Alig telt el pár hónap a választások óta és máris született egy téma, amely nem csupán az amúgy is általánosan megosztott közéletet osztotta tovább, de még jobboldali berkekben is frontokat nyitott. Egészen nyilvánosan, mondhatni a szükségesnél is jóvalta nyilvánosabban. Senkit nem fog meglepni ez a téma: a katás adózás feltételeinek megváltoztatásáról beszélek. Teljesen fölösleges lenne belekezdenem annak latolgatásába – amit egyébként, azt hiszem, azért nagyjából felfogni vélek –, hogy pro érveket hozzak fel, de azért kár úgy tenni, mintha nem lenne komoly igazságtartalma a Parlament döntésének.
A “katázás” óriási könnyítést hozott a kisvállalkozásoknak, jelentős szerepe volt a gazdaság kifehérítésében, de lássuk be, hogy igen sokan bizony-bizony bújtatott munkaviszonyként is használták, jelentős adóterhektől megkímélve magukat. És ha valami nem vagyok, hát az adók barátja nem, de a szabályok, azok szabályok. Ezért nem látom túl korrektnek, hogy egyesek munkaviszonyban X mennyiségű adót fizetnek, mások pedig kvázi munkaviszonyban X/3-at.
De mondom, valid álláspont, ha valakinek ez nem tetszik. A probléma nem a tetszéssel van, hanem annak kifejezésével. Hadd bontsam ezt ki némileg. Sok összetevőből adódik a jobboldal ereje, a közösség cselekvőképessége és mindezek közül az egyik legfontosabb a fegyelmünk. A fegyelem – egyesek ezt valami oknál fogva érdekesen értelmezik – nem vakhitet vagy feltétel nélküli megalkuvást jelent, távolról sem. A fegyelem annak megértése, hogy a közösség érdekei bizonyos kérdésekben sokkal inkább előrébb valóak, mint az egyéné. Még inkább megérthetjük ennek az erejét, ha megnézzük, mennyire döbbenetesen hiányzik ez a baloldalból. Fogalmuk sincs arról, mit jelent a saját érdekeiket a közösség mögé helyezni, azonnal és rapid módon robban minden hiszti. Mi azonban hiszünk a fegyelemben.
Éppen ezért nem tudom hova tenni azokat a jobboldaliakat, akik most, amikor történik egy bizonyos szemszögből kellemetlen fejlemény, rögtön szükségét érzik annak, hogy az egység direkt megbontásával kifejezzék, mennyire nem értenek egyet.
Értsük meg: nekem személy szerint senkivel sincs problémám és úgy hiszem, értek minden érvet. De nem értem az időzítését ennek a hirtelen függetlenségi mozgalomnak. Mert ez nem annak megmutatkozása, hogy mennyire létezhet különvélemény a táboron belül is. Ehhez egyszerűen érdemes megnézni, milyen valódi sokszínűség uralkodik a nemzeti oldalon, ahol Orbán Viktor politikája és víziója valóban egyesített egy sor olyan frakciót, amelyek amúgy más helyzetben egyáltalán nem biztos, hogy egy platformon helyezkednének el. Ez olyan kibeszélés, amely egy komoly válsághelyzetet átélő országban egyáltalán nem biztos, hogy szerencsés. Az egész világ élezi a kést, amit a nyakunkra tenne, az Európai Unió az utolsó utáni pillanatig is elmegy, hogy most már aztán tényleg komoly gazdasági nehézségeket okozzanak nekünk, mint magyar társadalomnak, miközben ugyanők jóemberkedésből egy valóban létező háborús agresszióra válaszul olyan szankciókat hoznak, amellyel a legnagyobb kárt saját maguknak okozzák.
Mindezekben a magyarországi elvtársaik a nemzetközi baloldalnak a végletekig közreműködnek, elég csak a minapi, az Európai Parlamentben meghozott döntést megnézni. Mondjuk már ki pestiesen: kurva kemény helyzetben vagyunk. És mindezek dacára, amikor az egekben szárnyalnak az energiaárak, a magyar kormány az átlagfogyasztásig továbbra is tartja a rezsicsökkentést, biztosítva ezzel a magyar fogyasztóknak Európa legalacsonyabb fogyasztási árait.
A balos kormányzás idején az elvtársak 15 (!) alkalommal emelték a rezsiköltségeket. Igen, 2022-ben, egy Európában zajló háború árnyékában, az energiahordozók drasztikus drágulása közepette, egy világjárvány gazdasági hatásait is még mindig nyögve szükség van bizonyos lépésekre. Ilyenkor tényleg az a legmegfelelőbb, ha az egység megmutatása helyett sokszínű egyéniségeket játsszunk?
Mert visszatérve a korábbi gondolatmenetemhez: az összezárás nem falansztert jelent. Az összezárásból való látványos kidumálás nem csodálatos egyediséget sugároz. Kár lenne zavart mutatni. De mondom, én csókolok mindenkit, az elégedetlenkedő kommentelőre és az eseti tüntetőre sem neheztelek. Mindenkinek joga van elmondania a véleményét vagy éppen azt közterületen is nyilvánosságra hozni. Utóbbiaknak is éppen elég fájdalmas ébredés lesz, ahogy egyre elhatalmasodó mértékben rájuk telepednek a balos politikusok és pártok: a tegnapelőtti tüntetést például egy DK-s kamuprofilról szervezték, a tegnapit pedig már egyenesen a Momentum.
Sőt, annyira civil a cucc, hogy a Momentum elnöke, Gelencsér Ferenc is felszólalt. Talán, talán érdemesebb azzal példát mutatni, hogy még véletlenül sem sugárzunk hasonlókat.
Vezető kép: MTI/Balogh Zoltán
K
2022-07-14 at 14:51
Öldemir Elensku
2022-07-14 at 14:42
Nekem sincs ráhatásom semmire sem, pedig már 1990-ben sem voltam tinédzser.
Az 1990-es “rendszerváltásnak” mondott gengszterváltás sem volt demokratikus, és már az MDF is strómanja megbízottja volt az MSZP-nek,SZDSZ-nek és nyugatnak.
A szavazónak akkor sem volt semmi ráhatása semmire sem, már akkor sem értettek a szép szóból.
Már akkor is a nyers erő és a jogtalanság uralkodott, mint amint most mutat az Európai Unió.
