Forradalmi hangulatra számíthatunk április 26-án, ugyanis utcára vonulnak a sanyargatott sorsú ájfonproletárok. A diáktüntetés „tudni és tudatni” szeretné a kormánnyal, milyen nehéz is a középiskola, és elmagyarázni: semmi szüksége nyelvvizsgára egy egyetemistának a XXI. századi Európában – mindezt teszik az oktatás modernizációjának jegyében. Mivel azonban a rendezvény egyik főszervezője az MSZP EP-választási pártlistáján is szereplő Kálló Dániel nevével fémjelzett „Független” Diákparlament, nem kizárt, hogy ez sokkal inkább egy kampányrendezvény lesz a májusi választások előtt. Ezt bizonyítja az is, hogy éppen április végére sikerült megszervezni a demonstrációt, a mintegy éves tüntetési csendje után. Mindenesetre a hivatalos kommunikációban a tavalyi 12 pont újbóli meglebegtetése és az alapvető nyelvtudási kötelezettség elvetése szerepel.
Kiderült, mit jelent egyes diákoknak az oktatás megreformálása. Míg az nyílt titok, hogy valami nagyon nincs rendben az oktatással – már csak az egyre silányabb PISA-teszt eredmények alapján is -, a megoldást nem sikerült még megtalálni.
A kormány ugyanakkor már kezdi felismerni a jelenséget, és meg is tette az első lépéseket a versenyképesebb tudás szolgáltatása felé.
Ilyen például a 2 hetes külföldi nyelvkörnyezeti akklimatizáció, ami ugyan nem tűnik hosszúnak, de szóbeli vizsgára való felkészítőnek tökéletes lehetőség. Ezzel szemben a diákok egy teljes százalékát mozgósítani képes „Független” Diákparlament és testvérszervezetei úgy gondolják: az oktatás reformja azt jelentené, hogy az oktatási intézmények kötelesek lennének elvárások nélkül „versenyképes” tudást adni.
A versenyképesség 50 árnyalata
Figyelembe kell tehát vennünk, hogy mi határozza meg a tudás versenyképességét. Közelről nézve az oktatás minőségét nevezhetnénk meg, mint determináló tényezőt. Ez azonban önmagában még kevés az oktatás sikerességéhez; hogy meglássuk a hiányzó láncszemet, hátrébb kell lépnünk egyet, és máris kitűnik, hogy az elsődleges mérőszáma egy modell sikerességének a tanulmányok végeztével kapott oklevél értéke. Ennek csak egy részét teszi ki az oktatás minősége, amelyet az állam felelőssége biztosítani.
A másik felét a követelményrendszer adja, ennek teljesítése, illetve az ehhez való alkalmazkodás már a diákok feladata. Egy oktatási rendszer tehát akkor tökéletes, ha az állam biztosít naprakész tananyagot, felkészült oktatókat, és megfelelő állapotú és felszereltségű intézményeket.
A naprakész tananyagnak egyik kardinális eleme az idegennyelvek tanítása, ismerete, a kiállított oklevelek minőségének javítása érdekében pedig annak számonkérése.
Ezt tette most az Orbán-kormány, nem mellesleg egyedülálló tanulási lehetőségeket biztosítva akár a már említett külföldi nyelvi gyakorlattal, vagy a hosszú évek óta működő diplomamentő program futtatásával.
Jobb kibukni?
Az áprilisban utcára vonuló tanulók nem vehetők komolyan – maguk alatt vágják a fát, ha még az egyetemi felvételihez sem akarnak nyelvvizsgát.
Ha felütünk egy álláskereső portált, gyakorlatilag nem találunk olyan hirdetést, ahol ne kérnének legalább egy középfokú nyelvvizsgát. Ugyanis – szemben az őskommunista értékrenddel – a kapitalista piac, ahol nekik el kell helyezkedniük, már csak így működik: az kapja a munkát, aki kínálatával ki tudja elégíteni a keresletet.
Nem véletlen tehát, hogy a nyelvvizsgát kötelezővé tették a diplomaszerzésre, reagálva a munkaerőpiaci változásokra. Felveti azonban a kérdést, hogy ha egy egyetem elvégzéshez szükséges a nyelvtudás, miért várnak a felsőoktatási tanulmányok végéig a számonkéréssel?
Maruzsa Zoltán helyettes államtitkár indoklása szerint érdemesebb már a felvétel előtt meggyőződni a diákok nyelvtudásáról, hiszen így nem érhet senkit sokként 3 vagy 5 év egyetem után, hogy nem sikerült megcsinálni a nyelvvizsgát és nem kap diplomát az illető, ezért kötik a papírhoz a felvételit.
Mi a szívfájdalom, avagy beszéljenek a számok!
Az utcára vonuló diákok egyik legnagyobb szívfájdalma, hogy hány embert fog ellökni az új szabályozás az egyetemi helyektől. A valóság azonban az, hogy az Oktatási Hivatal legfrissebb (2017-es) adatai szerint akkor 71500 diák lépett a felsőoktatásba, és több, mint 78 ezer 14 és 24 év közötti fiatal (középiskolás és egyetemista korúak) tett sikeres nyelvvizsgát. Ez fejenként 1,1 nyelvvizsgát jelent.
Ha csak a középiskolás korú fiatalok körében vizsgálódunk, azt látjuk, hogy csak 2017-ben 46 ezer 14 és 19 év közötti nyelvvizsgázó volt. Ez a tárgyévi belépők 65 százaléka, azonban ne feledjük: ebbe az adatba nem tartoznak bele azok, akik még 5 évvel a továbbtanulás előtt álltak – így még van idejük -, illetve azok, akik középiskolai tanulmányaik során, a korábbiakban már szereztek bizonyítványt.
Mindebből kiviláglik az is – bár erre teljesen egzakt statisztika nem létezik -, hogy a felsőoktatásba belépők 65 százaléka mindenképp, de valószínűsíthetően 75-80 százalékuk már a sikeres felvételi időpontjában rendelkezik valamilyen nyelvvizsgával.
A biztos, a 65 százalékos arány ugyan kevésnek tűnhet, azonban egyrészt a felsőoktatásba bekerülők több, mint 35 százaléka egyébként is lemorzsolódik a képzés során, továbbá ez egy újabb motivációt jelenthet a még csak anyanyelvükön beszélő, de egyetemre vágyakozó fiataloknak.
Politikai hangulatkeltés?
