Közismert, hogy egy szélsőjobboldali portál teregette ki azt a szövegrészletet, amely Karikó Katalin állambiztonsági érintettségét taglalja. A világhírű tudós lejáratására alkalmas sorok Bálint László pár évvel ezelőtt megjelent kötetéből származnak. Utóbbiban azt a hálózati nyilvántartást idézik, amelyben valóban szerepelt Karikó Katalin. Portálunkban megjelent egy cikk a szerzőről, aki a rendszerváltás előtt a kémelhárítás területén dolgozott, de az utóbbi évtizedekben már kutatóként, az állambiztonsági ügyek szakértőjeként vált ismertté. Bálint László válaszlevelét változtatás nélkül közöljük.
BÁLINT LÁSZLÓ
Nyolcvan év felett, főleg, ha az ember nem zárkózik be remeteként, elég sok célzottan ráöntött, vagy csak érintőlegesen, de nem véletlenül ráfröccsenő mocskot kénytelen elviselni. A legutóbbi szennyes lét a PestiSrácok.hu hasábjairól zúdította rám Sebes Gábor. Írásának címe egyben megjelöli annak tárgyát is: „Aki bemocskolta Karikó nevét”. Sebes szerint én lennék ez az aljas bemocskoló. Előre bocsájtom, hogy Sebes Gábort nem ismerem, miként ő sem engem. Személyesen soha nem találkoztunk, remélem nem is fogunk, vele perben sem és haragban sem voltam, nem is vagyok és bízom abban, hogy nem is leszek.
Az említett cikkben a szerző meglehetősen terjedelmes írást szentelt a lehetetlenné tételemnek, lejáratásomnak. Tette ezt érezhetően hol indulatból, hol gyűlöletből, máskor nem kellően tájékozottan, sőt van ahol kifejezetten valótlanságot, hazugságot állítva. Eltekintek attól, hogy sérelmesnek tartsam azt, hogy bemutatásom során megfeledkezett a származásomról, az 1956-os forradalmi eseményekben vállalat fényképpel dokumentált szerepemről és a mostanra már gyakran megvetett angyalföldi melós múltamról. Az már meglehetősen szembeötlő, az 1990 előtti állambiztonsági szerepem is csak annyiban érdekelte, hogy mit csinálhattam elhárító tisztként a kémelhárítás izraeli vonalán. Ez érdekelte, de nagyon, miközben amit az izraeli kémelhárítási vonalról közreadott, a teljes tájékozatlanságát árulta el. Némely érzelmi megvillanása után átvezeti mondandóját a napjainkban ismét előtérbe került izraeli-arab konfliktusra, az arab terrorizmus kérdéskörére. De ezzel kapcsolatban hol jövök én a képbe? Mert több mint harminc évvel ezelőtt a MOSZAD-dal hadakoztam a konspiratív fontokon? Akkor még nekem semmi közöm nem volt az arab terroristákhoz. Később lett! De ez a később már 1990 után volt a nemzetbiztonsági időkben. (S akkor történt – de ezt csak csendben jegyzem meg – , hogy elévülhetetlen és többszörösen elismert-jutalmazott érdemeket szereztem a budapesti Zsidó Múzeum tolvajainak a felderítése ügyében. Ha engedték volna az elkövetőkön túl a felbújtókat is megtalálom. De nem engedték!) Végül egy kérdés: Mi köze van az arab terrorizmusnak a mostani Karikó-ügyhöz?
Külön érdekessége a történetnek, hogy a lejáratásomra törekvő szerző Ungváry Krisztián jeles történészt is igyekezett maga mellé állítani, akinek a megvetése irányomban már-már felülmúlhatatlan. Az általam, a történtek ellenére nagyra becsült történész és híres „ügynökvadász” képtelen nekem megbocsájtani azt, hogy több úgynevezett ügynökügyben vele ellentétes álláspontot képviseltem és a bíróságok eddig minden esetben nekem adtak igazat. Végtelenül sajnálom! (Ismét csak csendben jegyzem meg, hogy akiknek az ügyét tisztázni segítettem, Csurka István kivételével szinte mind FIDESZ-es, vagy FIDESZ-közeli potentátok voltak. Csurka és a FIDESZ akkor még ádáz ellenségnek számítottak. Ma már nem.)
