A volt nyilasház mellett álló XII. kerületi turulszobor második világháborús emlékműként kegyeletsértő, szimbolikája az elkövetett tömeggyilkosságok semmibe vételét jelenti, ezért azt mostani formájában el kellene távolítani – ezt a döntést hozta az a történészekből álló bizottság, amelyet az önkormányzat bízott meg azzal, hogy az emlékmű körüli vitákat, félreértéseket tisztázzák, a viszonyokat feltárják. Egészen különös víziókkal és gondolatokkal fűszerezett vitaestet tartottak a témában a haladó liberálisok, a Momentum persze most is tudná a megoldást, csak még nem mondják el.
Egészen szürreális mindaz, ami a turul-szobor miatt történik a Hegyvidéken. Nézzük, miről is van szó. Az eredeti ok Pokorni Zoltán kormánypárti polgármester nyilas nagyapja történetének felszínre kerülése, amely aztán a szobron található névsor tüzetes átvizsgálásához vezetett. A turul helyett a történészek szerint egy új, közös emlékművet kell állítani a kerületi háborús áldozatoknak. A vitaest résztvevője volt Ács Dániel, balliberális zsurnaliszta, Ungváry Krisztián történész és György Péter esztéta. Ungváry Krisztián kiemelte:
egy nemzetet az tesz nemzetté, hogy van közös felelősség, szolidaritás, így most is ezt kell alapnak használni a szobor kapcsán.
A történész szerint az előző fideszes polgármester, Mitnyán György feketén-fehéren szerette volna láttatni a történelmet, azon politikai koncepció mentén gondolkodott, hogy a turulmadár a magyarság szimbóluma. Az esztéta ennél is tovább ment: amatőrnek nevezte az akkori eljárást, és nemcsak az egykori polgármestert, hanem az egész jobboldalt és a kormányt kezdte ekézni. György Péter egyenesen riasztónak tartja azt a konzervatív vizuális retorikát, amellyel az Orbán-kormány átszabta a várost, például a liberálisok szerint ezer sebből vérző Trianon-emlékművel. Az esztéta odáig ment, hogy a szobor körül kialakult botránysorozat mind Pokorni bűne: neki egyedül, mint polgármesternek kellett volna minden tényt, információt magába szívva, helyesen döntenie. Bár Pokorni Zoltán történelem szakon végzett, és nem feltételezhető, hogy hiányosak lennének az ismeretei a múltról, azért azt túlzás lenne elvárni egy városvezetőtől, hogy kutató és tudományos szakember módjára ismerje a történelmet. Azt a történelmet, amelyet a világháború óta, Rákosin, Kádáron át próbáltak meghamisítani. Aljas módon arra utalni, hogy Pokorni vagy tudatlanságból, vagy direkt félrenézésből állt bele a szobor felépítésébe, újabb bizonyíték arra, hogy a múltat nem lehet politikai felhangok nélkül, civil függetlenként elemezni.
Egy szobor, melynek van múltja, jelene, de nincs még jövője
A szobor jövőbeli sorsával kapcsolatban több opció is felmerült. Ungváry eredeti ötlete volt, hogy alakítsák át az emlékművet első világháborús emlékhellyé, ha a XII. kerületi közösség is magénak érzi a koncepciót. Végül ettől az ötlettől elálltak, és inkább egy konstelláció megalkotásán gondolkoznak, amely magát a szobor körüli felvetéseket, tévedéseket is szimbolikusan megjelenítené.
Nem radikális lépésekre van szükség, hanem arra, hogy emberek leüljenek egymással beszélgetni
– emelte ki György Péter, hozzátéve:
nagyon sajnálom, hogy Pokorni Zoltán a párbeszéddel kapcsolatban elkezdett hezitálni. Egy ország nemzeti történelme nem működhet amnéziában.