Tehetetlen vergődésnek tetszik tehát az egész tüntetés, különös tekintettel arra, hogy a KISZ Független Diákparlament az egyik szervezője a demonstrációnak. A szervezet ugyan nevében pártatlan, a valóságban azonban az MSZP utánpótlási tagozataként működik. Legújabb üdvöskéjük Kálló Dániel, aki szerepel a szocialista párt EP-listáján.
A Soros-fiúk időzítése is árulkodó. Ahogy tavaly, úgy idén is véletlenül pont a választások előtt kezd fájni nekik Orbánék drákói szigora, amellyel kényszeríti az egyébként is túlterhelt szegény diákokat, hogy használható tudással lépjenek a munkaerőpiacra.
Kiemelt kép: MTI
Atosz
2019-03-25 at 09:36
Honnèt a francbòl kerūlt elő ez a Dawn szindromàs hūlye gyerek kàllò dani ??? Ki pènzeli meg ki futtatja ezt a politikai prosti köljköt ??? Minden ocska buta bunkò a politikàba keveredik mint ez a baromarcu genetikai hulladèk dani gyerek!!!!
Gáspár Anett
2019-03-25 at 15:12
“a Dawn szindromàs ”
Gondolkozz, mielőtt leírsz valamit.
A a Dawn szindromàsok tele vannak jóindulattal,
szeretettel.
Hesslerezredes
2019-03-25 at 16:21
Egyetértek, csak nem “Dawn” hanem Down-szindróma. És egyébként mélyen sértő az ilyen szindrómás embertársainkra nézve, hogy az ő állapotukat becsmérlően használja bárki is bármi másra. Ezek a Down-szindrómás emberek szerintem aranyos, tündéri, szeretetteljes és végtelenül jóindulatú, másokban feltétlenül megbízó atyánkfiai. Úgyhogy Atosz kommentársunk itt helytelen minősítést használt, de egyébként az összes többi jelzőjével és minősítésével egyetértek.
Levente_c
2019-03-25 at 07:54
….
” Lajos Farkas
Svédországban élek és itt svédül beszélnek az idegenek akik idejönnek dolgozni.Illö megtanulni.Nem.tudom Magyarországon miért nincs igy?Se attol még minden itt élö lakos anyanyelvi szinten beszéli az angolt.
Like · Reply · 2 · 21h ”
Lajos, Lajos, nem tudom milyen korokben mozogsz, de joparszor utaztam a rokonokhoz az usa-ba es akar nemet srac volt a szoszedom a repulogepen (aki pl. Las Vegasba ment legenybucsura), vagy masik alkalommal egy sved 30-35 eves no utazott barataihoz LA -be, mindketten jol beszeltek angolul. Lehet csak vak veletlen volt 🙂
Amugy, kit erdekel, … a demokraciaban mindenkinek joga van “0” az az “zero” nyelv tudassal elni !!! Jah, sok szerencset hozza, … mert szukseg lessz hozza
Hajni
2019-03-25 at 07:29
Még valami: Vannak olyan jó intellektusú kicsik, akiknél valóban nem okoz gondot az idegen nyelv, simán veszik az akadályt, pici korban megtanulják.
Ezt azonban fontos tudni, hogy legalább egy ember állandóan, anyanyelvi szinten beszéljen vele!
Sajnos azonban az a tapasztalatom, hogy egy átlag, vagy gyengébb intellektusú kisgyermeknél óriási gondokat okozhat.
Kamszakorban azonban kifejezettem ajánlanám az idegen nyelv tanulását, több szempontból is, amit itt most nem fejtenék ki.
Theo
2019-03-27 at 01:06
Persze igazad van. Oviban nem kell idegen nyelvet tanulni a hagyományos értelemben, legfeljebb időnként anyanyelvi embertől is hallani idegennyelvi beszédet. Ez az időszak, úgy 9 évesig bezárólag, azért fontos, mert ekkor még kialakul az agyban újabb beszédközpont, amire lehet építeni majd később a rendes idegen nyelvtanulást. Nem az a lényeg, hogy a gyerek MEGtanuljon egy idegen nyelvet ilyenkor (ahogy a szülők erőltetik), csak az, hogy az agya nyitott legyen idegen nyelvre is. Ezek az idegpályák majd aktivizálódnak később, amikor valóban elkezdi tanulni azt a nyelvet. Ez nagy segítség, de persze enélkül is meg lehet tanulni, csak nehezebben.
Hajni
2019-03-25 at 07:20
A középiskolában nem árt már meg az idegen nyelvtanulása, javasolnám minden diáknak!
Mivel kisgyermekekkel foglalkozom, óriási problémákat okoz az idegen nyelv tanítása 2-3-4 éves korban. Ilyen gyerekekkel foglalkozom, sajnos az idegrendszerüknek egyáltalán nem hasznos!
Tudom, sokan nem adnak nekem igazat, pedig rengeteg nem beszélő, anyanyelv zavaros gyerekekkel kell foglalkoznom.
Amikor már írnak, olvasnak, számolnak magyar nyelven, akkor már lehet idegen nyelveket tanulni, ez kb a második-harmadik osztály.
Tudom, hogy ezzel nem leszek népszerű, de nagyon sok olyan problémával találkozom, ami pici korban okoz idegen nyelv általi beszéd és ezáltal gondolkodásfejlődési problémákat. Tapasztalatból írom, ebben a témában senki nem tud meggyőzni!!! Ilyen gyerekekkel is foglalkozom többek között.
Az óvodásoknak és a kisebbeknek magyar anyanyelven kell mondókázni, énekelni!!!!Sajnos ezért nincs igaza Naprózsának!
Theo
2019-03-25 at 00:43
Érdekes, hogy a nyelvvizsga milyen országos kérdés lett nálunk. Mindenkinek van róla heves véleménye, de kevés igazi ismerete, köszönhetően a Nyelvvizsga Akkreditációs rendszernek és annak felkent Bizottságának, amely olyan zűrzavaros szabályozást hozott létre, hogy rajtuk kívül alig érti valaki. Beleértve a minisztériumot és a nyelvtanárokat is, ami viszont szégyen….