Természetesen az engem támadó szerző fontosnak tartja annak vizsgálatát, hogy „mi a jelenlegi politikai kötődésem?”, valamint azt is, hogy „mikor lettem hívő katolikus?” Előre bocsájtom, hogy ennek megismeréséhez el kellett volna olvasni az Évtizedeim a titkosszolgálatnál című könyvemet, melynek címlapját a cikke beharangozójában volt oly kedves felhasználni és választ kapott volna a feltett kérdésekre. Most azért annyit közreadok, hogy én nem szoktam bérmálkozni. Engem a legsötétebb rákosista diktatúra idején bérmált meg Hamvas Endre püspök. Jelenleg ünnepnapokon és vasárnapokon, ha van alkalmam hétköznapokon is, a szentáldozásban Jézus urunk áldott testét szoktam magamhoz venni a szentáldozásban. Én így vagyok keresztény. Mások másként.
Igaza van Sebes Gábornak, talán ebben az egyben igazat állít, hogy „nem vagyok a mostani kormány barátja”. Ez igaz, de kettőn áll ám a vásár, mert a mostani kormány sem tart igényt a barátságomra. Sőt, amiről Sebes Gábor elfelejtett szót ejteni, hogy az 1990 utáni kormányok közül egy sem volt, amelyik igényt tartott volna a barátságomra. Így aztán én sem az övékére. Így lettem vénségemre minden tekintetben pártonkívüli. A harcias szerző erről persze hallgat. Még az egykori MIÉP-nek sem voltam tagja, pedig egy ideig az alkalmazásukban álltam. Az irányomba meglehetősen szűklátókörű szerző aligha fogja nekem elhinni, hogy az utóbbi évtizedek felhozatalában egyetlen alakuló politikai párt, vagy mozgalom sem nyerte el a tetszésemet. Erre bizonyára majd mondják sokan, hogy biztosan bennem van a hiba. Lehet? Évtizedekkel ezelőtt volt az, amikor én utoljára a szavazó urnához járultam. Legutoljára a FIDESZ-re adtam a voksom és talán már azt sem kellett volna. Attól kezdve én soha senkire nem szavaztam és így lassan-lassan a legnagyobb létszámú csoportba, a semlegesek közé van szerencsém tartozni. A tartózkodók csendes, kiábrándult, becsapott és kiábrándult csoportjához. Az utóbbi évtizedekben engem már semmi más nem érdekel, mint az igazság. Ezt a luxust az én előre haladt koromban már talán megengedhetem magamnak.
Sebes Gábor szerint én egy „szovjet módszerekkel kiképzett manipulátor” vagyok, aki kapcsolatban áll a szélsőséges Kurucinfóval. Már látom, hogy az ellenérdekelt szerző egyre jobban lovalja bele magát a kicsinálásomba. Olyasmit állít kész tényként, amit persze nem tud, csak sejt vagy gondol, még inkább szeretné, ha így lenne. De nincs így! Sebes Gábor állítása nem felel meg a valóságnak. Az igaz, hogy korábban két tanulmányom megjelent ezen a kétes hírű portálon. De hogyan? Úgy, hogy egy ismerősöm először megkért egy, majd még egy tanulmány írására. Mindkettő titkosszolgálati témát érintett, amelyhez egy kissé talán értek. Legnagyobb meglepetésemre a Kurucinfón jelentek meg, amelyre a figyelmemet valakik felhívták, én ugyanis nem szoktam olvasni sem ezt, sem más szélsőségesbe hajló portálokat, újságokat. Nekem tehát közvetlen kapcsolatom nem volt és nem is lesz a Kurucinfóval. Amiket említettem, azok is évekkel ezelőtt történtek. Majd következett napjainkban a folytatás. Egy évekkel ezelőtt megjelent könyvemre hivatkozva megjelent a Kurucinfón egy cikk Karikó Katalinnal kapcsolatban. Így azt a kialakult helyzetet, amibe kerültem, a Kurucinfónak köszönhetem. Magam biztosan nem tettem volna közre a korábbi megállapításimat, mert vannak olyan háttérismereteim, amelyek szerint ez a történet nem tartozik a nagy nyilvánosságra. Aki tehát azt állítja, hogy nekem közvetlen kapcsolatom van a Kurucinfóval, a bizony téved, vagy inkább súlyosan hazudik.