Ehhez szerényen annyit lehetne hozzáfűzni, hogy a párbeszéd egymás véleményének tiszteletét jelenti, és nem a saját világunk kényszeres és erőszakos tukmulását egy másik emberre, csoportra. Hogy mennyire nem egyszerű a kérdés, az abból is látszik, hogy a nagy diskurzus jegyében még abban sem jutottak dűlőre a szakemberek, hogy kik között legyen a vita. Az áldozatok leszármazottai között? Vagy a kerületi lakókat hallgassák meg? Vigyék el a szobrot, vagy maradjon? A konkrét válaszok helyett ment a sztorizgatás és a Pokornira mutogatás.
A Momentum tudná a megoldást, csak még titkolják
Amikor a hegyvidéki Momentumos konferanszié is érezte, hogy sok a lózung és az üresjárat, konkrét tanácsokat kezdett kérni a résztvevőktől. Ungváry – mint az ügyben tényleges tanácsadója az önkormányzatnak – nyilván nem akart semerre se elhajolni (nehogy még felelősségre vonható legyen), folyamatosan a párbeszédet hangsúlyozta, amely olyannyira hiányzik a mai magyar közéletből. Szerinte. Mert van egyébként, de a színvonaláról valóban nem érdemes vitatkozni. Ács Dániel, a 444.hu újságírója legalább férfiasan bevallotta, hogy ő ebben a kérdésben nem tud segíteni. De kapaszkodjunk meg: a hegyvidéki Momentumot a téma nehézsége nem tántorította el attól, hogy ne filozofáljanak az ügyön. Elmondásuk szerint, szeretnének továbblépni és együtt gondolkodni a lakosokkal, úgyhogy hatalomra jutásuk esetén bizton reménykedhetünk abban, hogy megoldják ezt a történészek számára sem egyszerű témát.
Fotó: 12.kerulet.ittlakunk.hu
csakafidesz
2021-04-16 at 12:26
Hoppá!
A fotón olasz zászló van. A pirosnak kell kívül lenni, a zöldnek belül..
csakafidesz
2021-04-16 at 12:22
Uncle Ment 2021-04-16 at 12:07
Magasabb talpazat nem kell! Ez a szobor önmagában is nagyon szép. A szobor arányaiban, méretében és elhelyezésével gyönyörűen zárja le a Nagyenyed utat, nyitja meg a teret az Istenhegyi út és a Böszörményi út sarkán. Ez az egyik legjobban sikerült kompozíció Budapesten. Ha leszedünk minden táblát róla akkor csak egy Turul szobor és nem ad teret semmilyen vitára. Mint térzáró elemnek itt van a helye, és barbárság lenne akár egy centivel is odébb helyezni, vagy megemelni. Pont el van találva, éppen olyan amilyennek lennie kell.
Uncle Ment
2021-04-16 at 12:07
Magasabb talapzat kell és kész is.
Torockó
2021-04-16 at 12:02
Árukapcsolás a magyarellenesek részéről? A nyilas rossz, tehát a Turul is rossz. De hogyan jön egyetlen mondatba a kettő? Semmi közük egymáshoz.
A magyargyűlölők utálják jelképeinket. A Magyar Himnuszt (ki akarták cserélni), a magyar címert (kicserélték), a magyar zászlót (kvázi betiltották), a Turul nemzetség zászlaját (“Árpád-sávos”, betiltották, sőt máig ellenzik). És vannak akiknek ez nem fáj, nem érzi az ellenséges szándékot, a nemzeti kohéziónk rombolását? Az internacionalista-kozmopolita támadást a magyarság és Magyarország ellen?
A Turul nemzetünk egyik jelképe. Magyarokra támad az, aki a Turulra támad.
csakafidesz
2021-04-16 at 11:28
Tisztelt feleim!
