A magyar kormány a koronavírus harmadik hullámának letörése után, minél gyorsabban szeretné visszapörgetni a gazdaságot a vírus előtti szintre. Az akkori sikeres gazdaságpolitika egyik sarokköve pont a turizmus volt, amely ágazat aztán a legnagyobb vesztese lett a járványnak. A gazdasági károk enyhítésének és a turizmus fellendítésének érdekében a magyar kormány szeretné visszavásárolni a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőteret, hogy a szolgáltatások színvonalának emelésével vonzóbbá tegye a magyar fővárost.
Palkovics László innovációs és technológiai miniszter a következőket mondta a reptér visszaszerzésével kapcsolatban:
Tárgyalásos megoldásra törekszünk, a kormánybiztosi megbízatásom az előkészítési feladatok elvégzésére szól. Van egy konzorcium, egy koncessziós szerződés, amiben mindenkinek be kell tartania azt, amit vállalt. Ha nem tudja vagy nem akarja betartani, akkor viszont változtatni kell. Mi készek vagyunk a helyzet rendezésére. Nemcsak, hogy tulajdonrészt szeretnénk szerezni, azt akarjuk, hogy ismét többségében magyar tulajdonosa legyen a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtérnek, az ország legfontosabb légikikötőjének. A gazdaság újraindításának sikere jelentős részben a turizmus fellendítésén múlik, a reptéri szolgáltatások minősége nemcsak az utasok kényelme, hanem az országimázs szempontjából is kulcskérdés. 2005-ben a Gyurcsány-kormány hozta meg azt a szakmailag teljesen téves, hosszabb távon gazdasági szempontból is veszteséges, politikai döntést, amelynek alapján hetvenöt évre koncesszióba adták a budapesti repteret egy külföldi befektetőnek.
Az akkori kormányzat abszolút nem vette figyelembe a turizmusban rejlő lehetőségeket, és nem számoltak azzal, hogy a külföldi befektetőnek nem lesz érdeke, hogy Magyarországnak színvonalas repülőtere legyen. Palkovics szerint
Míg Budapest lemaradt, addig Bécs, Pozsony, Prága, Varsó, Bukarest nemzetközi repülőterei fejlődtek és komoly sikereket értek el. Nekünk meg maradt egy egyre jobban leamortizálódó repülőtér, amelynek működésébe, fejlesztésébe az állam érdemben nem szólhatott bele.
Bár a repülőtér számai jól alakultak az elmúlt tíz évben, ez nem a színvonalas szolgáltatásnak volt köszönhető, hanem annak, hogy Magyarország és Budapest vonzó az üzletemberek és a turisták számára is. Márpedig ahhoz, hogy együtt fejlődhessünk Európa nagyvárosaival, fontos a repülőtér állapota is. Ezért, a magyar kormány elérkezettnek látta az időt az üzleti ajánlat megtételére. A kanadai tulajdonosnak érdekében állhat az eladás, hiszen jelen pillanatban a koronavírusnak köszönhetően a légi közlekedés ráfizetéses üzlet. A Gyurcsány-kormány alatt egy másik nagy állami cég, a MÁV Cargo is külföldi kezekbe került, ugyanakkor ebben az esetben más a helyzet, mint a reptérüzemeltetővel, mert itt jó az együttműködés a két fél között. A miniszter hangsúlyozta:
A vasút esetében három fontos tényezőről beszélhetünk: az egyik valóban a teherszállítás, a másik a személyszállítás, de nem feledkezhetünk meg az infrastruktúra használatáról sem. Ezt a hármat kell együttesen megvizsgálni. Jelentős az előnyünk a térségben, mert alapvetően egy kimagasló sűrűségű, és a fejlesztéseknek köszönhetően folyamatosan javuló minőségű hálózatunk van.