Gondolom nem mertek érdekeket sérteni (több, mint 20 angol nyelvvizsga rendszer akkreditált Mao-n) és ezért nem merték ezek azonnali negligálásával megszüntetni ezt a totál zűrzavart, ezért találták ki, hogy az érettségi is legyen egy országos nyelvi sztenderd és egyúttal feleljen meg valami fajta nyelvvizsgának. Emellett pedig megmaradnak az eddigi nyelvvizsga rendszerek is, ha jól értem. Sztem viszont a hazai nyelvvizsga rendszerekre már nincs szükség, legyen egy egységes állami megmérettetés, ami egyúttal érettségi is (ez demokratikus, mert elsőre ingyenes, míg a nyelvvizsgák nem) és legyenek a nemzetközi nyelvvizsgák, mert külföldön viszont ezeket várják el. (ezekkel csak annak kéne foglalkozni, aki külföldre készül)
A magyar nyelvvizsgából kétféle tartalmú kéne: egy humán a bölcsészeknek és egy reál tartalmú mindenki másnak. A tanulókat már a gimnáziumban eszerint kéne csoportosítani és később ennek megfelelő vizsgára küldeni. Jelenleg mindenki azt a vizsgát teszi, aminek a tanára el van kötelezve valamilyen módon, vagy amit a szülő találomra felfedez (a húszból). Emiatt gondolja a fél ország, hogy a nyelvvizsga hülyeség: ha egy leendő mérnököt irodalmi témákkal szembesítenek, akkor joggal dühöng, hogy miért kell neki ezt angolul tudni. Holott van olyan nyelvvizsga, ahol nem ezt kérdezik, hanem éppen azt, ami biztosan kelleni fog neki is. Ezek szakmai hibák, -kiküszöbölhetők lennének.
Az, hogy a nyelvtanuláshoz különleges tehetség kell, vagy hogy csak az tud megtanulni nyelvet, aki már az anyatejjel szívta magába, az mind hülyeség. A jó kiejtésen kívül minden nyelv pont úgy megtanulható, mint bármely más tárgy. Persze jó tanárok kellenének, más módszerek és persze már az óvodában kéne kezdeni pl. mondókákkal, hogy később könnyebb legyen.
Persze, hogy ez itt a MI országunk, de aki már járt egy multi irodájában, annak nem kérdés, hogy kell legalább az angol és éppenséggel a magyar nem kell arrafelé, –ez van. Aki nem tanul nyelvet, az örökre kizárja magát a legjobban fizető állásokból.
A tanárokat (MINDET) be kéne küldeni egy hónapra egy multi irodájába, hogy ne tanítsanak annyi hülyeséget a leendő irodistáknak (mérnök, IT-s,bankos, recepciós, stb.), hanem azt, ami ide kell. (a bölcsész szekció, az más)
KisFJ-nek egyetlen helyes meglátása van: kellene a központi ellenőrzés a központi érettségihez (nyelvvizsgához). Erre már régen vannak nemzetközi módszerek, amiket nálunk nem vezettek még be és létezik IT megoldás a tanári szubjektivitás kiküszöbölésére is a javítás során (nem csak teszteknél!), csak itthon ezeket még senki sem használja, mert a tanárok abszolút ellenérdekeltek, a vezetés pedig tájékozatlan.
Politikailag pedig ez a jelenlegi mozgalom egybevág a prolik alacsony kultúrszinten tartásának szándékával, ezt többen észrevették: ne legyen már mindenki túl okos és versenyképes, -csak a mi fiaink ugyebár.
Tolnai Ferenc
2019-03-25 at 03:52
Az ingyenélő,totál hülye diákokat ki kell vágni az iskolákból. A DHL-ben segédmunkás hiány van. Ja,hogy itt dolgozni kell!!!!!!!!!
Esvány
2019-03-24 at 16:44
A képet nézve Khun Béla jut eszembe. Hogy miért?
Jakab G.
2019-03-24 at 15:01
Bakker, azért te is megtanulhattad volna az angolt ha már okoskodásra adtad a fejed. Az irományod hemzseg a hibáktól…
KisFJ
2019-03-24 at 14:17
400 évig volt Magyarországon német diktatúra, amikor szégyen volt magyarul beszélni.
A multik most ugyanezt akarják bevezetni, első lépés volt mikor az MSZP 1996-ban elrendelte hogy csak nyelvvizsga esetén adható diploma.
Az a helyzet is megoldódott, és a mostani helyzet is meg fog oldódni.
pa
2019-03-24 at 22:02
Dugulj már el!
KisFJ
2019-03-24 at 13:15
Hey, guys,no you must learn languages, at any price !
If you gona survive in a foreign environment?, have good employment, or have any enterprise, or just go to the supermarket to buy some beer, there is a must to know some local Hungar language.
No matter in Hungaria country, but you no must.
Theo
2019-03-24 at 21:24
Kisfj: Na pont ezert kell nyelvet tanulni.
Hogy legyen ember, aki megerti, hogy mit akarsz mondani.
Nahát
2019-03-24 at 22:10
KisFJ! Így már érthető, miért ellenzi a nyelvtanulást. Mert Önnek nem jött össze. 🙁
Utálat
2019-03-24 at 12:52
Csak néhány szót tudok több idegen nyelven , de van négy szakmám és mint nyugdíjast nyelvtudás nélkül jól megfizetnek emiatt.
Utálat
2019-03-24 at 12:51
Csak néhány szót tudok több idegen nyelven , de van négy szakmám és mint nyugdíjast kurva jól megfizetnek emiatt.
Rakovszky István
2019-03-24 at 12:01
Ezek az anrchista baloldal csicskásai lesznek!
Ha nem tudnak nyelveket, akkor a nagyobb vállalatokban is legfeljebb segédmunkások lehetnek majd.
Gyurcsányéknak és a haverjaiknak pont ezek az irigykedő gyűlölködők kellene a lázadásukhoz‼
KisFJ
2019-03-24 at 14:14
400 évig volt Magyarországon német diktatúra, amikor szégyen volt magyarul beszélni.
A multik most ugyanezt akarják bevezetni, első lépés volt mikor az MSZP 1996-ban elrendelte hogy csak nyelvvizsga esetén adható diploma.
Az a helyzet is megoldódott, és nyugodj meg a mostani helyzet is meg fog oldódni.
KisFJ
2019-03-24 at 14:31
A nagyobb vállalatoknak nem a nyelvet tudó helyi lakos kell, hanem a bevándorló.