Álljunk már le végre a II. világháborús emlékművekkel pro és kontra. Ezt a részét zárjuk le a történelemnek. Több, mint 75 év eltelt, mindenféle emlékművet emeltek, bontottak, áthelyeztek ide-oda. Elég volt! Nem akarunk már ezzel foglalkozni. Már gyakorlatilag mindenki megkapta amit kért, sőt emlékhely áll üresen, mint a Józsefvárosi Pályaudvar. Nem tudnak mit kezdeni vele annyi emlékmű van már.
csakafidesz
2021-04-16 at 11:19
Kössünk kompromisszumot! Mivel 60 éve élek a kerületben és a szobor közelében, és anno ott is álltam megvédeni a demszki-csürhétől a szobrot.
Tehát:
1./ A nagyon jól sikerült és szép TURUL SZOBOR marad a helyén.
2./ A nagyképű és már sokszor leégett POKORNY ZOLTÁN polgármester repül a helyéről.
Akkor itt a kerületben rend lesz. Pokornyból már elegünk van!
Ja igen! Felejtsék el, hogy a Városmajor szélén, a templom előtti -templomra nyitott- teret mindenféle emlékművel rondítják tele.
Gullwing
2021-04-16 at 11:05
Milyen vita est az ahol ballibcsi Ács, Ungváry György vesznek részt?!
Ungváry és liberálnáci, a györgy egy libcsi fröcsögö az ácsról meg ne is beszéljünk.
Kiválló emberi minőség mind a három!
K
2021-04-16 at 11:00
500 éven keresztül gyarmat volt Magyarország, 150 évig 3 részre szakítva.
Rengeteg magyar ember meghalt ártatlanul ez idő alatt.
Rájuk is emlékezni kell.
Azért mert most Magyarország független akar lenni, és talpra akar állni, nem kell mindenféle hamis okkal belerúgni, mint például a Turul szobor.
A Turul szobor elmozdítása magyarellenes,antimagyar.
K
2021-04-16 at 10:55
500 éve gyarmat volt Magyarország, 150 évig 3 részre szakítva.
Majd 1944-ben a náci Németország lerohanta magyarországot és megszállta, Horthy Miklós fiát elrabolták és így zsarolták, mégis antiszemitának könyvelte el a Szovjetunió Magyarországot.Voltak szélkakas emberekék akik a nyilasokhoz csatlakoztak, de nem ez volt a jellemző.
Még ma is bünteni Magyarországot a szovjet bélyeg alapján, az már nagyon aljas és unalmas.
Jó lenne ha történészeink megvédenék Magyarországot.
Zolee
2021-04-16 at 10:53
A Turullal önmagában nem lenne probléma. Viszont a Királyhágó téren nagyon rossz helyen van. A nyilasok és szélsőjobboldal annyira kisajátította és meggyalázta ezeket a jelképeket, hogy nem csodálom, hogy sok ember rossz szájízzel tekint erre. Akinek az apját, nagyapját a nyilas és egyéb szélsőjobboldali gazemberek megkínozták vagy megölték nem csodálom hogy undorral tekint erre, főleg ha ilyen gonosztevőknek a neve is fel van vésve a szobor aljára…
idirablo
2021-04-16 at 10:31
Vámos György, az Országos Kereskedelmi Szövetség főtitkára régebben a Magyar Hírlapban megígérte, hogy közbenjár zsiddancs hangadóknál, ne szóljanak bele unos-untalan a magyarságnak fontos dolgokba.
Újra emlékeztetni kéne őket, ne ingereljék az alvó oroszlánt.
Szőke ciklon
2021-04-16 at 10:10
A DK és az MSZP képviselőinek, különösen Gyurcsány jelenléte a magyar parlamentben, valamint Dobrev jelenléte az EU parlamentben kegyeletsértő, szimbolikája az elkövetett tömeggyilkosságok semmibe vételét jelenti, ezért őket el kellene távolítani!
Torockó
2021-04-16 at 09:49
Ákossy 2021-04-16 at 00:14
Igen, ott voltunk a Turul avatásán. Ezt (is) mondta a “patkány”. Megrázó élmény volt, amit a rendőrség művelt a “biztosítás” terén. A domboldalon mindenhol, az erdőben magyarok próbáltak feljutni, mert nem engedték fel a többséget az avatásra. Szajháziékat felengedték, de azért mi is feljutottunk. És kifujjoltuk a szadeszest….