Rolo
2022-07-14 at 14:49
Egyszerű_hozzászóló és Öldemir Elensku hozzászólásaival 1000% ban egyetértek!
Üdítő látni,tapasztalni,hogy vannak még értelmes emberek akik képesek józanul gondolkodni, látni az összefüggéseket és nem csak hörögnek,kárörvendenek,anyáznak!
Köszönöm ?
Öldemir Elensku
2022-07-14 at 14:42
K
2022-07-14 at 14:39
Erre írtam azt, hogy meg kell tenni a megfelelő jogi lépéseket. Csak ki fogja elvállalni? Tippem lenne rá, aki alkalmas a feladatra, mondjuk egykori jobbikos, most Budaházyt képviselte.
K
2022-07-14 at 14:39
Öldemir Elensku
2022-07-14 at 14:09
A jelenlegi kormány többször nyilatkozott hogy az összes jogállami kritériumot követelményt és feltételt betartott ami az EU megállapodásokban benne van.
Az EU hatáskörét túllépve kötekedik, és beleavatkozik Magyarország belügyeibe.
Az EU szembe megy a tényekkel a joggal és igazsággal az erősebb jogán.
Ez nem jogszerű, ez nem demokratikus.
Öldemir Elensku
2022-07-14 at 14:36
Hesslerezredes
2022-07-14 at 14:21
Sajnos a Rendszerváltáskor” túl fiatalok voltunk sokan, aki itt hangot tudunk most adni a véleményünknek, magamat, és néhány másik személyt értve ezalatt. Ezért hiába tapasztaltuk, hogy akkor nem jó az, ami történik, nem tudtunk ellene tenni. Milyen furcsa lett volna, ha kilencéves gyerekek összecsődültek volna, és “szabagyszág” felkiáltással elfoglaltuk volna a Kossuth teret. Az azóta eltelt időben ilyen politikusok nőttek ki. Egy részük családi alapon tudta magába szívni az egykor volt kommunista, majd liberális elveket – osztálytársam is volt közöttük, nagy szocialista volt a családja, gazdagok is voltak mindig, hivatalban is dolgozott az anyukája, az apukája meg mindenféle védelmi szolgáltatásokkal üzletelt. Ennek ellenére legutolsó információm róla, hogy már az Orbán kormány alatt Irakban teljesített külszolgálatot hivatalnokként, annak ellenére, hogy az agya kicsit félrement, mert egy nem nap barnította évfolyamtársunk majdnem agyonverte. Tehát, hogy érthetőbben fogalmazzak, túl későn születtünk, nem tudtunk hatással lenni a folyamatokra. Most meg már azért nincs rá módunk, mert ilyen politikai környezetben legalább húsz év kellene, hogy beérjen a munka, addigra meg nyugdíjasok lennénk. Így tehát marad a morgás, hogy nem tetszik minden, de sajnos nincs kire lecserélni.
Ami a többit illeti, megtehetnék, de sajnos nem fogják, innen kezdve minden más csak ábránd marad. Pedig jobb lett volna, ha úgy tesznek, ahogy felvázolta lentebb. Ezzel egyetértek. De utólag már sajnos csak annyi marad, hogy elhúzott szájjal ugyan, de elfogadjuk a helyzetet. És még így is örülhetünk, hogy nem a másik banda van hatalmon.
A felnövekvő generációnak, most tizennyolc-húsz éveseknek csak annyit tudok tanácsolni, ha szeretik a hazájukat, neveljenek ki maguk közül tisztességes, jóravaló, magyar szívű, értelmes embereket, akik majd ezt az országot felvirágoztatják. Az elmúlt harminckét év hibáiból pedig tanuljanak.
Hesslerezredes
2022-07-14 at 14:21
Öldemir Elensku
2022-07-14 at 14:09
Tisztelt Kommentárs!
Nyilván nem mindegy, hogy hogyan mondja valaki, hogy a másik hogyan menjen a kurvaanyjába?!
Amit én felrovok a jelenlegi kormánynak – miközben ezerszer szerencsésebb, hogy EZ a kormányunk van – újra – április 3 óta, és nem fostalicska ellenzék – szóval amit felrovok neki, az az idétlen sasszézás ebben a háborúban, amit művel.
Ugye a karakán hozzáállás az lenne, ha röviden és velősen azt mondanánk az EU-vezetésnek, hogy elmentek ti a büdös kurva anyátokba, minket nem érdekel mit pofáztok, főleg egy náci Ukrajna érdekében, mi nem basztatjuk az oroszokat, de továbbra is VÁLTOZATLANUL kereskedünk velük.
Tudom, ezt a mi, az én szintemen könnyű mondani.
Nos, a fenti hozzáállást le lehet fordítani másképpen is:
Magyarország legnagyobb sajnálatára és minden erőfeszítése ellenére jelenleg nem áll módjában csatlakozni egyetlen országgal szemben sem semmilyen embargóhoz és szankcióhoz.
Magyarország – betartva az ENSZ Alapokmányát – a világ minden országával békés kapcsolatokra törekszik és Magyarország megítélése szerint minden olyan lépés, amely a békés kapcsolatokat veszélyezteti, szemben áll az ENSZ Alapokmányában foglaltakkal, így különösen bármilyen országot szankcionálni és embargóval sújtani.
Ezért Magyarország Oroszországgal szemben semmilyen szankcióhoz és embargóhoz nem csatlakozhat.
És ennyi. (valójában elküldtük őket a jó kurva édesanyjukba – csak diplomatikusan).
És akkor tényleg ennyi.
Öldemir Elensku
2022-07-14 at 14:09
K
2022-07-14 at 14:03
Engem nem kell győzködni, be sem akartam lépni. Sőt, még egy EKKORA “NEM”-et is be”X”eltem a papíron, amikor szavaztam róla. Csak arra szerettem volna utalni, hogy igen súlyos következményekre kell számítani nem megfelelő magatartás után. Ha ezzel tisztában vagyunk, és nem bánjuk – én nem bánnám – akkor lehet ugatni, harapni, morogni is rájuk, meg be nem tartani a szerződésben vállaltakat. Erre hány magyar ember lenne felkészülve ma, most, ebben a pillanatban? Ha ennyire rosszul esik nekik a Katalin adó, és a gáz/villany ár körüli mizéria? Azt sem tudják, hogy a villany ára azért olyan magas, mert a gáz árához van kötve, Uniós szinten. Ha ketten elkezdünk engedetlenkedni, azt észre fogja venni valaki ott a messzi távoli Brüsszelben? Halkan kérdezem csak. Én benne vagyok.
