A Magyar Szülők Országos Egyesülete (MSZOE) dörgedelmes közleményt adott ki a minap, követelve, hogy az általános iskolák azonnal szüntessék be a diákok megbuktatását, főleg félévben, és leginkább nyolcadikban, amikor éppen tovább kellene tanulni, de a félévi elégtelennel, vagy elégtelenekkel szinte képtelenség – szúrta ki a Válasz.hu. Képviselőjük, Keszei Sándor a PestiSrácok.hu-nak leszögezte, ők a szülők véleményét tolmácsolták közleményükkel, mivel a jelenlegi pedagógiai módszer sok gyereknél nem működik, és az ösztönző szándék – mármint a félévi buktatás – a visszájára fordulhat. A szóvivő halálesetről is tud.
Azonnali megszüntetését
Honnan veszik a bátorságot az általános iskolák, hogy félévben megbuktatják a 8. évfolyamra járó iskolaválasztás előtt álló tanulóikat? A jelentkezési lapon fel kell tüntetni a továbbtanulók félévi eredményét, ezért a felvételt hirdető iskolák eleve kizárják őket a felvételből. Milyen pedagógiai módszer alapján döntenek a nevelőtestületek, hogy „elmeszelik” a nyolcadikos tanulókat? Javasoljuk a buktatás intézményének azonnali megszüntetését az általános iskolákban! – áll az MSZOE minapi közleményében.
Azt is írják még, hogy a hazai társadalmi közegben a „bukás” megbélyegző helyzet, pedig a “pedagógusok azt mondják, a félévi buktatás olyan pedagógiai eszköz, amely arra ösztönzi a lemaradó tanulókat, hogy a második félévben jobban tanuljanak. A szülők pedig fogadjanak magántanárt gyermekeik mellé, mert a 16 óráig nyitva tartó általános iskolában „nincs elég idő” sem pedagóguslétszám a nehezebben teljesítő tanulók felzárkóztatására. Az iskola nem segít! Nem a tanulási nehézségekkel küzdő gyermekeink értelmi képességével van a baj, hanem a megszokott oktatási módszerek azok, amelyek fogyatékosak. Érdekel valakit egyáltalán, hogy hány tanuló jár pszichiátriai kezelésre és hányan kísérelnek meg öngyilkosságot tanulmányi kudarcaik miatt évente?”
Teljesen kész van
Nem egy tragikus következményről számolt be portálunknak Keszei Sándor. A MSZOE képviselője azt mondja, rengeteg telefont kapnak elkeseredett szülőktől. Keszei Sándor tud olyan esetről, ahol a gyerek öngyilkos lett a tanulási kudarcok miatt, egy másikat pedig a pszichiátrián kezelnek.
Bementem a fiúhoz a pszichiátriára, hogy megvigasztaljam, de teljesen kész van!
– mondja Keszei, hozzátéve, a haláleseteket kegyeleti okból nem osztják meg a nyilvánossággal. Véleménye szerint az ösztönzőleg szánt pedagógia módszer komoly kárt okoz a felvételinél. A jelentkezési lapon ugyanis fel kell tüntetni a továbbtanulók félévi eredményét, az iskolák pedig nem vesznek fel olyan tanulót, akit meghúztak félévkor. Keszei szerint nem normális, hogy minden évben megbuktatnak kb. 300 ezer gyereket azzal a pedagógia céllal, hogy majd utána jobban fog tanulni.7
Fordítva ülünk a lovon
A megoldás nem az, hogy félévkor karót kap a gyerek, hanem hogy megkapja a kegyelem kettest. Ha utána sem kapja össze magát,
akkor viszont meg buktatni!
– szögezi le Keszei Sándor. A MSZOE képviselője azt mondja, a pozitív megerősítésre van szüksége a gyerekeknek és arra, hogy a buktatás helyett, leüljenek vele tanulni. Ezt a módszert használják a finneknél és a svédeknél is. Sőt, ha a gyerekek megbuknak, a tanár vonják felelősségre, teszi hozzá.
Ha a svédek megtanították írni, olvasni a migránsokat, hogy be tudják integrálni őket a társadalomba, akkor mi ezt miért nem tudjuk megcsinálni a magyar gyerekekkel?
– értetlenkedik Keszei Sándor. Azt sem érti, hogy van az, hogy funkcionális analfabétaként hagyják el a gyerekek az általánost, miközben délután négyig bent ülnek az iskolában. Azt mondja, egy 2012-es EMMI rendelet értelmében a gyerekeket 3-4 fős csoportokban egyéni foglalkozáson kellene fölkészíteni, ehelyett azonban kint rohangásznak az udvaron.
