Egy egyházi személynek is lehet önálló véleménye az országot vagy éppen a városát érintő politikai életről – mondta a Szeged-Csanádi Egyházmegye püspöke az Echo Televíziónak.
Kiss-Rigó László azzal kapcsolatban reagált így, hogy a hétvégén Hódmezővásárhely esperes-plébánosa állítólag arra kérte a híveket, hogy a február végén esedékes időközi polgármester-választáson ne a „független” jelöltként induló Márki-Zay Pétert – aki mögé egyébként a teljes baloldali ellenzék felsorakozott – támogassák, hanem a kormánypártok jelöltjét, Hegedűs Zoltán alpolgármestert. Bár a nyilvánosságra hozott videofelvételek egyikén sem hangzik el konkrétan ez a mondat, a baloldali sajtó azonnal ítéletet hirdetett, miszerint a plébános nyílt kampányt folytatott a kormánypártok mellett.
Kiss-Rigó László szerint az egyház minden tagjának joga van részt venni a közéletben, és annak, aki egy közösség élén áll, kötelessége is. A püspök szerint a hódmezővásárhelyi Németh László plébános vasárnapi miséjén a polgármesteri választásokkal kapcsolatban csak tényeket közölt. Beszédében kiemelte, hogy a jelenlegi politikai vezetés értékrendje megegyezik az egyházéval. A püspök szerint Németh atya a másik jelöltről csak annyit mondott, hogy tisztázza a félreértéseket, miszerint ő nem az egyház jelöltje.
Az egyháznak nincs jelöltje, az egyház nem támogatja őt
– fogalmazott Kiss-Rigó. Hozzátette, hogy a plébános – anélkül, hogy személyiségi jogokat sértett volna – csak érzékeltette, hogy tapasztalatból sem tartja alkalmasnak az illetőt:
Lehet, hogy egy családos ember, jó ember, tiszteletre méltó ember, de vezetésre nem tűnt alkalmasnak – legalábbis abban a feladatkörben, amit betölt.
Márki-Zay Péter ugyanis egyúttal a helyi plébánia képviselőtestületének világi vezetője is – mondta a püspök.
Forrás: Echo TV; fotó: MTI
Névtelen
2018-01-20 at 10:41
Vannak püspökök akik a határ kerítést megszüntetnék,hogy jöhetnének szabadon a “bevándorlók” ez lenne a jó tétemény neki…
Névtelen
2018-01-19 at 21:41
Egyet értek.
Névtelen
2018-01-19 at 19:02
Sok “bölcs” ember hinti ránk a véleményét most is, mint mindig. Csak az a furcsa, hogy a azok akik soha nem is járnak templomba, azok itt nagyon okosak. Ugyanúgy, ahogy az adófizetők pénzét is azok emlegetik lépten – nyomon, akik nem is fizetnek adót, sőt talán nagy adócsalók.
laja46
2018-01-18 at 10:15
A politikának a katolikus templomban van a helye, mert a hitnek már sehol sincs háza Magyarországon!!!!!
Kaktusz
2018-01-18 at 16:42
Mondja ezt egy hitetlen, aki ki volt akadva az ellen is, hogy az iskolai hittanoktatást bevezessék az országban. Hiteltelen vagy.
laja46
2018-01-18 at 17:18
Kedves Kaktusz! Én már voltam iskolai hittanoktatáson! 1956-ban egy szem kállomistaként a katolikosok között. A második hittan órán kérdezte meg az esperes, hogy ki, milyen felekezetű? Én bevállaltam (akkor még) a hitemet, erre a fülemnél fogva kivezetett azzal, hogy itt pogányokra nincsen szükség! Erről ennyit! Mondhatod, hogy nem igaz! Ennek a katolikus esperesnek született egy fia a szakácsnőjétől, akit taníttatott és egyetemre járatott! Ezt a környéken tudta mindenki. Véleményem szerint ez becsületesebb dolog volt, mint a papság pedofil mivolta! A hiteltelen te vagy a hittan oktatásoddal és egyéb elfogult egyházi véleményeddel!!!! Magyarországon az ördögnek már semmi dolga nincs, az egyházad “viseltes” dolgai miatt!!!!!
