A Nemzeti alaptanterv módosítása nagy vitát váltott ki, a kritikusoknak az sem tetszik, hogy hangsúlyos része lesz a tananyagnak a Trianon-trauma és a határokon túl élő magyarsággal való összetartozás. A PestiSrácok.hu-nak nyilatkozó magyar-történelem szakos tanár, Tamáska-Varga Ákos nem foglalkozik a hisztériakeltéssel, örömmel fogadja a változásokat, az egri egyetem pedagógiai karának dékánja, Kovácsné Dr. Nagy Emese, pedig úgy véli, az interneten és a sajtóban fellángoló tiltakozás, nem a pedagógus társadalom véleményét tükrözi.
Ahogy portálunk már beszámolt róla, hogy a Magyar Tanárok Egyesülete és a Pedagógusok Demokratikus Szakszervezete tiltakozási hullámot indított. “Nem tanítok fasiszta írót” típusú felirattal pózoló tanárok képei jelentek meg a közösségi oldalakon. Így tiltakoznak az erdélyi gróf műveinek oktatása ellen. Wass Alberttel viszont melléfogtak, hiszen a magyar földről menekülni kényszerülő szerző regényei már rengeteg emberhez eljutottak. Magával ragadó, ám könnyen érthető és befogadható stílusából fakadóan hatalmas az olvasótábora. Ez a népes közönség most nem tűri szótlanul, hogy kedvencüket kiszorítsák a jövő tankönyveiből. Több szülő annak adott hangot a különböző internetes fórumokon, hogy nem szeretné, ha olyan emberek formálnák gyermekei gondolkodását, akik Wass Albert ellen hergelik a társadalmat. Zajlik a világhálón a kultúrharc, amelybe beszálltak szülők, hétköznapi emberek is.
Hangos kisebbség
A pedagógus társadalmat is megosztja a kérdés, többen elhatárolódnak a PDSZ és a Magyar Tanárok Egyesülete által elindított akcióktól. Közéjük tartozik Tamáska-Varga Ákos, magyar-történelem szakos tanár is, aki üdvözli a NAT módosításait és úgy véli, már az óvodai nevelés során is célszerű lenne Wass Albert meséivel megismertetni a csöppségeket.
Elhatárolódom ettől a mesterségesen keltett cirkusztól. Igyekszem nem beengedni az életembe a sok sületlenséget. Elegem van abból, hogy egy szűk réteg játszik véleményvezér szerepet folyton a szakma nevében. Igyekszem elengedni a fülem mögött ennek az erőszakos és hangos kisebbségnek a virtuális sivalkodását. Nehezen viselik, hogy most végre véget ér az a korszak, amelyben ők mondják meg, mit is lehet tanítani
-hangsúlyozta hírportálunknak a miskolci Szalay Sámuel Református Két Tanítási Nyelvű Általános Iskola pedagógusa.
Elhallgatott szerzők
A PestiSrácok.hu-nak nyilatkozó, évtizedek óta a tanári pályán lévő Tamáska-Varga Ákos kifejtette, ő még a múlt rendszerben szerzett diplomát akkoriban, amikor számos jeles magyar alkotót tudatosan kihagytak a főiskolai jegyzetekből is.
Én és a kortársaim még az indiánok költészetéről is többet tanultunk, mint Márai Sándor, Wass Albert, Nyírő József vagy Tormay Cécile munkásságáról. Sok esetben csak magánszorgalomból szereztük be az elhallgatott, vagy csak az apróbetűs részben szereplő szerzők műveit. Ez a sötét korszak néhány évtizedig tartott, de nem pusztán XX. századi jelenségről és nem csak az irodalomról van szó. Mély és szerteágazó gyökerei vannak annak a problémának, hogy a merjünk kicsik lenni elv általánosan eltudott terjedni. Nem egységes a szakma véleménye a nyelvünk eredetét illetően, és már a magyar őstörténet és honfoglalás tekintetében is széles körben ismertté vált számos, a hivatalos állásfoglalástól eltérő elmélet
– tette hozzá.
Nem szabad meghátrálni
Tamáska-Varga Ákos szerint a trianoni trauma ott lapul feldolgozatlanul a kollektív tudatalattinkban.