Az iskola nem azért van nyitva, hogy gyermekmegőrző legyen!
– hangsúlyozza az MSZOE szóvivője, aki szerint a Klebelsberg Központ nem finanszírozza, hogy legyen elég tanár az egyéni foglalkozásokhoz.
A Magyarországi Szülők Országos Egyesülete korábban is bírálta a pedagógusokat. A tragikus Pisa-teszt eredményei, szerintük a pedagógusok felelőssége, mert nem tanítják meg a gyerekeket írni, olvasni és számolni.
Címlapfotó: mszoe.hu
Névtelen
2017-02-14 at 20:28
Bölcsuhu!
Maga a választott anonim neve ellenére nagyon nem bölcs! Rossz a keresési módszere!
http://phys.chem.elte.hu/bencze/bencze2010.htm
https://vm.mtmt.hu//search/slist.php?lang=0&AuthorID=10001369
https://scholar.google.hu/citations?user=4Ft5oJsAAAAJ&hl=hu
http://www.fz-juelich.de/SharedDocs/Personen/IEK/IEK-2/EN/Werkstoffchemie/Laszlo%20Bencze.html?nn=1445958
Bóra
2017-02-14 at 10:34
A liberalizmus szép lassan, alattomosan kúszik az emberi elmébe. Nem tudom, miért példálóznak a finn modellel: nem jut eszembe egy híres finn atomfizikus, kémiai Nóbel-díjas, vagy kutatásainak eredményével az egész szakmàt lázba hozó történész neve sem. A hazai oktatás számos eredményt fel tud mutatni, tökéletes rendszer nincs. S ha már pszichiátria: nem hiszem, hogy egy labilis idegzetű gyermek kifejezetten az iskola poroszos rendszerének áldozata. Ki tudja, milyen közegben, családi környezetben szocializálódott? Komolyan azt várjuk, hogy a diákokkal szemben, akik már most is igen öntudatosak, a tanárnak még ez az utolsó, (nem)tudásra figyelmeztető eszköze is megszűnjön létezni?!
Anna
2017-02-14 at 09:26
És még egy a jó égbe! Nagyon régen, amikor nem tudtam szépen megrajzolni a kettes farkát, anyám éjfélig gyakoroltatta velem, s közben kaptam néhány fülest. Mégsem rohangáltam sem az ombudsmanhoz (nem is volt akkor), sem a tanárokhoz feljelentést tenni. Örökre megtanultam, ez a lényeg.
Anna
2017-02-14 at 09:22
A kedves szülők inkább figyeljenek jobban csemetéjükre, s ha kell segítsenek nekik, hogy a gyengébbek is tanulják meg az anyagot legalább igazi kettes eredményig.
Károly
2017-02-14 at 08:23
Tisztelettel, a pedagógus tudja, ha egy gyemrek szorgalma és magatartása elégtelen, akkor jogos az adott tantárgyból is az elégtelen.
Az életben is számonkérik az el nem végzett feladatot, és annak már komoly következményei vannak!!!!!!!!!!!!!!!
zseboszkiraly
2017-02-13 at 21:24
Felháborít, hogy egy ilyen demagóg, tele csúsztatásokkal teli hozzászóló, mint László Bence docens (??!) lehet az ELTE-n? Az nevezi magát elitegyetemnek?
Még hogy integrálták a svédek a migránsokat ? Meg hogy olyan jó a svéd oktatás ? Ostoba és hazug balhibbant közhelyek..
khm
2017-02-13 at 20:24
Na de,amennyiben jól emlékszem,az osztályzás azért van,hogy a tanuló eredményeit méltassák.
A nem buktatás,pedig a jól megérdemelt osztályismétlést akadályozná meg.
kobold
2017-02-13 at 19:11
a svédek NEM tanították meg írni, olvasni a migránsokat – a bevándorlók szegregáltak, a gyerekek (és felnőttek) jó része NEM TUD SVÉDÜL !
matyko-X
2017-02-13 at 18:53
Ez a Keszei nem tűnik képzett tanítónak. Hacsak nem a demagógia szakot végezte.
Nem kellene az – egyébként a svédek által is rossznak tartott – iskolarendszerükkel példálózni. Sajnos nem frissek a svéd életélményeim, de 20-30 évvel ezelőtt valamirevaló szülő nem a svéd állami iskolába, hanem a Francia, Német iskolákba adta a gyerekét. AZ állami oktatást addigra már tönkretette a liberális nevelés idoitizmusa.
A húgy-teszt eredményeiről meg csak a hozzá nemértők hiszik, hogy a publicity-n kívül másra is jók.