Megújulnak az érettségi általános vizsgakövetelményei 2023-tól: még nagyobb szerepe lehet a vizsgákon a tanulói kreativitásnak, problémamegoldó készségnek. A kormány módosított egyes köznevelési tárgyú jogszabályokat is, az érettségi vizsgakövetelmények felülvizsgálatával folytatódik a köznevelésben a tartalomszabályozás felülvizsgálata és megújítása – tájékoztatta az Emberi Erőforrások Minisztériuma (Emmi) kedden az MTI-t.
A leglényegesebb, széles körben egyeztetett változásnak azt nevezték, hogy – a 2020-ban közzétett új kerettantervek módszertani megközelítéséhez illeszkedve – több vizsgatárgynál előtérbe kerül a kreativitást és az önálló problémamegoldást igénylő értékelési formák – például a projektmunka – alkalmazása, és az egyes vizsgatárgyak struktúrája ennek megfelelően módosul. Az általános vizsgakövetelmények továbbra is az érettségi vizsgaszabályzatról szóló kormányrendeletben jelennek meg. A részletes vizsgakövetelmények pedig tavasszal, további egyeztetések után tárcadokumentumként lesznek elérhetők a minisztérium, illetve az Oktatási Hivatal honlapján.
A módosított szabályok felmenő rendszerben lépnek életbe, a 2023/2024-es tanév őszi vizsgaidőszakáig az eddigi követelmények szerint zajlanak majd az érettségik, a módosításnak tehát semmilyen hatása nem lesz az idei vizsgákra. A rendeletmódosítás részeként a kormány az Oktatási Hivatalt jelölte ki a jelnyelvoktatói névjegyzéket vezető hatóságként, valamint módosulnak a tankönyvi eljárásokkal kapcsolatos határidők, ezáltal egyszerűsödik az eljárás. A koronavírus-járványra tekintettel azoknak, akiknek 2022-ben már kötelező lett volna a Pedagógus II. minősítési eljárásban való részvétel, egy évvel kitolódik a minősítés határideje – áll a tárca közleményében.
Forrás: MTI; Fotó: MTI/Szigetváry Zsolt
zolatiguszti
2021-02-16 at 13:49
Ènaki
És hol tanulja meg?
Az életéből az első 20-22 évét valami közoktatási intézményben el majd.
Szülők nem otthon dolgoznak. Munkahelyre max alkalom szerűen lehet bevinni a gyereket már ha be lehet ugye…Nem véletlen, a legtalpra esettebb kölkök mind vidékről , gazdaságokból jönnek ahol több a szülővel töltött idő.
Kreativitást , probléma megoldó képességet meg leginkább a műszaki, és tudományos felkészültséget adó iskolák fejlesztik leginkább.
Elég ránézni egy Tarlósra meg Karigecire, ahogy az agyuk jár egy probléma kapcsán. De veheti a produktív munkát sose végző fletót is.
Ènaki
2021-02-16 at 12:56
Megint egy okos. A diak vizsgàzzon a tananyagbòl,mert,ha nincs követelmèny buta marad. A kreativitàst,a megoldò kèpessèget,az èletben alkalmazhatja. Igazàn azt tanulni nem lehet,embere vàlogatja.