Következzék egy olyan mondat, amely Sebes Gábor hazugságainak a csúcspontja. A leírtak szerint Bálint „felhívta régi barátait és elmondta nekik, mi áll a 2017-es könyvében, mivel feketíthetik be Karikót, és mivel vethetnek árnyat a kutató szívélyes viszonyára Orbán Viktorral.”
Sebes Gábor! Ön ezt az állítását aligha tudná bizonyítani. Azért nem, mert az Ön állítása nem igaz, közönséges kitaláció, hazugság. Semmilyen személyes vagy más okom sincs arra, hogy Karikó Katalint befeketítsem. Az meg végképpen távol állt tőlem, hogy Orbán Viktorra bármiféle árnyék vetüljön Ilyen alapon, azokra mindre árnyék vetül, akik szóba áll egy volt állambiztonsági hálózati személlyel? Aligha!
Álljon itt a színtiszta igazság: Évekkel ezelőtt végrehajtottam a saját átvilágításomat, amikor megírtam és megjelent az Évtizedeim a titkosszolgálatoknál című könyvem. A harmadik kiadás már a boltokban van. Szakértő kritikusok szerint a legnagyobb értéke, hogy rengeteg név és konkrétum szerepel benne. Két év múlva kitartó kutatómunka után megírtam és megjelent a Kommunista párt öklei című könyvem a szegedi és Csongrád megyei államvédelmi és állambiztonsági állományról, kb. 400 tisztről. Köztük van szó a Karikó Katalint beszervező Salgó Lászlóról is. Majd megjelent egy újabb könyvem Különös vágású emberek címmel a szegedi és Csongrád megyei vezető kommunista káderekről. Ebben az államvédelmi és állambiztonsági munkát helyben felügyelő megyei, járási és városi pártbizottságok funkcionáriusairól van szó, megemlítve az idősebb Salgó László (1914-1988), a beszervező tiszt apja is. Utoljára maradtak a szegedi és Csongrád megyei államvédelmi és állambiztonsági beszervezett hálózati személyek, azonosítva kb. 800 fő. Ez képezi most a vita tárgyát. Ebbe a kötetbe került bele Karikó Katalin neve és későbbi saját bevallása szerint nem is véletlenül. Amit tehát a könyvben közre adtam minden tekintetben fedi a valóságot.
Amikor ez az utóbbi könyv íródott, a kezembe került dokumentumokon kívül azt sem tudtam, hogy ki az a Karikó Katalin. A kötet címe a Hálózati nyilvántartás szereplői. Karikó Katalin szerepelt a hálózati nyilvántartásban, ezt ő maga is és mások is elismerték. Ezért került be a kötetbe. Ennyi a történet. Ha az igazságosság jegyében járunk el, miért kellett volna neki kimaradni, míg másoknak bekerülni?
Arról én már nem tehetek, hogy ha bárki megveszi a boltban a könyvemet és abból kiragad, idéz részeket írásban vagy szóban. Az már nem az én felelősségem. Vagy mégis? Sebes Gábor szerint mégis én vagyok, „aki bemocskolta Karikó nevét”. Az adatok megjelenése után több újságíró keresett és a véleményem kérte. Elzárkóztam, mert a történtekhez nem volt hozzáfűzni valóm, a mostani közzétételben való részvételemet az igazságnak megfelelően cáfoltam, de azt, amit a korábbi kötetemben leírtam, azt változatlanul fenntartottam.
Úgy jártam, mint az egykori küldönc, vagy futár, aki a csatamezőről lihegve fut fel a királyhoz a várába és közli a rossz hírt: a csata elveszett, sok vitéz elesett, közeleg az ellenség, hogy átvegye a győztesnek járó hatalmat. Erre a király nem a hadvezéreit hibáztatja, vagy önmagát, mert a hadseregét nem fejlesztette kellőképpen, hanem lekaszaboltatja a hírhozó küldönc fejét.
egon samu
2021-06-05 at 17:54
A “Karikó ügy” arról szól, hogy a tudós hölgy részese volt a Kill Gates által kezdeményezett világméretü népirtásnak az mRNA-vakcina kifejlesztésével. Ma már tudjuk, hogy a Covid-19 virust egy kinai biológiai hadviselésre spezializált laborban állították elö A.Fauci US-“szakember” megbízása alapján. Gates és alapítványa volt a fö pénzügyi támogató.