Végezetül hozzátette:
Ha össze kell hasonlítanom, hogy mi a fontosabb, hogy legyen egy nagy nemzeti vasúti szállítmányozó cégünk, vagy hogy nemzeti kézben legyen az ország első számú repülőtere, akkor egyértelmű, hogy az utóbbi élvez elsőbbséget. A gazdaság eredményes újraindítása érdekében dolgozunk azon, hogy a ferihegyi repülőtér ismét magyar tulajdonba kerülhessen.
Forrás: vasárnap.hu; Fotó: Horváth Péter Gyula/PestiSrácok.hu
jámbor lászló
2021-06-07 at 14:19
Ez olyan volt a Ferihegy eladása mint a t 72-es tankok elajándékozása páran kitömték a zsebüket belőle
Szanti Gedeon
2021-06-07 at 14:02
….a CÉL világos…egyetértek..MINDENT MAGYAR KÉZBE..de ne a szófosó,komcsi libsi eltartottakéba..és legfőképpen nem a külföldiekébe…HAJRÁ MAGYAROK
anonymus
2021-06-07 at 13:55
Ha van pénz, amit a zorbány összelopott, akkor ott van a kunmadarasi reptér, meg Mezőkövesd-Klementina. Mellékelni egy gyorsvasutat, oszt míg Ferihegy félórás út a belvárostól, ezek egy vagy másfél órányira vannak. Tököl dettó.
Mellesleg, ha a gonosz patás zorbány lop, a különbség csak annyi, hogy a fideSS haza lop, fletovics és efftásai meg hazulról lopnak.
Ákossy
2021-06-07 at 13:38
Ez jó ötlet, kár, hogy nem léptek előbb.
Mindenképpen javasolnék egy gyorsvasutat a Nyugatiba, s főleg egy átfogó útjavítást
A külföldiek első budapesti élménye a masszív félórás seggrázkódás.
Locksmith
2021-06-07 at 09:32
sorry2021-06-07 at 03:16
Ha nem lehet építeni másikat, akkor ki kell kényszeríteni büntetésekkel az eladást! Orrba szájba büntetni ezer okból őket, ha kell lezáratni egy fél évre, inkább benyelni a forgalom kiesést. Törvényeket kell hozni, és betartatni velük. Zajvédelem, utasvédelem, biztonsági előírások…stb. Nekem kell ötleteket adni?
Közben a csapból is az kellene, hogy folyjon, hogy milyen feltételekkel privatizálta az MSZP a repteret, meg a közműveket és miért szív az egész ország miatta? Ja, és, hogy hol a lé? Mire költötték a befolyt összeget? Elszámoltatni! A FIDESZ akkor is lop, ha állami tulajdont visszavesz, bért emel, adósságot átvállal, fejleszt…stb. Ezektől meg – miután eladták az országban az összes le nem hegesztett közös tulajdont – még senki meg nem kérdezte, hogy mire tetszettek fordítani a pénzünket? Ez a FIDESZ hibája! És lehet, hogy végzetes is lesz!
UFF
Locksmith
2021-06-07 at 09:11
BL
Igazad lesz! Ennyi mindent tisztességes úton nem lehet visszavásárolni. Honnan van rá pénz? Biztos azt is lopják! De lehet, hogy olajmezőt találtak valahol az ország alatt, csak titkolják! Az kizárt dolog, hogy jól gazdálkodnak és jut mindenre, mert az ellentétes lenne azzal a mantrával, hogy a FIDESZ mindent ellop! No de ezt a paradoxont majd 22 után úgyis feltárják, és kiderül az igazság! Nem kell mindenkinek mindent érteni! Elég, ha az RTL-nek hisznek! Márpedig ők kerek perec megmondták – “a Zorbán lop és punktum!
A repteret is azért veszi vissza(A MI PÉNZÜNKBŐL), hogy utána ellophassa!
