákat rosszindulatú gennyeknek válaszlogatni.
Primitiv buta műveletlen korcs gecik.
A kommunista és ateista és szabadkőműves féligazságokat és hülye rágalmakat pofázod.
Coki dög.
etruszkszumirszittya
2017-03-24 at 23:27
Az internet csodája folytán sikerült egy angol interkúját meghallgatnom ami nem tökéletes de megfelelő. Aztán két három francia szentbeszédét amit nem tudtak leforditani azt mondták hogy homélia különben a két hölgy nagyon jól forditotta amolyan 95%os pontossággal amiből én a 99%át értettem jól mert nagyon lassan és nyomatékosan beszélt franciául.és természetesn alig volt valami új abban amit mondott. Mindez könnyen érthető olyannak aki több nyelven olvasta mondjuk az ephezusi levelét szent Pálnak vagy ismeria gondolatai nagyrészét..
Ugyanakkor nem ment bele túl mélyen aTheilard de Chardin filozófiájába teológiájába amit
magyarul is olvashatunk egy párizsi magyar jezsuita forditásában. Neve ha jól emlékszem Szabó Ferenc. Theilhard de Chardin sajnos egy teljesen új nyelvezetet alkotott. Az ő egyik fő fogalma az omega Ω ποντ. pont ami egy kozmikus Krisztus ami felé tendál az evolúció.
Különben Marshall MacLuhan Gutenberg Galaxy például global village stb. nem amerikai hanem kanadai. Angol profom vele járt Oxfordba. Már akkor gyártotta a fantasztikus átfogó elméleteket.
Érdekes még hogy Theilhard de Chardin az Indexen volt pár évtizedig.
Aztán emliti a perszonalizmus filozófiáját amiből tanultam mert amikor Nagy Szent II János Pál pápa könyvét vagy róla olvastam a perszonalizmust egy nagyon olcsó és gyenge filozofálásnak tartottam.mondjuk a phenomenológiához vagy az existencializmushoz mérve.
Pláne az Étienne Gilson neo Thomismusához. De itt Henri Boulad teljesen más teológikus megvilágitásba helyezte a perszonalizmust ami nem episztemológiája miatt vagy metafizikája miatt hanem teológiai értelmet ad neki ami már teljesen más torta.
Ezért lehet II J. P. t teológusnak tartani sőt eredetinek is azonban túlzás filozófusnak mondani.
Mindenképpen megbékéltem végre tehát a perszonalizmus gondolatával de csak mint teológiával nem mint filozófiai iskolával.
Különben mást jelent franciául és angolul a filozófus szó. Angolul kizárólag a valódi filozófusokat jelenti tehát episztemológiával foglalkozókat mondjuk azonban franciául a philosophe csak gondolkodót jelent.
Theilhard de Chardin is teológus és philosophe de nem filozófus.
Pascal aki nekem is egyik kedvencem – fúj eretnek pietista! – viszont akkora philosophe hogy elfogadják filozófusnak is bár nem dolgozott ki egy szisztematikus rendszert mint Descartes például.
Szóval nagyon örülök hogy megismertem ezt a szir jezsuitát akit érdemes lesz még többet
olvasni és hallgatni az internet jóvoltából.
Az a meglátása is hasznos hogy a mohammedanizmus nem egy vallás hanem egy teljes világnézet és vallás és gazdasági ideológia és világhóditó terv.
Az is csodás hogy a százmilliós Japánban van ezer egyetem mig az egy milliárdos Mohammedanizmusban nincs arányosan tizezer egyetem hanem alig ötszáz tehát a fele mint Japánban.nem a tizszerese. Tehát Japán húszszor olyan művelt mint az összes mohammedán ország együttvéve.
Nekem az is nagyon tetszik hogy egy 86 éves ember még mindig meg akarja váltani a világot mint egy 16 éves sőt nekünk is azt ajánlja.
Hát ezt nem tudom. Mi csekély ezer éve igyekszünk megváltani a keresztény Európát
és hálából Európa állandóan megtépáz.
Nekünk olyan sok történelmünk van hogy szeretnénk egy kis nyugalmat mondjuk egy évszázadot történelem nélkül.
medvefalvy
2017-03-25 at 06:29
Köszönöm az infokat
Magyarné H.Szilvia
2017-03-24 at 22:11
Függetlenül a politikai hovatartozástól össze kellene fogni és együtt kiállni minden olyan ember vagy kezdeményezés mellett ami a biztonságunkat ,családunk , gyerekeink,unokáink biztonságát próbálja megvédeni.Úgy látom a harag az egymás elleni utálatot használja ki az európai ,senki által nem választott vezetők többsége. Amíg mi hétköznapi emberek nem látunk át az aljas módszereiken és bedőlünk a hazugságaiknak addig ők álnak nyerésre és véghez fogják vinni aljas előre eltervezett céljaikat. Én nem vagyok semmilyen politikai párt tagja sem de még szimpatizáns sem.
Nem szeretnék semmilyen politikai megjegyzést kapni .Egyszerűen a napi életben résztvevő ,napi 12 órát dolgozó ápolónó vagyok. hiszem,hogy tudunk egymással kultúráltan,egymás gondolatait továbbvivő beszélgetést folytatni,hogy ne legyen igaza a sok senkinek akik a nyakunkon ülnek.
qwert
2017-03-24 at 21:01
jó a szöveg
khm
2017-03-24 at 17:36
Filozófiát Franciaországban, teológiát Libanonban, a pszichológiát és pedagógiát az Amerikai Egyesült Államokban végezte. Három doktorátust szerzett. Visszatérve Egyiptomba az ifjúság nevelése és a szociális munka területén dolgozott….
Alighanem akár angolul is beszélhetett.
etruszkszumirszittya
2017-03-24 at 15:55
Feltételezem hogy ez a Henri Boulad S.J. neve után itélve vagy francia vagy egyiptomi esetleg szir.
Gondolom beszédét nem arabul tartotta amit a hallgatóság 1%a sem értett volna. A franciát talán 5%. Esetleg angolul beszélt amit meg talán 33% érthetett valamennyire. És az is holt biztos hogy magyarul még nem tanulhatott meg tehát megyarul sem beszélhetett.
Akkor milyen nyelven mondta el ezt a beszédet? Latinul? Görögül?
Erreföl egy ósdi vicc kiegészitése jutott eszembe.
Az opitimisták oroszul tanulnak. A pesszimisták kinaiul.
És most jön az én kiegészitésem: a realisták arabul….
Kaktusz
2017-03-24 at 17:01
Nem tudom, hogy tudtad-e, de feltalálták a tolmácsolást…
khm
2017-03-24 at 17:34
Eredetileg szíriai családja évszázadok óta Damaszkuszban élt. Nagyapja, Szelim a körülbelül húszezer libanoni és szíriai keresztény életét követelő 1860-as keresztényüldözés elől Damaszkuszból Alexandriába menekült és ott telepedett le.[3] Henri Boulad édesapja szír, édesanyja olasz származású, a család francia anyanyelvű katolikus.