Én abból idulok ki, hogy Karikó jóhiszemüen vett részt a kutatásban és nem tudhatta elöre, mire fogják megbízói a vak cinát használni.
Itt olvasható, mi lett belöle:
https://reitschuster.de/post/wir-impfen-die-menschen-ungewollt-mit-einem-giftstoff/
Hans Landa
2021-06-01 at 11:40
Titkosszolgálati anyagokból könyvet írni,eladni, valamint ezen infókat újságoknak szivárogtatni nem tartom túl jó ötletnek,pont a Karikó eset,és egyebek miatt.Pláne nem volt szolgálati alkalmazottak révén.Véleményem szerint ez bennfentes tevékenység.A nemzetbiztonsági kérdéseket nem érintő ügyek aktáinak,lekérdezhető formában, bárki számára rendelkezésre kell állniuk.
Érdekelne Bálint úr tud e használható infót,Huhn András (Szeged, 1947. január 26. – 1985. június 6.) magyar matematikus,ügyével kapcsolatban,úgy tudom Salgó elvtárs ebben is “érintett” volt,azonban itt a happy end elmaradt.
ViAM
2021-06-01 at 07:05
Bravó Bálint úr! A válaszleveléből egyértelműen kiderül, hogy kik és miért, s főleg mikor dobtak ki egy nevet az Ön könyvéből.
Solaris
2021-05-31 at 22:28
Ez az ára a rendszerváltozáskor elmulasztott kötelességnek.
A kasszánál tessenek hangoskodás nélkül fizetni.
A kertész kevesebbet, a híres ember többet fizet….
w
2021-05-31 at 22:11
K
2021-05-31 at 18:49
Hiába utasítod vissza, bármilyen munkát végeztél, a véres kezű kommunista rezsimet szolgáltad.
A véres kezű kommunista rendszert szolgálta akarva, akaratlanul aki megtermelte azt a búzát, amiből a véres kezű kommunistáknak a pékek kenyeret sütöttek, akik a villamos energiát megtermeltés, sőt még az utcaseprők is, akik megtisztították azokat az utcákat, amin ezek jártak!
Ezt nem lehetett elkerülni, ha élni akartál, és jövedelemhez jutni!
Ha mindenki minden munkát abbahagyott volna, akkor senki nem szolgálta volna ki a rezsimet, de az meg kollektív öngyilkosság lett volna!
Viszont minden bizonnyal a titkosszolgálatok berkeiben is dolgoztak úgymond beépített emberek, akik a saját elveik érvényre jutását éppen a beépülésükkel tudták szolgálni, de ezek soka nem fedhetik fel amíg élnek, hogy kik is építették be őket. Mondok egy példát: Nagy film készült annakidején a “Stirlitz” beépített orosz ügynökről aki a Tavasz 17 pillana című filmben „Max Otto von Stirlitz, tiszta fajú árja, északi típus, könyörtelen nácit játszotta NKVD ügynökként, hogy Sztálint szolgálja.
K
2021-05-31 at 21:49
DörrögZuldán
2021-05-31 at 21:34
Az “ügynökakták” már elévültek, mert a Zétényi Takács elvülési törvényt az SZDSZ-es Gönc Árpád és Solyom László alkotmánybíró elkaszált már 30 éve.
K
2021-05-31 at 21:35
Nem akarom védeni Bálint Lászlót de amikor megírta könyvét nem gondolt arra hogy Karikó Katalin ilyen eredményeket fog teremteni.
Remélem megkapja a Nóbel Dijat.
A könyvben megjelentetni neveket azért nem volt nagy hiba , mert az igazságot akarta megírni , és azzal nem árt Karikó Katalinnak is szembenézni, de bárki másnak sem.
Magyarországnak igen nagy kárt okozott a kommunisták tökéletes átmentése amit a titkosszolgálatok csináltak.
DörrögZuldán
2021-05-31 at 21:34
Már régen nyilvánosságra kellett volna hozni az ügynökaktákat, személyektől függetlenül. Erre még várunk.
Királytigris
2021-05-31 at 21:17
A könyvben megjelentetni neveket nagy hiba volt, mert így a komcsi időben megzsarolt ártatlanokat hozza igazságtalan helyzetben, mint most pl. Karikó Katalint.
