Budapesten találkozott Mateusz Morawiecki lengyel miniszterelnök és Orbán Viktor. A találkozó utáni sajtótájékoztatón a magyar miniszterelnök elmondta, hogy a tagállami vélemények összehangolását várták a német elnökségtől, de ez nem történt meg, napirenden marad az a politikai javaslat, amely a jogállam homályos fogalmához kötné az egyes tagállamok pénzügyi támogatását. A miniszterelnök elmondta még: a vétó egy törvényes eszköz, amelynek alkalmazása hazafias kötelessége volt, mert a jelen javaslat súlyosan sérti a magyar és természetesen a lengyel érdekeket is. A lengyel miniszterelnök szerint az unió széteséséhez is vezethet a jogállamisági követelmények politikai használata. Mindkét fél kifejezte, hogy közösen tesznek meg mindent ennek a problémának a megoldása érdekében.
Orbán Viktor kijelentette a Karmelita kolostorban zajló sajtótájékoztatón, hogy a lengyelekkel találkozni jóban és rosszban is nagyszerű dolog.
Nagyszerű dolgokról beszéltünk, hiszen a hazáink szuverenitásáról beszéltünk
– mondta. Orbán Viktor egyértelművé tette, hogy Magyarország nem fog elfogadni olyan javaslatot, ami Lengyelország számára is elfogadhatatlan. A miniszterelnök felidézte, hogy a júliusi csúcson hosszas vita után létrejött egy megállapodás, és felhatalmaztuk a német elnökséget arra, hogy az év végére legyen ennek alapján egy megegyezés. Az összhangot nem sikerült létrehozni, hiszen továbbra is napirenden van az a javaslat, ami egyszerre akarja a joguralmi kérdéseket és a gazdasági válságkezelést; ez az álláspont nem egyezik a magyar kormány álláspontjával.
Nem a jog uralmáról lenne itt szó, hanem csupán a többség uralmáról
– emelte ki a kormányfő.
A magyar vétó egy törvényes eszköz, az unió alapszerződése megadja a jogot minden tagállamnak erre
– mondta Orbán Viktor.
Nemcsak lehetőségem, hanem egyszerűen hazafias kötelességem, ha úgy látom, hogy a magyar érdekek veszélyben vannak, akkor lépnem kell
– mondta a kormányfő.
Elsősorban a migráció-, a nemzeti szuverenitás- és a genderkérdésben is vitás kérdések vannak az unióval, és ezért kell élni a vétóval. Tévednek, ha azt hiszik, hogy ez egy pénzügyi kérdés, ezt a vitát nem lehet pénzzel megoldani
– mondta Orbán.
A válságkezeléshez szükséges forrásokat az unió hitelből veszi fel
– tette hozzá. A koronavírus-járvány okozta válság kezeléséhez szükséges pénzeszközöket valójában az EU hitelből kívánja előteremteni – jegyezte meg, hozzátéve, hogy ráadásul a közös hitelfelvételnek az is kockázata, hogy ha egy másik tagállam nem tudja visszafizetni a hitelét, akkor a magyaroknak azt is törleszteniük kell a rájuk eső rész tekintetében.
Semmilyen pénzügyi vesztesége nem származik az országnak abból, ha nem jön létre a válságkezelő alap
– szögezte le Orbán Viktor. Idézett a lengyel miniszterelnökkel csütörtökön aláírt közös nyilatkozatból, amely szerint Magyarország nem fog elfogadni olyan javaslatot, amely Lengyelország számára elfogadhatatlan.
Tehát a következő hónapokat – a történelemben nem ismeretlen módon – ismét közösen fogjuk majd megvívni
– mondta.
Mateusz Morawiecki lengyel kormányfő arról beszélt, hogy a júliusi csúcs egész Európa sikerével zárult.
Most egy teljesen új mechanizmus előtt áll az unió, és ennek az önkényes mechanizmusnak a következtében akár az egész EU is széteshet. Nem lehetséges, hogy a származtatott jog az alapjogot megkerülje. Ez a rendelet a költségvetésre vonatkozik, miközben egyéb eszközöket hoz be.
– emelte ki a lengyel kormányfő.
Abba az unióba kell visszatérni, ami gazdasági unió és jól szolgálhat a gazdasági problémák megoldására. A német elnökség nem alkalmazkodott a júliusban megfogalmazott alkuhoz
– mondta Morawiecki.
