A BKV szerint az utóbbi napokban a tények részleges ismeretén és hibás értelmezésén alapuló téves információk jelentek meg a használt frankfurti villamosok beszerzésével, klimatizálhatóságával kapcsolatban.
A BKV hozzátette, az elmúlt időszak új járműbeszerzései (CAF) ellenére is a BKV Zrt. villamos-járműállománya zömmel, mintegy nyolcvan százalékban magaspadlós, korszerűtlen járművekből áll. A korszerűsített, csaknem ötvenéves Ganz csuklós villamosok is elérik 10-12 év múlva azt az életkort, amely után már nem üzemeltethetők tovább. Ezért az elsődleges beszerzési cél a korszerűtlen Ganz csuklós villamosok kiváltása. Végül Frankfurtban sikerült olyan használt járműveket találni, amelyek műszaki kialakítás szempontjából megfelelőek (jól karbantartott, keskeny kocsiszekrényük van, alacsonypadlósak). A villamosok ugyanakkor nem klimatizáltak, mivel a 10-15 évvel ezelőtti felújításoknál a frankfurti üzemeltetőnek nem sikerült erre gazdaságos megoldást találnia. Azóta azonban a klímatechnológia jelentősen fejlődött, a berendezések kompaktabbak lettek – jelezték.
Ezt felismerve, az első pillanattól kezdve azzal számoltunk, hogy a beszerzendő villamosok honosítása során a klimatizálást meg kívánjuk oldani. A klimatizálhatóság előzetes felmérését, tervezését megkezdtük, jelenleg műszaki akadályát nem látjuk a megvalósíthatóságnak, amelyet az elsőként beszerzendő prototípus jármű átalakítása egyértelműen igazolhat majd
– emelték ki, hozzátéve, hogy jelenleg tart a beszerzés pénzügyi kérdéseinek és a járművek műszaki megfelelőségének vizsgálata. Hozzátették, hogy a műszaki környezet és a lehetőségek folyamatos változását jól mutatja az a tény is, hogy az R2-s széria vezetőfülkéit a német cég utólagosan már klimatizálta. A Magyar Nemzet hétfőn azt írta: a tulajdonos német közlekedési vállalat, a VGF szerint utólag sem klimatizálhatók azok a frankfurti használt villamosok, amelyeket megvenne a Karácsony Gergely vezette budapesti Városháza.
Forrás: Mandiner; Fotó: Wikipédia
Jóska
2021-07-07 at 12:49
S vajon kinek a fejében született ez a kolosszális ötlet? Mert bizonyára nem a németek keresték meg a BKV-t, de akkor? Van egy sejtésem, hogy valakinek/valakiknek ez egy bomba üzlet. Lehet, hogy ez is hasonlóképpen működne, mint a kiselejtezett kórházi ágyak esete? Meglehet.
Jóska
2021-07-07 at 12:39
Javitva: “Bár, ha úgy vesszük, kicsit drágán vesszük az ócskavasat, de a németek így legalább megszabadulnak a kiselejtezett villamosaiktól…”
Jóska
2021-07-07 at 12:30
Semmi gond. Meleg csak nyáron van s akkor az emberek egyébként is nyaralnak, s hogy a turisták hőgutát kapnak, kit érdekel? Bar5 ha úgy vesszük, kicsit drágán vesszük az ócskavasat, de így a németek megszabadulni a kísérletezett viilamosaiktól, mert ha lehetne klimatizalni ezeket a járműveket bizonyára nem dobnák a szemétbe. De ha nem ők, majd mi megoldjuk. Lehet, hogy drágábban, mint egy új korszerű járgány, de mi kicsire nem adunk, a sok meg nem számít. A németek meg röhögnek rajtunk, de meg is érdemeljük.
Miki
2021-07-07 at 11:46
Ezen kivül még ajánlom ezt az oldalt is:
https://zeitmaschine.vgf-ffm.de/de/die-strassenbahnen-der-vgf/
Tessék elolvasni azt, ami a “DER „R“-WAGEN” címszó alatt található.