K
2022-07-14 at 14:03
Öldemir Elensku
2022-07-14 at 13:51
Nekem feleslegesen jogászkodsz .
Nekem egészen más a véleményem:
Elsősorban az Európai Unió már eleget rágalmazott, hazudozott, illetve nem tartotta be saját törvényeit.
Ezért minimum ki kell lépni Magyarországnak az Európai Unióból, és fel kell mondani minden közös (jogi) megállapodást.
CSAK AZOK TÁMOGATJÁK AZ EU-ban MARADÁST, AKIKNEK ANYAGI ÉRDEKE FŰZŐDIK HOZZÁ:
Márpedig az ilyenek nagyon kevesen vannak.
Engem az se érdekel hogyha bent maradunk, mert eddig is elvoltam valahogy, illetve a kommunista rendszerben is éltem sokat.
A kommunista rendszer is állandóan a demokráciára és a törvényekre hivatkozott, és ennek ellenére a demokrácia és a jog sohasem érvényesült, ugyanúgy mint az aberrált és gyagya EU-ban.
Sőt az EU túltesz a kommunistákon is.
HUXIT az Európai Unióból.
Öldemir Elensku
2022-07-14 at 13:57
Hesslerezredes
2022-07-14 at 13:40
“Így már világos???”:
Elsőre is világos volt, csak felhívtam a figyelmet rá, hogy téves bármilyen szoci(ális/ta) megnevezés.
“Lépni kéne kormányzati szinten – nem fognak.”:
A kormány tudja, mit csinál, nem egyik napról a másikra kapkodnak, a legmagasabb szinteken biztos nem.
“Mennek a levesbe és mi is velük.”:
Menjünk mind együtt, remélem legalább jó fajta gulyás leves lesz, vagy egy laktató, mindennel teledobált bableves – mondják gazdagon, csak félek ezt a szót használni a jelen vérnyomásmérsékletek mellett.
“Ezt akarja???”:
Akarja a banya, de még mindig nem látom, ki lenne jobb választás? Ha van ilyenről információ, vélemény, elolvasom, meghallgatom, de sajnos senki nem mutatott fel ilyet eddig.
Öldemir Elensku
2022-07-14 at 13:51
“Egyszerűen vedd tudomásul hogy az Európai Unió egy nemnormális aberrált (liberális) hülye, és lehet éppen rendeleteket és paragrafusokat hozni ha az senkit sem érdekel és senki sem tartja be, még a legmagasabb Európai Uniós vezetés se.”
Hadd reagáljak. Nem piszkálódási szándékkal teszem.
Az, hogy az egyik szerződő fél elmeállapota esetenként megbomlik, az nem jelenti automatice, hogy a szerződés, amit még beszámítható állapotában kötött velünk, az semmissé válik. Az egy merőben más kérdés, hogy amikor ezt a szerződést megkötötték, a mi részünkről kicsodák, és miféle elhatározások, tárgyalások mentén tették. Az is egy jogosan elhangzó vélemény, hogy a lakosság 1/4-dének, 1/5-dének a 80%-a szavazta meg a csatlakozást. Elenyésző kisebbség a teljes lakosságot megbéklyózta hosszú évekre, kedvezőtlen szerződési feltételekkel megterhelve.
Ezen felül azonban, amíg a szerződés érvénytelenségét hatóság ki nem mondja, addig a szerződés minden aláíró félre kötelező érvényű. Ha az egyik fél a megállapodásban foglaltaktól eltérően viselkedik, azt jogi úton meg lehet támadni, esetlegesen a semmisséget is ki lehet mondatni. De amíg nincs kötelező jogi érvényű határozat, addig minden ilyen irányú kinyilatkoztatás csak vélemény marad.
Amennyiben én, személy szerint a mai napon kitalálom, hogy rám már pedig nem vonatkoznak a jogszabályok, és elkezdek teljesen önálló elképzelések szerint élni, tegyük fel, áthágom a közlekedési szabályokat, kirívóan alul öltözötten közlekedek a nyílt utcán, nem tartom helyénvalónak, hogy bármiért is fizetnem kelljen egy boltban, olyankor bizony a hatóságok megtalálnának, és súlyos bírságban lenne részem. Tehát önhatalmúlag nem jelenthetjük ki, hogy ez a szerződés érvénytelen, és nem kezdhetünk annak tartalmától eltérően, kényünk-kedvünk szerint tenni, mert annak súlyos büntetés lesz a vége.
Ellenben, ha valaki feltételezi, hogy a másik fél megszegte a megállapodás egyes pontjait, az kezdeményezzen jogi úton lépéseket, és tegyen meg mindent, hogy igazát bebizonyítsa. Ha sikerrel jár, akkor elérhető egy új megegyezéseken alapuló megállapodás, vagy a teljes semmisség kimondása, amely jelen esetben az Európai Uniós tagság azonnali, mondhatnám automatikus megszüntetését jelentené.
K
2022-07-14 at 13:44
A kormány jóindulatú és jóságos mert a liberális ellenzék már régen megvonta volna az összes rezsicsökkentést.
Én feltételezem a kormány részéről a jószándékot, és hogy annak eredménye is jó lesz.
A kormány mindent jól csinált eddig.
K
2022-07-14 at 13:40
Hesslerezredes
2022-07-14 at 12:36
Van amiben egyetértek, és van amiben NEM ÉRTEK EGYET.
A jelenlegi kormány nagyon is alkalmas kormányzásra, és sajnos a gyagya aberrált ellenzék nem alkalmas kormányzásra, de még kutyasétáltatásra sem.
A gyagya ellenzék azért őrjöng mert nincs kormányon, és sohasem lesz , de ha igazán megfontolt vagy , akkor nem fogadod el a gyagya ellenzék ostoba érveit.
Hesslerezredes
2022-07-14 at 13:40
Öldemir Elensku
2022-07-14 at 12:59
Nemzeti-szociális = patrióta, klasszikus, szociáldemokrata kormányzás (semmilyen tébolyult fajelmélet, semmilyen másokat lenéző nacionalizmus).