K
2021-05-31 at 21:13
Nem kell túlragozni, túltárgyalni az esetet:
Egy korábbi könvyben Bálint László megírta Karikó Katalin beszervezését hogy Karikó Katalinnak 6-os kartonja volt a kommunista állambiztonságnál, és erre a kurucinfó hivatkozott, amit Karikó Katalin is elismert.És nem lehet kételkedni abban amit Bálint László leírt, nem bizonyítható az ellenkezője.
Viszont nagyon érdekesek a hozzászólások, ami sokat elmondanak, és elgondolkodtatóak.
De mindezektől függetlenül:
Senki se gondolja hogy az 1990 előtti kommunista tevékenység jelentéktelenné tehető.
Az Isten előtt semmiféleképpen sem.
Én arra kérem az Istent hogy segítsen nekem megbocsátani a kommunista besúgóknak.
Hófehérke
2021-05-31 at 20:52
Karikó Katalint nem lehet bemocskolni! Mindenki tudja ebben az országban, hogy nincs a kommunistánál, bolsinál aljasabb ember!
Rengeteg embert beszerveztek, megfélemlítették, börtönbe csukták, megkínozták! Karikó Katalin egy kiváló kutató, éles ésszel! A komcsik, bolsik sötétek, mint a fekete lyuk! Karikó Katalinnak szerintem már a borítékban ott a neve a Nobel díjra! Neki ez lesz a csattanós válasza! Aljasokkal, egybites, rosszindulatú gonoszokkal nem foglalkozik!
gyozo2018
2021-05-31 at 20:47
Samu László2021-05-31 at 19:37
Remek metafora!
gyozo2018
2021-05-31 at 20:43
Úr/Elvtárs Karikó Katalinnal szemben “védte a hazát”…
Ja!
K
2021-05-31 at 20:12
“Bálintnak korábban is volt kapcsolata a Kurucinfóval, hiszen írása is jelent meg ott.”
https://kuruc.info/r/9/171004/
K
2021-05-31 at 20:03
Samu László
2021-05-31 at 19:37
Nagyon sánta a hasonlatod , nagyon biceg.
Az egyszerűen nem igaz amit leírtál.
A kommunista titkosszolgálatok nem hasonlíthatóak a “Szalagavató Bál”-hoz.
Ez egy cinikus hasonlat.
Ha te is szenvedtél volna a besúgóktól, akkor téged is bántanának az ilyen minősíthetetlen cinikus hasonlatok.
Samu László
2021-05-31 at 19:37
Nem Karikó nevét, hanem az összes beszervezettét. Mint ahogy, ha egy Szalagavató Bál végén, a szertárban megerőszakolnak valakit, és az elkövetők helyett, az összes meghívott nevét hozzuk nyilvánosságra.
Nonvideor
2021-05-31 at 19:13
Elvtárs!
A szolgálatoknál takarító sem lehetett, aki nem végezte el a Foxi-Maxit, aki nem volt bekötve, akinek nem ellenőrizték felmenőkig, hogy kicsodák-micsodák, ki fijaborjákok.
Én nem vagyok 80 éves, csak 60, de pontosan tudom, hogy keresztények, hívők, de még zsidó hívők (!) sem kerültek beljebb.
Ó, az elvtárs, aki mindenkiben és minden pártban “csalódott”, de szabadon hozzáférhetett a személyi anyagokhoz, és jól közzétette a meghurcoltak felmenőinek és lemenőinek a zsarolással kicsalt aláírásai alapján született kartonjait.
A nyílt levele azt bizonyítja, hogy ön semmit sem változott: totálisan hülyének néz mindenkit. Ezt, amúgy, ha jól emlékszem pszichológiai tanulmányaimra, confabulálásnak nevezik. Még maga is elhiszi, amit csúsztat, melléír és mellébeszél. Lelke rajta. Ha nem is kötött bele közvetlenül, most, Karikóba (ezt , mindenesetre el kell fogadnunk), de az is felvet némi kérdőjeleket, hogy mit is keresett Ön a Kuruc-nál, úgy, amúgy?!
És még egy költői kérdést is: kik alapították a Jobbikot, kik finanszírozták a Kuruc-ot… Kik telepedtek bele derékig a MIÉP-be, bele, neki, hozzája?!
Csak úgy, kérdem. Tényleg jó lenne tudni is azt, amit a kezdetektől sejt az ember Jobbiktól a Jobbik – mutáns MiHaM-ig…
Sebes Gábor
2021-05-31 at 19:08
“Magam biztosan nem tettem volna közre a korábbi megállapításimat, mert vannak olyan háttérismereteim, amelyek szerint ez a történet nem tartozik a nagy nyilvánosságra.”
