A BKV nem tekint el a 3-as vonalon meghibásodott felújított metrószerelvények után járó 2 milliárd forintos vagy azt meghaladó összegű kötbérigényétől – jelentette ki Tarlós István főpolgármester csütörtökön, Budapesten tartott sajtótájékoztatón.
A városvezető közölte, az ügyben jogi egyeztetések zajlanak, de a BKV nem tekint el a kötbérigényétől, és azt a főváros tulajdonosként nem is engedné. Tarlós István azt mondta, a 3-as metró felújítása egyáltalán nem áll rosszul, a szerelvények és az infrastruktúra területén is történtek előrelépések. A korábbi visszahívások után ismét hat felújított szerelvény jár a 3-as vonalon, szerdán pedig megérkezett a hetedik jármű, amely napokon belül közlekedhet – mondta Tarlós.
Hozzátette, a jövőben havi kettő helyett három felújított szerelvény érkezhet Oroszországból, amivel ledolgozható a jelenlegi nyolchetes csúszás, és 2018-ban már csak felújított szerelvények közlekedhetnek a 3-as vonalon.
A főpolgármester közölte azt is, hogy augusztus közepén vagy végén írhatják alá a vonal északi szakaszát, valamint az alagutat érintő felújítási szerződéseket. Megerősítette, hogy az északi, a Dózsa György út és az újpesti végállomás közötti szakaszra 23 százalékkal, az alagútra pedig 15 százalékkal magasabb összegű ajánlat érkezett, mint amit a BKV igazgatósága alátámaszthatónak minősített.
Kijelentette, a felújítás megkezdését pénzügyileg és jogilag sem hátráltatja semmi, az északi szakasz buszpótlásának előkészítése pedig már meg is kezdődött. Tarlós István kérdésekre válaszolva úgy fogalmazott, a főváros pénzügyi helyzete miatt a metrófelújítás tervezésekor választaniuk kellett a legmagasabb szintű akadálymentesítés vagy a felújítás elhalasztása között, ezért úgy döntöttek, hogy lesz akadálymentesítés, de az nem lesz teljes körű.
Tarlós István és Bolla Tibor, a BKV elnök-vezérigazgatója beszámolt arról is, hogy a társaság hivatalból feljelentést tesz közérdekű üzem működésének megzavarása miatt annak a felújított 3-as metrószerelvénynek az ügyében, amelyet egy az ajtóvezető sínbe helyezett fakocka akadályozott szerdán.
A főpolgármester erről azt mondta, feltehetőleg valaki két állomás között szándékosan helyezett el egy pontosan méretre vágott fakockát, amivel a közlekedés akadályozása mellett a közvélemény elbizonytalanítását is célozhatta, azt a látszatot keltve, hogy ismét valami baj van a felújított szerelvényekkel.
Tarlós István sajtótájékoztatóján felajánlotta Lányi András írónak, ökológusnak, hogy a közgyűlés hajlandó újra tárgyalni a Római-part árvízvédelmének mikéntjéről, ha be tud gyűjteni egy olyan szakvéleményt, amely hitelt érdemlően bemutatja, hogy egy a Nánási út és a Királyok útja vonalára elhelyezett védmű minden szempontból hatékonyabb lenne a parti védekezésnél. A főpolgármester a témával kapcsolatban közönséges hamisításnak nevezte a parton felállítani tervezett mobilgát most megtekinthető modelljét.
MTI; Fotó: Blikk
Ferenc
2017-08-01 at 10:53
Próbálgatja körmeit a nemrégiben lezajlott sorosista szabotőrtanfolyam.
khm
2017-07-29 at 13:20
Combino Supra/Combino MkII[szerkesztés]
Searchtool right.svg Bővebben: Combino Supra
A klasszikus Combino típus (az MkI) jelenleg nincs gyártás alatt. Budapest és a portugáliai Almada városa a gyártóval való megegyezés alapján egy ADtranz elv-licenc alapján legyártott új villamostípust kapott, Combino Supra néven. Ezek alumínium helyett már könnyűszerkezetű acélból épülnek fel. Jellemzőjük még a multicsuklós „klasszikussal” szemben a rövidcsuklós kialakítás, csak itt már a Tátra villamosokból ismert rudazat vagy MAN-féle torziós rugózás helyett alacsony építési magasságú hidraulikát alkalmaztak; ez magával vonta a forgózsámoly és a padlólemez teljes áttervezését.