Beszélnünk kell a trianoni veszteségekről, minden információt át kell adnunk az utókornak. Örülök neki, hogy Wass Albert végre a tananyag része lesz, írásai hitelesen tükrözik, mekkora tragédia a nemzet számára Erdély elvesztése. Az idióta internetes mémekkel nem foglalkozom, becsengettek, megyek tanítani. A neten hisztiző kollégákat pedig arra szeretném buzdítani, olvassanak többet, ismerjék meg Wass Albert műveit! Nem tudom, hogy a tiltakozók saját meggyőződésből vagy egy globális hálózat utasítására szítják-e a tüzet, de az biztos, hogy nem szabad most a kormánynak meghátrálni. A magyar olvasók lelkét már megérintették az „Adjátok vissza a hegyeimet!” az „Elvásik a vörös csillag” típusú regények, itt az ideje a közoktatás keretein belül is méltó módon tolmácsolni Wass Albert üzenetét gyermekeink felé
– érvelt a pedagógus.
Az egri Eszterházy Károly Egyetem Pedagógiai Karának dékánja, Kovácsné Dr. habil. Nagy Emese is úgy véli, a módosított alaptanterv körül kibontakozó tiltakozási hullám nem a pedagógus társadalom véleményét tükrözi. A szakember szerint, a szakszervezet és a Magyar Tanárok Egyesülete által megfogalmazott kritikákkal nem biztos, hogy az irodalomtanárok többsége is egyetért. Nagy Emese szerint akkor lenne hiteles képünk arról, mit gondolnak a tanárok a változásokról, ha a kormány maga készítene felmérést ezügyben, mert a szóban forgó érdekképviseleti szervek véleménye nem reprezentatív.
Úgy látom, az interneten és a sajtóban fellángoló tiltakozást, nem a pedagógusok többsége táplálja. A személyes, szűk ismeretségi körömhöz öt magyar szakos kolléga tartozik. Közülük négyet alig foglalkoztatnak a Wass Albert körüli kérdések, nem tartoznak az ellenállók közé, az ötödik sem tiltakozik a műveinek oktatása ellen, ám úgy véli, túl hangsúlyosan jelenik meg a szerző a tantervben –
sorolta tapasztalatait az egri egyetem pedagógiai karának dékánja a PestiSrácok.hu-nak. Nagy Emese azt is kifejtette, nem tartja indokoltnak, hogy néhány pedagógus az interneten kampányol Wass Albert munkásságának oktatása ellen, hiszen létezik tanári szabadság. Ami a tantervben helyett kap, azzal természetesen foglalkozni kell majd az órán, ám a kötelező anyag leadása mellett, minden magyar szakos pedagógus maga dönti el, milyen keretezésben adja át az ismereteket, hogyan készteti gondolkodásra diákjait – tette hozzá a lapunknak nyilatkozó szakember.
Vezető kép: amikor a Pedagógusok Demokratikus Szakszervezete (PDSZ) még nem fasisztázással fárasztotta a közéletet, hanem a diákok és tanárok védelmében szervezett tüntetést 2007-ben, a Demszky Gábor-féle budapesti városvezetés és a BKK-elnök Draskovics Tibor államreform-miniszter által erőltetett iskolabezárások ellen – MTI Fotó: Földi Imre
Stefan Walter
2020-02-12 at 16:15
” Hazádnak rendületlenül légy híve oh magyar ”
Ezt kell megtanulni, megtaníttatni!
Gáspár Anette
2020-02-12 at 10:41
“Ami a tantervben helyett kap, azzal természetesen foglalkozni kell.”
Korrektort!!!
Helyet ( 1 t-vel) a “helyett” helyett!
Tele a szöveg nyelvhelyességi és helyesírási hibával.
PS! Eh tarthatatlan. ?
Drazsen
2020-02-12 at 09:56
Számszerűsítve a NAT ellen tiltakozók valóban nem a többség, hiszen a tanárok közül csak a magyar- és a töri szakos tanárok tiltakoznak. A természettudományos tantárgyakat tanítók ugyan miért vitatkoznának a tartalmon. Newton, Pithagorasz stb.. gondolom továbbra is tananyag lesz.
Ellenben tegnap hallottam egy magyar szakos tanárt nyilatkozni, aki elmondta, hogy ő nyilvánosan nem tiltakozik, csak burkoltan. Wass Albertről ad egy 3 oldalnyi szöveget a diákoknak, mondván, ha érettségin kihúzzák azt a tételt, ezt kell róla mondani, de semmi több, ő tanítja az órán azokat, akiket ő jónak lát a két VH közötti írókból és költőkből.
Drazsen
2020-02-12 at 09:48
A Sorstalanság olvashatatlan? Talán nem tudsz olvasni ? Egy Nobel-díjjal kitüntetett regényről van szó ember !!