Ha ez így van, talán neki kellett volna megvédenie Karikó Katalint, és nem nekem.
Nem tette meg, csak most lépett a nyilvánosság elé, pedig a könyvéből vett idézet már jó ideje forog a magyar nyilvánosságban.
Magára vessen!
Nonvideor
2021-05-31 at 18:56
Azért nem semmi az elvtárs. Szóval Csurka mellett ott volt a “szolgálatok”, egyenesben. sokszor eltűnődtem, hogy honnan, ki/kik adják Csurkának az egyenes információkat, melyekből, persze ő levonta a logikus következtetéseket, szó se róla.
De akkor talán arra is választ tudna adni, hogy ki/kik állították rá Csurkára Gizikét és a férjét, akikkel a hírek szerint a mái napig örökösödési perben állnak. Mert “érdekes” körülmények között eltűnt a nyaralója, a könyvtára,
lenyúlták a lapját és a teljes szellemi hagyatékát. Kiknek volt az érdekük?
Kik irányították? Mert, ugye, a mai napig nem játszhatják Csurka darabjait.
Nem volt ez véletlen, elvtárs. Kis “szívességet” teszünk, viszont, akárhogy is nézi az ember, Csurka életművét generációk nem ismerhették meg.
Azért ez Gizikééknek nem ment félkézzel, valakik “segítették”, vagy “delegálták” őket. Ön szerint kik állhattak/állhatnak mögöttük?
Csak úgy, egyszerű olvasóként kérdem, aki sokat olvasott, de nem feledett.
A végeredmény a lényeg: valakiknek sikerült Csurka István életművét likvidálniuk a magyar irodalmi- és közéletből.
K
2021-05-31 at 18:49
w
2021-05-31 at 18:11
Azt írod:
“Ha dolgoztál abban a korban, akkor te is kiszolgáltad azt a véres kezű rendszert a munkáddal. ”
****
Ezt visszautasítom, sem én de még felmenőim ,..anyám apám sem dolgozott olyan munkahelyen ami támogatta azt a véreskezű gyilkos rendszert.
K
2021-05-31 at 18:47
Sebes Gábor
2021-05-31 at 18:24
“Én nem haragszom Bálint Lászlóra, de magyarázattal tartozik, hogy lehetett hívő katolikus létére a Kádári állambiztonság oszlopos tagja, miközben a demokratikus Magyarország kormányai már nem elég jók neki.”
******
Maximálisan egyetértek : A munkakörének feltétele volt a kommunista párttagság, és a pártagkönyben benne volt az a hivatkozás hogy az ateista marxuzmust-leninizmust elfogadja, és ezt aláírta. Ez az aláírás minden csak nem keresztényi cselekedet.
Sebes Gábor
2021-05-31 at 18:24
Hiába dühöng Bálint László, semmi olyat nem írtam, amit meg kellene bánnom.
Hogy mivel foglalkozott az izraeli vonal, ahol ő a rendszerváltás előtt utoljára dolgozott, azt az idézett könyve 301-308. oldaláról vettem.
“Némely érzelmi megvillanása után átvezeti mondandóját a napjainkban ismét előtérbe került izraeli-arab konfliktusra, az arab terrorizmus kérdéskörére. De ezzel kapcsolatban hol jövök én a képbe? Mert” – kérdezi.
Nos, a könyve 308. oldaláról, ahol ő maga említi, hogy Carlonak a magyar kémelhárítás szárnyai alatt menedéke volt Magyarországon.
“Következzék egy olyan mondat, amely Sebes Gábor hazugságainak a csúcspontja. A leírtak szerint Bálint „felhívta régi barátait és elmondta nekik, mi áll a 2017-es könyvében, mivel feketíthetik be Karikót, és mivel vethetnek árnyat a kutató szívélyes viszonyára Orbán Viktorral.”” – írja. Csakhogy én ezt nem állítottam, hanem feltételeztem! Előtte azt írtam, hogy ez történhetett. Teljesen logikus feltételezés a Kurucinfó korábbi szerzőjéről. Talán előbb kellett volna tiltakoznia, hogy ott jelentek meg a tanulmányai. Főleg, hogy miután az első megjelent, másodszor is ugyanarra az emberre bízta…
Én nem haragszom Bálint Lászlóra, de magyarázattal tartozik, hogy lehetett hívő katolikus létére a Kádári állambiztonság oszlopos tagja, miközben a demokratikus Magyarország kormányai már nem elég jók neki.