Kaktusz
2018-01-18 at 22:53
laja46
Most melléfogtál nagyon. Én is kálomista vagyok. És ismerek katolikusokat, ilyet is olyat is, de ettől még nem lehet általánosítani. Te pedig pont azt teszed. Az pedig hogy te reformátusként katolikus hittanra iratkoztál be máris megmutatja, hogy mennyire voltál tisztában a hittanórával, meg a saját felekezeteddel. Én sem bírom a kétszínű katholikus papokat, de NEM ÁLTALÁNOSÍTOK. javasolnám neked is ugyanezt. Azonban mindezt félretéve helyes dolog a hittanoktatás az iskolákban. Már rég be kellett volna vezetni.
laja46
2018-01-19 at 07:00
Nem iratkoztam be hittanra, mert 1956-ban nálunk minden iskolásnak kötelező volt járni! Tudom, hogy Kálvinista vagy, mert a keresztyént írsz. A hittan oktatását az iskolákban fakultativan helyeslem! Aki akar, járjon.
laja46
2018-01-19 at 08:23
Kedves Kaktusz! Amit írok nem általánosítás! Ha egy felekezet egyháza meghagyja a gyomot világszerte, akkor “Vétkesek közt cinkos, aki néma.” (Babits Mihály ).Azt elismerheted, hogy Babits mindkettőnknél nagyobb (nem kilóra) ember volt? Amit írt, a katolikus egyházra is vonatkozik! Ha az erkölcstelen papokat maguk között tartják és falaznak nekik, akkor a többi sem különb!!! De nemcsak az egyház, hanem a szigorú erkölcsű pártokra is értendő! Orbán, Gyurcságy, Horn, Antallal a végén! A Kádár és Rákosi éráról nem beszélhetünk, mert az már egy másik történet!
Szóval itt elfilozofálhatnánk, de így napokat és lapokat is megtölthetnénk, mire valamiben egyezne a nézetünk.
Azért arra büszke vagyok, hogy a legnormálisabb kommentelővel kerültem vitába, normális emberi hangon!
Kaktusz
2018-01-19 at 09:45
Teljes mértékben egyet értünk a fakultatív dolgon, bár én messzébb mennék.
Névtelen
2018-01-18 at 09:41
EdIt! Egyeseknek szabad politizálni, a kettesek még a véleményüket sem mondhatják el.! Fentebb ez a helyzet.
Ferenc
2018-01-18 at 09:20
Mi az, hogy! Nagyon is, Püspök úr! Az ellenkezőjét csak a hazátlanok szeretnék!
edit
2018-01-18 at 09:11
NE MÁR—ÉS A PÁPA SIMOGATHATJA A MIGRÁNSOKAT ?????
AZ O.K. ?????
Kaktusz
2018-01-18 at 00:32
Melyik főnökre gondolsz? Arra, aki a liberális dumájával tönkreteszi Európát?
Hadd világosítsalak fel arról, hogy a püspököknek nincs főnökük, mert mindannyian teljhatalommal bírnak a saját egyházmegyéjükben. Ha a pápára gondolsz, ő csak addig “főnök”, míg a püspökök elismerik. Tehát a pápa(aki püspök) csak addig dumálhat, ameddig a többi le nem ülteti.
Zsebe László
2018-01-18 at 07:53
Hagyd, annyira ostoba úgy sem érti meg.
pampafu
2018-01-17 at 22:47
Mindig is hitvallása volt a Püspök Úrnak hogy a sötétben poroszkálóknak fényt gyújtson.
Névtelen
2018-01-17 at 22:45
Tisztelt Püspök úr ! A Jó Isten szeretete legyen Önnel, hogy
sokáig tudja mutatni az egyetlen létező utat. Amen.