KariGerinek meg forditsa már le valaki. Mert hülye.
Miki
2021-07-07 at 11:33
Kedves Budapestiek!
A “BKV szerint” azt jelenti, hogy nem a BKV állította hivatalosan! És ez így igaz.
Én villamos mérnök vagyok. Dolgoztam a BKV-nál. A szóbanforgó R2-es villamosokba nem lesz klima. (Csak talán akkor, ha Karácsony-Töttő majd egy varázspálcával bele varázsolja.)
Itt tessék többek között olvasni:
https://blog.vgf-ffm.de/klimaanlagen/
“Kann nachgerüstet werden?
Bei den Straßenbahnen des Typs „R“ (38 Stück) und den U-Bahnwagen des Typs „U4“ (37 Stück), die bis auf Weiteres in Betrieb bleiben, ist das nicht möglich, da die Dachstatik nicht auf das Gewicht dieser Aggregate ausgelegt ist – das können bis zu 1,5 Tonnen sein. Bei Niederflurfahrzeugen gibt es keine andere vernünftige Option, als sie auf den Dächern zu installieren.”
Úgy hogy, minden ami a városházáról eme dologban jön, az etetés.
Solaris
2021-07-07 at 09:33
Lajos,
Koncentrálj a cikkre.
A többiekkel Ne foglalkozz.
Van megfelekően alulképzett cenzora a PS.nek.
Lajos
2021-07-06 at 21:01
Te leopárd! Neked percenként jutnak eszedbe a dolgok? Nem lenne egyszerűbb rendesen összeszedni a gondolataid és akkor leírni?
Solaris
2021-07-06 at 18:58
Kánikulában nem kell őket használni.
Akkor nem kell a klímára költeni.
Kell venni pár új Siemens villamost.
Úgyis fut a csikó, más országokat készülünk hitelezni.
Egyébként a tömegközlekedést el kell kerülni.
Ott a legnagyobb a fertőzésveszély.
Judit
2021-07-06 at 18:40
Akik megválasztották ezt az idióta barom állatot és bandáját,
–hát csak főjenek a saját levükben–.!!!
márko
2021-07-06 at 18:03
HOGYAN LEHET egy 30 éves, rossz vasba való, villamos ára 656.000 euró = ( 32 db ÚJ AUTÓ x 20.000 euró ) ????
/
a 20.000 eurós ÚJ autóban
. ÚJ karosszéria
. 5 ÚJ ülés
. 4 ÚJ gumi +
. 1 ÚJ ( motor + váltó + kapcsoló )
/
lyukas zokni
2021-07-06 at 16:09
érdekes, az atomjaira szedett és teljesen újjáépített 3-as metró szerelvényei szerintük gagyik, a 30 éves levedlett villamos az jó…
Attila
2021-07-06 at 15:54
Íratnék velük egy nyilatkozatot, hogy büntető jogi felelősségük tudatában teszik ezen kijelentést és ha kiderül hogy mégse, akkor az okozott anyagi kárt kifizettetni velük hűtlen kezelés miatt …
khm
2021-07-06 at 15:04
A németek,pedig azért selejtezték le,mert nem lehetett klimatizálni. Lévén,hogy erre gyenge a felső része.
jámbor lászló
2021-07-06 at 14:35
VOLT EGY LADÁM ABBA menetszél volt a klíma majd elmondják , hogy akkor még úgy gondolták pont a bkv aki egy beszerzési tendert se tud normálisan lefolytatni a szarjankó majd elmondja nekünk akinek ez nem tetszik járjon gyalog
odu
2021-07-06 at 14:33
Villamosok klimatizálása tárgykörben diplomázott a fél városháza, rengeteg a szabadalom és a know-how, most robban be a tanácsadói gárda.
fanfan
2021-07-06 at 14:19
Veszünk még hozzá használt legyezőket Japánból és mindenki felszálláskor kap egyet, amit leszálláskor átad az új felszállónak. Karigeri meg a NET-en elmeséli a remek energia takarékos megoldást és annak kiváló eredményeit.
