Ha a Fővárosi Közgyűlés úgy döntene, hogy bizonyos zónákból kitiltja a dízelüzemű személyautókat, az a Budapesten közlekedő autós társadalomnak mintegy 30 százalékát érintené – ismerteti a hétfői Világgazdaság.
A gazdasági napilap összeállítása szerint a Budapesten és Pest megyében tavaly nyilvántartott majdnem 1,2 millió személyautóból akár 373 ezer dízeles is a tilalom alá esne, ha a rendelet már most érvényben lenne. Erdélyi Péter, a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületének ügyvezető elnöke a lapnak azt mondta, hogy évente 150 ezer új gépjárművet vásárolnak Magyarországon; a dugódíj semmilyen befolyással nem lesz a mennyiségre és az árra. Az elnök úgy látja, a dugódíjnak nincs sok értelme környezetvédelmi szempontból, hiszen bizonyára sok engedményt tartalmaz majd: például behajthat az, aki a belvárosban lakik vagy ott dolgozik, ezért inkább egy újabb adóról, mintsem valós környezetvédelmi intézkedésről van szó.
Azt azonban érdemes lenne tisztázni, milyen autók behajtását korlátoznák, ugyanis az új dízelek a legtisztább járművek közé tartoznak
– hangsúlyozta a szakember. Szerinte a probléma inkább ott van, hogy régi dízelautók tömege áramlik be az országba. A válság előtt az importautók 70-75 százaléka hat évnél fiatalabb volt; most ugyanekkora az aránya a 12 évnél idősebb autóknak. Véleménye szerint ezzel kellene kezdeni valamit, megfékezni az öreg autók mértéktelen beáramlását, vagy motiválni a fiatalabbak vásárlását.
Fojt Attila, a Magyar Gépjármű-kereskedők Országos Egyesületének elnöke elmondta, hogy évente nagyjából 800 ezer használt autó cserél gazdát; a volumenre és az árakra a dugódíj bevezetése nem lenne hatással. Az összetételük viszont vélhetően változna, elvégre már most is kevesebben vásárolnak dízelautót, annak ellenére, hogy ezek lényegesen kisebb fogyasztásúak. Szerinte a dugódíj bevezetése csak néhány évvel később fejtené ki hatását a használtautó-piacon, de egyúttal a fővárosnak is le kellene cserélnie a régi, környezetszennyező dízelbuszokat.
Forrás: MTI
Dobi56
2019-12-02 at 13:06
A szén és tüzifa árusításának betiltására reagáltam.
Dobi56
2019-12-02 at 13:00
Még jó, hogy a FÖLD nem törődik a klíma hisztivel. Nem oly rég a (föld történeti korban nézve) a befagyott londoni Temzén korcsolyáztak,a rege szerint a Duna jegén választották Mátyást királynak. A ’70-es évek elején a Soroksári Duna ráckevei szakaszán léki horgászatkor 50 centi jeget kellett át fejszézni. Akkoriban jégkorszak eljövetelével riogattak nagyjából ugyanazok akik most jó pénzért globális felmelegedést vizionálnak. Ami valóban létezik, föld történeti jelenség, de az emberi tevékenység csak elhanyagolható helyi változásokat okoz (városok által kialakuló hőszigetek, helyi szmog az ipar, közlekedés, idő szakosan fűtés miatt). Hova lett a felgyújtott brazil őserdők füstje? Amíg égett vonított a klíma hiszti csapata.
Királytigris
2019-12-02 at 11:01
“Azt azonban érdemes lenne tisztázni, milyen autók behajtását korlátoznák, ugyanis az új dízelek a legtisztább járművek közé tartoznak.”
Ekkora baromságot már régen hallottam!
PERSZE, HA A KIBOCSÁJTÁST IGAZOLÓ papírok MEGVANNAK HAMISÍTVA…. Akkor az más, mert ugye a papír a lényeg, a valóság meg teljesen más dolog.
Miért is kellett a gyártóknak a kibocsájtási értékeket meghamisítani?
Tobi
2019-12-02 at 09:29
Esetleg beszélhetnének a környezetvédők arról is, hogy a városi szmog kialakulásáért 90%-ban a szilárd fűtőanyagok használata és nem a gépjárművek a felelősek.
Azokat is meg kéne büntetni (nem kevesen vannak) akik szeméttel tüzelnek.
Királytigris
2019-12-02 at 11:03
Igaz, de hogyan ellenőriznéd ezt?
Az segítene érdemben, ha a szén és tűzifa árusítást betiltanák.
blfszöm
2019-12-02 at 11:54
Akkor tényleg csak szeméttel tüzelnének… vannak nagy hatásfokú kályhák amelyben teljesebb az égés ezért nagy mértékben csökken az ártalmas gázok és pór mennyisége. Azokat ne büntessük aki ésszel fűtenek.
Dobi56
2019-12-02 at 13:04
Gondolom ahol nincs távfűtés, gáz szolgáltatás, vagy épp az ott lakók anyagi helyzete nem teszi lehetővé a geotermikus hő kihasználását ott forró kézszorításoddal melegítenéd a kályhákat.