Zsebe László
2018-01-17 at 22:45
László Bence kretén faszkalapnak üzenem újból: a Magyar Tudományos Akadémián NEM LEHET TANULMÁNYOKAT FOJTATNI!
Selejt liberális génhibás faszkalap.
LB
2018-01-17 at 23:20
A faszkalap az maga, mert minden bumburnyákság szálljon vissza arra, aki ezt a hangnemet elkezdte. Ember: nem a kocsmában van, de nem is a fecsúti stadionban szotyolaköködés közben! Három éves aspirantúrán voltam az MTA által alkalmazva, amelynek a végén sikeres kutatómunka esetén kandidátusi fokozatot lehetett szerezni. Nekem sikerült ez 27 évesen! Teljesen mindegy, hogy az MTA-t munkáltatónak, vagy iskolának tekintem, hiszen a tudományos kutatás is tanulás! A FB hibája, hogy nem ismer harmadik kategóriát! Ha Önt ez zavarja, akkor reklamáljon a FB-nál, maga kretén! Egy kocsmai bunkóval nem lehet szépen beszélni, hanem csakis a saját nyelvén. Magának ez a nyelve! Mivel maga kezdte ezt a stílust, így ne csodálkozzon, hogy ezt kapta vissza! Idióta!
Zsebe László
2018-01-17 at 23:51
Ostoba fasz vagy. Génhibás selejt. Az Akadémián nem lehet tanulmányokat folytatni. Még neked sem szerencsétlen kretén LB (László Bence)
És segítek a kamu profil két szó és nem kötőjellel kell írni mit te faszkalap ahogy írtad.
Szerencsétlen majom, hogy oktathat egy ilyen szellemi szemét egyetemen?!
És segítek, majom. a kandidátusi fokozat ma már kevés az egyetemi docens címhez.
De gondolom olyan szemetek mint te azok adták meg neked ezt a cafrangot.
Szaros génhibás vagy.
És az anyádat a retkes kurvát fenyegessed a faszbukon.
LB
2018-01-18 at 08:02
Zsebe László
Marha! A kandidátusi fokozat egyenlő a PhD-vel. Ezt az egyetemek mondják. Valójában viszont még magasabb is, mert sokan csak egy életmű eredményeként kapták ezt meg. Látszik, hogy maga csak faiskolába járt! Maga a génhibás selejt! A docensi fokozathoz meg van 46 tudományos közleményem rangos, nemzetközileg referált tudományos folyóiratokban, faszkalap! És 9 év tapasztalatom nyugat-európai kutatóintézetekben.
https://vm.mtmt.hu//search/slist.php?lang=0&AuthorID=10001369
https://scholar.google.hu/citations?user=4Ft5oJsAAAAJ&hl=hu
Magával csak így lehet beszélni, mert a garázdának sem filozófia eszmecserét tart a rendőr, hanem leüti!
Nem maga és Orbán gazdája fogja eldönteni, hogy ki lehet docens, és ki nem!
LB
2018-01-17 at 23:21
Zsebe László: maga még a magyar helyesírást sem ismeri! Nem szégyelli magát? “Folytatni”, nem “fojtatni”! Kretén, idióta!
Zsebe László
2018-01-17 at 23:56
Kretén olvasd el amit írtál, genetikai selejt, és akkor ugass a helyesírásról.
LB
2018-01-18 at 08:42
Zsebe!
Maga újfent bizonyította, hogy nem tud helyesen írni! Olyat maga nem ismer, hogy a mellékmondatok előtt vesszőt kell írni? Legalább 5 hibája van az agymenésében (2018-01-17 at 23:51). Valamint CSc=PhD, ez az egyetemek hivatalos állásfoglalása! Van 46 tudományos közleményem rangos tudományos folyóiratokban, ami sokkal több, mint ami a docensi címhez szükséges. Lyukra futott!
https://vm.mtmt.hu//search/slist.php?lang=0&AuthorID=10001369
https://scholar.google.hu/citations?user=4Ft5oJsAAAAJ&hl=hu
Maci Laci
2018-01-17 at 22:07
Sajnos a sok büdös kommunista még mindig ott tart, ahol 60 évvel ezelőtt.