Magyargyűlölő, rasszista, aki a Turul ellen fellép. A budait is megvédtük már…
Welszibard….
ViAM
2021-04-16 at 09:16
A szobor maradjon!!!
(A nyilasháznak kikiáltott épület körkörös védelmet biztosító volt csendőrház volt. Ennek az épületben rendezték be rejtetten a nyilas karszalagot viselő zsidómentők hadiszállásukat. Ide került az egykoron világhírű Arizona mulató tulajdonosa is, akit kamuból az utcán elrabolva vittek az említett helyre, s ott kapott új, hamisított igazolványokat, mentesítő levelet további működéséhez. (Forrás: Ráthonyi Róbert az Arizóna mulató című rendkívül olvasmányos könyvéből.)
Karcsi bácsi.
2021-04-16 at 09:06
Pokornynak ez az ügy nem tesz jót ! Mit keresnek ott libernyák tanácsadók ?
komcsi-náci balgaságok
2021-04-16 at 08:56
Tudatlan és gonosz ballibsik, akik között progresszív nácik is vannak, “véleményét” egyik fülünkön be, másikon ki.
Vagy egyáltalán meg sem kell hallani ezeket a mocskokat.
Inkább a Váci utcai (Budapest egyik szimbóluma, ikonikus helye)
kirakatokból kellene eltávolítani a KGB-s, lenines, stb. pólókat!
iLONA
2021-04-16 at 08:09
Ungváry a kerület tanácsadója az újságcikk szerint… Na akkor értjük.
Nem a Turulnak kell menni, hanem Pokorninak repülni, de gyorsan!
Baktria
2021-04-16 at 07:39
Az Árpádház a baktriai eredetű, 4500 éves Turulház nemes hajtása.
Ahogy Anonymus írja:
Álmos de genere Athilae regis, de genere Turul.
A Turul egyben Napkirály (Világkirály) jelkép is (aki/ami közvetít Ég és Föld között), de Szentlélek mondanivalóval is rendelkezik.
Többek között Turul volt például Attila turáni-szittya-hun Napkirály. Álmos és Árpád Kendén (szintén napkirályi-világkirályi rang) túl az összes Árpádházi királyunk és az Aba-ház. A onogur-bolgár Kuvrat kán, volgai bolgár rokonaink uralkodója. I.Tu(g)rul a hatalmas Szeldzsuk Birodalom alapítója és Ertu(g)rul az oszmán ház alapítója.
K
2021-04-16 at 07:04
Etel
2021-04-16 at 06:46
és
Sojal
2021-04-16 at 05:53
A hozzászólásotok a tartalmas érvelés rekordját nem érte el , de minimunát sem .
*********
Tehát a mérleg szerint :
Antiszemita működés egyébként sem ugyanaz mint a szimbólum, és a kettő közé nem lehet egyelőséget tenni.
Akár tetszik, akár nem.
26 év antiszemita Turul Szövetség működés miatt miatt nem lehet eldobni az 1646 éves szimbólumot .
Magyarellenes az aki a Turul-emlékműt el akarja onnan mozdítani.
A magyarellenességet legalább olyan szigorúan kell kezelni mint az antiszemitizmust, hanem szigorúbban.
Nem helyes az antiszemitizmus, el kell ítélni de magyarellenességnek több igazságtalan emberáldozata van mint az antiszemitizmusnak.
A magyar holokauszt és igazságtalan emberáldozat is tiszteletet, gyászt és együttérzést követel meg.
INDIREKT
2021-04-16 at 06:55
NE NYÚLJATOK A SZOBORHOZ, SZARKEVERŐ SÖPREDÉK! MIT KERESTEK ITT A BOLSEVIK TÖRTÉNÉSZEK? MEDDIG TŰRI MÉG A LAKOSSÁG, HOGY FOLYAMATOSAN ZAKLATJÁK A MAGYARSÁG ŐSI JELKÉPÉT? AMIKOR FELÁLLÍTOTTÁK A SZOBROT, HETEKIG KELLETT ÉJJEL-NAPPAL ŐRIZNI A PROVOKÁTOROKTÓL.
