Ugyan a baloldal állandó kritikával illeti a kormány üzemanyagárstop-intézkedését és az EU-s szankciók mellett érvel, amelyek rettenetesen felnyomták az energiaárakat, most mégis azt szeretnék, hogy ők is élhessenek a kormány pénztárcát kímélő ötleteivel. Ezen kívül pedig bevezették a home office lehetőségét is a dolgozóknak. Nincs új a nap alatt, a baloldal ugyanazt csinálja most, mint korábban: fúrja a kormányzati lépéseket, miközben minden kedvezményt igénybe venne, beleszámítva az olcsó paksi áramot is, pedig az atomerőmű bővítése az ő áskálódásuk miatt tolódott el.
Emlékezetes, amikor a szocialista Tóth Bertalan a kormány családpolitikáját kritizálta, majd kiderült, hogy felvette a csokot, ahogyan az egykori Jobbik-elnök is élt a lehetőségekkel és felújíttatta a házát állami támogatással. A koronavírus-járvány alatt az oltások ellen szólaltak fel többen a szövetségből, majd soron kívül kérték azokat. Most is valami nagyon hasonlót láthatunk, ugyanis a fővárosi önkormányzat baloldali többsége állandó jelleggel fúrja a benzinárstopot, a paksi bővítést és támogatja az oroszokra kivetett EU-s szankciókat, mert szerintük az célravezető – most mégis azért kuncsorog a BKV vezetése, hogy élhessenek ők is a kormány adta lehetőségekkel.
Az ATV számolt be róla, hogy ahhoz, hogy a BKV járművei jól működjenek, időnként szükség van karbantartásra; ezt csarnokokban végzik, rendszerint éjszaka. Ott, hogy a dolgozók egészsége ne károsodjon, mindenképpen fűteni kell majd – mondta a BKV vezérigazgatója, de más intézkedésekről is beszélt.
Vizsgáljuk hogy esetlegesen, átmeneti időre bezárjuk a BKV-székházat, vagy részlegesen lezárjuk, és a dolgozók vagy home office-ban, vagy pedig kisebb területen látják el a munkájukat
– fogalmazott Bolla Tibor, aki szerint a BKV nehezen tud együtt élni az energiahelyzet bizonytalanságával, hiszen piaci áron veszik az energiát. Jól szemlélteti a helyzetet, hogy amíg tavaly 20 milliárd forint volt az összes energiaköltségük, idén 40 milliárd lesz, jövőre pedig, ha az árak így maradnak, akkor 70 milliárd forint lesz.
Nyilvánvalóan ezt a drasztikus áremelkedést nem lehet takarékoskodási intézkedésekkel kompenzálni teljes mértékig, így plusz forrásokra van szükségünk. Ennek érdekében tárgyalunk a fővárosi önkormányzattal is, hogy milyen plusz forrásokat tudna az önkormányzat vagy a kormányzat megnyitni az energiaköltségek emelkedése céljából
– mondta a híradónak Bolla.
A főpolgármester-helyettes szerint a közösségi közlekedés fenntartása 200 milliárd forintba kerül; ebből az utasok 50 milliárdot fizetnek, a magyar állam viszont csak 12 milliárdot, amit idén még át sem utalt. Tüttő Kata még egy problémára felhívta a figyelmet, miszerint a főváros által megtermelt adóbevételek az állam kasszájába és nem a fővároséba folynak be. Ezek után három dolgot kérnek most a kormánytól: az első, hogy kapják annyiért a paksi áramot, amennyiért a lakosság. A második az az, hogy támogassa a kormány ugyanannyira a közösségi közlekedést, mint amennyire az egyéni autós közlekedést. Minden stratégiánkban, a fővárosiéban, az országban is benne van az, hogy a közösségi közlekedés fenntartása ugyanolyan fontos, mint a közoktatás, mint az egészségügy – fogalmazott Tüttő. A harmadik pedig az európai uniós forrásokat érinti: a kormány ne hagyja ki a fővárost az újjáépítési alapból, valamint a hét éves beruházási programból.
Forrás: ATV; Fotó: MTI/Mónus Márton
Vízöntő
2022-09-20 at 23:57
A Városházára Karácsonynak, a helyetteseinek és a tanácsadóknak, a BKK-nál és a BKV-nél a hasonló szinteken egy-egy szobabiciklit rakjanak be, mindre két-két dinamót és tekerjenek!
Olcsóbb mint a paksi áram és még biciklisáv sem kell, mi meg végre láthatjuk hogy valami hasznot hajtanak!
hupa
2022-09-20 at 12:51
Ezentúl az utasoknak kellene tolni a villamosokat. Olcsó, egészséges, és fázni se fognak. Természetesen némi felárral.
Orientál
2022-09-20 at 11:50
Azok a Karácsonyék akik gátlástalan pofátlanságukkal emelik a saját és elvtársaik fizetéseiket 80 ,60 ,50 …..%-kal ,semmi nagyberuházást a szinte 3 év alatt nem hoztak össze megvalósítani sem hajlandóak és máig egyhez sem fogtak hozzá ,bezzeg a főváros nagy része miattuk szemetes ,állandó közlekedési dugókat okoznak mérgezve az ott közlekedőket és az fővárosban lakókat is ezek a Karácsony vezetése alatt lévő balliberálisok zöldek ,és pofátlanul elakarták lopni értékalatti áron a budapesti városházát is ,többek között.