Nem zárták a hívekre az ajtót, aki nem akarta meghallgatni, elmehetett.
Gáspár Anett
2018-01-17 at 21:24
Ha nem alkalmas, mit keres ott?
A katolikus egyház is tele van liberálnyikokkal…
Kaktusz
2018-01-17 at 21:11
Szemmel láthatóan jól esik félrebeszélni. Ugye?
Ugyan miért ne lehetne egy papnak véleménye, és miért ne mondhatná el azt? A pap netán nem élhet törvény adta jogával a szólásszabadsággal? Nem gondolod, hogy van annyira művelt, hogy akár az ország, akár a világ dolgairól tudjon jó véleményt mondani?
Miért kellene korlátozni bármiben is? És ha már itt tartunk a magyar történelem minden fontos pontján papok voltak ott, akik segítették az országot, pl Nándorfehérvárnál, amikor Hunyadi harcolt a törökkel, akkor Kapisztrán János szerzetes segített az ő hadával neki, különben az egész ország török kézre került volna, és még folytathatnánk a sort egészen a közelmúltig. De pl a romániai rendszerváltást is egy pap és az őt védő gyülekezet indította el. Tőkés Lászlóról beszélek. Szóval inkább hallgass, ha nincs normális véleményed, csak gyalázkodás…
LB
2018-01-17 at 21:36
Igen, a nevezett történelmi egyházi személyiségek az országot és a demokráciát segítették, nem pedig egy kétmilliós szimpatizánssal rendelkező politikai pártot, mely nem demokráciát, hanem autoriter,, tekintélyelvű társadalmi rendszert építget. Közülük kivenném Tőkés Lászlót, aki kezdetben még demokrata volt, de mára egy ultranacionalistává és antidemokratává vált. Saját családi élete is romokban van, feleségétől meglehetősen botrányos körülmények között vált el, mert megcsalta a feleségét. Mivel ilyenné, azaz ultranacionalistává vált, sohasem kapott rangos európai kitüntetést a romániai forradalomban betöltött szerepe miatt sem. Pedig pl. Václav Hável és Horn Gyula rangos európai kitüntetéseket kaptak! Tőkés semmit sem! A forradalom utáni viselkedése miatt érdemtelenné vált. Legalább három kortárs magyar főpap is bírálta Orbán politikai rendszerét, de Önök ezektől elvitatták a jogot, mert Orbán ellen szólaltak fel. Ezenkívül Ferenc pápa és a nyugat-európai katolikus és evangélikus papok sem Orbán oldalán állnak migránskérdésben. Ezzel azért jó tisztában lennie! Szó sincs arról, hogy az egyházaknak egységes véleménye lenne politikai kérdésekben. Hornról közterületeket és EP-beli termet is elneveztek Nyugat-Európában, míg Orbánról sohasem fognak elnevezni Nyugaton semmit sem, mert negatív, korrupt egy ultranacionalista személyként fog bevonulni a világtörténelembe.
Robibá
2018-01-17 at 22:07
Nyugaton díjakat kapni kétes dicsőség az én szememben. Nem baj nemsokára iszlamizálódik Európa és akkor szabad lesz az imámoknak a mecsetekben politizálni. Nektek meg nem lesz gondotok egyetlen keresztény papra/lelkészre sem, mert nem lesznek. Csak így tovább! (Azt nem tudom mi lesz a rabbik sorsa.)