27 ország különféle jogrenddel és hagyománnyal rendelkezik, és ezt tudomásul kell venni. A vétó joga benne van az unió szerződéseiben, és ez azt szolgálja, hogy meg tudjuk védeni a saját érdekeinket. Bár ma Magyarországot és Lengyelországot támadják, de holnap más ország is kerülhet célkeresztbe
– mondta Morawiecki.
A két kormányfő közös nyilatkozatot is kiadott.
aladin
2020-11-27 at 06:16
Morawiecki adott egy nagy gyomrost a balliberális EU.-nak, azzal a kijelentésével, hogy emiatt az EU. széjjel is hullhat. Tehát, hogy a lengyelek szinte benne vannak egy kilépébe az EU.-bol, ez a magyarokkal együtt 50 millió.
Lovas Miklósné
2020-11-27 at 04:43
Úgy látom hogy a Fidesz Brüsszeli képviselői nem harcolnak úgy értünk, mint ahogy az ellenzék ellenünk. De ez az itthoni kommunikációra is jellemző. Mindenesetre nem dísznek küldtük őket Brüsszelbe! Az
gyozo2018
2020-11-27 at 01:43
Galamb!
“lábecsülöd az apolitikus proli réteget, számban (1/3) és abban is, hogyha a kenyerük forog kockán villám gyorsan aktivizálják magukat”- írtad.
Ezek szerint te nem olvasol itt -ott.
Olyan mértékben kimosták az agyukat, hogy fogalmuk nincs arról,
hogy mi volt 2002-2010 között.
Azt szajkózzák, hogy sokkal magasabb volt az életszínvonal, és
Orbán mindent lerombolt. Gyurcsány az Isten.
gyozo2018
2020-11-27 at 01:41
Építsük ki a keleti blokkot, a közép-európai blokkot,
jó kereskedelmi kapcsolatokat, és hagyjuk a francba
beomlani ezt a pöcegödröt, amit EU-nak neveznek.
Elég nagy a baj, mert az USA-t bedöntik, ha szétesik,
akkor ott anarchia lehet.
De akkor mit lép Kína?
És be tudják-e dönteni a FÁK-ot is. Oroszország is
körbe van véve muszlim államokkal, rendesen.
Knerten
2020-11-27 at 01:13
@anarcho
Az a gond, hogy ezek a bizonyos “alapértékek” roppant szubjektív dolgok. Ki őrködik afelett, hogy az “őrködők” hogyan őrködnek? Mi a biztosíték arra, hogy ez az “őrködés” az idők végezetéig jó szándékkal és nemes eszmények alapján lesz végrehajtva? Hogy csak két példát említsek: hol vannak az őrködők, amikor a romániai magyarokat erő sorozatos jogsértések ellen kellene szót emelni? Vagy hol voltak 2006-ban, amikor az országot csődbe vivő Gyurcsány szemeket lövetett ki Butapesten? Márpedig ha sehol nem voltak, akkor joggal feltételezhetjük, hogy itt valójában nagyon is tendenciózus, politikailag és ideológiailag motivált “őrködésről” van szó, ami fölött senki, sem tagállami, se uniós szinten nem gyakorol semmiféle demokratikus kontrollt. Ez a baj.
Galamb
2020-11-27 at 00:39
csakafidesz
Értsd meg, ők nem fognak kirakni az EU-ból minket, nem ezt akarják. És kilépni sem hagynak minket. Át akarják venni a hatalmat, bármilyen eszközzel és teríteni az ő rendszerüket.
Látó
Úgy sejtem rám gondoltál.
Alábecsülöd az apolitikus proli réteget, számban (1/3) és abban is, hogyha a kenyerük forog kockán villám gyorsan aktivizálják magukat. Akinek számított a nemzet az eddig is elment szavazni a jobboldalra. Ennek a rétegnek nincs moralitása, egyedül a hasán keresztül lehet őket aktivizálni. És lesznek akik megteszik ezt a kilépés gazdasági következményeivel riogatva. Ami őszintén szólva egyáltalán nem irreális. Ők nem fognak nagy levegőt venni és inkább viselni a szűkös időket a szebb jövőért.
