
A Continental akár jövőre megkezdheti a műanyag palackok újrahasznosítását a gumiabroncsgyártás során, már rendelkezésére áll az ehhez szükséges technológia, amelyet az OTIZ Oriental Industries (Suzhou) Ltd.-vel közösen fejlesztett ki – ismertette a társaság közleményében.
A technológia alkalmazásával a polietilén-tereftalát (PET) palackokból mechanikus eljárással készítenek poliészter fonalat, amelyet a gumiabroncs szövetvázának kialakításánál használnak fel. Ezzel a hagyományos poliészter teljes mértékben kiváltható. Az eljárás a korábbinál egyszerűbb módon állítja elő a gumiabroncsgyártásban felhasználható anyagot. A cég közleményében hangsúlyozza: az újrahasznosított poliészter fonal a körforgásos gazdasághoz vezető újítás, amely a vizsgálatok és a teszteredmények alapján ugyanolyan jól teljesít, mint az eddig használt nyersanyagok. Szakítószilárdsága, szívóssága miatt különösen hasznosak a gumiabroncsgyártás számára. A PET-et régóta használják autógumi-alapanyagként, mert nagy terhelés és hőmérséklet mellett is tartja az alakját. Egy gumikerék körülbelül 400 grammnyi poliészter fonalat tartalmaz, vagyis több mint 60 palackot lehet felhasználni egy abroncsszett elkészítéséhez. A Continental célja, hogy legkésőbb 2050-re 100 százalékban fenntarthatóan előállított anyagokat használjon fel abroncstermékeiben.
A német Continental a világ egyik vezető gumiabroncs-előállítója, amely a személy- és haszongépjárművek mellett buszok, motorok és kerékpárok számára is gyárt kerekeket. Az Európában gyártott autók harmadára Continental-gumi kerül. A vállalat tavaly csaknem 130 millió autó- és teherautógumit adott el világszerte a honlapján szereplő adatok szerint. A Continental valamennyi tevékenységével jelen van Magyarországon, a gumiabroncs-kereskedelmi központ Budaörsön működik. A Continental Hungaria Kft. korábbi tájékoztatása szerint a belföldi eladások az idei első fél évben 14,5 százalékkal bővültek 2020 azonos időszakához képest. Tavaly még 5 százalékos visszaesésről számoltak be 2019-hez képest.
Forrás: MTI; Fotó: MTI/Marjai János
gyozo2018
2021-08-23 at 09:28
Namond
2021-08-22 at 11:54
A 444-en, 168h-án, és Gyurcsány fb-oldalán fazozd.
Őket!
Belpesti tahó újproli.
Namond
2021-08-23 at 03:44
Királytigris 2021-08-22 at 08:37
Jó ötlet, a szövet gátolhatná a felfagyási károkat.
Királytigris
2021-08-22 at 21:50
Zebulon!
A kiselejtezett gumiabroncs reszeléke meg megy az aszfaltba!
Zebulon
2021-08-22 at 20:21
A ló a Katpfenstein utcában, át kell húzni az Ó utcába. A hulladékot nem semmisítik meg, csak deponálják a gumiban. Később majd újra előkerül.
hivő
2021-08-22 at 12:39
A kinaiak nem
ennyire innovativok.
Namond
2021-08-22 at 11:54
Hát, évekig kaptuk vissza a kínaiak által begyűjtött palackokat, pulóver, zokni formájában.
De, miért is nem lehet, a palack kibocsájtókat kötelezni a saját költségű begyűjtésre és újra hasznosításra?
Miért is akar a fasz Orrbán betétdíjas PET palackot?
Ez valami a Coca Colának költségcsökkentő, az állampolgároknak rezsi növelési megalkuvás?
Ez lenne az Orbáni harc eredménye?
Hesslervezérezredes
2021-08-22 at 10:15
Ha jól értem: egy kínai cég ötletét hasznosítja a német??
Egyébként zseniális az ötlet, hajrá előre.
És igaza van Királytigris uramnak: mi van az autóútba beépítéssel?
Királytigris
2021-08-22 at 08:37
Talán az asztfalba is belelehetne építeni…