Így már világos???
Lépni kéne kormányzati szinten – nem fognak.
Mennek a levesbe és mi is velük.
Ezt akarja???
K
2022-07-14 at 13:36
Egyszerű_hozzászóló
2022-07-14 at 13:02
A nemnormális aberrált Európai Unió NEM HIVATKOZÁSI ALAP.
K
2022-07-14 at 13:30
Egyszerű_hozzászóló
2022-07-14 at 13:02
Elolvastam a véleményed, és elmélyültem azokban az érvekben (elsüllyedtem).
****
Egyszerűen vedd tudomásul hogy az Európai Unió egy nemnormális aberrált (liberális) hülye, és lehet éppen rendeleteket és paragrafusokat hozni ha az senkit sem érdekel és senki sem tartja be, még a legmagasabb Európai Uniós vezetés se.
Sas
2022-07-14 at 13:16
Igenis jó választás volt Novák Katalin. Az oroszt agresszornak nevezni, egyszerűen egy okos taktikai lépés-prevenció-az ukrán kifejezetten azt szeretné ha katonailag bejöhetne ide-pl. román támogatással.Az orosz tudja ezt.Aztán a hiányt keretek között kell tartani-a bejelentett változtatás pedig higgadt stílusban kritizálható-de kormánypárti formában.
Öldemir Elensku
2022-07-14 at 13:13
Egyszerű_hozzászóló-nak van igaza.
Nem állandóan kifogásokat keresgélni kéne, mutogatni az Atya Úr Istenre is, ha valami nem tetszik nekünk. Utána kell nézni, hogy mit milyen jogszabályok, egyezmények, iránymutatások kötnek, befolyásolnak. Azt hiszem, a magyar társadalom nagyon nagy aránya Európai Uniós ismeretekből teljesen analfabéta. Ilyen módon, képtelen megérteni, mi miért történik körülötte. Tunya, lusta, ne kelljen tanulni, mert nem vesszük hasznát. Itt az eredménye. Értetlenségből fakadóan ostobaságokat írogatnak mindenhol. Ami rosszabb, emiatt az értetlenség miatt képesek lennének olyan döntéseket hozni, amivel csak maguknak ártanak. Tanulni, ismeretet szerezni sosem késő, ha valaki valamit nem tud, az inkább járjon utána, mielőtt felháborodik. Tanulni, tanulni, halálunkig tanulni!
Sas
2022-07-14 at 13:11
Az uniós vezetés fog bukni-most ezt ki kell bekkelni-a változtatások egyes részletei kritizálhatóak-de ezzel együtt is a kormány támogatásának nincs racionális alternatívája.
Sas
2022-07-14 at 13:09
N K reálpolitikát csinál. Amennyiben-taktikai okok miatt-nem minősíti az oroszt agresszornak, már nem létezne ez az ország-egyszerűen bejöttek volna pl. a románok, az ukránok,stb, amerikai-unios támogatással.A másik ügy: az ország-trianon óta-importfüggő-ez kihat az árfolyamra, a hiányra,- ergo lépni kellett.Sziklaszilárdan ki kell állni a kormány mellett-esetleg apróbb korrekciós javaslatokkal.
Egyszerű_hozzászóló
2022-07-14 at 13:02
Kedves K nevű hozzászóló!
Sajna az irányelvek kötelezőek a tagállamokra nézve, de az irányelvek végrehajtási módja a tagállamokra van bízva!
A KATA, kvázi egyéni vállalkozókkal kapcsolatos adózásba így beleszólhat a kötelező érvényű irányelv, hiszen az adózás igaz, hogy
tagállami hatáskör, de bizonyos adók esetében a hatáskör a tagállamok részéről egységesen át lett adva, és ezen adókhoz kapcsolódó mentességbe (pld. áfa alanyi mentesség max.határa), kedvező adózási formába (pld.: EVA, KATA, KIVA) az Unió igenis beleszólhat, és eddig is beleszólt, mely beleszólás után adott vagy nem adott engedélyt.
“Adózás:Az Európai Unió (EU) adópolitikája két elemből tevődik össze: a közvetlen adózásból, amely továbbra is a tagállamok kizárólagos felelőssége marad, és a közvetett adózásból, amely érinti az áruk szabad mozgását és a szolgáltatásnyújtás szabadságát az egységes piacon.
Ami a közvetlen adózást illeti, az EU létrehozott bizonyos, a vállalati és a személyi adózásra vonatkozó harmonizált sztenderdeket, a tagállamok pedig közös intézkedéseket tettek az adóelkerülés és a kettős adózás megelőzésére.
A közvetlen adózás terén az EU összehangolja a hozzáadottérték-adóra (héa) és a jövedéki adóra vonatkozó jogszabályokat.
Közvetlen adózás alá tartozik például az adómentességet biztosító kedvezmények, adózási formát biztosító lehetőségek.”
Unió jogalkotási formái:
“Kötelező érvényű Lisszaboni szerződés (Unió alapokmánya, kvázi Alkotmánya/Alaptörvénye)
Rendelet (kvázi törvényi jogszabály): A rendelet kötelező jogalkotási aktus, amely az EU egész területén teljes egészében alkalmazandó.
Irányelvek (kvázi kötelező érvényű rendelet végrehajtási utasítása): Az irányelv olyan jogalkotási aktus, amely valamennyi uniós ország számára kötelezően elérendő célkitűzést állapít meg. A döntéshozatal módja azonban az egyes országokra van bízva.
Határozat (kvázi törvények, rendeletek speciális végrehajtási utasítása): A (bizottsági) határozat csak a címzettjeit kötelezi (pl. egy uniós tagállamot vagy egy adott vállalatot), és közvetlenül alkalmazandó.
Ajánlások: Az ajánlás nem kötelező. Az ajánlás lehetővé teszi az intézmények számára álláspontjuk közlését, és azt, hogy intézkedési stratégiára tegyenek javaslatot, anélkül, hogy az ajánlás címzettjeire bármilyen jogi kötelezettséget rónának.