Károly
2020-02-12 at 09:14
1972 től óriási energiával, lelkesedéssel léptem a katedrára.
A szakképzés piaci minőségű színvonala 1982-re elolvadt.
Többen, nem tudtuk elfogadni, a szakmai felkészülés, felkészítés, helyet cserél, az ideológiai szempontokal.
1982-ben 11-en elhagytuk hitvallásunkat, elhagytuk a katedrát.
A pusztítók, megint visszajönnének???????????????
Gáspár Anette
2020-02-12 at 10:49
“elfogadni, a szakmai felkészülés, felkészítés, helyet cserél, az ideológiai szempontokal.”
Az ötvenes évektől ez ment, a kontárképzés minden szakmában. A legtöbb proliképző volt.
Magyar, Fodor, Horn G. a maradékát is kiirtották.
A szakképzést fizetős magániskolákba akarták terelni, s természetesen érdekeltek voltak.
Namond
2020-02-12 at 13:08
a’ la Jászi (Jakubovits) Oszkár, akinek oktatást reformáló írásai közel sem olyan nyilvánosak, mint a nemzetiségi politikát érintőek, holott nem is az volt a tevékenysége fő iránya.
Az egyértelműleg liberális és macronista, konzervatív elvekkel ellenséges, Jászi Oszkár Külpolitikai Társaság 1114 Budapest, Villányi út 11-13., ime a vezetők;
http://jaszitarsasag.hu/?page_id=82
Érdekes itt sem nyilvánosak a tagsági és a pénzügyi – közhasznúsági adatok, pedig a rendezvények gyakoriak.
Namond
2020-02-12 at 02:21
Érdekesség, Történelemtanárok Egyletéről
TTE közlemény:
“Kérjük, tüntessék fel a befizető nevét és azt, hogy tagdíj. Amennyiben iskola fizeti a kolléga egyéni tagdíját, a közleményben feltétlenül tüntessék fel, hogy tagdíj és az adott kolléga nevét.”
Hogy is, milyen jogi eljárás alapján fizetheti az iskola a tag helyett az évi 4500 Ft-os tagdíjat?
Az iskola hogyan is, milyen jogcímen, milyen következményekkel, számolja el az alkalmazott helyett a TTE tagság befizetését?
A PDSZ tagdíjat, az Önsegélyző egészségpénztári tagságot is kifizetik, meg az AUTO KLUB tagságot is?
A 2018-as tagdíj bevétel 593 eFT volt, ez 4500 Ft-jával 132 tag, arról nincs adat mennyit fizettek az iskolák (akár a tanár tudta nélkül).
Az adó 1%-os felajánlásaiból összesen 175 e Ft jött össze, ami kb 8-12 fő engedményezését jelenti (az adminisztrációval együtt kb 7-8 tisztségviselő van az egyletben).
Egyéb:
Ha tagdíjtartozására kíváncsi, kattintson ide:
Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse.
Tárgy: Tagdíjtartozás
Továbbá:
A tagok kötelezettségei:
elfogadják a TTE alapdokumentumait
segítik az egylet munkáját
tagdíjat fizetnek
Figyelem tagok! Az egylet céljait, küldetését, etikusságát NEM kell elfogadni.
DE a működés alapdokumentumait IGEN, azokban kételkedni nem lehet azokat Marx Tőkéje módjára kritika nélkül el kell fogadni.
A tagok által egylet munkája segítendő, a kommunista szombatok mintájára, költségtérítést, tiszteletdíjat csak a vezetők és meghívott nagykutya előadók, esetleg a Tanker vezetője kaphat.
Netta
2020-02-12 at 06:36
Mit keres a Tanker vezetője egy ilyen gittegyletnél?!
Namond
2020-02-12 at 01:50
Történelemtanárok Egyletének megnyíltak a közhasznúság elszámolás pénzügyi adatai.
Nem igazán értem, hogy ha a Miniszterelnökség, az EMMI miért támogat az Open Society Institute Budapest Foundation-nal közösen olyan szervezetet, mely a Kossuth téri diáktüntetést szervezi, működteti az ÁBTL Tüntetések honlapot azon Program felhívásokat tesz közzé?
Nem igazán értem, hogy mit keres 2017-es program TTE konferencia és 2017-es támogatása a 2018. évi elszámolásban, sőt azt sem, hogy 2014 évi támogatást (OSI 22003 eFt) illetve 686 eFt maradványát, hogy lehet 2018-ban elszámolni.