Rizikó
2020-11-27 at 00:20
Nem szabad semmiféle kompromisszumba belemenni.A Xarosék már javasolják a az Eu Biróság elé kerülést.Az Eu Biróság meg Xaros zsebében van!A lengyelek tudják ezt és elutasitjàk ha mi belemegyünk akkor végünk.Nincs másik lépés mint a gennygóc CEU kiutasitàsa a Soros hàlózat felszàmolàsa.
De érdemes az USA választásra is figyelni!
Kezd fordulni a szél mert a csalàs kezd leleplezõdni!Trump és csapatai harcban àllnak!ALegfelsõbb Biróság 6:3 ra Trump emberei.A Fox news màr ùjra cimlapon hozza a Dominium softver többmilliós csalást!
Szamóca bá'
2020-11-27 at 00:08
@anarcho,
a mi történelmünk már csak olyan, hogy mindig voltak olyanok, akik nagyobb hatalmak beavatkozására vágytak, a magyarok többségének álláspontja ellenében. te hogy hívnád ezeket?
mindazonáltal Magyarország még mindig egy egységes politikai és kulturális közösség (az EU messze nem az). ezért alkotóinak (neked és nekem is) muszáj elfogadnunk a többség véleményét. aki ezekkel nem ért egyet az egészen egyszerűen nem demokrata –jóllehet liberális még lehet (habár inkább szélsőliberálisnak mondanám).
Mekkelek
2020-11-27 at 00:03
Anarcho
Az eu nem liberális, hanem globalista, nem keverendő.
Az emberek által választott kormány nem ráerőszakolja a hatalmát, hanem gyakorolja. Ez a demokrácia.
A ‘kvázi’ egypárti, az gondolom olyan, mint a többpárti. Ha a DK-ra annyian szavaznak majd 2022-ben, mint a Fideszre 2018-ban és fordítva, akkor Gyurcsánynak lesz 2/3-a. Hol itt a diktatúra?
Nekem amúgy annyi közöm van a kormányhoz, hogy még messziről sem láttam fideszes politikust, mégsem érzem magam elnyomva. Szellőztesd ki néha a fejed és próbálj meg széleskörűbben tájékozódni, és önálló véleményt formálni.
Szamóca bá'
2020-11-26 at 23:54
sokakkal ellentétben Szamóca bácsi nem tartja ördögtől valónak, hogy egy politikai unio része legyen Magyarország. ez azonban csak egy olyan közösség lehet, amely egyértelmű elvek mentén (közös alkotmány, melynek módosítása a tagországok által vétózható) megfelelő és korrekt kereteket biztosít. a jelenlegi EU nem ilyen. nincs alkotmánya, csak –országonként eltérő(!)– szerződései. egy ilyen közösség nem alkalmas egységesen támogatható politikát megjeleníteni.
egy megfelelő politikai közösség lenne a térség országai számára a Közép-Európai Unió (CEU), mint egy erős és hatékony szövetségi állam közös alkotmánnyal, közvetlenül választott elnöki rendszerrel és parlamenttel, szövetségi kormánnyal, közös valutával (Korona –CEC) és gazdasági vezetéssel. egy igazi gazdasági, politikai és (nem kevésbé lényeges!) kulturális unió a valódi, több száz éves közös értékekre (feldolgozva, de nem elfedve a közös ellentéteket) építve, nem valamiféle absztrakt jövőbeni “szépújvilág” ideológiára alapozva.
Mekkelek
2020-11-26 at 23:03
Knerten
Ha a haverodat megütik, csak beszállsz? Ilyen alapon, illett volna a másik v2nek nyilatkozatban mellénk állni, nem kell attól még nekik is vétózni.
Annyi szerencsénk van, hogy Orbán pont az ilyen volumenű küzdelmek miatt szereti a politikát, és ha a lengylek nélkül maradna, akkor sem tenné le a fegyvert.
Lehet, hogy 2022 ben megbuktatják a lumpenprolik meg a diplomás prolik, de addig nem adja fel.
Knerten
2020-11-26 at 22:45
@Mekkelek
Nekik nincs miért vétózni, mert őket nem bsztatják. Ez is a megosztó taktika része, ahogy a társadalmakat is kb. fele-fele arányban osztják ketté mesterségesen generált “ügyek” mentén, úgy a V4 esetében is direkt csinálják, hogy a 4-ből csak 2 országot támadnak, hogy pont 50-50%-ban osszanak meg minket.