Ez meg itten jó: http://www.demokrata.hu/blog/2018-01-15/arulas
LB
2018-01-17 at 22:15
Hável és Horn a díjakat nem mostanság kapták! Ön 1990 körül is ennyire nyugatellenes volt? Hasonlóan, mint a Kádár-rendszerben? Nevetséges ez a nagy visszatérés a semmibe! Magyarország ezért nem jut ötről hatra, mert ma is csak egy Nyugatnak bedolgozó ország, önálló ipari termékek nélkül, és mégis hátba támadja kenyéradó gazdáját. Márpedig Orbán újdonsült barátjának, Oroszországnak sincs semmilyen high-tech brandje, Oroszország csak nyersanyagai eladásából él. Ameddig azok kelleni fognak, és Oroszország már most is gazdasági válságban van az alacsony gáz- és olajárak miatt.
LB
2018-01-17 at 22:27
A Demokrata cikke hazugság. Én is vallásgyakorló katolikus vagyok, de nem keverem össze a vallást a politikával. Orbánt ál-kereszténynek tartom, – sem ő, sem családja nem igazi hívő! Nem is járnak ők istentiszteletekre! Ők nagyon is materialisták és ateisták, mert nem félnek Istentől, nem hisznek a túlvilágban. Különben nem követnének el annyi bűnt. Iványi Gábor ismeri Orbán lelkét, mert ő adta össze őt a feleségével, és ő keresztelte meg Orbán gyerekeit is. Orbán hálája az lett, hogy kivette Iványi egyházát a hivatalos egyházak listájáról. Orbán Iványival is ugyanolyan gonoszan cselekedett, mint Sorossal. Orbán a hála kifejezését nem is ismeri. Orbán szülei meggyőződéses párttagok voltak, apja párttitkár is. Orbán KISZ-titkár múltja így magától értetődő volt. Aztán liberális és antiklerikális lett, ki akarta küldeni a Parlamentből a csuhásokat. Volt már Soros-kedvelő, oroszgyűlölő, Putyin-gyűlölő, EU-kedvelő, és most mindennek az ellenkezője. Ilyen politikusban és emberben nem lehet hinni. Ő egy szörnyeteg!
Kaktusz
2018-01-17 at 22:42
László Bencze
Amit ön állít az megtévesztés, és a balliberális gondolkodás tetőfoka, mely szerint csak az a demokrácia, amit önök elképzelnek.Tőkésnek pedig nem a magánélete a fontos, hanem az, hogy mit tett egy országért. Maga nem tud különbséget tenni? Az pedig hogy ön szerint Orbánról nem fognak bármit is elnevezni, miközben a tömeggyilkos Hornról elneveztek ezt-azt, ….hát nem más mint reményekbe öntött spekuláció. Én azonban biztos vagyok, hogy 50 év mulva sok mindent fognak Orbánról elnevezni.
Továbbá, Marfi Gyula veszprémi érsek igencsak jól látja a helyzetet és vele van egy véleményen Kis-Rigó László is.
Az pedig, hogy egy pap ne politizáljon, nem más mint kommunista propaganda, mégpedig azért, mert ahogy fentebb is kifejtettem, sehol sincs megtiltva a Bibliában, sőt mi több maguk a próféták és minden más főszereplője a Szentírásnak politizált. De arról is beszélhetnénk, hogy törvény adta joga a papnak is kifejteni a véleményét ott és ahol jónak látja. Aki ebben korlátozza az a szólászsbadság és a véleménynyilvánítás ellen van. Meglep, hogy maga ezeket szajkózza állandóan, és mégis ellene van.
Továbbá, az amit a facebookos kommentben írt, miszerint kimenne a templomból, ha valamit hallana a paptól, ami politikával kapcsolatos egyértelműen azt mutatja, hogy lenézi a papot és nem gondolja, hogy ő legalább annyira okos és művelt mint maga. És azt is megmutatja a hozzászólása, hogy nem hívő katholikus, hanem csak kulturkeresztyén, aki elmegy egy templomba de ha olyasmit hall, ami nem tetszik neki, akkor átmegy egy másikba. No, ez a ballib liberalizmus.
Ellentmondások és félrebeszélések, és törvénytelenségek. Ez lenne maga?