Vélemények: A vélemény lehetővé teszi az intézmények számára, hogy nézőpontjukat kötelező erő nélkül tegyék közzé, vagyis anélkül, hogy a címzettekre bármilyen jogi kötelezettséget rónának. Véleményt a főbb uniós intézmények (Bizottság, Tanács, Parlament), valamint a Régiók Európai Bizottsága és az Európai Gazdasági és Szociális bizottság adhat ki.”
Öldemir Elensku
2022-07-14 at 12:59
Szép felsorolás, tele ellentmondással.
“És minden más személyeskedő kommentet is.”
“A köztársasági elnök/nő – egy csődtömeg (egy kis p.i.n.u.c.i hülye 3,14cha).”
Kiragadtam, direkt, és azzal a szándékkal, hogy a magasztos beszédből mi minden derül ki. Elfelejti, hogy pár sorral előbb miről beszélt. De azért érveket sorol mindenfélék megvalósításáról. De hadd kérdezzem meg, ki most az a személy, ebben az országban, de ha már ilyen nagy világfalu vagyunk, akár a nagyvilágban, aki alkalmas lenne arra, hogy Magyarországot irányítsa? Alternatívát is illene megjelölni, ha már nagyívűen elmondjuk, mi nem frankó.
Globális minimumadó, de teljes EU és NATO tagság felmondása, mindenhonnan lépjünk ki? De azért fizessünk GLOBÁLIS MINIMUMADÓT? Ami magasabb, mint a jelenlegi egysávos 9%?
“Szálasi is fegyelemre és kitartásra biztatott – látjuk milyen eredménnyel.
Meg Kádár is a XII. kongresszuson még egy kis kitartást és türelmet kért – annak az eredményét is látjuk.”
“Szóval egy nemzeti-szociális kormány kellene (nem nemzetiszocialista!!!!!!!).”
A huszároknál is volt fegyelem. Akkor azok is rosszul csinálták? A nemzeti-szociális miben lenne más, mint a nemzetiszocialista? A náci párt alapja az emberek életének felvirágoztatására épülő szavazóbázis megteremtése volt. Jóléti társadalom, amitől később elvárták a feltétel nélküli hűséget. Nemzeti és szociális alapon. Tehát semmi, amiben a szociál szó szerepel, nem fogadható el. Magyar kell. Magyar szívvel, magyar érdekekért dolgozó politika. Nem ideológiák mentén.
És nagyon megfegyelmezném a népet, mert eltunyult. Kényelmében egy forint drágulás miatt is fellázítható, de gondolkodásra már nem vetemedik.
Hesslerezredes
2022-07-14 at 12:36
Gliderbergerstayer!
elolvastam, amit írt és sok-sok igazsága van.
Méltatlannak tartom az Ön személyét támadó kommenteket.
És minden más személyeskedő kommentet is.
A tartalommal lehet és kell is vitatkozni, de az embert hagyjuk békén.
Trombitás Kristófnak!
Durva lesz a példa de leírom: Szálasi is fegyelemre és kitartásra biztatott – látjuk milyen eredménnyel.
Meg Kádár is a XII. kongresszuson még egy kis kitartást és türelmet kért – annak az eredményét is látjuk.
Nem, kedves Kristóf, a demokráciának a legkevésbé sem része a fegyelem.
Ha egy kormány alkalmatlan a feladatára, akkor azt le kell váltani.
Színezettől függetlenül.
Egyre több a jel arra, hogy az Orbán-kormány nem maradéktalanul alkalmas a feladatára – és most nagyon finoman fogalmaztam.
Már maga a kormányzati struktúra egy totális káosz és katyvasz.
A kiválasztott miniszterek – ez ordít róluk – sima kis karrieristák.
A köztársasági elnök/nő – egy csődtömeg (egy kis p.i.n.u.c.i hülye 3,14cha).
Nekem egyértelmű, hogy Orbán elfáradt, kiégett – már egy jó ideje le kellett volna váltani, talán még pártelnöknek úgy-ahogy megteszi.
De miniszterelnöknek már nem alkalmas.
Gyökeresen más politikát kell/ene folytatni:
– leválni az EU-ról és NATO-ról, semlegességet hirdetni,
– Oroszországgal szemben minden szankcióból kimaradni,
– bevezetni a globális minimumadót (ez teljesen jogos követelés az amik részéről)
– bezárni minden adózási kiskaput, KATA-t eltörölni,
– részlegesen államosítani, de minimum állami irányítás alá venni a stratégia jelentőségű cégeket (az autóiparban is!!!)
stb. (még sorolhatnám, de nincs időm).
Szóval egy nemzeti-szociális kormány kellene (nem nemzetiszocialista!!!!!!!).
Persze Orbán és a sleppje nélkül.
És ez már tegnap is késő volt.
Puncius Pinatus
2022-07-14 at 11:54
“A fegyelem a mi erősségünk”
A fegyelemmel az unió bukása után fogtok megismerkedni, valamelyik BV. intézet cellájában, ki-ki érdemei szerint!
Ti egy fegyelmezetlen, gátlástalan szarházi, nemzetünket rabló, fosztogató banda vagytok.
hivő
2022-07-14 at 11:17
A fegyelem a kulcsszo.
Ha nem viselkedünk
fegyelmezetten végünk
lesz.Mi nem engedhetjük
meg magunknak azt az elképesztő
eszetlenséget ami nyugaton
végbemegy.A nyugat zsoldosai
fizetésért tüntetnek,rombolnak.
Orientál
2022-07-14 at 11:08
Gliederbergstayer Persze ti azok vagytok mint a tüntizéseteket vezető a fő szervező elvtársatok a Kutyapárt főnökénél drogot találtak ,ez a tetű élősködőtök az államtól rengeteg 10 milliókat élősködőként nagy részét drogra költi , na az ilyenetek a parazita élősködő nem dolgozóitok ,ilyen elvtársaid inkább drogtúladagolásban dögölnének meg , mert nehogy már az adózók adóbefizetéseiknek forint millióit drogra költsék.
hufi
2022-07-14 at 11:07
Tisztelt Gliederbergerstyer!
Gliederbergerstayer
2022-07-14 at 10:36
A stílusod semmit sem változott, reménytelen vagy!
Tudod én már éltem az 50-es években, láttam egyet s mást.
javaslom, hogy nézd meg A Tanú c. szatírát, ott még könnyedén nevettünk a cselekményen, de a valóság borzalmas volt.