Andromeda
2019-03-24 at 11:29
A komcsik abszurditására jellemző, hogy egyrészt most ellenzik a gyerekek nyelvtanulását, másrészt semmi bajuk nincs azzal, hogy különösen Budapesten egyes munkahelyeken már nem is lehet hivatalosan magyarul beszélni, hanem angolok, németül stb., vagy amikor egy Bazilika közeli étterembe akartunk betérni, a pincér kapásból angolul szólított meg. Összehasonlításképpen: pl. Németországban Olaszországban éttermekben sokszor olaszul köszöntik az embert, és részben olaszul is beszélnek a vendégekhez.
KisFJ
2019-03-24 at 11:37
“A komcsik abszurditására jellemző, hogy egyrészt most ellenzik a gyerekek nyelvtanulását,”, de meg kell említeni ,hogy ők találták ki a diplomához kötelező nyelvvizsgát. Értelmetlen dolgot csinálnak, és most tanulókat,gyerekeket használnak fel politikai céljaikra hogy mellettük tüntessenek. Ebből akarnak politikai (és később pénzügyi ) hasznot húzni.
Jakab G.
2019-03-24 at 15:29
A komcsiknak kell a proli. A proli adja a ‘tömeget’ a fals ideológiához. A demokrácia (is) a tömeg kontrollja, avagy a mennyiség uralma a minõség felett.
A proli elsõsorban szellemi állapot mintsem fizikai vagy anyagi helyzet. (Képzeljük csak el a proletárdiktatúrát proletárok nélkül…).
Tamult/mûvelt emberek nem jók prolinak mert aránylag gyorsan rájönnek hogy a komcsik mást tesznek mint amit mondanak.
Szerintem mindenki olyan hülye marad amilyen akar.
Pugacsov
2019-03-24 at 10:42
“Ha felütünk egy álláskereső portált, gyakorlatilag nem találunk olyan hirdetést, ahol ne kérnének legalább egy középfokú nyelvvizsgát.”
Ez így nem igaz, nyelvtudást kérnek. Interjúkor kiderül mennyire tud az ürge…Villamosmérnök unokaöcsémtől soha nem kérték, tud angolul ez az interjún kiderült.
Amúgy ha valaki a nyelvtudását nem tartja karban akkor maga a papír jelezte tudás 2 év alatt szinte elveszik…
KisFJ
2019-03-24 at 10:54
Nyelvében él a nemzet.
Jó ha van nyelvtudás, de a diploma megadását szamárság kötni a nyelvvizsgához.
Ezt a szamárságot az MSZP követte el 1996-ban.
Kellemes együttélést kívánok ezzel a hülyeséggel.
A multiknál elhiszem valóban köthetik a felvételt nyelvtudáshoz, de még ott sincs szükség a munkában nyelvtudásra, csak a felvételin.
A műszaki kutató munkában pedig a nyelvtudás ellenére nincs eredmény, produkció.
Az egész egy MSZP által kitalált zsarnokoskodás.
KisFJ
2019-03-24 at 10:58
Ember nyelvtanulási életciklusa 8 éves korban befejeződik. Lehetséges a nyelvtanulás, legfeljebb 24 éves korig, a kutacsok összenövéséig. Utána már eredmény nélküli kínlódás a nyelvtanulás.
Rakovszky István
2019-03-24 at 12:07
de a korai nyelvtanulást el is veszti az ember.
Én pl 3 éves koromban jól beszéltem franciául, ma már nem.
Akkor egy francia dadám volt.
Aztán jött egy német lány és utánna is tanultam németül, de annak ellenére, hogy több mint 40 éve Némerországban élek, hadilábon állok a Der/die/Das-szal, aztán elkezdtem angolultanulni ás ott is végeztem el a középiskolát, jól tudok angolul. Sokan azt állították, hogy a nyelvtudásom a legfelső 10%-ban van.
Ott aztán oroszul is levizsgáztam mielőtt elfelejtettem amit otthon belémzsaroltak.
KisFJ
2019-03-24 at 13:29
Kedves Rakovszki István. Hozzászólásod is bizonyítja, a nyelvtanuláshoz legjobb az ottani nyelvi környezetben élni. A nyelvtanulási életciklus 8 éves korig tart, a tökéletlenebb része meg legfeljebb 24 éves korig.
KisFJ
2019-03-24 at 11:19
Az idegennyelv követelése verbális agresszió.
KisFJ
2019-03-24 at 11:43
Jut eszembe kedves Pugacsov:
A külföldieknek nem tetszik a magyar nyelv. Meg se szólaljanak magyarul. Magyarországon csak idegen nyelven lehet és szabad beszélni.
Neked ez természetes, de én magyar vagyok mert Magyarországon születtem és magyar nyelven beszélek.
Theo
2019-03-27 at 23:57
A lényeg, hogy kellett a nyelvtudás.
Akinek pedig van, az akár le is vizsgázhat belőle.
Bako Laszlo
2019-03-24 at 10:40
A hülyék mindig képesek ilyen külsejű, iskolai kirekesztett, Harry pottereket beszervezni, örök frusztráció, kisebbségi érzés, jelentéktelenség, ezen srácok itt meglelik magukat a többi vesztes közt, mindennel elégedetlen, nyelv tudás nélkül remek utcasepro, plakát ragasztó lehet
KisFJ
2019-03-24 at 10:23
Na most már elég : ha a Független Diákparlament és a diákok április 26.-án kimennek tüntetni, akkor elintézem azt hogy bevezessék a szóbeli és írásbeli vizsgákon a videó kamerával rögzítést.( De még a felbujtó tanáraiknak is elintézem az ilyen pótvizsgát)
Polgar
2019-03-24 at 10:09
A baloldalon csak rossz arcuak vannak, tenyerbe maszo!
fütyü
2019-03-24 at 10:01
Ennyi telik a soroenzus pufajkás bolsevik komcsi és soraiba be álló ellenzéki csürhétől,tojás héjjal seggükön lévő neveletlen tacskókat emelnek piedesztálra mert köztük még ilyen bugyuták se lelhetők!!!!!
anonymus
2019-03-24 at 10:00
Egy diák: miért kell ezt megtanulni? (Vas-szén állapotábra, leendő gépgyártástechnológus kekeckedése)
Én: mert ez az alap. Meg ezért vagy itt.
levegö
2019-03-24 at 09:55
ki kell utni a fogait ennek a negyszemu kobrånak
kanabe andras
2019-03-24 at 09:53
Nyilas Misi szerepében tetszelegne,mi szánalmasan infantilisre sikeredett!
