Az elmúlt 24 órában több mint háromezer embert mentettek ki 25 különböző akcióban a Földközi-tengeren – jelentette hétfő hajnalban az ANSA olasz hírügynökség. A német-francia-olasz kezdeményezésű SOS Mediterranée kilenc hajóból összesen mintegy ezer embert, köztük csaknem kétszáz gyereket mentett ki.
A mentőegységek a javuló időjárásnak tudják be, hogy egyre többen próbálkoznak az átkeléssel. Idén már körülbelül 16 ezer menedékkérő kelt át a Földközi-tengeren Olaszországba (nagy részüket az olasz parti őrség hajóztatta be a kontinensünkre), s több mint ötszázan vesztek a tengerbe az év eleje óta. Hétfőn Rómában több európai uniós és észak-afrikai ország belügyminiszterei egyeztetnek majd a migrációs válságról.
Nálunk is támadnak
Tizenkilenc határsértőt tartóztattak föl péntektől vasárnapig Magyarország területén – tájékoztatta az Országos Rendőr-főkapitányság hétfőn az MTI-t. A rendőrség honlapján olvasható statisztika szerint pénteken hat, szombaton hét, vasárnap megint hat embert tartóztattak föl, és kísértek át az ideiglenes biztonsági határzáron a szerb-magyar határnál a rendőrök és a katonák. Az elmúlt héten a szerb-magyar határ térségében 62 embert tartóztattak föl és kísértek vissza, a megelőző héten – március 6-ától 12-éig – ez a szám 147 volt. Más külső határszakaszon és beljebb az országban a héten négy határsértőt fogtak el – derül ki a rendőrségi összesítésből.
Forrás: MTI. Vezető kép: MTI/AP/Santi Palacios
Névtelen
2017-03-20 at 16:27
Kedves Gizi!
Fogj párat kézen és vidd haza!!
VESSZ ÉSZ
2017-03-20 at 15:50
Ezek megőrültek,összeszednek mindenkit (talán még a strandokon is),és az EU-ba szállítják őket.Csak pénzért csinálhatják,mert ingyen nem lehetnek ekkora hülyék.Valami nagyon nagy aljasság van készülőben,mert nem ok nélkül csinálják ezt a migráns válságot az biztos.
khm
2017-03-20 at 15:34
Az elfogadott nemzetközi jogi elvek szerint veszélyben forgó hajókat és azoknak legénységét a szárazföldre való menekülésben és a mentésre szolgáló közintézmények igénybevételében akadályozni nem szabad. Az egykori partjog (Strandrecht), amelynek értelmében a partlakosok a hajótöröttek vagyonát, hajdanta magukat a hajótörötteket is prédának tekintették, a mai civilizált világban már nem érvényes.
A 19. század végén a következő szabályozások voltak érvényben: A hajóroncs (Wrack) és a partra vetett tárgyak a foglalásnak nem tárgyai, ha csak a jogosult kétségtelen módon tulajdonáról le nem mondott; tehát csak mint elhagyott dolgok (derelictio). Az angol 1854. évi hajózási akta az egyes partlakosok által okozott károkért az egész községet teszi felelőssé. A mentőknek azonban mérsékelt mentési díjra (salvage) van igényük. A partállamoknak is nemzetközi jogi kötelességük a veszélyben forgó külföldi hajóknak, nemzetiség, vallásra való tekintet nélkül segélyére sietni; hajótörés esetében a hajót és az azon levő értékeket és egész felszerelését ugyanabban az oltalomban és segítségben részesíteni, mely a belföldi hajóknak jutna osztályrészül. Angliában az erre rendelt hivatalnokokat receiverseknek nevezik. Viszont minden államnak joga van a mentési költségeknek megtérítését attól az államtól követelni, amelyhez a hajó, melynek érdekében a költségek történtek, tartozik, ha és mennyiben a hajótörést szenvedettek a költségeknek késedelem nélküli megtérítésére képtelenek. Ezeket a kérdéseket hajózási szerződésekben szabályozzák.
Hajótörés (hajó megfeneklése, elsüllyesztése, összezuzatása) szándékos okozása, ha ezáltal másnak élete vagy vagyona veszélyeztetett, a 19. század végén a magyar büntetőtörvénykönyv (444. §) mint közveszélyes büntettet 5-10 évig, súlyos testi sértés esetében 10-15 évig, ha pedig a hajótörés által valaki életét vesztette, amennyiben gyilkosságnak esete fenn nem forgott, életfogytiglan tartó fegyházzal büntette; a gondatlanságból okozott hajótörést mint vétséget, egy évig és ha halált okozott, 5 évig terjedhető fogházzal büntette (445. §).
khm
2017-03-20 at 15:33
Az olasz tengerészek emberkereskedők lettek? Vagy ugyan miért szállítják át ezeket? Kevés a kátrány a kátránypapírgyárban?
Érdemes lenne megnézni mit ír a tengerészeti törvény. Hátha ott csak a legközelebbi partot jelölik ki a PAPÍRRAL IGAZOLT hajótöröttnek !!!
Ferenc
2017-03-20 at 15:06
Továbbra is folyik az olasz állami embercsempészet! És még van pofájuk embercsempészetről prédikálni!
Ferenc
2017-03-20 at 15:02
Gizi!
Az is keresztény érték, hogy az öngyilkosság bűn! Kollektíven is! Nem tudtad, akkor jegyezd meg! A vatikánnak is ajánlom figyelmébe! Ha viszont majd minden európai nő – te is Gizi! – 10 gyereket szül (abortusz nuku!), akkor már nem kell félnünk, hogy “kiszaporodnak” bennünket a saját hazánkból. Addig viszont tartsunk szünetet a muszlimsímogatásban, mert egyébként Jihadi John bicskája fog más belátásra bírni. De akkor már késő lesz!
hóbagoly
2017-03-20 at 15:02
Nem értem, hogy a humanitárius cselekedet miért nem merül ki abban, hogy kimentik ezeket az eszementeket a tengerből, és utána nem Európa felé, hanem vissza a kiindulási parthoz vinnék őket, és tennék ki ott őket. Ha ez rendszerré válna, nem indulnának el ennyien, mert hát semmi értelme. De így, elindul, mert már induláskor abban bízik – és sajnos nem megalapozatlanul – hogy úgyis kimentik, és akkor már ingyen Európába kerül. Ezek mind gazdasági okból migránsok, nem fenyegeti őket életveszély a hazájukban.
Sajnos, bizonyos szempontból várható volt ez a XXI. századi népvándorlás, mert a globális felmelegedés miatt a föld jelenlegi melegebb területei forróbbá, élhetetlenebbé válnak, s a túlszaporodott népesség onnan áttelepül a még élhetőbb földrészre. Ehhez még hozzájön a jólét ígérete munka nélkül, s máris megvan a motiváció. Mi fel se tudjuk fogni, hogy az az iszonyatos nagy tömeg, amely még csak készülődik, milyen hatalmas, hatványozott az utánpótlás, s lassan ők lesznek többségben Európában.
Kaktusz
2017-03-20 at 12:46
Csak, hogy ezek nem menekültek, hanem élősködők. Ugyan mutasd már meg nekem, hogy abból másfél millióból, akit befogadott Európa, hányan dolgoznak?
Az én véleményem az, hogy az EU hajói ne mentsenek ki egyet sem, hanem irányítsák vissza a ladikokat Afrika partjaihoz.
medvefalvy
2017-03-20 at 12:31
Még!
Még!
Még!