Tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat miatt első fokon tizenöt millió forintos bírságot szabott ki a Fővárosi Kormányhivatal a Wizz Air diszkont légitársaságra – közölte Budapest Főváros Kormányhivatala szerdán.
A közlemény szerint a fővárosi kormányhivatal Tuzson Bence közszolgálatért felelős államtitkár kezdeményezésére – a légitársaság januári poggyász-incidense nyomán – indított eljárást a Wizz Airrel szemben. Felidézték: a Wizz Air W62498-as számú, 2019. január 26-án Dubajból Budapestre tartó járatának utasai csak a budapesti leszállást követően kaptak tájékoztatást arra vonatkozóan, hogy a feladott poggyászok egy része nem érkezett meg a célállomásra. A kormányhivatal az eljárás során megállapította, hogy a járaton utazó hetven utas összesen kilencven csomagját a társaság nem az általános szerződési feltételeiben vállaltaknak megfelelően az érintett járaton szállította, hanem későbbi időpontban, más járaton.
A csomagok csak három nappal később érkeztek meg a célállomásra, amelyről az érintett utasok nem kaptak megfelelő tájékoztatást a kellő és elvárható időben
– írták.
Forrás/fotó: MTI
Hesslerezredes
2019-03-06 at 15:20
Ezt a 15 millát kb. 8 másodperc alatt kifizeti, mert a hátralévő 52 másodpercben megkeresik a 10x-esét! Röhej!
Trumpforpresident
2019-03-07 at 01:09
Az meg pláne röhej, hogy kb. kéthavonta változtatják (ezek is) a csomag- szabályaikat, részleteket, vagy az egészet. Követhetetlen. Csak annak nem számít a gyakran repkedők közül, aki csomag nélkül, vagy max. egy egy kis laptoptáskával utazik, de a többség gyakran kerül ezért bajba, vagy nagyon kellemetlen helyzetbe… és hát igen, ennek a bíírságnak semmiféle visszatartó ereje nincs.
Griffi
2019-03-07 at 12:57
Ugyan, ez túlzás. Amikor megveszem a jegyet, ellenőrzöm a csomagszabályzatot. Sokan szeretnének ügyeskedni, hát ennek vége. És végre elfér minden csomagom a fejem feletti tartóban, nem oda van benyomva fejenként 3-4 nagy bőrönd.