POKORNI MONDJON LE, ENNYI BALFOGÁS ( KIRÁLYHÁGÓ TÉR, SVÁBHEGY, FOGASKEREKŰ MEGHOSSZABBÍTÁS, BÖSZÖRMÉNYI ÚTI IRODAHÁZAK, STB ) UTÁN ÉS UTÓDJÁT MÉG MOST A VÁLASZTÁSOK ELŐTT SZAVAZZÁK MEG, HOGY A VÁLASZTÁSOKRA MÁR ELISMERT MAGYAR EMBER LEGYEN A JOBBOLDALI POLGÁRMESTER!
A HŐSI HALOTTAK NÉVSORA A FARKASRÉTI TEMETŐ BEJÁRATÁNÁL MEGTALÁLHATÓ. NEM KELL FOLYAMATOSAN ÚJRA ÍRNI, MINT A BOLSEVIK PÁRT TÖRTÉNETÉT!
Etel
2021-04-16 at 06:46
Bontsák csak le, aztán legyen meg helyette ” büszke lemondás allegoriaja” a keleti mellékalak lehet maga pokorni egy működő mérleggel a kezében, az északi a vízivárosi néném négy hálott gyerekét átölelve, a többit és a főalakot álmodjak meg, akik azt is tudják, hol volt a nyilasház.
K
2021-04-16 at 06:41
1.A turulmadár már a Hunoknak is nemzeti szimbóluma volt, és időszámítás után 375-ben voltak Hunok.
A magyarokat nem ok nélkül nevezik Hunoknak külföldön, neve Hungária. Tehát a magyar turulmadár 1646 évre tekint vissza mint szimbólum.
2. Az antiszemita Turul Szövetség 1919-tól 1945-ig működött, ez 26 év.
Egyetemistaként Turul-tagként is tevékenykedett több a Rákosi-korszakban ismertté vált kommunista személyiség, így Losonczy Géza újságíró, Kállai Gyula, a Dobi-kormány külügyminisztere (1949–1951), Zöld Sándor (belügyminiszter 1950-51), Janikovszky Béla (szegedi ÁVO parancsnok, Komlós János felettese), aki a budapesti orvostanhallgatók alkotta Csaba Bajtársi Egyesület tagja volt, és a Turul hivatalos antiszemita ideológiáját vallotta magáénak.
Ezek az antiszemita személyek ellen akkor a liberális baloldal (kommunisták) nem tiltakoztak.
3 . Mérleg:
26 év antiszemita Turul Szövetség működés miatt miatt nem lehet eldobni az 1646 éves szimbólumot.
Antiszemita működés egyébként sem ugyanaz mint a szimbólum.
*******
Ezek alapján magyarellenes az aki a Turul-emlékműt el akarja onnan mozdítani.
Szilárd
2021-04-16 at 06:09
Nem akarom azt a normális értékrenddel a világra született embert megítélni, akinek a felmenői vállalhatatlan tetteivel kell szembenéznie, helyettük az áldozatok elé állni – kemény dolog lehet, bizonyos értelemben felnézek Pokorni emberi nagyságára, hogy ezt be bírta vállalni. Hasonlítsuk csak össze pl. a körmös Bauer ivadékának a hozzáállásával. De az tény, hogy ebben a generációs sebben a rákosista mentalitűsú szardarabok a túloldalról falánk csontkukacokként fetrengenek, valahányszor megtehetik. Pokorninak ez gyenge pontja. Nem Pokornira kéne bízni olyan témát, ami egy vállalhatatlan diktatúra által megerőszakot, majd egy másik vállalhatatlan rokondiktatúra történelemhamisításai által beszennyezett ősi nemzeti szimbólum megtisztításáról kell hogy szóljon. Pokorni az általa cipelt teher miatt nem alkalmas erre, az érintett kommunisták pedig a bennük lakozó, identitásukként megélt, ezért lényükről leválaszthatatlan elvakult magyargyűlöletük miatt.