Azt sem értem, ha a 2018. évben elszámolt programok személyi jellegű kifizetései 1 094 eFt-ot, a vezető tisztviselők juttatásai (tiszteletdíj, megbízás) 1340 eFt-ot tettek ki – és a kettő között nincs átfedés (pedig kellene lennie) – mire is számol el Miklósi úr további 3 010 eFt személyi jellegű kifizetést?
Ilyen sokba került Zsoldos Attila az MTA Filozófia és Történelem tudományok osztályának elnöke és Csepeli György, Bihari Péter, Glant Tibor, Kasznár Attila, Nyirkos Tamás fellépése?
Netta
2020-02-12 at 06:34
EZ NAGYON KOMOLY KÉRDÉS!!!
Megérdemel egy külön oknyomozó cikket.
Namond
2020-02-12 at 00:49
Igazán szeretném látni a Történelemtanárok Egyletének hiteles tagnévsorát.
Méghogy 141 aktív tag?! Legfeljebb az alakulása óta eltelt 30 év alatt összesen.
Namond
2020-02-12 at 02:24
Meg az Ellenőrző bizottság beszámolóit a 2006. évtől napjainkig.
Netta
2020-02-12 at 06:32
Miért nincs másik szakmai egyesület is?!
Gáspár Anette
2020-02-11 at 22:12
“: a genetika JOBBÁRA török”
Ennek nézz utána még egyszer.
A végén az ember a majomtól, a magyar a töröktől származik?!
Jajjj, apám!
Ne tudálékoskodj.
amúgy semmi közünk a “finnugor” nyelvcsaládhoz, amúgy meg “finnugor” nép nincs, nem is létezett.
De van ennek hiteles forrása. Nem itt kell ezt a témát kifejteni.
Benedek Károly
2020-02-11 at 22:09
Ha már könyvtár.
Ha valamiért, akkor Szabó Ervin nevének törléséért biztos, hogy elmennék tüntetni, mert az közbotrány, hogy még mindig ott rothasztja a lelket és a szellemet a fővárosi könyvtárhálózat homlokzatán.
Namond
2020-02-11 at 23:14
? is.
Gáspár Anette
2020-02-11 at 22:06
“, amikor számos jeles magyar alkotót tudatosan kihagytak a főiskolai jegyzetekből is.”
De már a főiksolákon, egyetemeken 1985-ben már ezerrel nyomták Esterházy szarházit, és kötelező volt a Bevezetés a szépirodalomba című beetetés.
Mind marxista volt a Lukács-viperafészekből.
Viszont Balázs János professzor úr az ELTE-n
úgy elkeseredett amiatt, hogy a tehetségesek között kik kerültek be a már kontraszelektált főiskolára és az egyetemre, hogy a kollokviumra az volt a belépő, hogy rákérdezett, szégyenszemre, jelentkezzék, aki tudja, hogy hol van Dévény (!!!). Alig voltunk páran, akik folytatni tudtuk a megkezdett Ady, Kosztolányi, József Attila, Arany János, Petőfi verseket, melyeknek valamelyik sorát szúrópróbaszerűen a kezünkbe nyomta. Kötelező penzum volt, hogy elkezdte a Hajnali részegség költeményt, és sorban folytatnunk kellett, soronként. Aki kiesett, az jött legközelebb. Voltak tisztességesek, akik küzdöttek a maguk módján…
Aztán tessék előkaparászni Beke Kata Jelentés a kontraszelekcióról c. könyvét, és meg tetszenek tudni, hogy mi is az rákfenéje annak, hogy még mindig itt tartunk.
Az csak az egyik tény, hogy akit nem vettek fel máshová, az ment tanítóképzőbe, tanárképzőbe. A másik az, hogy azért tehette meg, mert a Ratkó gyerekek gyermekeit már nem volt, aki tanítsa, mert a tehetséges pedagógusok, szaktanárok elmentek maszek zöldségesnek és egyéb maszekokhoz segédmunkásnak havi 10 ezerért.
Alapjaiban és felépítményében is rothadt az egész oktatási rendszer, Kádár és Aczél és társainak a dicsőségére.
S ezen már Pozsgay Imre sem tudott segíteni.
Namond
2020-02-11 at 23:36
Súlyos probléma volt az MSZMP által az iskolákban kialakított munkahelyi légkör, ami a jó szakmai teljesítményt akadályozta.
Súlyos probléma a PDSZ által az iskolákban kialakított munkahelyi légkör, ami az oktatást, oktatói munkát akadályozza.