Irónia
2021-07-06 at 14:17
Ugyan már, vegyük észre a pozitívumokat is:
1. A vezetőfülke már klimatizált…mi itt a probléma???
2. Amit a “pancser” német mérnökök nem tudtak 30 év alatt megcsinálni, na azt most töketlen karigeri “élcsapata” seccperc alatt megoldja…vagy mégsem???
Ba
2021-07-06 at 14:05
Egyszerű a megoldás! Multisplit klíma! Minden szerelvényben egy kocsi nem utasokat, hanem klímát szállít! 🙂
Veritas Samu
2021-07-06 at 13:54
Egy-két éven belül szignifikánsan fog megemelkedni a budapesti lakosok és Budapesten közlekedők között a tüdő-és más rákos megbetegedések száma,a COPD-s és asthmások állapotromlása.Perelni lehet akkor majd Karácsonyt és bűntársait!!
Veritas Samu
2021-07-06 at 13:38
Egyenlőre arról adjon számot a főváros vezetése és Karácsony,hogy a hozzánemértés csimborasszója következtében,a dugók révén hogyan sikerült Budapest levegőjében háromszorosra-négyszeresre növelni a károsanyag-koncentrációt-a Tarlós időszakhoz képest.Budapest lakosságának elgázosítása folyamatban van.És hol van ilyenkor a koalíciós partner?Az LMP?Csárdy elvtárs és Schmuck elvtársnő.Aktuálisan őket is felelősségre kellene vonni!
Uncle Ment
2021-07-06 at 13:25
Melege van? Szálljon le és menjen gyalog.
Én egyébként kerékpárt használok (fotósok jelenlétében).
Egyébként egy nyírtassi srác szemével nézve: szépek ezek a német-hulladék villamosok?
Leopárd
2021-07-06 at 13:16
Adolf bunkerében nincs semmi hasznosítható? Valami műszaki dolog, amit olcsón meg lehetne venni………..oszt felújítjuk-habár ide a lestrapált is megteszi.Kutyaeledel lehet pl. Szegény Blondi miatt-vagy Eva hajszárítója-ilyesmi.
Leopárd
2021-07-06 at 13:11
Amíg a Lánchíd-esetleg-felújúl-azalatt az idő alatt Kína kiépítette a himalájában a tibeti szupervasutat-121 híddal-60 alagúttal.
Leopárd
2021-07-06 at 13:08
Az a legjobb, hogy a Lánchíd felújítás -kb. másfél évvel tart tovább-mint anno az ókori híd felújítása az olaszoknál-gőzgépekkel-de legalább drágább is-.És nem vitetik diliházba Geri bácsit.Amúgy anno Rákosiék is gyorsabban újítottak-pedig akkor a híd bele volt esve a Dunába…
Leopárd
2021-07-06 at 13:04
Szét kell szedni a villanyos-sínt-a kormány majd adogat pénzt-oszt újra megcsinálni-meg méhkaptáros megállók is legyenek-az elmebeteg fotójával.
Tényi István tette a dolgát!
2021-07-06 at 13:04
Akkor szabálytalan a közbeszerzési eljárás, mert akkor az utólagos klimatizálásra vonatkozó megrendelői igényt a kiírásba bele kellett volna tenni!
Leopárd
2021-07-06 at 13:02
Amúgy pesten több színház van-arányaiban-mint Londonban, vagy bármely USA megapoliszban-és ezek szorgalmasan finanszírozva is vagyogatnak.Volt olyan-hogy-egyszerre-14 színházban adtak-egyidőben -musicalt.Fidesz pénzeléssel.Meg is lett az eredménye-a féleszű Geri bácsi megválasztásával.