Azzal pedig felelősséggel tartozik, hogy minden tudományos vagy egyéb haszon nélkül nyilvánosságra hozta olyan emberek nevét, akik ugyan aláírtak az állambiztonságnak, de tevékenységükről ennél többet nem tudunk. Ennek lett áldozata Karikó Katalin is.
Szóval hátrébb az agarakkal, Bálint úr! Egy kis lelkiismeretvizsgálat Önnek sem ártana.
gyozo2018
2021-05-31 at 18:17
“lassan a legnagyobb létszámú csoportba, a semlegesek közé van szerencsém tartozni”
.
Nincs “semleges”.
Nonvideor
2021-05-31 at 18:13
“Előre bocsájtom”
Elvtárs!Helyesen: bocsátom.
Már csak az hiányzik, hogy “továbbfejlessze”, és “bocsoájtsa” legyen belőle, hogy a hajam is égnek álljon.
😀
Aztán meg azért az is érdekelné a mezei megfigyelteket, hogy az elvtárs hogyan férhetett hozzá azokhoz az adatokhoz, melyeket a Mécs-bizottság, meg a Kenedi-bizottság kurkászott szartaszene, miközben követelték, hogy minden beszervezettet (és nem az olyanokat, mint az elvtárs), közprédára kell bocsátani (sic!).
.
“hanem lekaszaboltatja a hírhozó küldönc fejét”
Aztán meg, mondja elvtárs, magát ki küldte?! Úgy, amúgy…
w
2021-05-31 at 18:11
K
2021-05-31 at 17:41
Ha dolgoztál abban a korban, akkor te is kiszolgáltad azt a véres kezű rendszert a munkáddal. Sőt ha 1990-2010 között is dolgoztál, akkor a hatalomátmentő, Nemzeti Vagyon szétlopó rezsimet is kiszolgáltad, mikozben a tömeggyikos hatalomátmentő unokájának a férje a vérünkön gazdagodott, miközben a köz javát csak El-Qrta.
Nem a munkakörem, hanem a tényleges tevékenysége alapján kell az embereket megítélni. Persze a Titkosszolgálatnál én se vállaltam volna munkát. Ilyen veszély rendszeridegen (megfigyelt) családtagként természetesen nem is fenyegetett.
w
2021-05-31 at 17:55
Ideje végre felfogni, hogy olyan rendszerben éltünk 1970-1990 között, hogy aki biokémiában, vagy mikroelektronikában volt kutató, azokat az állambiztonság állandó felügyelet és beszámolási kötelezettség alatt tartotta akármilyen kicsi kutató volt még akkor.
Valószínűség szerint többüket éppen a titkosszolgálatok kűldték külföldre feladattal. Aki külföldiekkel találkozott idehaza, vagy külföldre utazozz bármiért, az sose tudhatta, hogy pontosan hol köz ki a pusztán szakmai jelentése, de az állambiztonságiak 100%, hogy átnézték.
Ez azért nem olyasmi volt, mintha valaki III/III-a beszervezett besúgóként jelentgetett a munkatársai, barátai sporttársai, családtagjai magántevékenységéról, politikai nézetéről!
A biokémikusok, mikroelkronikával foglalkozók egyike se maradhatott ki a buliból, még Karikó Katalin se! Nem kell ezzel foglalkozni.
K
2021-05-31 at 17:41
Én Bálint László írását elfogadom ,sőt bocsánatkérésként is elfogadom és semmivel sem hibáztatom de….:
Én éltem abban a korban, és én azt a munkakört amit Bálint László betöltött sohasem töltöttem volna be, még ha felkínálták volna akkor sem .
Ez azért van mert az a hatalom 1990 előtt véreskezű keresztényüldöző gyilkos hatalom volt, és ezt mindenki tudta.Bálint László egy véreskezű gyilkos hatalmat szolgált és ez nem dicsőség számára hanem szégyen.
Box Hill
2021-05-31 at 17:19
Miért is kellett volna Karikó nevét kihagyni abból a több évvel ezelőtt megjelent könyvből?