Sojal
2021-04-16 at 05:53
Következtetés: Orbán hazudik!
Az az igazság, hogy nem is középázsiából származunk, hanem afrikából, ezért nem turul, hanem dögevő keselyű szobor kell ide, de minimum feketebőrű.
És akkor helyre áll a rend!
bl
2021-04-16 at 05:42
Ugyanezzel az elmebeteg liberális analógiás logikai katyvasszal érvelnek ellene, mint ahogy nyugaton is megboszorkányüldöznek bárkit és bármit, akár Shakespeare-t vagy Kolumbuszt is. Az ilyen “mindenre kiterjedő” analógiás logikai érvekkel az a baj, hogy szubjektívek, az ellenkezőjüket is ugyanúgy meg lehet indokolni, azaz semmilyen érvényességük nincs. Még a magyarság egységére is álságosan hivatkoznak, még az érzelmeik is hamisak, nemcsak a logikájuk.
Antikom
2021-04-16 at 05:38
A cikkíró nem avéleményét írta lea bevezetőben hanem az önkormányzat által megbízott gittegylet döntését, ne őt bántsák ha már nem tudják értelmezni a leírtakat.
A vitaesten részt vevők pedig nem beszélhetnek a magyar nemzet nevében.
csakafidesz
2021-04-16 at 02:52
Maradjunk annyiban, hogy MINDENFÉLE CIMKE ÉS FELIRAT NÉLKÜL maradjon meg a Turul, akárcsak Tatabányán, vagy a Szabadsághíd mind a négy oszlopán, mert nagyon jó az elhelyezése és szép szobor! Mi XII. kerületiek megszoktuk, megszerettük és ragaszkodunk hozzá!
csakafidesz
2021-04-16 at 02:43
Csámpás Marcsa 2021-04-15 at 22:45
Nézd meg a térképet és fogd be. A Királyhágó tér jóval odébb van!
csakafidesz
2021-04-16 at 02:41
Welszibard 2021-04-15 at 23:23
Ember! Miről beszélsz? Tudod hol áll a Turul? Ott soha semmiféle atrocitás nem történt!
csakafidesz
2021-04-16 at 02:35
Theo 2021-04-16 at 01:18
Pontosan! Soha semmilyen nyilasház nem volt azon a környéken. Nézzük sorra. Szemben egy modern lakóház, lentebb a Nagyenyed utcában lakóházak, és a sarok után egy hatvanas években épült honvédségi lakóházsor. Mögötte egy régi soklakásos épület áll. távolabb a vízművek épülete.
Soha semmiféle nyilasház itt nem volt!
Ez a Kismarty Anna nevű cikkíró tűnjön el, de végleg, ha olyan elemi dolgoknak nem néz utána hol is áll a szobor!
Theo
2021-04-16 at 01:18
Hogy lehet vezercikket egy ilyen tajekozatlan ujsagiroval megiratni?
Eletemben nem hallottam, hogy arra “nyilashaz” lett volna, de az biztos, hogy szemben egy nagy rusnya katonai lakotelep van, ami dugig van “megbizhato” elvtarsakkal. Nyilvan oket irritalja minden nap a magyar turul. Pokorni is annyit hatralt mar, de mire ment vele, csak latjak, hogy gyenge es toljak tovabb. Nem felejtem, hogy meg sirdogalt is mikor bevallotta a nyilas nagypapit.(Gyurcsanyne bezzeg biszke az overe). Hogy mert egy ilyen elfogult libsi bagazst osszehivni, mint tortenesz “szakertoket”? Ha ez o volt, akkor most mar menjen a francba es a Fidesz keressen mar egy uj Mitnyant.
Ákossy
2021-04-16 at 00:14
apaj
A tatabányai Turul-szobor avatásán mondta 1992-ben. Keress rá, megtalálod.