Részemről befejeztem a diszkurzust veled, jobban jársz, ha kimész tüntikézni a tieiddel.
Orientál
2022-07-14 at 10:57
Egy kutyapárti vezérnél drogot találtak ,na ennél a Kutyapárt főnökénél találtak drogot ,ez a parazita tetű nem dolgozik mert az adózók befizetésükből tetűként vérszívóként élősködik ,ez mást nem csinál mint drogozik mások adóján élősködik aztán meg időnként tüntetéseket vezet ,az ilyen élősködő inkább dögöljön meg kábítószer túladagolásában ,az ilyenek nagy részt drogra költik az adózók befizetéseiket.
K
2022-07-14 at 10:52
Gliederbergerstayer
2022-07-14 at 10:36
Az áramra is vonatkozik a rezsicsökkentés, és csak az átlag feletti fogyasztásnál nincs rezsicsökkentés.
Majd a gyakorlati alkalmazás után panaszkodj ha számszerűen is rosszul jártál.
Amit leírtál az hibás ,….csak feltételezés és félreértés.
Az ide vonatkozó törvények még meg sem jelentek a közlönyben.
Most már csak az a kérdés hogy ez a félreértés szándékos vagy nem szándékos részedről.
A kormány jóindulatú és jóságos mert a liberális ellenzék már régen megvonta volna az összes rezsicsökkentést.
Én feltételezem a kormány részéről a jószándékot, és hogy annak eredménye is jó lesz.
Gliederbergerstayer
2022-07-14 at 10:36
Tisztelt Hufi!
Ha agyad lenne, észrevennéd, hogy a pofádba hazudtak.
Szép, szép ez a kormány, tényleg menők a miniszterek, válságkezeléshez remekek, de ez megélhetési válság, azt meg nem lehet úgy kezelni, hogy még a vak kislány nyalókáját is ellopjuk, mert nekünk kell, de közben a képviselők és egyéb kretének fizetését meg felemeljük.
Aki családi házban lakik és van legalább egy szivattyúja, de nem ment rá az infrára, napelemre meg a többire, az szopni fog az árammal, mert 210 max arra elég arrafelé, hogy a Covid miatti home office, az otthontanulás és egyebek miatt többet otthon töltött időt még azzal is büntessék – ha már hónapokon át én tanítottam otthon a gyereket -, hogy megszabnak egy olyan átlagot, mint 210 kWh/hó, oszt hozd ki alatta vagy átlagon! A gázzal nincs gond, simán tartható vagy kb. simán, de az áramnak mi köze van a háborúhoz? Az áramnak a hülye Jávorhoz van köze, aki 11 alkalommal jelentette fel Paks 2t.
Mert töketlen a kormány, és mert hazaáruló a Jávor, az excell kormány-menedzserjei hoztak egy átlagot, hogy jó lesz az a középosztálynak, erre nem felháborodik még a számok is, hogy jóvan, hülyék vagytok?
Meg mi az, hogy 3 gyerek után +600 kwh????????? Könyörgöm, két gyerekre és anyós/após már nem is számít?
Nem volt ez átgondolva, de szerencsére vannak olyan kretének, mint te, meg az előző hülye aki rámírt, a “újabb beteg észosztó nímand hörög”, akik annyira nem gondolkodnak, hogy csak mondják fel a nem süllyedünk agitpropot.
Szerinted, milyen családi ház árak lesznek kb. januárban, ha majd senki sem fogja tudni eladni őket értelmes áron? Ja, hogy panelban élsz, b.szod, úgy érthető, hogy hülye vagy a helyzethez, de 4 kétharmad után szétcseszni a jobber médiát, és megszüntetni (“átalakítani”) a rezsicsökkentést úgy, hogy azt pofázták, hogy ameddig van orosz gáz, addig van rezsicsökkentés, és mindezt február 24től, azt több, mint pofátlanság, mert VAN orosz gáz, és az áramnak nem lenne szabad köze lennie a mostani intézkedésekhez!!! Ennek az MVM és a többi extraprofitkieséséhez van köze, semmi máshoz! Ha ez a kormány értelmes emberekből áll, megkísérlem azt mondani, hogy az április előtti gárdából, akkor ez a menedzser-mentalitás nem érvényesült volna. De sajnos most menedzserekből áll, akik kb. leszarják az átlagembert, a középosztályt, mert nem érzékelik milyen kárt okoznak.
Értem én, hogy rövidtávon ez jó az országnak, és azt is, hogy úgy tervezik, hogy majd hosszútávon helyrerakják az egészet és lesz kompenzáció vagy valami más mézesmadzag, de az távol van, választások előtt, viszont azt a társadalmi sérülést amit okoznak, nem fogják tudni begyógyítani, és részemről, ha a jövőben egy fideszes aláírásgyűjtőt látok a házam előtt, elzavarom a halál f.szába. Mert ezzel kb. azt a réteget szopatják meg, akik vsz kimaradtak mindenből, amit pl. huszonharmincévesen még mások fel tudtak venni, felneveltek X gyereket, és most ahelyett, hogy élhetnék az életet és pihennének, esélyük nem lesz kifizetni a téli számlákat! Amit adtak, már veszik is el. A nyugdíjemelést meg pláne.
Miközben az egyik kézben a KATA módosítást figyeltük, sunyiban, az időközik után szépen összehozták a tegnapit, ami konkrétan ki fogja csinálni és 2010 szintre fogja lökni fél éven belül az ingatlanpiac családi házas részét …
Gliederbergerstayer
2022-07-14 at 10:20
újabb beteg észosztó nímand hörög
Ne Gyurcsányozz össze engem!
Annyi közöm van hozzá, mint neked.
K
2022-07-14 at 10:15
Egyszerű_hozzászóló
2022-07-14 at 10:05
Elolvastam amit írtál, és elég mélyen átgondoltam.
Az írásodnak több defektje van:
1.Az Európai Unió nem szólhat bele egy állam belügyeibe, és az adózás formájába, legfeljebb csak nem kötelező ajánlásokat adhat.
Az EU elsősorban “vámunió” , mint az EGK vagyis a korábbi Európai Gazdasági közösség. Ehhez járult később a belső (és nem külső!!!!) határok megszüntetése stb.
