Önálló, a többi ellenzéki párttól független egy hónapos népszavazási kampányra készül a Demokratikus Koalíció szeptember 2-től, amelynek során végig arra buzdítanak, hogy a szavazók maradjanak távol az október 2-i referendumtól. A DK – saját számításai szerint – tízmillió forintból gazdálkodik, amelyből 500 óriásplakátot és százezer kisebb plakátot helyeznek ki, miközben Facebook-kampányt is indítanak, valamint utcai kitelepülésekre, több nagy rendezvényre és országjárásra is készülnek.
A párt ügyvezető alelnöke hétfői, budapesti sajtótájékoztatóján azt mondta, hogy október 2-án Magyarországon “EU-ellenes álnépszavazást” tartanak egy “hazug kérdéssel”, amelynek az az egyetlen célja, hogy felhatalmazást adjon a kormánynak az unióból való kilépésre. Molnár Csaba kijelentette: ők viszont meg akarják értetni a választókkal, hogy a távolmaradás is szavazat, mert aki távol marad, az az ország uniós tagságára szavaz. A DK kampányának költségek körülbelül tíz millió forintra rúgnak, amit a párt saját forrásaiból, illetve a tagok és támogatók adományaiból gyűjtenek össze. Ha további támogatásokat kapnak, akkor a kampány költségei is növekednek – tette hozzá.
A kampánynyitó rendezvényt szeptember 2-án tartják majd Budapesten, a Zsófia rendezvényhajón, az eseményen Gyurcsány Ferenc pártelnök is beszédet mond – közölte az EP-képviselő. Emellett szeptember második felében Londonban is kampányolni fognak – mondta. A kampányzárót október 1-jén rendezik, amikor élőlánccal körbeveszik a Parlamentet, október 2-re pedig egy “meglepetés rendezvénnyel készülnek” – jelentette be a politikus. Hozzátette, hogy a kampánynyitón és a kampányzárón is várhatóak meglepetések, mert az egy hónap alatt összességében hat-hét “meglepetéselemmel készülnek”.
A kampány során a DK az október 2-án “Maradj otthon, maradj Európában!” illetve a “Ne menj el a Fidesz Európa-ellenes álnépszavazására!” szlogeneket fogja használni. A párt óriásplakát-kampánya szeptember 15-től indul – közölte, indoklásként kiemelve, nem tudnák az egész hónapos hirdetést kifizetni. A párt körülbelül 500 óriásplakátot helyez ki országszerte, amelyeken Gyurcsány Ferenc pártelnök mellett Molnár Csaba és EP-képviselőtársa Niedermüller Péter lesz majd látható. Emellett százezer kisméretű, kiragasztható plakátot is készítenek – sorolta Molnár Csaba. Aktivistáik egy hónapra kitelepülnek az utcákra, a pultjaikon a “Ne menj el Orbán álnépszavazására” felirat szerepel majd – ismertette a további részleteket. A pultoknál szórólapokat osztogatnak valamint aláírásokat is gyűjtenek majd ahhoz az állításhoz, mely szerint: “Nem támogatom, hogy az Orbán-kormány kiléptesse Magyarországot az Európai Unióhoz” – jelentette be. A DK vezető politikusai is országjárásra indulnak, nem lesz olyan választókerület, ahol nem jelennek meg – emelte ki Molnár Csaba. A budapesti kampányrendezvények nagyobbik része, amelyeket Gyurcsány Ferenc tart majd, nem hagyományos fórumokra, hanem úgynevezett “utcai fogadóórák” lesznek – közölte. A Facebook-kampányról beszélve hangsúlyozta, hogy csak a parlamenti frakciókkal rendelkező pártok hirdethetnek a televízióban, ezért a DK számára csak az internetes felület maradt. A párt három kampánykisfilmet illetve egy a pártelnök részvételével készített filmet tesz majd közzé az interneten – mondta az alelnök, aki arra is kitért, hogy egy stúdióban jelenleg is dolgoznak a kampánydalukon. A Facebook-on is gyűjtenek aláírásokat, amelynek során arról várnak véleményt, hogy Orbán Viktor miniszterelnöknek le kell-e mondania, ha a referendum érvénytelen lesz – mondta az alelnök.
A mérhető támogatottsággal rendelkező demokratikus ellenzéki pártok ugyanazt gondolják, hogy távol kell maradni a referendumtól – felelte arra a kérdésre, hogy miért nem folytatnak közös kampányt. Hozzátette, hogy meglátásuk szerint ha ugyanazt gondolják és ugyanazt mondják a témáról, akkor több emberhez juthatnak el, ha mindenki külön kampányol.
Molnár Csaba a sajtótájékoztatón nem akart válaszolni arra a kérdésre, hogy nem közvetít-e rossz üzenetet, ha az ellenzéki pártok vezetői nem jelennek meg egy közös színpadon. Indoklásként hozzátette, van néhány olyan kampányelem, amit egyelőre nem szeretne elmondani. Csak az MSZP és a DK által kötött megállapodásra hívta fel újra a figyelmet, amely szerint a szocialisták a DK október 1-i, míg a DK-sok az MSZP október 2-i eseményére mozgósítja saját szimpatizánsait.
Forrás: MTI
Fotó: MTI
khm
2016-08-30 at 13:44
És nem csak szar,hanem kicsi is,és elég drága.
Na ilyen az,ha a milliárdosok közé betéved a hétköznapi rajongó,amelyik,még pénzt is áldoz,hogy a milliárdosnak még több ilyen szarszendvicsre legyen pénze.
khm
2016-08-30 at 13:42
A képen látható egyed,azt magyarázza,hogy bár elég szar a szendvics,hisz ő csinálta,de a híveknek kötelező ájult áhítattal fogyasztani.
Kata
2016-08-29 at 19:21
Egy magyar ember ilyet nem tesz,a magyarság ellen! Az ilyen és ehhez hasonló
dolgok miatt vívta ki a magyarság zömének utâlatât,elkenszenvêt!
Ezt Fletó nem bocsâjtjuk meg.
J57
2016-08-29 at 17:18
Mit akar ez a szarházi tróger?
Aladin
2016-08-29 at 16:23
Ugy néz ki mintha gyurcsány ilyen nyugdijas összejövetelen lenne. Na ezekkel oszt lehet kampányolni. gyurcsány eszik a nézöknek meg csorog a nyáluk.
Dino Rino
2016-08-29 at 15:11
Gyurcsotany az elmebaj határán van. Egy mocskos hazaáruló az egész csőcseléké. miért nem lehet ezekből kerítést építeni? Annyi eszük van mint egy kerítés oszlopnak.
M
2016-08-29 at 14:48
kúrcsányi miért nincs még böriben?
Tüske
2016-08-29 at 14:35
Hányingerem van ettől a balliberális tetves bandától.
khm
2016-08-29 at 14:08
Az úniós szavazás egyszer már megtörtént. Semmiképpen nem a Kvótareferendum.
Azt meg enélkül a zsé banda nélkül is tudjuk,hogy SEMMIKÉPPEN NEM MAGYARORSZÁG ÉRDEKEI a fontosak a számukra.