Ha lenne öntudatos és kreatív jobboldali újságírás, már rég leütötték volna ezt a labdát.
Helyette kapunk ilyen langyos, jobboldalinak aligha nevezhető izét, mint itt fönt.
moliere
2021-04-16 at 00:05
Csámpás
Az ott nem az a tér.
moliere
2021-04-16 at 00:02
“Egy nemzetet az tesz naggyá, hogy van közös felelőssége…” … önmaga felé. Az teszi naggyá, hogy meg tudja magát védeni az invázióktól, legyenek azok fizikai behatolások vagy a lelket, szellemet silányító, mindent relativizáló, mások által megmondott szabályokat sustorgó inváziók, mint amilyen ez a “szakértő” invázió. Egy dolgunk van ma a zsidókkal. Példát kell róluk vennünk, hogy ők hogy csinálják a saját hazájukban. Ha azt meg tudnánk mi is ismételni, akkor a nemzet naggyá lenne. Például egy ungváry féle retek Izraelben nem sokáig élne, ha ennyit tenne a nemzet ellen, ami befogadta. Az inváziók és a kollektív felelősség kérdésében ma falak, fegyverek és határozott egységes döntések, pontos lövések kellenek. Nem idegen szakértők pitsogása. Ja, és Pokorni balneológus ismét csak tízből fél pont. Szarra való álfideszes hurka.
Welszibard
2021-04-15 at 23:23
A helyszínnel van a baj.
Nem ide kellett volna tenni a szobrot.
Az itt történt nyilas atrocitások valóban megterhelik az emlékezés tisztaságát.
Én azt javasolnám, hogy a Turul legyen áthelyezve máshová.
Ide pedig – a megbékélés érdekében – legyen egy másik emlékmű elhelyezve,
mely az itt meggyilkolt zsidó áldozatoknak ad végtisztességet.
Ez lenne az a megoldás, mely mindkét fél kegyeleti érzéseinek megfelelne.
Turul áthelyezése máshová és egy új emlékmű ide.
Kerekferke
2021-04-15 at 22:52
Pokorny megint, ismételten GYÁVA!!!
Liberális seggfejeket hív össze, hogy velük mondassa ki, hogy a magyarok jelképe tűnjön el a köztérről, mert neki már kínos, mert hogy apja a kommunisták besúgója volt, nagyapja meg nyilas. Mint mindig is, nagyon meg akar felelni a liberálkommunistaújnyiladoknak.Hogy nem sül le a maradék bőr a képéről?!
Egy szar alak!
Csámpás Marcsa
2021-04-15 at 22:46
apaj 2021-04-15 at 22:32
Göncz féreg volt. Nem lehet hivatkozási alap.
Csámpás Marcsa
2021-04-15 at 22:45
Anno Pokorny azzal kérkedett, hogy ő érte el, hogy a Turul megépüljön, maradjon. Meg is választották szépen. Most pedig a zselégerincű, farizeus fanyalog, hogy őt zavarja, bizony, nem bánná, ha elkerülne aKirályhágó térről. Én csak azt nem értem, hogyez a liberálisok seggét nyaló alak mit keres még mindig aFideszben.
apaj
2021-04-15 at 22:32
Ákossy
Ha ez a mondat valóban Göncz Árpádtól származik, csak annyit kellene változtatni a szobron, hogy rávésni az idézetet.
Ebbe kössenek bele az elvtársak.
Ákossy
2021-04-15 at 22:24
“Jó, hogy ha jelképesen is, de az új évezred küszöbén is itt van velünk a turulmadár, hiszen azt hirdeti, hogy a magyarság fennmaradt a hadak útján, e háborúk gyötörte tájon.”
(Göncz Árpád)
Leopard
2021-04-15 at 22:11
Rá kell írni hogy ősi magyar szimbólum.EZT MEG AZT JELENTI. A NYILASOKAT MEG ELĪTÉLI EGY MÁSIKON. KU..A ” NEHÉZ” .