Subidubidu
2021-07-06 at 13:00
Pénzeső a Városházán
1. Haveroknak 7 Milliós jutalmak
2. Lánchíd, + 5 Milliárd
3. M3-as metró + 10 Milliárd
4. Tanácsadók, + 462 Millió évente
5. Plakátkampány + 22 Millió
6. BKV reklám bevétele, -7 Milliárd
7. Czeglédi díja, + 130 Millió
8. Év végi jutalmak, +30 Millió
9. Brüsszeli iroda (Jávor) +112 Millió évente
10. BKV bírság, 115 Millió
11. Facebook propaganda, 30 Millió
12. Összesen 22,9 Milliárd Forinttal lett szegényebb Budapest
Ezek szerint Pénz van szakértelem nincs. De ezt eddig is tudtuk.
Leopárd
2021-07-06 at 12:58
Egy a fontos-pest annyi pénzt kapjon, hogy növekedni is tudjon-érjen el Debrecenig, illetve Fehérvárig-és mindez legyen a hibbant Karácsony dicsősége.Fideszes bambulással. És 5 percet se kelljen gyalogolni-1 percenként jöjjön a villanyos és a busz.
Karoly
2021-07-06 at 12:55
Szakember állítja,vagy politikus????
Ha politikus eszement a helyzet.
Leopárd
2021-07-06 at 12:54
Egyébként ha lehűtik, akkor meg a kontraszt miatt megfáznak benne az mszp-Dk-s nyugdíjasok.
Leopárd
2021-07-06 at 12:53
Semmi baj! Majd a kormány átcsoportosít vidékről pár milliárdot!
Zsindelyes
2021-07-06 at 12:39
Elvégre a Combino is tök jó vásár volt: csak át kellett építeni a villamospályát,a közutakat, a megállókat, a peronokat, a felsővezetéket. Majd vissza kellett küldeni, hogy nincs klíma, mee’ az nem vót’ az árba, de az ablakot nem lehet lehúzni…
Így aztán kijött, hogy 1 db klimatizált Combino 1 milliárd forintba került, plusz a “járulékos” költségek, lásd fent. Ennyiért akár repülőgépet is lehet venni.
márko
2021-07-06 at 12:33
a 30 éves frankfurti villamosnak, ami = ócska vas
NEM
. lehet darabja kb. 656.000 euró
/
ezt a 30 éves villamost megveszi a BKV
. tehát Budapest az szemétdomb = Frankfurtnak
/
ÉS miért
. Magyarország a németek szemétdombja
/
MIÉRT
. van megengedve Karácsonynak hogy szemétdombot csináljon
w
2021-07-06 at 12:27
Állítólag a tetőszerkezet nem bírja el a klímaberendezéseket (a jelenlegi állapotukban). Hát ha csak ez a baj, akkor természetesen megoldható, csak ki kell cserélni a tetőszerkezetet olyanra, ami elbírja.
Nem kell túlreagálni a problémát, mert minden megoldható, csak akarat, pénz és idő kérdése. Egyetlen kérdés, hogy mibe kerül és mennyi ideig tart, amíg megcsinálják? Nehogy többe kerüljön, mint egy mai korszerű villamos készen.
Lajos
2021-07-06 at 12:21
Ezek a németek minden szart ránksóznak, mert mi meg minden szart megveszünk. Kinek mennyi megy a zsebikéjébe, hogy megoldja a náciknak a kiselejtezést. Még fizetünk is a szemétért amit egyébként nekik kellene állniuk. De mi még fizetünk is érte, hogy megoldjuk a gondjukat. Ez ám a biznic ungarische módra.
Zsindelyes
2021-07-06 at 12:18
Persze hogy megoldható! Ki kell nyitni az ablakot! Ez lesz rá a válasz. Nem baj megérdemli Prolipest,ezt akarta,ez kellett a lumpennek!