A Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestülete (NiT Hungary) levélben kérte a miniszterelnököt, hogy képviselje ügyüket a visegrádi négyek és Franciaország szeptemberi tárgyalásain, és vegye figyelembe a fuvarozók tiltakozását a számukra hátrányos szabályok ellen.
A szervezet keddi, MTI-nek küldött közleménye emlékeztet: március óta tiltakoznak magyar kezdeményezésre a kelet-európai fuvarozók az őket hátrányosan érintő nyugat-európai szabályozás ellen. Többek között hatályba lépett Németországban egy újabb jogszabály, amely szerint a fuvarozóknak pihenőidejüket kötelezően szálláshelyen kell letölteni, nem pedig a kamionban, ami jelentős költségnövekedéssel jár. A nyugat-európai hatóságok mindezen túl a kelet-európai fuvarcégek alkalmazottaitól országonként különböző igazolások – egyebek közt munkabér-igazolás vagy munkaszerződés, társadalombiztosítási igazolás, bérjegyzék – bemutatását követelik meg az adott nemzet nyelvén, illetve kiküldetésnek minősítve a munkavégzésüket az adott ország minimálbér-szabályainak alkalmazását írják elő. Nagy összegű bírságokat is kiszabnak a vállalkozásokra. Az érdekképviseleti szervezetek szerint az uniós kiküldetési irányelv alkalmazása a közúti ágazatra protekcionista, és a korábbi uniós tagországok piacait védi.
A NiT Hungary levélben fordult a magyar miniszterelnökhöz, aki Emmanuel Macronnal tárgyal majd a fuvarozókat is érintő jogszabályokról. A francia miniszterelnök korábban azt ígérte, figyelembe veszi majd a Franciaországban dolgozók bérének méltányos szabályozását. A V4-ek döntése szerint a magyar miniszterelnök kapott tárgyalási mandátumot a kiküldetési irányelv, vagyis a kelet-európai munkavállalókat érintő uniós szabályokról való egyeztetésre.
Dittel Gábor, a NiT Hungary ügyvezető főtitkára Orbán Viktorhoz címzett levelében kérte a miniszterelnököt: vegye figyelembe, hogy bizonyos uniós tagországok, piac visszaszerzési szándékkal hozott szabályai teljesíthetetlenek a magyar kamionosok számára, és kétségessé teszik a magyar fuvarozó vállalkozások sorsát. Az úgynevezett erős uniós országok célja vélhetően a saját fuvarpiacuk erősítése, és a kelet-európai versenytársak kiszorítása.
Közölték: a francia miniszterelnök majd csak szeptemberben érkezik Budapestre, a tárgyalás menetrendjét már augusztus folyamán egyeztetik. Sikeres megállapodás esetén a szeptemberi csúcstalálkozó eredményét októberben közösen tárják majd a többi uniós tagország elé.
MTI
Kéfa
2017-07-26 at 19:34
Amint egy kicsit nekünk fújna a szél, valahogy mindig keresztbe tesznek. Lenne egy kis előnyünk a fuvarozás terén (ha már ezt az előnyt a multik is kihasználják), erre rögtön jönnek a szankcióikkal. Az itt meglévő gyártulajdonosainak miért nem támasztják követelményként a német, stb. minimálbér kifizetését a magyar munkás számára? A magyar fuvarozó viszont fizessen.
Klárika
2017-07-26 at 02:49
” A bünös a magyar állam, hogy nem biztisit jó állást és jövöt.”
Szólj be emiatt az unióhoz, hogy mit szólnak ahhoz, ha az állam akarja “biztisit jó állást és jövöt.” Nem-e lesz abból protekcionista vádaskodás?
Ha meg államosít, hogy bele tudjon szólni a vállalat müködésébe, akkor annak van egy hadseregnyi ellenfele.
A komcsi érában az állam gondoskodott mindenröl, akkor az volt a baj.
Nem azért, mert én sem tudnám pontosan, hogyan kell a gazdaságot talpra állítani,jobban mondva mind a két talpára állítani, hiszen legalább az egyiken áll már. Ellenben mindenért mindig, reggeltöl estig az államot, értsd a kormányt szidni, vádolni, hibáztatni, az nem hat ki jól semmire.
Karel Stromph
2017-07-25 at 16:45
Feri Tekeri, tanulj meg egy kicsit okosabban gondolkozni. A merci-opel-audi gyárakazért jönnek Magyarorországra mert itt alacsonyabbak a bérek (külömben nem jönnének) – otthon is maradhatnának, de jönnek és JÓVAL magasabb bért fizetnek itt mint a magyar munkaadók. A multhétem azt hallottam hogy a kispesti Jáhn Ferenc egy komplett osztályat lezárták, mert MINDEN dolgozója a közli Ikeahozt ment dolgozni, mert az többet fizet. Semmi ok nincs nyafogásra. A bünös a magyar állam, hogy nem biztisit jó állást és jövöt.
f@kutya
2017-07-25 at 17:26
A Jáhn Ferenc kórház híre egy FAKE!
Tájékozottabnak kellene lennie, ha okos érveket akar felhozni.
Klárika
2017-07-26 at 02:15
Karel Strompf tanulj meg egy kicsit okosabban gondolkozni.
” A bünös a magyar állam, hogy nem biztisit jó állást és jövöt.”
“otthon is maradhatnanak, de jönnek és JÓVAL magasabb bért fizetnek itt mint a magyar munkaadók.”
Akkor miért nem maradnak otthon? Nem azért, mert még mindig jóval kevesebbet fizetnek a magyar alkalmazottnak, mint az otthoninak?
Persze, hogy, ki más is lehetne a bünös?
Miért mnincs magyar márka, ami jobb mint a Mercedes? mert Orbán még nem találta ki! Egy új repülögép megtervezését sem képes végrehajtani, nemhogy legyártani. Egy olyat, ami jobb ésolcsóbb is mint a meglevök
Tehetségtelen az új gyermekjátékok eltervezésében és az olcsóbb legyártásukban.
Szedd elö, légyszíves, az eszedet és nyújts be egy összefogó javaslatot arról, hogyan kéne egy teljesen felvevö piaccá, bedolgozó gazdasággá átalakított gazdaságot a létezö, terjedö globalizált gazd. rend keretében jó állást, mi több JÖVÖT is biztosító országgá átalakítani!
Németo. nem biztosít jövöt, hivatalos álláspont szerint, hanem csak ígérgeti és igyekszik!
Feri Tekeri
2017-07-25 at 15:41
azért nem csecse, hogy a fasiszta Banya a német béreket stb…kéri számon ?
cserébe mi is kérjük a merci-opel-auditól-és más cégektől, az itteni gyáraikban a német béreket !
de izibe !
…előbb utóbb elkerülhetetlen lesz, mert másképp kiürül az ország
Nagy Testvír
2017-07-25 at 15:11
Jó lenne már, a sofőrök érdekeit is, ilyen magas szinten képviselni valakinek! 😉