Kicsi gender köcsög ivadék, segget már tudsz nyalni az tuti, bugyuta éretlenséged kihasználva hamarosan meg tapasztalhatód,elhasználtan hogy dob majd majd szemét dombra a bolsevik komcsi jellemtelen csürhe mint valami kapcát kik most támogatnak,ez a mocskos jellemtelenség mi lumpen proli elvtelenségükből fakad abból is le mérhető,hogy március 15.-én sikeresen megalakitották az elvtelen jellemtelen soros zsoldos bolsevik pufajkás komcsi liberált fasisztoid csürhék ótvaros bandáját!!!!!
Sobri Jóska
2019-03-24 at 09:10
hülyegyerek, ha véletlenül kijutnál a brüsszeliekhez hogyan érteted meg magad. Normális vagy?
KisFJ
2019-03-24 at 09:24
Bármit is mondasz “Naprózsa”-nak van igaza.
Már korábban leírtam, az ember nyelvtanulási életciklusa 8 éves korban befejeződik. Lehetséges a nyelvtanulás, legfeljebb 24 éves korig, a kutacsok összenövéséig. Utána már eredmény nélküli kínlódás a nyelvtanulás.
Csak a munkakörök 2%-ban kell nyelvtudás, ott ahol kutatómunka van, csak sajnos ezen a területen a nyelvtudás ellenére sincs hasznos eredmény. A Magyar Tudományos Akadémia az összes nyelvtudása ellenére eredmény nélküli hőzöngő hólyag.
A diplomához kötelező nyelvvizsgát az MSZP hülyesége vezette be.
Ja és egyébként is : ha véletlenül kijutnék a brüsszeliekhez biztosan megérteném magamat velük nyelvtudás nélkül is, és lehet hogy egy fél év múlva tökéletesebben beszélném a nyelvet mint te.
“Hülyegyerek”-ezni, és “Noormális vagy?” kérdéseket feltenni nem egy intelligens dolog ,
De az intelligenciát nem a diplomával osztják.
Nahát
2019-03-24 at 21:54
Felnőtt fejjel is meg lehet tanulni egy idegennyelvet. Kérem, hagyja már ezt a kutacsösszenövéses történetet!
POROSZLAI RÓBERT
2019-03-26 at 14:09
eltáncolná , hogy mit akar..
KisFJ
2019-03-24 at 08:55
Az előbbi hozzászólások teljes mértékben (idegen nyelvűek számára maximálisan és totálisan) bizonyítják azt ,hogy nemcsak szóbelin, hanem írásbeli vizsgán is videó kamerás rögzítést kell bevezetni, hogy az utólag is ellenőrizhető legyen.
Grimmbusz
2019-03-24 at 08:37
/szarkazmus on
Akkor ha jól értem:
– Legyen Egyesült Európai Államok, szűnjenek meg a nemzetek, de nehogy már meg kelljen tanulni egy nyelvet, beszéljünk magyarul.
-Sznobságból járassuk a kölkünket kétnyelvű óvodába, mert ugye magyarul írni-olvasni még nem tud, de az “sajátos nevelési igényű vagyok”-ot már el tudja mondani angolul. Aztán tizenvalahány év alatt nem tud eljutni egy nyelvvizsgáig.
-nem akarok beképzelt lenni, de ha minket Alig egy év alatt elrugdostak nulláról a Rigó utcáig franciából (!) Egy felsőoktatásba készülő gyereknek nem hinném, hogy gond lenne 4 év középiskola alatt egy angol (főleg hogy a ájfonjukon is főleg angol szöveggel találkoznak)
-különben is, ez a réteg, szintén sznobságból csak eredeti nyelven néz filmeket (mert a magyar szinkron sz*r), meg csak discoveryt, meg egyébként sincs tévéjük…..
Nem látom a problémát…
/szarkazmus off
KisFJ
2019-03-24 at 08:47
Ha középiskolában elkezd nyelvet tanulni, az már késő.
Pugacsov
2019-03-24 at 10:45
Nem igaz. Van diákom aki a középiskolában kezdett, harmadikos és letette a nyelvvizsgát ja és nem járt maszek tanárhoz, de rengeteg zenét, filmet hallgatott,nézett és sok angol cikket olvasott.
Hozzáállás kérdése az egész. Buta ez a Kalló gyerek…
Grimmbusz
2019-03-24 at 10:49
Mi középiskolában kezdtük az angolt, mégis lazán meglett a középfokú. Ja, és készült felvétel róla, mert Oxfordban osztályozták az írásbelit is és a szóbelit is a felvételek alapján. A Rigó utca szó nélkül honosította középfokúra.
Franciából meg érettségi után egy év alatt juttattak el alapfokig.
Szóval akarat kérdése.
KisFJ
2019-03-24 at 11:18
Az idegennyelv követelése verbális agresszió.
Grimmbusz
2019-03-24 at 17:17
Vagy esetleg nem lesz annyi “műanyagdiploma” és csak annak adnak a kezébe diplomát, aki tényleg meg tudja ugorni a követelményeket.
A sok könyvtárszakos meg bölcsész mellett ugyanis már alig valaki szeretne vakolni pl. úgyhogy ha valaki lusta/képtelen letenni a nyelvvizsgát, akkor esetleg lesz szíves más képzettség után nézni, amihez nem kell diploma. Ezzel is növelve a magyar diplomák értékét.
Zárójel: külföldre szaladni mosogatónak, diploma nélkül is lehet, nyelvtudás nélkül viszont kellemetlen… Mostanában úgyis nagy divat, hogy azonnal szaladnak a fiatalok külföldre, ha egy kicsit nem úgy van valami ebben az országban, ahogy őkisfelségünek megfelel.
Úgyhogy bocs, de nem tudom őket sajnálni, hogy egy kicsit produkálni is kell valamit, ha már diplomát akarnak.
Szőke ciklon
2019-03-24 at 08:35
Igaza van! Legalább is egy liberális oktatáspolitikus szerint, aki azt hirdeti, hogy felesleges dolgokkal tömik a diákok fejét. Teljesen felesleges összeadásra, kivonásra tanítani a gyerekeket, miért nyúzzák őket a szorzótábla ismeretével, ezekre ott van a számítógép. Lassan elkészülnek a tolmácsgépek, ne zaklassák a gyerekeket biflázással. Van nekik elég dolguk, bulizás, szipózás, Xbox-ozás, bandázás, ténfergés, aluljárókban plázákban, tüntetésre járás, romkocsmázás, sokaknak még egy kis sportolásra sem jut idő, bár ezt nagyon nem sajnálják, mert ott csak meg lehet izzadni. Ezektől a kis nyápicoktól reméljük, hogy adójukkal majd tartják nyugdíjba vonuló szüleiket? Reménytelen!