A poznańi Combino utastere
A konstrukció hibái[szerkesztés]
2004. március 12-én a Siemens mérnökei bejelentették, hogy az alumínium vázak elméretezései miatt bekövetkező törésveszély miatt tanácsos minden 120 000 km-t futott Combinót kivonni a forgalomból. A hajszálrepedésekkel borított falak miatt fennállt a veszélye, hogy a plafon leszakad, súlyos balesetet idézve ezzel elő. Április tizenkettedikén a Siemens bejelenti: tervezési hiba áll a háttérben. Május végéig számtalan járművet kivontak a forgalomból több európai városban is. A Siemens veszteségei 300 millió euróra tehetők. A hibából tanulva Budapesten már kifinomultabb változatok közlekedhetnek, hiszen ide már áttervezett, rozsdamentesacél-szerkezetű prototípusok érkeztek (emiatt késett a kivitelezés is, amiért kárpótlásul 3 milliárd forintot fizetett a Siemens a BKV-nak). Kisebb gondot jelent az alacsony padló miatti magas kerékdobok közötti szűk hely.
khm
2017-07-29 at 13:23
Legyek hitetlen,mint a zsidóbérenceink?
Ferenc
2017-07-28 at 10:20
“Dolgoznak” az 56-ban még muszkavezető “haladó erők”.
Helga
2017-07-28 at 08:08
Mi meg rajtad röhögünk!
Pen
2017-07-27 at 21:27
Nekem kifejezetten tetszik a felújított szerelvény, ha nem is muzeális érték, mindenképpen illik Budapesthez. Amolyan bájos retrós hangulat. Csillognak vilognak. Nyugaton ilyet nem látsz, szépek, újszerűen régiek. A kezdeti nehézségek meg úgysem fog érdekelni senkit később. Én csak gratulálni tudok.
zia
2017-07-27 at 17:14
Hümmm! A demszky féle vadonatúj siemens szerelvények ugye teljesen hibátlanul működtek az első perctől? Ugye? 🙂
Kaktusz
2017-07-28 at 12:30
hmm, én nem így emlékszek…
khm
2017-07-29 at 13:19
Itthon: Siemens: a Combino-hibák kínosak – HVG.hu
hvg.hu/itthon/20060801siemens
2006. aug. 1. … A főváros körúti forgalmába állított, Siemens gyártmányú villamosok szombat óta
tartó … Lerobbant Budapesten egy Combino villamos.
Nesze buzi,csak egy kis emlékeztető!
Ha már anyád elé nem vagy hajlandó elmenni a kupleráj elé.
Matykó-X
2017-07-27 at 17:07
Na, a büdös trollok fosnak, hogy szabotázs miatt lesz egy kis nyomozás. Helyes, ennek ugyanúgy utána kell járni, mint a BKK elleni DOS támadásnak: az is simán szabotázs.
Anna
2017-07-27 at 18:13
Úgy ám! Remélem el is kapják őket.
Anna
2017-07-27 at 16:56
Az emberileg és szakmailag kiváló főpolgármester urat, Tarlós Istvánt a hülyéknek most sem sikerült hülyére venni. Gratulálok!
Kaktusz
2017-07-27 at 16:54
miről beszélsz Pityu? Netán te voltál, aki szándékosan odahelyezett egy fakockát, ahova nem kellett volna, vagy valamelyik libsibolsi elmebajos társad?
Kaktusz
2017-07-28 at 12:29
Soros a piszkos munkával nem szennyezi be a kezét. Neki ott vagy te meg a társaid, akik egy kis aprópénzért kinyaljátok még a hátsóját is.
DrNemoda
2017-07-27 at 16:37
Nagyon úgy tűnik, hogy megint bakot lőtt ez a tehetséges polgármester (az biztos, hogy polgármester, de hogy miben tehetséges, azt még meg kell kutatni) ! Nos, a képen bemutatott fakocka az ajtó szállítás és javítás, valamint a beállítás közbeni blokkolására szolgáló, eredeti, orosz rétegelt lemezből készült fakocka, a maga pontos és precíz méretezésével ! Ez van, urak ! A nagy orosz mérnökök – persze – azonnal látták ezt, és kínosan feszengtek, amíg rá nem jöttek, hogy ebben a mi kis túlképzett hazánkban a kutya sem ért ehhez, életében nem szállított metrókocsit sehová ! Feltehetően még hűtőszekrényt sem (azt is más hozta neki haza). Az a vádaskodás meg, amit ez a tehetséges ember véghezvisz, az a fidesz-éra terméke ! Nagyon gyorsan meg kellene ettől szabadulni ! Még a fakocka is röhög rajta !
Matykó-X
2017-07-27 at 17:04
Tarlós, magával ellentétben, mérnök. Alig hihető egyébként a süket duma, amit elövezet. annyit ér, mint a “doktorátusa”.
Kéfa
2017-07-27 at 16:28
A metró esetében csak azért akadályozni hétköznapi emberek életét ilyen cselekménnyel, mert feltehetőleg vagy baromi rossz humora van, vagy a cikkből következtethetően rezsimfóbiája lehet az illetőnek. Ez így nagyon durva cselekedet.
Remélem nem egy jószándékú hekker volt, aki az esetleges hibára akarta felhívni a figyelmet a fakockával.
A világon egyetlen metrót sem terveztek tömény rosszakaratra vagy a bolondokházára számítva.