Mekkelek
2020-11-26 at 22:31
A V4-ből maradt V2. A magyar-lengyel kapcsolat mindig is más minőséget képviselt mint a cseh és a szlovák, de azért meglepő, és igen aggasztó, hogy lapítanak Babisék.
Bajban ismerszik meg a barát. Ugyebár…
Látó
2020-11-26 at 22:22
Erre mondják a sakkban, hogy ez már a végjáték. Nem szabad hagynunk, hogy a németek ismét pusztulás közeli helyzetbe rángassanak bele bennünket mint 78 évvel ezelőtt. Most gyorsan kell lépnünk, mert ezek a liberális “Szörnyeteg” erők a végünket akarják.Egyetlen menekülési út, ha Lengyelország és Magyarország jövő év egy márciusi vasárnapra kitűzi a népszavazást 1 megegyező napra az EU-ból való kilépésre, mint az Angolok.Mivel mi kisebbek vagyunk, csak a 2 állam egyidejű kilépése esetén lehetünk sikeresek.Egy előző hozzászólóval nem értek egyet, ugyanis nem csak Budapest Nagykőrúton belüli szavazatok lesznek érvényesek.Mindkét országban szigorúan be kell tiltani a “Borítékos” szavazást, mert különben csúnya csalások lesznek (lásd Ausztriában nem ragadtak a borítékok, Amerikában nem egy szavazókörzetben a “Borítékos” szavazatok beszámítása után az össz szavazatok 2 szer annyiak lettek, mint ahány ember élt azon a területen.
csakafidesz
2020-11-26 at 21:58
Galamb 2020-11-26 at 19:25
Pont ezért kell, hogy minket kirakjanak az EU-ból, akkor nem nekünk a kilépésel bajlódni.
heman
2020-11-26 at 21:42
Ebben az egész úgyben vastagon benne vannak a németek. Az hogy ilyen alapon akar működni az eu az már a bomlás jele. Ha meg is szavazzák, meg ha nem is, ez az ügy szétfogja feszíteni az eu-t. Ezek már csak szegek a koporsón. A világ halad előre, ázsiában hatalmas gazdasági egyezményeket kötnek. Ezek a nyomorultak az euban meg ilyen eszement dolgokkal foglalkoznak. Hajrá Orbán Viktor Hajrá Magyarország !
Namond
2020-11-26 at 20:47
Több ez most már,mint a magyar és nemzeti érdekek védelme.
Jó lenne, ha Orbán azt hangoztatná, hogy az európai demokráciát, a demokratikus értékeket – önkéntesség, egyenlőség, szolidaritás – az alapszerződésből eredő és arra felépített európai jogrendet védelmezi.
Az értékeket a Parlament és a Bizottság hatásköri és illetékességi túlterjeszkedése és a un. fukar államok gazdasági erőfölényével visszaélése fenyegeti.
abcd
2020-11-26 at 20:34
Itt megy a cicaharc a jogállamiság körül, amiről minden érintett tudja, hogy fából vaskarika.
De a lényeg, keresd a pénzt. Az EU a természeti kincseit felélte, a gazdasági termelését, kutatás, fejlesztés jelentős részét kiszervezte más kontinensre. Egyre égetőbb a kérdés , miből él, miből fog élni? A déli államok szügyig eladósodva, egy rakás migráns a nyakukon, a “korona” a fejükön tovább nyomja őket. A kézenfekvő megoldás egy giga hitel felvétele, ami ugyan semmit nem old meg, de az épen regnáló politikusokat a székeikben tartja egy darabig.
A hitel visszafizetésére azok az országok is kezességet vállalnak, akiknek nincs is igazán szükségük rá.
Kifog majd fizetni?
Tsila
2020-11-26 at 20:09
Az egesz egy nagy csapda – de nem olyan amibol nem tudnank kijonni. A lenyeg itt van amit OV mondott:
“A válságkezeléshez szükséges forrásokat az unió hitelből veszi fel, ráadásul más kockázatát is futni kell – tette hozzá. Semmilyen pénzügyi vesztesége nem származik az országnak abból, ha nem jön létre a válságkezelő alap”.