2. Az Európai Unió egy nemnormális hülye, akinek ajánlásai és törekvései sunyi és aberrált törekvések.
Az lenne a legjobb ha a sunyi és aberrált EU-ra nem hivatkoznának, mert az csak ráfizetés a lakosságnak.
opettaja
2022-07-14 at 10:13
Azért ez nem ennyire egyszerű… Csupán egy kérdés: adott egy társasházi lakás, ahol a gázt nem lehetett bevezetni, sem szilárd tüzelésű rendszert alkalmazni, így elektromos fűtésrendszert építettek ki. Kis lakás (50 négyzetméter), korszerű elektromos tűzhely, egy 80 literes bojler, infrapanelek. Sokkal energiatakarékosabb, mint egy gázfűtés, gáztűzhely, gázbojler, mégis jelentős többletköltsége lesz a tulajnak, holott a villamosenergiát közel sem befolyásolta az ukrán háború nálunk annyira, mint a gázellátást.
Ez így rendben van tehát?
Egyszerű_hozzászóló
2022-07-14 at 10:05
Unio kötelező érvényű irányelvet akar bevezetni a tagországokban az olyan egyéni vállalkozókra vonatkozóan, akik valójában munkaviszonyban kellenének, hogy legyenek, azaz a foglalkoztatóknak (munkáltatóknak) kötelezően munkaviszonyban kellene alkalmazni az embereket, és nem lehet egyéni vállalkozással. Természetesen azok az egyéni vállalkozók, akik nem egy cégnek, azaz nemcsak a saját foglalkoztatójuknak számláznak, mint kényszervállalkozók, és mondjuk ki, hogy az egyéni vállalkozók nagy többsége kényszervállalkozó, hanem más cégekkel, vállalkozókkal, szervezetekkel, magánszemélyekkel, stb-vel állnak kapcsolatban, azok továbbra is lehetnének egyéni vállalkozók, de nem KATA adózási formában,- a KATA-t egyébként az Unió az elejétől fogva ellenzi, főleg akkor, ha nem magánszemélyeknek számláz a KATA-s,- illetve lehetnek más formájú vállalkozások is. Igenis vannak más egyéni és szervezeti adózási formák a KATA-n kívül, amik kedvezőek, esetleg kicsit többet kell fizetni, de ezzel szemben legalább a bruttó minimálbér után megfizetné a járulékot a főállású egyéni vállalkozó vagy mellékállásban a munkáltató, amivel az e.vállalkozó nyugdíja is kedvezőbb lesz.
“Unió: “Az Európai Unió minden országára és érintett gazdasági szereplőjére kötelező szabályozás lényege, hogy világosan meghatározná azokat a feltételeket, amelyek részbeni teljesülése esetén kötelező lenne alkalmazottként foglalkoztatni az érintett munkavállalót. Ez a gyakorlatban egyszerű és világos szempontokat jelent. Ezek közül a legalapvetőbbek közé tartozik a munkaidő, a munkavégzéssel kapcsolatos elvárások és a kontroll.
A gyakorlatban ez azt jelenti, ha egy katás vállalkozásként szerződő ételfutárnak a platform üzemeltetői meghatározzák például a munkaidő-beosztását, elvárják, hogy rendelkezésre álljon, utasítják, folyamatosan kontroll alatt tartják munkavégzését, vagy akár a platform arculatának megfelelő viseletet írnak elő, akkor gyakorlatilag alkalmazottként kezelik az érintett egyéni vállalkozót. Ebben az esetben pedig automatikusan munkaviszonnyá alakulna a szerződéses kapcsolat.
A dolgozót a vállalkozással leplezett munkaviszony gyakorlata kiszolgáltatottá teszi a munkaadónak, s megfosztja a munkaviszony adta jogoktól és előnyöktől. Az alkalmazottakat egyebek mellett megilletik olyan alapvető jogok, mint a fizetett szabadság, az egészség- és nyugdíjbiztosítás, a kollektív vagy egyéni érdekérvényesítés, a betegség vagy várandósság alatti védelem, valamint az érdekképviseleti segítségnyújtás.
A szabályozás egy másik fontos eleme, hogy a dolgozó ne legyen kiszolgáltatott az automatizációnak: a platformok működésének alapját jelentő algoritmusok átlátható működését, az emberi beavatkozás lehetőségét és az adatvédelemmel kapcsolatos visszaélések elkerülését is ösztönözné az EU-s irányelv.”
K
2022-07-14 at 10:03
Ha a magyar szavazónak esze van( már pedig van esze), akkor a liberális baloldal sohasem lesz kormányon, mert a baloldal csak adót és árakat tud emelni, csak megszorításokat tud alkalmazni.
balfék
2022-07-14 at 09:58
Azért ne vizionáljunk már tömeges kihalást ennyitől! Öreganyámék a rommá lőtt Budapesten kezdtek új életet, mégis itt vagyok, mint unoka. Ez meg hol van ahhoz képest? Na, arányok, ingerküszöb. Karigeri meg a mellártamás pedig vígan beleröhög a képetekbe, miközben előbbi dugót okoz évek óta, fullasztó levegőt, utóbbi meg a KATA-s tüntetésre úgy ment ki, hogy fél órával korábban még ADÓEMELÉST követelt. Eszetek ilyenkor hol van? Legalább annyit tegyetek meg, ha már elégedetlenkedtek, hogy az ilyen f.aszokat kidobáljátok magatok közül a tömegben. Na, ennyit kérek csak. Légyszi. Aztán úgy dörögtök, ahogy kedvetek tartja. De ne felejtsétek el, hogy milyen gazdasági környezetben vagyunk most – geopolitikai értelemben -, meg hogy voltak javaslatok, jó előrelátóan, amiket az unió figyelemre sem méltatott:
https://magyarnemzet.hu/belfold/2022/04/hogyan-mersekelne-az-energiaarakat-orban-viktor-egesz-europaban
nemzeti
2022-07-14 at 09:53
Ennek a sok bunkó embernek az is baj,ha jelenlegi kormány által 10 éve meghozott jóléti
intézkedéseken, szigorítani kénytelen.
A BOLSIK NEM HOZTAK ANNO JÓ INTÉZKEDÉSEKET.
S most ők pattognak.
Játékos
2022-07-14 at 09:51
DörrögZuldán 2022-07-14 at 09:47
önkritikából csillagos 5ös?? (nem irónikusan mondom!!!)
