A debreceni BMW-gyár meg fog épülni, eddig minden az előzetes ütemtervnek megfelelően haladt; az építési területet pénteken átadták a beruházónak – jelentette be Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter Facebook-sajtótájékoztatóján, pénteken, Debrecenben.
Minden fél tartja az ígéreteit, és teljesíti a kötelezettségeit; a 2018 nyarán bejelentett, gyárépítésről szóló szerződés 2020 június végén, módosítás nélkül hatályba lép
– hangsúlyozta Szijjártó Péter.
A beruházás értéke több, mint egymilliárd euró, amelyhez a magyar kormány 12,3 milliárd forintos támogatást nyújt
– tette hozzá a miniszter. A világjárvány okoz néhány hónapos eltolódást a világgazdaságban is, ezért természetes, hogy az építkezés menetrendjét néhány hónapos “tól-ig” határral módosítani kell – mutatott rá.
Hangsúlyozta, olyan kérdés nincs, hogy a gyár meg fog-e épülni, és olyan kérdés sincs, hogy el fog-e kezdődni az építkezés, mert az építkezés elkezdődött. Ez világosan látszik, azt a leendő gyárigazgató, és a BMW képviselői egyaránt világossá tették – mondta.
Szijjártó Péter felidézte, hogy a debreceni BMW-beruházás bejelentése óta a gyárépítés első fázisa zajlik, ami az előkészítő munkálatokat és az infrastrukturális beruházásokat jelenti. A gyár helyszínéül kialakított négyszáz hektárnyi területen több hónapja “gépláncok százai, emberek ezrei” dolgoztak és dolgoznak, több mint 2 millió köbméternyi földet mozgattak meg, 123 kilométernyi vezetéket építettek be a földbe, 12 kilométernyi vizesárkot ástak ki a munkások, a leendő épületek stabilitása érdekében pedig 500 cölöpöt helyeztek le – sorolta.
Közölte azt is, hogy elkezdődtek az áram és gázellátással kapcsolatos kivitelezések, a két autópálya-lehajtó kivitelezése is az ütemterveknek megfelelően halad: 2021 végére az első autópálya-csomópont megépül, és az ipari park körüli útépítések addigra befejeződnek. Zajlik a Budapest és Debrecen közötti vasútvonal fejlesztése, ez 2023 végére elkészül. A német iskola indításával kapcsolatos minden munkát elvégeztek – tette hozzá.
A miniszter azt is megerősítette, hogy a BMW felvette az első munkavállalóit Debrecenben. Szijjártó Péter kitért arra is, hogy a világjárvány nem pusztán egészségügyi, hanem gazdasági kérdés is.
Miközben az első számú feladat az emberek életének, egészségének megvédése, ugyanúgy feladat a munkahelyek megvédése, és új munkahelyek létrehozása, ezáltal a magyar gazdaság újraindítása is
– mondta. Ez csak új beruházásokkal lehetséges – hangsúlyozta.
Éppen ezért a kormány gazdaságvédelmi akcióterve továbbviszi azt a gazdaságpolitikai filozófiát, amelyet tíz éve a magunkénak vallunk, és amely az új beruházások támogatására összpontosít
– szögezte le.
Az autóiparnak a beruházások terén kiemelt szerepe van, a gyár megépül, Debrecen pedig a globális autóipar egyik nagyon fontos fellegvára lesz
– összegezte, és köszönetet mondott a BMW minden vezetőjének azért, hogy elkötelezettek Magyarország és Debrecen mellett.
Michele Melchiorre, a BMW Manufacturing Hungary Kft. ügyvezető igazgatója az eseményen leszögezte: a munkálatok a tervek szerint folytatódnak.
Mi változatlanul elkötelezettek vagyunk a Debrecenben létesítendő üzem tervei mellett
– fogalmazott. Hozzátette: az a globális gazdasági helyzet, amit a járvány okozott, rányomta a bélyegét az építkezésre is. Szükség lesz az építkezés ütemezésének némi módosítására, ebben a pillanatban az ütemezés vizsgálata folyik. A késés, feltételezéseik szerint, néhány hónapban mérhető – jegyezte meg. Michele Melchiorre végezetül köszönetet mondott Debrecen városának és a magyar kormánynak a bizalomért, és a professzionális együttműködésért.
Forrás, fotó: MTI
János
2020-05-15 at 16:40
Az elektromosnak kedvez középtávon is.
Ami pedig a segítséget illeti, most azért más az ábra, mert más a Kormány, most van MNB, stb. Most vannak saját, megvédhető érdekeink.
János
2020-05-15 at 18:29
Egyébként is, ki beszélt itt know-howról? Saját tervezést említettem!
Ön is azt nézi, hogyan nem lehet valamit megcsinálni. Ezt is fizetik már? ?
aladin
2020-05-15 at 16:36
Csak az ellenzék, azaz az ellenség örülne ha nem épülne meg a BMW. gyár Magyarországon, de pechükre tovább épül. Már az ATV.-ben, ugráltak az örömtöl, hogy abbamaradt az épitkezés. Most tudtuk meg, hogy a Németh Sándor a Hit gyülekezet vezetöje, egy trükkel a saját nevére iratta a gyülekezet vagyonát és igy lopta el az ATV-t, a Hit gyülekezetétöl. Már csak azon csodálkozunk, hogy mégis ezek után hogy tudnak a hivek ennek az embernek a miséjére elmenni.