KisFJ
2019-03-24 at 08:45
Nyelvében él a nemzet.
klafa
2019-03-25 at 21:44
Hogy Ön milyen valós jellemzést közölt Velünk!
Piszematyi
2019-03-24 at 07:46
Vedd le a kokárdát, te kis éretlen csíra, mássz vissza az anyádba, de addig is nézz mindig előre az utcán, mert szemből jön a pofon!
KisFJ
2019-03-24 at 07:37
Az “ajfon proletárok” kifejezést én is jónak tartom, mert nem tartom a legjobbnak az Ipon telefonokat, de ha jók lennének akkor is találó a kifejezés. A használtandroid.hu-n olvastam azt a “miért lett elegem a felső kategóriás telefonokból”, és ott olvastam a témához jobban értőtől, hogy ma már egy középkategóriás telefon is mindent tud, és jó. Egy jó telefonhoz elég 40E Ft, nem kell 300E Ft. Az Ipon gyár vezetése egyébkéntis nagyon liberális, ezért sem vennék Ipon telefont, az nekem rohadt alma.
Szerintem is a Független Diákszövetség egy MSZP által távirányított szervezet , nem független.A diákokat politizálásra használja.
Ennek ellenére én sem tartom helyesnek azt hogy a diplomához nyelvtudást feltételét kötik. Ez a feltételt egyébként pont az MSZP kormányzása idején vezették be.
Egy ember nyelvtanulási ciklusa 8 éves korban lezárul. Aki ezután tanul nyelvet, megtanulja, de már a kiejtéséből mindenki megismeri hogy az nem anyanyelv, és a nyelvet könnyebben elfelejti az sohasem lesz tökéletes.Még lehet nyelvet tanulni kb 24 éves korig, de amikor a fejlődés leáll például a kutacsok összezárulnak a fejen, benő a feje lágya, akkor már nagyon nehéz.
Valóban nem árt a nyelvtudás, de anélkül is lehet jó egy mérnök. Az MSZP kormánytól egy hülyeség volt a nyelvtudás követelményének bevezetése.
Sok munkahelyen megkövetelik a nyelvtudást, de nem használják.
Az viszont meg kell említenem hogy az érettséginél, vagy még korábban is , bevezetném a vizsga alatti kamerás rögzítést, és ilyen ismeret fel újító kamerás vizsgákon vezetném át az oktatókat is. Lehetővé tenném a szóbeli és írásbeli vizsgák utólagos ellenőrzését a kamerafelvételek által.
Sajnos a tudományok akadémia munkája sem teljesítményhez kötött, és ott is megkövetelném a teljesítményt.
KisFJ
2019-03-24 at 07:40
Sajnos a tudományos akadémia munkája sem teljesítményhez kötött, és ott is megkövetelném a teljesítményt
KisFJ
2019-03-24 at 09:01
1996-ban az MSZP Horn kormánya vezette be a diplomához kötelező nyelvvizsgát. Ez egy baromi nagy hülyeség volt, de valóban jó ha van egy nyelvtudás egy műszaki diplomásnak, de nem minden munkához kell nyelvtudás.
Jelenleg a műszaki kutató munka nem tud eredményeket felmutatni, ami a termelésben hasznot hoz, bármennyire is tudják az idegen nyelvet. Nyista,nuku produkció.
apro_marosan_petergabor
2019-03-24 at 06:57
Mindig van kellő számú éretlen tacskó, aki saját érdekei ellen is felahasználható marionett figuraként – anrachista háttérerők kezében.
A gond, hogy ezek az önjelőlt néptribünök sok – lusta – követőre találnak, akik mind munka, tanulás helyett szájalásból szeretnének megélni.
Helga
2019-03-24 at 12:47
Ez a tizenéves fickó, – a Független Diákparlament felkent vezetője volt, s ugyan nem tudni, hogy hányadiknak sorolták az MSZP EP listáján, de azóta nem ismeri ki magát. Szegény! Persze, hogy ezek után mindenre rávehető! Egyébként neki gondolom van már legalább egy, de inkább kettő nyelvvizsgája, de a tökbuta haverokat is ki kell valamivel csábítani a tüntire, mely egyben a ő népszerűségét is növelheti. Minthogy a nyelvoktatás színvonalának emeléséért harcolnának, ha már annyira viszket a lábuk, annak ugyanis volna értelme.
Benedek Károly
2019-03-24 at 02:28
Elvárások nélküli “versenyképes” tudás?!
Hát Dani fiam, mehetsz Biankával egy platformra bzmegelni.
Kisapám, amiről te beszélsz, az olyan, mint Forma 1-en kerék és üzemanyag nélkül indulni.
Gondolom, nyakalhatott Gyurcsány ott felejtett palackjának az alján lötyögő whisky maradékból.
Hol tenyésztik ezeket a gulásmancikat, fegyőröket, mamagése kretén szamuely jelmezes fiát, a szél-hadházy fémjelezte analfabéta kommandót.
Jóságos Isten!
Egy ilyen két hetes tanfolyam, gyakorlat cca 600 ezer Ft, amit a kormány áll, cserébe tanulni kell!
Ekkora idióták még a Kádár rendszerben sem voltak, pedig az egész rendszervilyen faszonokra épült, mint a mai análfabéta liberálnyilasok.
Jakab G.
2019-03-24 at 15:05
Baloldal=Szellemi törpék gyülekezete.
Theo
2019-03-24 at 00:09
Ezt biztos a Kunhalmi talalta ki, o evekig küzdött egy kicsiny angol kozepfokuert…
Kedves Naprozsa, az angol kozepfoku vizsgahoz semmilyen nyelvtehetseg nem kell, par szabaly es meghatarozott szokincs, autentikus kiejtes nem elvárás (amihez a tehetseg kellene)
Manapsag amikor az egesz net, az informatika, a zene angolul van, valamint szabad utazni, kulfoldi TV ket nezni, egy angol kozepfok nem kivan elementáris erofeszitest.
Persze baj, hogy a tanaroknak fogalmuk sincs arrol, hogy mi zajlik egy irodaban es ezert mindenkit az angol irodalommal gyotornek.
A real erdeklodesueknek mas tananyag es masik vizsga kene.