Sebaj, 22 után úgyis demokratikusan mindenükből kiforgatjuk őket, és visszaadjuk jogos külföldi tulajdonosaiknak az elsíbolt állami vagyonokat.(némi baksis csak leesik nekünk is)”
UFF
Hesslerezredes
2021-06-07 at 09:04
Veres Janit pedig olyan közmunkára kell ítélni a visszavett reptéren, hogy ő lesz köteles minimálbérért visszatologatni a csomagkulikat…
sorry
2021-06-07 at 03:16
Zolatiguszti:
Ebben az érvényben lévő szerződésben van egy olyan kitétel, hogy Ferihegytől 100 km-es hatótávolságú körben – ha jól emlékszem – nem lehet új repteret építeni. Ezért voltak már ötletelések Debrecent illetően.
Ha fletó egyszer elkúr valamit, akkor azt rendesen elkúrja.
zolatiguszti
2021-06-07 at 01:22
Nem értem. Évek óta nyávognak a légisfolyosó alatt élők hogy zaj van. Miért nem egyzserűbb megcsinálni a gyorsvasutat kijjebb és egy új mondern repteret építnei aminek a kapacitása és technikája is az új igényekre van méretezve és olyan helyen van amire nem nő rá a város 30 év alatt….? Minek nekünk ennyire Ferihegy? Ennyi erővel újra nyithatnánk Budaörsöt is nem? Mikor az új reptér befalná Ferihegy forgalmát fillerékért adnák vissza a Kanadaiak.
Ricsipaszta
2021-06-06 at 20:40
Eközben a lengyeleknél:
https://en.wikipedia.org/wiki/New_Central_Polish_Airport
Nem szaroznak: a nulláról építenek egy teljesen új repülőteret Varsó és Lódz között félúton.
Mi is hagyhatnánk Ferihegyet, és inkább gondolkodjunk Ceglédben. 🙂
bl
2021-06-06 at 20:37
Onnan lehet tudni, hogy Orbán lop, hogy visszavásárolják a korábban eladott dolgokat és onnan is tudni lehet, hogy rengeteg dolgot magyar fejlesztők fejlesztenek. Honnan lenne erre pénz ha nem a lopásokból. Hihihi. Ha megbukik végre Orbán akkor már nem fognak lopni és akkor újra nem lesz pénz, azaz újra eladnak mindent és nem fejlesztenek semmit mert nincs pénz, hiszen korábban Orbán ellopta. Duplahehehe. Nagyjából ez a tolvajbanda gondolatmenete, ezt próbálják kommunikációs trükkök százaival elültetni az emberfejekbe. Gigahehehe.
Jakab Csaba
2021-06-06 at 19:23
Ez nagyon fontos lenne. Hajrá!
Tudományos libsizmus
2021-06-06 at 19:20
Dobrev családja vajon mennyit kapott az eladásából?
hivő
2021-06-06 at 19:09
Az időzités jo,de a kanadai
nyugdijalap kitarthat.
Ha sikerül megvenni,jo
lenne ha nem Pest fölött
landolnának és startolnának
a gépek.
pankinta
2021-06-06 at 18:31
Végre lehetne megint malévos csengőhangom. YEEE. IMÁDTAM A MALÉVOT!!!! DE A KIBSZOTT KOMCSIK SZÉTLOPTÁK!!!! ROHADNÁNAK MEG!!!!
nemzeti
2021-06-06 at 18:27
A ballibsiknek ez sem tetszik.
Mert ami magyar kézbe kerül az lopás.
Aki fejleszt az szintén lopás, mert magának osztja a pénzt.
Aki felújít egy régi épületet az is lopás mert ők tizedrészéből
megtennék-de soha nem tették.
Amikor a Fradit visszavásárolta a magyar állam és stadiont épített,
az aztán már az igazi lopás.
Eszement bolsevista gyökerű népség.
oshon
2021-06-06 at 18:04
Nagyon jo dontes … legyen ujra magyar kezben a repuloter , ami egyik legfontosabb kapuja a nemzetunknek ! Hajra Orban Viktor , Isten aldja !
Kiss Róbert
2021-06-06 at 17:46
Kanada “liberális” miniszterelnöke soros zsebében van,csak ravaszul, mint a róka??????
pofonfa
2021-06-06 at 17:22
Ez nagy dobás lenne. Lehetne végre fejleszteni. Hajrá.