János
2020-05-15 at 16:42
Pénzért vagy pénzt remélve.
Ricsipaszta
2020-05-15 at 12:11
Attól még, hogy a BMW-csoport építi a gyárat, nem biztos, hogy kizárólag (vagy egyáltalán) BMW-k fognak ott készülni. A Mini is az ő márkájuk, és nagyon valószínű, hogy a termelés egy részét, bizonyos típusok gyártását ide fogják áthelyezni Oxfordból. Minden autógyártóra jellemző, hogy általában azoknak a modelleknek a gyártását helyezik át Közép-Kelet-Európába, amelyeknél kevesebb hasznot tudnak realizálni a legyártott példányokon. Az Audi és a Mercedes-Benz is a kisebb típusait gyártja Magyarországon (vagy a világ más pontjain), az ötméteres csatahajókat és a nagyon előremutató technológiával rendelkező modelleket viszont otthon, a német gyárakban.
János
2020-05-15 at 11:41
Ez rendben is van.
De!!!
Tisztelt Miniszter úr!
Megérett az idő arra, hogy tervezzünk és építsünk egy korszerű, magyar elektromos személyautó gyárat, akár közösen a kínaiakkal, V4-ekkel.
Jót tenne a magyarnak. ???
Nézzük_magát_a_dolgot
2020-05-15 at 12:42
Miknden műszaki és termelésszervezési meg beruházási kérdést mellőzve nézzük “csak” a piaci realitásokat. Egy korszerű autógyár nagyjából akkor lehet rentábilis, ha évi 150 ezer db körül termel. Kinek adná el ezt a mennyiséget? Kötelezné az állampolgárokat, hogy kizárólag Turul kiskocsikat vehetnek, és mától tilos a használtautó import is? Akkro talán elfogyna 150 ezer. Vagy úgy gondolja, hogy a világ évek óta lázban ég, hogy mikor lehet már végre komoly hagyományok nélküli noname magyar autót vásárolni? Egyébként én arra viszont kiváncsi lennék, hogy az Ekkehard Philipp úr által beharangozott MIA2.0 elektromos autó mikor jelenik meg a szalonokban, 2020-re 12 ezret, és felfutással pár év múlva évi 100 ezret tervezett. Már pedig Ekkerd Philipp nem egy kelekótya felelőtlen ember, hanem rendkívül komoly, megbecsült szakember, gyakorlatilag Ő hozta létre a kecskeméti Mercedest.
János
2020-05-15 at 16:33
Komoly hagyományok nélkül? ?
Mit nem kérdez az Úr???
A magyar villamoshatjás tervezésnek, de a karosszéria gyártásnak is komoly hagyományai vannak. Hadd ne soroljam! Az elektronikai tervezéshez és gyártáshoz is nem kicsit értenek a magyar szakemberek.
Nem gondolja az úr???
Ja, hogy nem! Így már érthető a hozzászólás.
Nem nonamere gondoltam és csak kiemelkedő minőségre, amit lehet exportálni is. Ha pl. a kínaiak is beszállnak, van piac.
Ne merjünk kicsik lenni, sőt, bűn a középszerűség !!!
???
János
2020-05-15 at 17:07
Ja, és nem német pénzügyi beruházóra gondoltam.
Lehet, hogy ön várja MIA 2.0-t, de szerintem még ránézni is rossz. Bármelyik magyar egyetemista csapat jobbat dob össze néhány hónap alatt, mint ez a bukott, ráncfelvarrt akármi.
Hesslerezredes
2020-05-15 at 11:01
Nem is a koronavírus áll közvetlenül az útban, hanem az emiatt bekövetkezett keresletcsökkenés. Beszállhatna a magyar állam – részvényesként – ebbe a gyárba és építhetnénk tovább. Esetleg gyártva egy lebutított változatot – a magyar pénztárcának is megfizethető áron.
Nézzük_magát_a_dolgot
2020-05-15 at 12:33
Ez nem jó elképzelés. A BMW azért adható el az egész világon, és azért fizetnek érte relatíve többet, mert BMW, és nem engednek a színvonalból. Az Ön javaslata olyan, mintha azt mondaná, hogy Tokaji márkanéven árasszuk el a piacot Tokaj környékén sík földre telepített bőtermő, de silány Sárarany szőlőfajta borával.
Hesslerezredes
2020-05-15 at 13:03
Istenem!!! hogy egy magyarnak miért az jut elsőként az eszébe, hogy: “valamit MIÉRT NEM LEHET megcsinálni.”!!!!!
Maga általában jókat szokott írni, de ez most mellé ment.
Ki mondta, hogy azt a kocsit BMW-nek kell nevezni?
Legyen UMW (Ungarische Motor Werke) – és a gyártott kocsihoz attól még hozzátapadhatna az a marketing elem, hogy: BMW-minőség.
A Dacia román autó??? Ugyan kérem: Renault – csak a ‘keletajrópaji píztárcához’ szabva az ára. Fogy is rendesen.
Nézzük_magát_a_dolgot
2020-05-15 at 13:50
Kedves Hesslerezredes! Nem vagyok pesszimista, de szeretem realistán mérlegelni a lehetőségeket.