Tankönyv helyett tabletet kaphat 2018 szeptemberétől több ezer ötödik osztályos diák, és a tanárokat is korszerű digitális eszközökkel szerelik fel – mondta az oktatási államtitkár csütörtökön egy szombathelyi tanácskozáson. Palkovics László arról is beszélt, hogy tízmilliárd forintot szánnak iskolabuszok beszerzésére, amelyek kistelepülésekről viszik majd a felsősöket a jól felszerelt térségi vagy városi iskolákba.
Első lépésben hatezer tablet beszerzését tervezik, és már dolgoznak a megfelelő digitális tananyagok kialakításán, ha pedig a program sikeres lesz, általánossá fogják tenni. Harmincezer tanár informatikai oktatása már zajlik, és negyvenötezren kapják meg hamarosan a munkájukhoz szükséges digitális eszközt – ismertette.
A projektre 34 milliárd forint áll rendelkezésre, és ehhez társul egy 10,5 milliárdos, az iskolák wifi-hálózatának fejlesztésére szolgáló keretösszeg is
– közölte.
Palkovics László, a Vas Megyei Munkaadók és Gyáriparosok Szövetségének rendezvényén vállalatvezetők előtt úgy fogalmazott, az oktatás hatékonyságának javítását az alapoktól kell kezdeni, éppen ezért dolgoznak az új nemzeti alaptanterv összeállításán, és ezért merült fel az alapszintű oktatás idejének megnövelése, bár – tette hozzá – erről még nincs kormányzati döntés.
Az oktatási államtitkár a legutóbbi PISA-felmérés romló eredményeire utalva azt mondta, az okokat nemcsak az iskolarendszerben, hanem szociális területen és a szakképzésben is kell keresni. Utalt arra, hogy miközben az OECD-országokban az egyes iskolatípusok teljesítménye között nincs nagy különbség, nálunk például matematikából a hatosztályos gimnáziumokban Szingapúr eredményét hozták a diákok, a négyosztályosokban pedig Finnország és Németország szintjét, a szakgimnáziumokban és szakközépiskolákban pedig ennél gyengébb eredmény született.
Palkovics László szólt arról is, hogy terveik szerint – az új nemzeti alaptanterv bevezetésével párhuzamosan – 2019-től felmenő rendszerben kötelezővé tennék a középiskolai felvételit. Az elképzelés szerint a rendszer hasonlóan működne mint a felsőoktatás esetében, tehát központilag megszabnák, hogy hány diák vehető fel egy évben gimnáziumba, mennyi szakgimnáziumba és mennyi szakközépiskolába.
A fórumon résztvevő cégvezetők közül többen azt szorgalmazták, hogy a szakgimnáziumoknál ne csupán egy évet foglalkozhassanak a diákokkal a szakképzésbe bekapcsolódó vállalatok, hanem, mint régen, legyen erre ismét két évük.
Forrás: MTI; fotó: mandiner.hu
Kata
2017-04-07 at 13:17
Kormâny pârti vagyok,de ennél nagyobb hülyeséget még nem hallottam!
Palkovics Úr! Szerintem a könyvet nem helyettesítheti a tablet!
Fiataljaink a felmêrések sorân kevésbé jól szerepeltek,egy ilyen vàltozâs
Nem segíti az előre haladâst,csak gâtolja!
Meggondolandó!
khm
2017-04-07 at 16:45
Szerintem,meg nem hülyeség.
És most nem kakaóbiztos gépekről van szó…Évente több tonna papírt is meg lehetne spórolni ezzel.
Amúgy,regényt is olvastam már igaz én nem tableten.
Tehát semmi akadálya a tananyag gépekre töltésének,és onnan a használatának.
Ausztráliában,ahol irdatlan távolságok vannak,szintén így tanulnak a gyerekek. Csak ők otthonról.
Időnként vizsgáznak. S ennyi.
bb2
2017-04-07 at 10:55
Először a tanárokat kellene valahogy rávenni, hogy ne csak tanítsanak, hanem TANULJANAK is!
A legtöbb tanár -sajnos- hatökör a számítástechnikához, még a matektanárok is !
khm
2017-04-07 at 16:40
Van ahol ez igaz,van ahol nem.
Azt viszont erősen tudnám ajánlani,hogy a továbbképzésen részt venni nem akaró tanerő,érdemei teljes elismerése mellett,elég,ha a kollégiumban felügyeli a diákokat.
vektortér
2017-04-07 at 07:09
Jah, mert a tankönyv a hibás, nem a motiválatlan gyerek és tanár… A vég kezdete.