Torockó
2021-04-15 at 22:10
Megdöbbentett ennek a cikknek az inszinuációja. Hosszan idézi és nagyjából csak őket, a nemzetellenes liberálisokat. A Turul, a Turulmadár a magyarság mitológiájának eredetmadara. Az utólag “Árpádháznak” nevezett királyaink névadója: a Turul-nemzetség királyai. Ennyi. És nincs vita róla.
De facto közli a hazugságot, hogy a “nyilasház mellett álló”. Hazugság, de nem tök mindegy lenne? Gondoljunk bele, hogy mi történne azokkal, akik rátámadnának a muzulmánok és a zsidók “eredetapjára” Ibrahim-Ábrahámra.
Tiszteletet mondáinknak, őseinknek és a Turulnak!
apaj
2021-04-15 at 22:04
Döbbenetes és szánalmas is egyben, hogy 30 évvel a rendszerváltás (hahaha) után még mindig ez a magyarellenes liberálbolsevik csürhe mondja meg, sőt írja elő a magyarságnak, hogy hogyan gondolkozzon és emlékezzen a történelmével kapcsolatban.
Mondjuk a fideszes Pokornit sem értem, hogy miért ezeket a szélhámos figurákat bízza meg bármivel is és nem valódi történészeket.
Sün Balázs
2021-04-15 at 22:01
Ezeknek a szarkeverő “történészeknek” nincs más dolguk, mint pusztítani?
TS
2021-04-15 at 21:56
Ezt a 3 faxkalapot “kérték fel”? Nem csoda, hogy nemigen vitatkoztak ezek a hazaárulók.
csakafidesz
2021-04-15 at 21:54
apro_marosan_petergabor 2021-04-15 at 21:47
Miért kellene oda név? Önmagában a szobor úgy ahogy van, minden tábla nélkül dísze a kerületnek. Egyszerűen egy szép szobor és pont olyan helyen van ahol lennie kell.
Leopard
2021-04-15 at 21:53
Egyáltalán nem nehéz. Oda kell īrni hogy ősi magyar jelkép amit a második világháborúban nyilasék ki akartak sajátítani. Ez más mint a horogkereszt- mert – az- AH előtt ismeretlen volt a germánok számára. A horogkereszt nem ősi germán jelkėp ami aztán H- nak megtetszett .
apro_marosan_petergabor
2021-04-15 at 21:47
A Turul szobornak maradnia kell. A Turul a magyarság régi szimbóluma.
Emellett a következő módosítások lehetségesek:
1. A feltüntetett neveket át kell vizsgálni, a nem odavalókat eltávolítani
2. Általános I vagy II világháborús emlékművé kell alakítani (megfelelő felirat), amely a magyar hősökre emlékszik
Az elfogadhatatlan, hogy bolsevik-liberális történészek, politológusok próbálják a magyarságot megfosztani jeképeitől. Ezt megtehették 1946-89, vagy a maszop-szadesz alatt, de a polgári kormányzás ne hagyjon a hátán fátvágni…
Szilárd
2021-04-15 at 21:42
A bizottság nevezett tagjai büdös elfogult komcsik, ha rajtuk állna, Péter Gábor örökmécsest tennének a Turul helyére. Hogy szólhatnak felvállaltan a magyarellenes oldalhoz húzó szarháziak ilyen dologba bele? Ez kb. olyan, mintha a Jobbik legsötétebb újnyilasait hagynánk ebbe belepofázni. Ha már kerületi áldozatokról van szó, elvársak, a nagyapám is XII. kerületi lakos volt, ti tettétek el láb alól.
csakafidesz
2021-04-15 at 21:40
MI LESZ A SORSA?
A HELYÉN MARAD!!!
AMIKOR DEMSZKY SÖPREDÉKE EL AKARTA TÁVOLÍTANI EZREDMAGUNKKAL MEGVÉDTÜK. MOST SEM ENGEDJÜK LEBONTANI, MERT SZÉP ÉS IDEILLŐ!!!