Persze meg arra is gondoljunk, hogyha tomegesen nem sikerulnek a vizsgak, akkor siman leeresztik majd a mercet es kesz.
Ahhoz nemzetkozi standard kene, h. ez tenyleg komoly dolog legyen.
Nincs tehat itt igazából izgulni valo a diakoknak.
Én
2019-03-23 at 20:50
A ‘független’ mszp valószínűleg meg is szűnik, mire betölti a 20-at szegény hülyegyerek.
Logikus
2019-03-23 at 20:32
A végén azt mondja ez a kis BALLIB köcsög, hogy még iskolába sem kell járni, ugyanis az szembemegy a szabadsággal 😀
zolatiguszti
2019-03-23 at 21:39
A cigányság szabadsága még elérhető a putrisoron.
bbmuvek
2019-03-23 at 20:14
Én megértem a problémájukat… ma 28 többletpontot jelent a középfokú… 40-et a felsőfokú nyelvizzsga… ha mindenkinek kötelezó lesz… ez a többlet elveszik…
vagyis ezzel… éppen a szakmai tárgyakban való erősség dönti majd el a felvételt…
no valójában így lesz többlet melójuk…
azoknak akik szaktárgyban erősek.. (akár el is érik az abszolutóriumot.. diploma nélkül…) de nyelvben gyengék.. akkor az fog többlettanulást jelenteni…
azoknak pedig akik szakmában gyengébbek… a nyelvvizsga jelentett eddig előnyt… most kénytelenek lesznek szaktárgyakban is felszívni magukat..
ha be akarnak jutni… a felvételin…
Zoltan
2019-03-23 at 19:30
Ne a külföldnek képezzünk már szakembereket! Őrület ez a nyelvvizsga kínlódás. Van saját nyelvünk. Használjuk azt!
Sadi
2019-03-23 at 20:01
Sajnos a legtöbb mérnöki szakterületen a mident technológiák csak angol nyelvű dokumentációval érhetőek el, úgyhogy értelmetlen erről beszélni.
zolatiguszti
2019-03-23 at 21:37
Ugyanenez volt a nyelvújításkor is Kazincyék mégis megoldották.
Mi a frászra van akkor akadémia? Modernizálják.
Én szakiként kénytelen vagyok német és angol szakmai nyelvet nézegetni.Szerencsére a rajzok segítenek. De aminek tudom a nevét mindíg elborzaszt hogy mennyire meg kell egy angolnak vagy németnek még egy nyelvet tanulni a műszaki pályához, miközben a magyar műszaki nyelv némi logikával laikusok számára is értelmezhető.Alapvetően ott látom a gondot hogy míg a Magyar alapvetően a működésből képez szakszavakat és a nevek a funkcióra utalnak addig a germánok, britek állandóan hasonlatokban godolkodnak.
Pl a Német Schubklotz= tolókocka , őrülök meg tőle.Nálunk a gépészeti megfelelője retesz, nyilván az ajtózár szintén becsúszó eleméből.Na találja ki egy szerencsétlen laikus német mi a frász lehet a tolókocka? Vagy az Angol spring ami lehet tavasz, vagy rugó.Nálunk van tavasz meg rugó.Nyilván a briteknél valamiféle hasonlat hogy ahogy kipattan a természet tavasszal úgy pattan ki a rugó is, de ha magyar is tavsznak hívná a rugót sztem a barkácsmagazinok eladásai a 20% -ra esnének vissza.
Theo
2019-03-23 at 23:44
ZolatiGuszti: ez erdekes volt.
pofonfa
2019-03-23 at 19:03
Itt nem a nyelvvizsgáról van szó, hanem a Zellenállásról.
Főleg május 26 előtt.
Minden hasznos idiótát mozgósít a baloldal. Lényeg a nyomásgyakorlás. Sivalkodnak, gyűlölködnek és ehhez bármilyen ürügy megfelel.
Amiért most tüntetnének , az nyilvánvalóan baromság.
Eddig nem azért nyekeregtek, hogy a végzősök nem rendelkeznek versenyképes nyelvtudással?
Sadi
2019-03-23 at 19:01
Sajnos a problémát rossz oldalról figyelitek. Nem az a baj hogy nyelvizsga kell, hanem hogy sok iskolában (különösen vidéken) a tanárok se ütik meg a szintet hozzá. (Mellesleg sok egyetemen ingyenes és magas szintű nyelvoktatás folyik)
Naprózsa
2019-03-23 at 18:58
Nyilván kisebbségben vagyunk a véleményemmel, de Bakonyi Gábor olvtársunkkal értek egyet.
Nem szabadna nyelvvizsga meglétéhez kötni a diplomát. S nem lehetünk kevesen akik így gondolják, mert a sokadik diplomamentő csomag ellenére is sokan nem kapnak oklevelet.
A műszaki értelmiségieknek ugyanis a matematikai képességei erősebbek, és sokunknak szó szerint nehezen ment a nyelvtanulás.
Nem egyformán működik az agyunk. Van akikre – őszintén irigyeljük őket – ragadnak a nyelvek. Mások remekül rajzolnak, vagy táncolnak, stb. Azért van két agyféltekénk, ami más-másban erősebb. Ha egy állásnál nem várják el, hogy az illető tudjon festeni, akkor a matekben, fizikában erősektől meg ne várják el, hogy nyelvekkel töltsék a tanulási időt, mert akkor ugyan nyelvben erős, de nem biztos, hogy a legjobb mérnököt, közgazdászt neveljük ki.
Elsősorban Magyarországnak képezünk értelmiséget, s majd megtanulja a nyelvet, ha szükséges.
Kompromisszumos javaslatként legyen mondjuk a 4-es 5-ös diplomajegy feltétele a nyelvvizsga, de aki megelégszik közepessel, az is kaphasson diplomát, ha különben remek szakember, és úgyis itthon akar dolgozni. De ezt is csak egy nyelvből, az angollal el lehet majdnem mindenhol boldogulni.
Amúgy elhiszem, hogy a mai gyerekek túl vannak terhelve, de ez nem a kormány hibája. Mi még szombaton is dolgoztunk, ill. gyerekként szombat délelőtt is volt iskola. Ráadásul nem is kellett ennyi új ismeretet megtanulni, mi már felnőttként tanultuk a DNS-t, a szerves kémiát, még a Mengyelejev táblázatban is fele ennyi elem volt ismert, rövidebb volt a történelem tananyag, de akár az irodalom is. Ma kevesebb nap alatt többet kell a gyerkőcöknek elsajátítani. Csak úgy javíthatunk a PISA eredményeken, ha a képesség, gondolkodási módszereket tanítjuk, de nem lenne ördögtől való, ha csak egy (nyilván az angol) nyelv lenne végig kötelező, és így reál tantárgyakra lehetne a felszabadult időt tölteni.
