“Csökkentjük a tanulók, a pedagógusok terheit, megvalósul az intézmények nagyobb szabadsága, és szeretném, ha részesei lennének annak a párbeszédnek, amellyel jobb, versenyképesebb oktatást tudunk biztosítani” – mondta a Magyar Időknek adott interjúban Bódis József oktatási államtitkár, aki arra is kitért, hogy a kormány ebben a ciklusban is folytatja a megkezdett reformokat az oktatás átalakítása terén.
Bódis József szavai szerint elengedhetetlen a párbeszéd az oktatás minden szereplőjével a változásokról, amelyek ebben a ciklusban következnek. Az államtitkár a lap pénteki számában megjelent interjúban úgy fogalmazott: nem az a sikeres diák, aki sokat tanul, hanem az, aki hatékonyan, a tananyagot pedig elsősorban nem csökkenteni, hanem súlyozni kell, rugalmasan alkalmazhatóvá tenni az adott korcsoport, iskola, osztály és tanulócsoport igényeihez, adottságaihoz.
Mindezek megvalósításához változatos módszerekre van szükség, a mai diákok információfeldolgozási szokásaihoz, kommunikációs igényeihez alkalmazkodó módszertanra, amely a tapasztalati, az élményközpontú, a kooperáción alapuló tanulás, a problémamegoldó gondolkodás fejlesztésében, a tananyag és a valóság közötti szakadék csökkentésében jelöli ki a helyes irányt. A nyelvoktatás kapcsán Bódis József hangsúlyozta: fő céljuk, hogy az általános és középiskolában zajló nyelvi képzés a módszertani megújulás révén lehetővé tegye a gyakorlati életben és a munkaerőpiacon jól használható, magabiztos idegennyelv-tudás megszerzését.
A nemzeti öntudat fejlesztéséről és a hazafias nevelésről szólva az államtitkár kijelentette: ezek során a tanulók olyan ismereteket sajátítanak el, amelyek a magyarság iránti érzelmeiket alapozzák meg, és amelyek személyiségfejlesztő tudást is jelentenek. Az államtitkár a fiatalkorúak drogfogyasztása kapcsán elmondta, hogy az iskoláknak nagyobb hangsúlyt kell helyezniük a teljes körű egészségfejlesztésre, amely akkor éri el a célját, ha nem egy problémára fókuszál, hanem egy teljes programmal kelti fel az igényt a gyermekekben, fiatalokban az egészséges életmód iránt.
Arra a kérdésre, hogy a várakozásoknak megfelelő-e az új fenntartói rendszer, terveznek-e változást a Klebelsberg Központ működésében, Bódis József úgy válaszolt: az új rendszer jelenleg stabil, működőképes, kellő mértékben finanszírozott és adósságoktól mentes. A felsőoktatásról szólva kiemelte: a gazdaság invenciózus megújulására reagálnia kell a felsőoktatásnak is. A megfelelő alapképzések után szükség lenne a rövid idejű, de a piac kihívásaira, megújulására reagáló képzésekre is.
Forrás: MTI; Vezető kép: Tízperc Blog
Logikus
2018-07-20 at 09:32
Melyik is az ami felesleges tantárgy?
Éva
2018-07-20 at 08:57
Nem ártana, de nem muszáj kötelezővé tenni, de milyen generáiók nőttek fel az utóbbi 30 évben az elképesztő. Nekik mindenhez joguk van de kötelességük semmi. A nagy szabadság nevében lehet mindent csinálni, de minek tanulni, dolgozni, törvényeket betartani. Szerencsére azért vannak kivételek, akiknek fontos a tanulás, sportolás, érvényesüsésük szempontjából. Valamilyen szinten tragikus a mai fiatalok világlátása, legyünk genderek, hadd drogozzunk, minek gyerek, hiszen az felelősséggel, kötöttséggel jár, aztán ha elérik a nyugdíjkorhatárt megy a sivalkodás nincs miből nyugdíjat felvenniük, hiszen nincs aki megtermelje, de majd elmondhatják nem tudom kinek, mert az unokáiknak nem, hogy mi milyen szabadon/szabadosan éltünk. Hurrá milyen jó volt, de most miből vegyek kenyeret, ezért is nem én vagyok a hibás, hanem a kormány.
ómió
2018-07-20 at 09:54
Bizony! Az anarcholiberalizmus “hullámai” eddig csak ezt tudták “partra vetni”! Erre lenne szükségünk? Kétlem!