Azaz a valasagkezeles egy olyan kolcson aminek a visszafizetese vegtelen. Aki ezt elfogadja az nem normalis. Az osszes egyeb altalanos penz amit az unio ad az tovabbra is ervenyben van. Tehat mi csak a kolcsonre mondtunk nemet, mert a feltetelek elfogadhatatlanok.
Tsila
2020-11-26 at 20:05
Remelem igy lesz, es vegre szetesik aminek szet kell esnie. A patkanyok meg szaladhatnak a szarosgyorgy szoknyaja ala.
Pórász Ármin
2020-11-26 at 19:56
Első szabály: ha vétózunk, nem kapunk pénzt, (de más sem),
Második szabály: ha nem vétózunk, automatikusan életbe lép az első szabály, tehát akkor sem kapunk pénzt. Ki van ez találva, mint a 4-es metro korrupciós ügye. Az OLAF szerint történt korrupció, de a magyar hatóságoknak kell kivizsgálni és megállapítani a tényeket. Tehát, ha mi megállapítjuk, hogy történt, akkor vissza kell fizetni az EU támogatás összegét. Tehát arra játszanak, hogy azt mondja a magyar ügyészség, hogy nem történt, mert akkor nem kell visszafizetni a támogatást, de akkor a Demszkyék megmenekülnek. Ez is csapda. El kellene érni, hogy ne csak a katonai, hanem az ideológiai, politikai taposóaknákat is tiltsák be. Szégyen amit a sorososok művelnek.
márko
2020-11-26 at 19:53
egyetértek
Lajos 2020-11-26 at 18:25
/
az EU = kopott + kiüresedett + gender_moslék
Feri
2020-11-26 at 19:51
kbandi1!
“Miért kell felborítani a társadalmakat hagymázos eszmék magyarázataival?”
Egyszerű a kérdés, egyszerű a felelet: azért, hogy uralkodhassanak.
kbandi1
2020-11-26 at 19:38
Ez a jogállamisági fogalom olyan, mint az anyag fogalma a tudományos szocializmusban: t.i.: Az anyag definíciója: Az anyag az, ami. Érthető, nem, világos, mint a vakablak, a komcsiknál erre rákérdezni nem illett, mert rendszerellenes támadásnak vették. Ez ugyanolyan, mint az újsütetű liberálisok definíciója az önmegvalósításról. Az ego mindenek felett volt a beetetés, de aki a mindeneknél még feljebb volt azt nem szabadott megkérdezni.
Irtó nagy értelem kellett hozzá, mint a kommunistáknál az egyenlőség megértéséhez, mert ott voltak az egyenlőbbek, akik árgus szemekkel figyelték a viszonyokat. Aztán beteljesült a valóság, mert az eszme megbukott az okosok közreműködésével.
Most mit akarnak a nemzettel, a családdal, a vallással, és nem utolsó sorban a nemiséggel?
A nyílt társadalom nem a nemzetek megsemmisítését veszi célba? A konstruktőröket be kell tenni egy hordóba és elengedni őket a gravitáció irányába, a centrifugális erő a gondolataikat kicsit megrendezné.
Miért kell felborítani a társadalmakat hagymázos eszmék magyarázataival?
Galamb
2020-11-26 at 19:25
Knerten
“… legrosszabb esetben állva halni meg.”
Ne legyen illúziónk, az hogy mi elhagyjuk az EU-t két okból sem lehetséges: idehaza egy népszavazáson megbukna a kezdeményezés (libernyákok + politikailag egyébként közömbösek vs. nemzeti oldal). Illetve az EU-Soros-USA tengely azonnal polgárháborús helyzetet teremtene. És itt lép a képbe az állva halás. Szóval, óvatosan a nagy szavakkal!
Knerten
2020-11-26 at 19:02
Nincs hová hátrálni, mögöttünk szakadék, előttünk az ellenség. Kitartani a végsőkig, legrosszabb esetben állva halni meg.
lyukas zokni
2020-11-26 at 18:55
az eu-ban már nyomokban sincs semmi gazdasági együttműködés, csak elvi és politikai dolgok, ideológia felső fokon, ezt tolják non-stop.
mébell
2020-11-26 at 18:49
Ez a hülye ,,jogállamiság” épen olyan megfoghatatlan baromság, mint annak idején pl. a ,,szocialista erkölcs” volt. Annak a megsértését éppen úgy rá lehetett húzni (és sajnos rá is húzták) bárkire, akinek nem tetszett a pofája, mit most ezt.