Theo
2020-02-11 at 23:36
Sztem a kotelezo 8 osztalyt, helyben vegezve, eros, orszagosan egyseges altalanos korelezo tananyaggal meg kellett volna tartani. Utana aztan lehetne tobbfele orientalodni. Nem jo, hogy a rendszervaltas ota nar a negyedik osztaly utan szelekcio indult es azok, akiknek nincs modjuk messzebbre utaztatni a kisgyereket, fizetni, meg felvetelire keszitgetni, azok a 8. utan mar alig.tudnak gimnaziumba bekerulni.
Namond
2020-02-11 at 23:37
a’la Magyar Bálint
Netta
2020-02-12 at 06:25
Ez nem így van.
csakafidesz
2020-02-12 at 06:18
Anno Szilvásy és Berkesi is tananyag volt.. (Moldova még nem, de ha folytatódott volna a szocnyalizmnus akkor őt is berakták volna annak ellenére, hogy benne volt némi tehetség.)
Netta
2020-02-12 at 06:30
Berkesi, Moldova, tegyük hozzá a fő humoristát, Komlós Jánost, aztán Kardos Györgyöt, a Magvető Kiadó igazgatóját, s kapunk egy ávós tablót.
aladin
2020-02-11 at 21:06
MSZP, DK, LMP, momentum, jobbik, párbeszéd, liberálisok, meg a többi balliberális szemetek, nekünk a Magyarországi többségnek tettszik a NAT. söt már elöbb kellett volna bevezetni. Mert mi magyarok és magyar érzelmüek vagyunk és nem hazaárulok. Ennyi, köcsög banda.
Vizi János
2020-02-11 at 21:00
H. Gábor: KARAFIÁTH KIMARADT A KIHAGYANDÓK FELSOROLÁSÁBÓL. MEGDOLGOZOTT ÉRTE!
Győző2022
2020-02-11 at 22:07
Az egy idióta, ugyanúgy, mint a Tereskova, meg a Natasa nevű Viperaénekes.
csakafidesz
2020-02-12 at 06:16
Jó körökben ööö forgolódik.
Stern Sámuel
2020-02-11 at 20:56
Gáspár Anette nyomán rákerestem a Lauder Javne honlapjára. Ott olvasható:
“A szülőkkel folytatott beszélgetés a felvételit vezető kolléga, illetve a tagozatvezető bevonásával történik. A beszélgetés fontos eleme a felvételinek, ezt előre közöljük a családokkal, hiszen a szülőkkel való megfelelő együttműködés kulcsa sikerességünknek, az iskola, gyerek és szülő közötti hatékony együttműködésnek. Tisztázandó, hogy mit vár a szülő az iskolától, és mi az, amit az iskola tud nyújtani. Ebben az esetben is kiemelten kezelendő az iskola értékrendjének elfogadása, s a meglévő osztály belső dinamikája.”
Vajon a nagykátai tanárverő purdé mennyire fogadta el az iskola értékrendjét?
A Lauderbe vérségi alapon lehet bejutni. Purdé szóba se jöhet. Még ha megfizetné is a tandíjat a gazdag szülő.
Akkor ki is a kirekesztő?
Gáspár Anette
2020-02-11 at 22:12
Ezért hoztam ide.
zolatiguszti
2020-02-11 at 22:23
Követelem a törvény előtti egyenlőséget! Vagy ha nem, el lehet tipegni. Nem 38-ban vagyunk van már hova.
Atosz
2020-02-11 at 20:41
Sorosbèrenc droidok ezek a rohadèk gender rattyik !!!!
Gáspár Anette
2020-02-11 at 20:04
Szegregáció?
Hozok egy példát ide is:
“Kiemelten fontosnak tartjuk emellett, hogy minden osztályunkban közös munkára képes, elfogadó, kiegyensúlyozott közösségek jöjjenek létre, ezért kérjük, fogadják el, hogy egy esetleges elutasító válasz oka nem feltétlenül az, hogy gyermekük valamit elrontott volna a felvételi folyamatban; előfordulhat, hogy pedagógusaink meglátása szerint a jelentkező az adott közösség sajátosságai mellett tanulmányi vagy pedagógiai okok miatt nem tudna beilleszkedni.”
Megmondhatom, hogy melyik iskola honlapján olvastam?
https://scheiber.hu/felveteli-karrier/
Kifogásolta ezt bárki is?
Nem.
Miért is nem?
Mert feltételezik, hogy okuk van rá.
És mi, akik az általános iskolában is szeretnénk, ha minden diák zavartalanul tanulhatna, és a közösséghez alkalmazkodni képtelen, destruktív diákok felzárkóztató osztályokba járjanak, az miért is “szegregáció”?
zolatiguszti
2020-02-11 at 22:21
Szeretném látni a 100 milliókat osztogatni az ablakból a szegregáltaknak! Mindenki jelentkezzen a gyerekével majd amikor elhajtották őket pereljen!