Kaktusz
2018-01-17 at 22:57
László Bence
A 2 milliós szinpatizásnról meg annyit, hogy az ellenzék ennek még a töredékére sem képes, hogy kiállítsa. Tehát a demokráciában az kormányoz, aki a legtöbb szavazatot kapja. Nem beszélve arról, hogy a 8 milliós szavazásra jogosultnak 1/3 részét nem is érdekli a dolog, mert életében nem volt szavazófülkében, tehát ez az 1/3 rész is a fennálló rendszert támogatja. Mert ha nem támogatná, akkor elmenne és ellene szavazna. Tehát itt ismét bukik a logikája.
Továbbá Oroszország nincs válságban, ha bármi baj is van, az az Uniónak köszönhető. Magyarország pedig igenis képes és tud is lépni ötről-hatra, messze jobb helyzetben vagyunk, mint néhány éve.
A másik kommentjéről pedig annyit mondanék, hogy Orbán kb annyira álkeresztyén, mint maga. Ugyanis, mindig, amikor ideje van elmegy Istentiszteletre, és a kormányoldal képviselői is sokan járnak el. Nem beszélve arról, hogy rengeteg lelkész van a képviselők között, akik minden nap/héten elcsendesedéseket tartanak, amire azonban egy ballib képviselő sem jár be. Magának tehát nem áll jogában mert semmiféle jogi vagy etikai vagy erkölcsi alapja nincs arra, hogy megítélje a kormányfőt. Maga kizárólag a saját túlvilági életével törődjön és ne a máséval. Iványiról pedig annyit, hogy egy álszent hataloméhes ember, aki a mini egyházával(ami metodista beállítottságú) azért nem akar belépni a metodista közösségbe mert féltené a helyét és a pozícióját.
Az pedig, hogy állandóan a felmenőit és múltját emlegeti arra enged következtetni, hogy ön nem képes és ne akar a jelenben élni. Ugyanis egy embert nem a múltja alapján kell megítélni, mivel az ember állandóan változik és formálódik. Szemmel láthatóan ön erre nem képes. Sőt mi több, azok akik változnak ön által le vannak nézve.
Nos, úgy gondolom, hogy ideje lenne leszállni a magas lóról és a kioktató stílust befejezni. Ideje lenne abbahagyni a fölösleges gyűlölködést és kampányolást, mert úgysem ér el vele semmit, mivel a magyar nép nem megvezethető. Látják, hogy mi történik a világban és ezért úgyis úgy szavaznak, ahogy a lelkiismeretük diktálja. Pont.
LB
2018-01-17 at 23:09
Kaktusz Asszony / Úr!
Amit egy pap a napi pártpolitikáról mond a mise alatt, az nem Isten szava! Ezért mennék ki az ilyen templomból!
Kaktusz
2018-01-18 at 00:25
LB
Honnan tudja, hogy nem Isten szava? Nehémiás vagy Ezsdrás, és a többi bibliai szereplő szintén elmondta a véleményét a napi politikáról, a templomban illetve annak újjáépítése során. Akkor az őket hallgatók is kellett volna menjenek a templomból? Nézze meg, hogy a Biblia valamennyi szereplője politizált és legtöbb esetben a templomban. Tehát, amiről maga beszél az nem más mint kulturkeresztyénség és ezért menne ki a templomból, azonban az ilyenekért nem kár, ugyanis az egyháznak nem kultúrkeresztyénekre, hanem hívőkre van szüksége.
Névtelen
2018-01-17 at 21:45
Igaza van!!!
Névtelen
2018-01-17 at 22:09
A Kaktusznak van igaza!!!
?
2018-01-17 at 19:33
Mindjárt jön mérleg, a fő bértroll és rákezdi megint mint délelőtt.
Az egyházi személyeknek meg van tiltva a pártpolitikában való részvétel.
A tények most sem fogják zavarni a trollkodásban, hogy szó sincs pártpolitizálásról ebben az esetben, mivel a plébános nem párttag.