Torockó
2020-11-26 at 18:49
Nagyon fontos, hogy végre megtaláltuk a megfelelő szót a “rule of law”-ra. Látható, hogy nincs benne az “állam”. Belső ellenségeink terjeszthették el a “jogállam” szó hazugságát, itt az ideje, hogy soha ne használjuk saját államunk megbélyegzésére. A “JOGURALOM” sokkal jobban kifejezi a rule of law jelentését, sokkal kevésbé dehonesztáló.
Tehát használjuk: JOGURALOM (nem pedig “jogállam”).
márko
2020-11-26 at 18:44
minden tiszteletem az első miniszterek iránt
/
az EU ALAPSZERZŐDÉSBEN le van fektetve
. az EU működési alapok
. büdzsé tervezési szabályok
. büdzsé elfogadási szabályok ( jóváhagyása is )
. az átadott jogok + és ezek kezelése + VÉTÓJOG
. és még … sok minden más
/
az EU kell hogy működjön, CSAK + CSAK + CSAK
. az alapszerződésben lefektetett alapokon
ÉS SEMMI TÖBB
/
büdzsét NEM SZABAD + SEM KELL összemosni más problémával
MERT ez = Soros Magyarország rugdosási technológia, Soros György beavatkozás , Soros nyomás
/
azok , akik a büdzsével maszlagolnak AZONNAL kivágni
/
MINDEN AMI nem kapcsolatos a büdzsével , KI KELL DOBNI
Feri
2020-11-26 at 18:42
Egy dolog biztos: az übermensch nyugat sosem fog nekünk érdek nélkül segíteni. Ez történelmi tapasztalat. Már csak azért sem, mert különben sosem vált volna ilyen borzasztóan “fejletté”. Azonban a melléklet ábra is mutatja, nem sokra mentek mások “kulturált” kifosztásával (gyarmatosítás, háborúk, pénzügyi manipulációk, agyelszívás, vendégmunkások – mint “modern” rabszolgák, médiaterror, stb.).
A látszatdemokráciát a bevándorló tömegeknek megadandó állampolgári szavazatokkal próbálják fenntartani.
Egyék meg, amit főztek. A magyar konyha sokkal jobb. Már csak fizikai erőszakkal tudnak esetleg uralkodni rajtunk, ideig-óráig.
Előbb fulladnak bele a saját főztjükbe!
Lidl Richard
2020-11-26 at 18:35
Most jó magyarnak lenni!
Adjunk hálát a Fennvalónak, hogy ilyen bajtársakat kaptunk a történelemtől.
(Csak az a műállam ne lenne itt kettőnk között…)
pampafu
2020-11-26 at 18:26
Nyugi, nyugi, a válaszlépések igen megfontoltak és arányosak.
Aki tudja merre hajózik, annak minden szél jó.
natrix
2020-11-26 at 18:25
Gyáva népnek nincs hazája
Nahát
2020-11-26 at 18:24
A lengyelek nagyon jó bajtársak, szerencse, hogy egy csapatban lehetünk velük! A németek pedig nem tanultak semmit a Brexitből, most készülnek elkövetni ugyanazt a hibát, aztán majd lehet sírni.
Feri
2020-11-26 at 18:23
Hozzászóló!
Te valamit tényleg nagyon elírtál!
Szerintem te nem vagy Fradi drukker. 🙂
SpaceBug
2020-11-26 at 18:18
Mivel nem ésszerű reális és éltere írt politikát folytat az Unió, a szétesés a valószínűbb.
Abban a helyzetben, ha tényleg valós okok és indokok volnának volna esély az egymás mellett élésre.
De így egyre valószínűbb, hogy az Unió ilyen feltételekkel nem maradhat egybe. Vagy egyenrangú partnerként tekint az államokra, vagy egyre több elégedetlen lesz. Ez az állapot most átmenti, de állandósulhat is.
Anglia sem gazdasági okokból lépett ki…..