Utána meg Tasz-faszt és társait mert nem perelt.Van cigó a 14-ik kerületeben is.
zolatiguszti
2020-02-11 at 22:25
Maguknak feltűnt Schreiber 100 éves évfordulós oldala?
Alapítása 1919…..én úgy emlékszem az ország valahogy mással volt elfoglalva akkoriban nem az iskola alapítással. Per pillanat azt se lehetett tudni melyik Megye marad az országnál? Tényleg hosszútávra terveznek a zsidók….
Namond
2020-02-11 at 23:25
El vagyok hűlve, hogy ez évtizedek óta így megy és senki nem kifogásolta.
Csak nem ide jártak a kifogásokat keresők?
Például a újságíró/történelemtanár, Miklósi&Miklósi?
csakafidesz
2020-02-12 at 06:13
Egyvalamit szeretnék, ha már végre kimondanák hivatalosan is:
MAGYARORSZÁGON A CIGÁNY (üsse kő, legyen roma) KISEBBSÉG KULTURÁLIS, MENTÁLIS SZINVONALA NEM TESZI LEHETŐVÉ A SZEGREGÁCIÓ MEGSZÜNTETÉSÉT.
Hazaszeretet
2020-02-11 at 19:40
A momentum “derék”,hazaáruló tagjainak előnyükre vált volna,ha éppen a fennt amlített írók műveit kellett volna tanulniuk.Talán másképp alakult volna a személyiségük és nem a hazánk ellen áskálódnának.
Molnár József
2020-02-11 at 19:40
Ha a fiataloknak tanítani fogják trianont, akkor nem fogják szlováknak, ukránnak, románnak, szerbnek, horvátnak, szlovénnak nevezni azokat akiknek az ősei az 1.világháborúban harcoltak vagy akár meghaltak Magyarországért.
Namond
2020-02-11 at 22:56
?
??????
Tuti
2020-02-11 at 19:33
Tudjatok mit?
Nekem sem sem tanitottak ezeket es emlekszem a katarzisra, amikor az Uzenet haza-t vagy a Psalmus Hungaricus-t olvastam!
Akik ek most kicezurazzak a tananyagbol ezeket ugyanezt fogjak atelni!
Nem fogjak meguszni! A konyvek mar a polcokon vannak, a nevek itt forognak kozottunk!!!
Hiaba probalnak mar keresztbe fekudni! Ezek olllyan sullyu muvek, amiket nem lehet mar elhallgatni! Ha nem olvassa el 16 evesen, majd elolvassa 26 vagy 36!
Ezek a “tanarok” meg szepen maradnak akik maradnak…mi megyunk, haladunk, olvasunk, szavalunk!
Sik Sandorral, Mecs Laszloval, Wass Alberttel…
Es igazi kozvetitokon keresztul melengettetjuk a szivunket, mint Sinkovics Imre vagy Csurka Laszlo, Bessenyei vagy Mensaros!
Nekik meg marad kulka megy az a gondor gyerek…gyurcsany haverja…
Gáspár Anette
2020-02-11 at 23:24
Én meg emlékszem, amikor Illyés Koszorú és Bartók c. verseit elemeztem egy olyan egyetemi tanár előtt, aki Ester(szar)házyt nyomta, mintha a fia lett volna.
És persze Bartókot is el akarják lopni, mert kultúraharamiák, lopnak, rabolnak, ha nekik nincs.
Világpolgárt akarnak hazudni az egyik legmélyebben magyar és keresztény
zseninkből.
Gáspár Anette
2020-02-11 at 19:15
Azt sem tudják a kis seggfejek, hogy mi ellen tüntetnek.
Át sem látják, hogy általában mi a NAt.
Nem kötelező tanárnak készülni.
Mehetnek genderbirkának a bécsi CEU-ra.
Namond
2020-02-11 at 23:13
Sőt azt sem, hogy Jászi (Jakobuvits) Oszkár 1911-es radikálisan progresszív főmesteri székfoglaló programbeszédében foglaltak mellett tüntetnek.
kbandi1
2020-02-11 at 18:44
A pedagógusok fenntartója az állam, ezért is a központilag kiadott direktívák szerint kell dolgoznia. Nem a saját tananyagát, hanem a kiadottat taníthatja, így volt régen is, csak most a liburnyákok megint mást akarnak, mert az oktatás rendjét már szétverték, most a tartalmát szeretnék szétverni. Kik azok az újítók? Nem a jobb megoldásokra törekvők, hanem deviáns árulók, mert a rendezett forma nem tetszik nekik, ezért az iskolai rend megbontására törekednek erkölcsileg és szervezésileg egyaránt, mert így az összmunka kizárt.