ómió
2022-09-20 at 10:48
Pedig a kormány csak a “népbutításban” nem akarja őket részesíteni! Az efftársaknak már ez se tetszik?
Adózás
2022-09-20 at 10:39
Sokadjára olvasom, hogy a fővárosban “megtermelt” adó nem a fővároshoz folyik be. Ehhez néhány alapvetés:
1. Az adó állami bevétel (kivéve néhány helyi adóként megjelölt bevétel).
2. Nagyon sok adózónak a székhelye a főváros, de tényleges termelés nem ott történik, hanem a telephelyén, ami sokszor nem a fővárosban van, hanem országszerte. Adózni pedig a székhelyén fog. (Kivéve a helyi adók.)
Igy nem hivatkozhat a főváros arra, hogy az adók nagy részét a fővárosban “termelik” meg.
odu
2022-09-20 at 10:31
Mindenki bringára, minek a sok fenntarthatatlan fejlődés. Drazsé mindent is megold / nem paktálni a nerrel/ a legjobb tanácsokat dobja.Szinte sziporkázik.
Búbos Blanka
2022-09-20 at 09:53
Karácsony kérjen segítséget az árnyékkormányától.
Hörömpölő
2022-09-20 at 09:06
A szemétledobóba velük
Gullwing
2022-09-20 at 08:46
Fizesse a bpesti közlekedést az aki RÁJUK szavazot.
Na moslék, lehet a pénztárcámba nyúlni!
Ungarn über alles !
2022-09-20 at 08:16
lóhúst az etetőjükbe + a kipufogójukba ! …meg azokéba is akik rájuk szavaztak !
Gelgej adjuntunks és a vizilovas Tüttő elvtársnő aggódik
2022-09-20 at 07:54
Na mi van Gelgej adjutunks és hozzá nem értő Tüttő elvtársnő!
-Kezdtek beszarni, hogy megfagytok, pedig az alternatív zöld energiáért ácsingóztok reggel-éjjel-meg-este az aljas gazember Gyurcsótány seggfej baloldali vezetőtök utasítására?
-Egyszerre jó a fosszilis és a nukleáris energia?
Takongerincű ballibernyákok vagytok, nyaltok a vén marha Hugyosgyurkának, a szarházi Timmermans és Verhofstadt uniós trógereknek és a többi kretén gittegyleti vezetőcskéknek.
márko
2022-09-20 at 07:34
ÉS vissza kell emlékezni HOGY Tüttő Kata ” VÍZILOVON ” lovagol
. Tüttő Kata ” vízilovon ” lovagol a tengerben ( ez a trendi nyaralás — “vízilovon” lovagolni )
/
ÉS vissza kell emlékezni december 2021 Karácsony Gergely VÁROSI FEJLESZTÉSRE
. a 30 éves FRANKFURTI ÓCSKA VASBA való villamosok ára kb. 656.000 euró
. ezt a 30 éves ROZSDÁS villamost megveszi a BKV mint városi fejlesztést
. tehát Budapest az Frankfurtnak szemétdombja
. Frankfurtnak nem kell a rozsdás villamos de Karácsonynak IGEN
/
ÉS hogyan
HOGYAN LEHET egy 30 éves, rosz vasba való,
ki ebrudált villamos ára 656.000 euró = ( 32 db ÚJ AUTÓ x 20.000 euró )
/
ÉS ugyan december 2021-ben a Lánchid beszakad
/
ÉS
. BUKOTT ADJUNKTUS + bukott doktor
. hiperpaszív angol tudás
Gottwald Zsolt
2022-09-20 at 07:11
Tényleg tulajdonképpen miért nem zàrjàk be és szàmoljàk fel a fövàrosi önkormànyzatot?
Ez a negyven rablo eddig is sokba került! Menjenek el dolgozni, gejike meg takarodjon ahovà valo! Zugloba a gödrébe…
aladin
2022-09-20 at 07:07
Kétszinü szarok, seggberugni öket és ki a szemétre, Karácsonyt és Tüttöt.
bl
2022-09-20 at 06:55
Mindenki járjon gyalog. Az az egészséges és zöld. Paksot be kell zárni. Most. Aki fázik menjen a szabadba és szaladgáljon egy kicsit, majd felmelegszik. (És ezért a tanácsért járó honoráriumot a 12345678-87654321-21001000 számlaszámra kérem.)
A Nagy Testvér figyel téged
2022-09-20 at 06:46
Fel kell számolni a fővárosi önkormányzatokon hízó ingyenélők, élősködők hadát, kezdve a semmi értelmes “tanácsot” eddig nem adó “tanácsadók” hadával! Folytatható a Brüsszelben, és az USA Banánköztársaságban a fővárost “képviselő” semmittevő, de százmilliókat elégető két élősködővel, és marad pénz a rezsiszámlákra! Folytatható még a spórolási ötlet, csak bele kell mélyülni a témába!
khm
2022-09-20 at 06:21
Röviden LFS.
Hosszabban,nem szalonképes. Kizárni kellene inkább,mint dotálni a hülyék gyülekezetét. Nem a városra,hanem a vezetésére gondolok!