Pepe
2020-11-26 at 18:15
Pontosítás:”Nem a jog uralmáról lenne itt szó, hanem csupán(EGY DIKTATÓRIKUS LIBERNYÁK)többség
ORWELLI RÉM-uralmáról”
“A német elnökség nem alkalmazkodott a júliusban megfogalmazott alkuhoz”
Persze, hogy nem. A német politikai elit változatlanul prédának tekinti egész Európát.Úgy látszik, már soha nem lesznek képesek szakítani az “übermensch” mentalitással. A génjeikben hordozzák.
hozzaszolo
2020-11-26 at 18:03
Valamit elírtam, bocs. Nem kellett várni a moderálásra.
hozzaszolo
2020-11-26 at 18:02
Ez a vétó csak egy átmeneti kekeckedés. Amíg nincs kellő erőnk, befolyásunk, hogy az álláspontunkat simán, erőből érvényesíthessük, addig hiába ugrálunk. Majd visszakoznak a jogállammal, LMBT-vel, megszavazzuk, és máris újra feláll egy spanyol, holland képviselő, hogy függesszük fel azok országok kifizetéseit, amelyeket most meg is nevezek, illetve nem is, kedves képviselőtársaim, úgyis tudják. Hol van V4? Sunnyog a cseh, a szlovák, a szlovén meg csak tirádázik, de nem vétóz. Salvini is csöndben van, a Balti államok is. És az összes többi volt keleti szoc. állam. És a lengyelek is csöndbe lesznek mindjárt, mert Biden akkor ígér oroszok elleni védelmi fegyvereket/támaszpontot.
Gáspár Anette
2020-11-26 at 17:53
Adná a magasságos, jóságos Isten, hogy kiszálljunk!!!!!
gb
2020-11-26 at 17:46
Ahogy Kövér László Házelnök Úr is megjegyezte ennek kapcsán, hogy történne-e tragédia?
Rakovszky István
2020-11-26 at 17:35
Ideje lenne megalapítani az “Európai szabad, Szuverén Nemzetek Szövetségét” (ESzSzNSz) angolul az “Federation of the European Sovereign Free Nations” (FESFN) kereszténydemokraciai alapon‼ Ehhez talán még az UK is csatlakozna.
Talán több tagja lenne, mint a maradék EU-nak, mely aztán el is tünne‼
Bressa
2020-11-26 at 17:30
Adósságot varrnának nyakunkba, a déli országok miatt és még gyalázatos feltételeket is fogadjunk el? Amit a paci himbál!!!
Nagyon is meg kell kérni az árát a beleegyezésünknek! Ezek nem ingyen pénzek, amit csak úgy adnak.
Knerten
2020-11-26 at 17:24
@Pósa Zoltán
10/10
Pósa Zoltán
2020-11-26 at 17:20
Magyar ellenzék nincs, legfeljebb magyarországi labancság.
Tudományos libsizmus
2020-11-26 at 17:19
Németországban például szövetségi ügyekben nem lehet népszavazást kiírni. Erre mi mondhatnánk azt, hogy Németország nem jogállam, hiszen Magyarországon lehet népszavazást kiírni országos ügyekben.
A többiről már szót se ejtsünk: pölö a német az észak-koreai után a világ legegyoldalúbb sajtója, és így tovább.
Maradjunk szépen ennyiben és lépjünk ki végre ebből az Augiász istállójából.
bl
2020-11-26 at 17:18
(((Az láthatatlan jogfejlődések annak jók, akikre a fejlődés megállapítása jut. Ha van láthatatlan jog, ami idővel eltér az eredeti értelmezéstől, akkor semmi értelme szerződést kötni soha senkivel, mert semmit se lehet tudni arról, hogy mivé fajul el az eredeti értelem.)))
Poppy
2020-11-26 at 17:16
A nyilatkozatokkal teljesen egyetértek. Nem lehet megengedni ezt a fajta aljas politikai nyomásgyakorlást. A magyar többség nem jarul hozzá, hogy lejárhatatlan hitelekk pótólják egyes orszagok hibás politikai működését. Mindezt jogiköntösbe bújtatott politikai erőszakkal, nemezetek eltaposásaval fűszerezve akarják végrehajtani. Elég volt az eddigi vegzáladból, dolgozzanak, működjenek szerződes szerint.
SpaceBug
2020-11-26 at 17:08
A szerződés szerint sem politika szövetség az Unió.
De a lipsik annak veszik….