Áttentő Redáz
2020-02-11 at 22:22
Még azzal egészíteném ki a leírtakat, hogy felrémlett bennem egy film, amikor Németországban könyveket égettek. Akkor ki is a fasiszta?
csakafidesz
2020-02-12 at 06:06
Itt is égettek könyveket. Háború után az akkori kánon szerinti “fasiszta” írókat, még Kosztolányit is. Ja igen, és 56-ban is égettek könyveket, “Égjen Rákosi” kiabálásokkal..
Netta
2020-02-12 at 06:19
“56-ban is égettek könyveket, “Égjen Rákosi” kiabálásokkal..”
Ez hazugság!
Poppy
2020-02-11 at 18:42
Akinek nem tetszik az új NAT, az alapítson magániskolát és éljen meg piaci alapon.
Namond
2020-02-11 at 22:49
Van. Lauder Javne.
Demszky 150 évre átadta – ingyenes bérletbe – területét és épületeit.
Theo
2020-02-11 at 23:14
A CEU helyet is ingyen adta, meg a rozsadombi Hotel Ifjusaget. Milliardos ertekek kulon- kulon is. Erdemes lenne az akkori fovarosi vagyonveszteseket is osszegezni. Tudom, hogy egy biro sem merne oket elitelni, de legalabb a tortenelem kedveert. Akkor aztan lehet, hogy 30 ev mulva mar ez is bekerulhetne a tananyagba.
Netta
2020-02-12 at 06:16
Jókora telket hasított ki nekik a természetvédelmi területen. De a Várban, a Szabó Ilonka utca alatt, ahol egy szép park, kátszótér volt egy hatalmas területen, zsidó kollégiumot építhettek. Hol másutt?
Palik Ferenc
2020-02-11 at 18:41
Bár nem sokat, de olvastam Wass Alberttől, Nyírő Józseftől, Reményik Sándortól.
Amiket olvastam, igazi lelki élményt, feltöltődést jelentettek.
Semmi kifogásom az ellen, ha fiataljaink megismerkednek műveikkel.
Úgy gondolom, a haza-, és nemzetszeretet kialakulása senki üdvösségének nem válik kárára.
bl
2020-02-12 at 04:30
Az önvédelemet látják fasizmusnak a balliberálisok. Az önvédelem a proletár és gender internacionalizmus híveit idegesíteni szokta.
Irysz
2020-02-12 at 06:12
Nem látják. Bélyegzik.
utálat
2020-02-11 at 18:37
Akinek nem tetszik a NAT , nyisson magániskolát és ott pusztuljon éhen.Amíg mi adófizetők tartjuk el őket akkor ennek a mini kisebbségnek KUSS!!!
Poppy
2020-02-11 at 18:40
????
Gáspár Anette
2020-02-11 at 19:26
Magániskolákban is kötelező a NAT, de KIEGÉSZÍTHETIK speciális HELYI TANTERVI ANYAGGAL.
Amúgy ehhez mit tetszenek szólni?
TASZ, AMNESTY STB., STB., KAPÁS VAN!!!!
“Kiemelten fontosnak tartjuk emellett, hogy minden osztályunkban közös munkára képes, elfogadó, kiegyensúlyozott közösségek jöjjenek létre, ezért kérjük, (!!!!!!)fogadják el, hogy egy esetleges elutasító válasz oka nem feltétlenül az, hogy gyermekük valamit elrontott volna a felvételi folyamatban; (!!!!)
előfordulhat, hogy pedagógusaink meglátása szerint a jelentkező az adott közösség sajátosságai mellett tanulmányi vagy pedagógiai okok miatt nem tudna beilleszkedni.(!!!!!)
.
Namond
2020-02-11 at 22:53
Helyeslem, bár a mondat második felét nem értem tisztán.
TASZ, AMNESTY STB., STB., pedig bekaphatja….
Netta
2020-02-12 at 05:44
Azt jelenti, hogy aki képtelen beilleszkedni a közösségbe, nem tud együtt haladni, együtt lüktetni a közösséggel, azt eltanácsolják, akkor is, ha a felvételin az eredményei, a tudása alapján megfelel.