DörrögZuldán
2022-07-14 at 09:47
A probléma a KATA módosítással az, hogy cégeknek nem lehet számlázni. Ez érthető a pizzafutárként és hasonló értékteremtő és maradandó dolgot alkotó tevékenységet folytató személyeknél (ideértve pl. a – írom ezt jogászként – a jogászokat is), ugyanakkor visszás és hátrányos a legtöbb kreatív tevékenység esetén.
A “kibeszélés” elmaradása meg a kontroll elvesztéséhez vezet(het).
Gumicsontnak meg jó ez a nyári uborkaszezonban.
Játékos
2022-07-14 at 09:38
és mi lenne, hogy ha az EU kifizetné a Covid-pénzeket?
(aszongyák, hogy nem adják, mert ellopják, mint a befizetett adókat…de inkább az is csoda, hogy eddig elment az ország ennyi KATA-ssal)
K
2022-07-14 at 09:35
A “KATA”-val kapcsolatos dolgokat a világon mindenhol így oldják meg, nincs itt semmi probléma, csak a moslék ellenzék zsörtölődik gyűlölködik azért mert nincs kormányon, és úgy érzik hogy sohasem lesznek kormányon.
hufi
2022-07-14 at 09:34
Tisztelt Gliederbergerstayer!
Gliederbergerstayer
2022-07-14 at 08:53
A te szavaiddal élve, elmész te a picsába. Nem tudod, hogy minden ésszefügg mindennel, a politikát is beleértve?
Ilyen kurva nagy ésszel még itt vagy, nemhogy Brüsszelbe mennél, van ott sok jó elvtárs!
László Szűcs
2022-07-14 at 09:27
A hőbörgők közül legalább egy írja le, hogy őt konkrétan milyen hátrány éri a módosíott Katával? Talán csak nem az 50%-al emelt értékhatárt sokalja? Vagy talánaz nem tetszik, hogy nem lehet tovább summantani az adóval? Mégis mit gondolnak? A közterheket mégis ki viselje? Az adócsalók sivalkodnak, és nem szégyellik magukat!
K
2022-07-14 at 09:19
Maximálisan szuper a fenti írás, és a következőket tenném hozzá:
A 10 milliós magyar lakosság a Föld 8 milliárd fős lakosságához képest 1,25 ‰ ezrelék.
Ez borzasztóan kicsike picike, és szinte már nem is létező.
Már csak ez a tény is elegendő ok arra hogy a teljes magyar lakosság maximálisan összefogjon, ha fenn akar maradni és nem akar beleolvadni eltűnni az emberáradatban .
És ha van valami , amiben eltérne a véleménye egy embernek, akkor azt a megfelelő módon adja elő, és ne idétlenkedjen egy tüntetésen.
A jogos érvek felvetésének van helye, és van lehetőség a megoldásra.
A KATA és módosítása elleni érvek sajnos nem korrektek, nem egyenes javító szándékúak.
Ezek a tüntetések azt az elégedetlenkedést fejezik ki, hogy nem a moslék ellenzék van kormányon, és a tűntetéshez érveket , ürügyeket jelent a KATA és módosítása elleni érvek.
A jogos érvek felvetésének van helye, és van lehetőség a megoldásra, semmi sem indokolja az ellenzék gyűlöletének ilyen kifejezését azért mert nincsennek kormányon.
Játékos
2022-07-14 at 09:13
Gliederbergerstayer 2022-07-14 at 08:53
az áram ára hozza van kötve a gáz árához az EUban.
emlékszel, hogy amikor ez az egész háború kirobbant akkor akarta Orbán, hogy szedjék ezt szét
??♂️
újabb beteg észosztó nímand hörög
2022-07-14 at 08:59
Gliederbergerstayer elvtárs!
Egyedül vagy ilyen hülye, vagy van egy félhülye testvéred is!
Nagy alkoholista degenerált koalícíós főnököd, a takonygerincű aljas gazember Gyurcsótány komcsiivadék megmondta: “El lehet innen menni!”, hát nosza indulj pereputtyoddal és szivattyúddal a picsába (hogy stílusodat kövessük).
Gliederbergerstayer
2022-07-14 at 08:56
Cser-Palkovics Borbála!
Majd figyeld meg mennyien lesznek az utcán a rezsicsökkentés eltörlése okán! Mint egy békemeneten! A Trombitás egy bukott médiag. Mivel a Ptv mehszűnt, iparkodnia kell, és most éppen azt teszi.
Gelencsér elvtárs egy nímand nyikhaj
2022-07-14 at 08:54
Gelencsér elvtárs azt hiszi, hogy a seggében forog a világ tengelye és ő fújja a passzát szelet.
Közben egy kisebb kvalitású vásári kikiáltó, mint a beszari Fegyőr gyerek.
Jogszabály ellenes forgalombénítás miatt bűntetőjogilag felelősségre vonni az aljas gazember nímandot!
Gliederbergerstayer
2022-07-14 at 08:53
A KATAra ráfért a ráncfelvarrás. A gáz limitet elfogadom. De mi köze van az áramlimitnek a háborúhoz, Putyinhoz, az oroszokhoz? Jávorhoz, ja, de az áramot belevenni a tegnapi csomagba, és ezzel kicsinálni a családi házasok jó részét? Ahol van egy szivattyú, ott már tuti a túllépés. Meg mi az, hogy három gyerekkel +600 jár? Kétgyerek már szart se ér? Kétgyerek és a nagyi egy fedél alatt? Elmegy a Fidesz is ám a picsába!
balfék
2022-07-14 at 08:46
Valljuk be, a jobboldal is tele van rinyáló kisfiúkkal, kislányokkal, akik minden kis rossz miatt forradalmat akarnak, kormányváltást, csak kire, ugye, azt nem tudják megmondani. Türelem, megértés, helyzetértékelés nulla. Kristóf, ez jó cikk volt, de most a sajátjaidnak hittek fognak szétszedni érte. Legalább én egyetértek veled, de majd jön a többi, csak akkor jobboldali, vagy hazafi, amikor jóság van, és engem is megszólnak, jujj.
Cser Borbála
2022-07-14 at 08:34
Tudható volt, hogy az ellenzék most is minden alkalmat meg fog ragadni, hogy a társadalmi békétlenséget kiváltsa és fokozza.