Nos, innen már túl sok szempont nem jöhet szóba. Lehetséges szempont pl., hogy származása szerint nem zsidó, vagy nem mindkét szülője zsidó? Zsidó származású, de katolikus? Vagy nem vallásos? Mi más lehetne a szempont?
Szegregáció, ha egy egyházi iskolába a vallásnak megfelelő szempontok alapján válogatnak a felvételizők között?
Szegregáció, ha egy tagozatos osztályba nem vesznek fel mindenkit, s ha nem telesít, akkor ki is eshet onnan?
Szegregáció, ha a mozgásában sérültet, vagy a gyenge fizikumú gyereket nem
veszik fel sport tagozatos osztályba?
Ha nem veszik fel a kórusba azt, akinek botfüle van?
Fixit
2020-02-12 at 12:57
Namond:
a második felében – gondolom arra utalt Anette, hogy ezek a magániskolák virágnyelven megfogalmazzák, azt veszünk fel akit akarunk, magyarul teljesen szubjektiven döntünk (esetleg valamilyen vallásos intézménynél még elfogadható, de ott sem nagyon gyakori) – a jogok ‘csorbítása’ ellen pedig nem nagyon tiltakoznak ezek a kamujogvédők – persze ők kizárólag az aktuális vezérideológia mentén tiltkoznak – csórógyuri (a vénember nem bírja benyelni hogy pl Zuckerbergnek 10x annyi pénze van mint a fiacskájának) megrázza a kolompot és ezek a szolga jogvédők földig hajolnak és már teszik is amit kell.
András
2020-02-13 at 04:33
Az egész — lehet hogy tévedek– egy általuk uralt világ ( mit tanítsanak mondjuk magyarból) régi nem korszerű és egyáltalán nem ideologiáktól mentes tananyag korszerűsítése volt.
Az hogy pl. Wass Albert bekerült a tananyagba nékik fáj…, ez jó ez a gyógyulás jele!!!
Obégatásuk – bár kitartó- nem szabad hagyni hogy ebben a kérdésben a kormányt meghátrálásra kényszerítse.
Szerény véleményem szerint
2020-02-11 at 18:10
A pedagógusok közalkalmazottak. Ha a saját preferenciái alapján kíván tanítani, ezt magán keretek között megteheti. Kiszorulhat a “piacról” az a pedagógus, aki nem tanítja az érettségin elvárt tananyagot.
oshon
2020-02-11 at 19:22
Pontosan !
csakafidesz
2020-02-12 at 05:58
Próbált volna anno “Majakovszkijt nem tanítok” táblával kimenni az utcára.. (Az lett volna a kisebb gondja, hogy a tanítás alól végleg felmentik.)
Irysz
2020-02-12 at 06:08
Ezek nem akarnak kiszorulni, szabotálni akarnak, s fognak is. Ezer módja van annak, hogyan utáltassa meg egy tanár azt, amit kötelező megtanítania. Összekacsintva szülővel, diákkal.
Fordított esetre a Rákosi és a Kádár korból milliónyi példa hozható.
Anno szó szerint az életébe kerülhetett a szülőnek, ha a gyerek nem tanulta meg a főrtelmes Sztálin-kantátát, vagy a történelem helyett a hazug szólamokat, a Lenin-dalokat, ha “kiszólt”, ellenvéleményt hangoztatott. Aznap éjjel csöngetett az ávó.
De az enyhüléstől fogva már pl. József Attila kommunista verseit “letudva”, elővette a tanárnő az istenes verseit, elvitt az Egyetemi Színpad előadásaira, Sebő és Berek Kati lemezt hozott, stb
Tehát volt, amikor pozitív értelemben játszották ki a “kánont”.
Hogyan játszhatja ki egy tanár a honfoglalás témakör kapcsán a hazafias érzelemre nevelést? Például úgy, hogy eleve nevetségessé teszi.
Ahelyett, hogy összekapcsolná a magyar irodalom kötelező, vagy ajánlott kiegészítő olvasmányaival, vagy a Nemzeti Múzeum valamely foglalkozásán mélyítené el az anyagot, két tanórán keresztül vetíti a hatodik évfolyamos diákoknak a Magyar vándor című
bárgyú idiótaságot! Ez most, ebben a tanévben történt egy budai iskolában. S a tanár nyilván nincs egyedül, mert a tovàbbképzéseken adják ám egymásnak a “jó” ötleteket.
A tanár egyúttal nevel is. Minden megnyilvánulása minta a gyerek előtt. A metakommunikációja, hogy hogyan prezentál egy témát, mindent visz.