Jó, tudom, hogy most a jó nyelvérzékűek, de matekot utálók haragszanak, de ez is egy merő jószándékból kinyilvánított vélemény.
Viszont a rendszeres tesiórák és úszástudás megkövetelésével egyetértek a kormánnyal.
Apropó: csak úgy megkérdezném a kormánybuktatás okából tüntetőket: véletlenül nem a korábbi, most ellenzéki kormányok idején vezették be a nyelvvizsgához kötött diplomát? Mert ha igen, akkor tőlük kérjék elsősorban számon.
Nahát
2019-03-23 at 20:20
Kedves Naprózsa! Az Ön generációjának sokkal nehezebb volt idegennyelvet tanulnia, mint a mai fiataloknak. 1990 előtt nem volt internet, nem voltak külföldi műholdas adások. Higgye el, nem az Ön készülékében volt a hiba, egyszerűen csak sokkal nehezebb volt kizárólag tankönyvből megtanulni egy nyelvet. Ma már a nyelvoktatás is egészen más, nemcsak tankönyvek, hanem hanganyagok is segítik a tanulót. Az interneten felirattal is nézhetők a külföldi filmek, sőt külföldi filmcsatornákra is előfizethetnek a tehetősebbek. A fiatalok a szabadidejükben angolul játsszák a számítógépes játékokat, akár külföldiekkel is összekapcsolódva. Bármilyen külföldi újság elérhető az interneten, nem kell értük könyvtárba menni. Most még 2×2 hét külföldi nyelvtanulási lehetőséget is kapnak a kormánytól. Manapság tényleg csak az nem tanul meg egy nyelvet középfokon, aki nem akar. Egyébként a “Független” Diákparlament magasról tesz a dologra. Megkapták a feladatot, valamiért hőbörögni kell. Ennél jobb ürügyet nem találtak.
KisFJ
2019-03-24 at 09:13
Bármit is mondasz “Naprózsa”-nak van igaza.
KÁ11
2019-03-24 at 00:40
Annyival egéssziteném ki az előttem szólókat, Naprózsa komentjére is reagálva. Annak ellenére, és azzal együtt is, hogy elsősorban magyar fiatalokat képeznek, Magyarország számára, akkor is előnyös az idegen nyelv tudás. Hiszen belföldön is szükséges lehet az idegen nyelv tudás, külföldiekkel történő együtt dolgozás, vagy az önképzés szempontjából is. Ezért nem értek egyet a csak az angol kötelezéssével, ahogy sokunknak a nyelv tanulás megy nehezen úgy egyes nyelveket is személytől függően könnyebben vagy nehezebben tanulunk meg, már csak amiatt is hogy annak a nyelvnek a tanulása önindittatásból vagy kötelezetségből történik. Összegezve szerintem előnyösebb ha több irányból informálódunk, majd ezeket a tudássokat, magyar nyelven szakmai konferenciákon, át adjuk egymásnak, ezzel emelve önmagunk és társaink értelmiségi színvonalát( hiszen az a tudás bázis nagyságától és az abból magunkévá tett tudás nagyságától függ. Illetve a helyzeti előnyünk sem kéne hagyni elveszni, azàltal hogy mi magunknak lefordítjuk az idegen nyelvű forrásokat( ez nem baj) de az idegennek kész a saját nyelvén írt tudást szolgálunk vagy egy olyan nyelven amit könnyen megért( ez baj). Nem önzőségről beszélek, csak ne legyünk gyermeki naivak. Informálódjunk több irányból de tudásunkat állítsuk elsősorban hazánk szolgálatába.
Benedek Károly
2019-03-24 at 02:38
Te értelmiséginek tartod magad?
Mérnök létedre nem tudod, hogy a szakmádban is angolul jelennek meg a legújabb kutatások eredményei, stb?!
Nem szégyenled magad?
KisFJ
2019-03-24 at 09:14
Bármit is mondasz “Naprózsa”-nak van igaza.
KisFJ
2019-03-24 at 09:08
Igazad van.De jó hogy vannak akik gondolkoznak.
KisFJ
2019-03-24 at 09:31
Igazad van Naprózsa.De jó hogy vannak akik gondolkoznak.
KisFJ
2019-03-24 at 09:11
Bármit is mondasz “Naprózsa”-nak van igaza.
Én
2019-03-24 at 21:50
Kedves Naprózsa. Én gimnázium elsőben nulláról kezdtem az angolt (általánosban még az orosz ment) és 3. évfolyam első félév végén megvolt a középfokú c-m. Később lett felsőfokúm és mérnökként napi szinten használom az angolt.
Szerintem egy idegen nyelv társalgási szintű ismerete az alapvető műveltség része, ez kb. középfokú nyelvizsgával egyenértékű. Meghát ugye únijósok volnánk végülis…
olszal
2019-03-23 at 18:51
Egy újabb Virág elvtárs…
A fenébe is!
Ezek soha nem fogynak el.
D.Attila
2019-03-23 at 18:39
A baloldal ugat mindig az oktatás színvonalát kifogásolva. Most meg nem akarnak tanulni? Egy nyelv megtanulása fiatal korban sokkal könnyebb , mint később. Ideje sem lesz rá több. Nyelvtudás esetén a tanulásban sokkal szélesebb körből tud a diák ismereteket gyűjteni, növelve tudását, versenyképességét. Később is szükséges az idegen nyelvű anyagok megismerése, elsajátítása a magas színvonalú, kreatív munkavégzéshez. Mivel gazdaságunk nyitott elengedhetetlen a nyelvtudás. Kevés az olyan munkahely aminek nincsen valamiféle külföldi kapcsolata és ha nincs bármikor lehet.Ekkor bizonytalanná válhat az állása. Elhelyezkedés szempontjából is akinek nincs nyelvtudása, azelőtt sok ajtó eleve zárva van. Egyre többen fognak idegen nyelveket beszélni. Ez tény. Ezért főleg a szakirodalomban és szoftverek területén egyre kevesebb anyag lesz magyarra fordítva. Ezzel is számolni kell. A fiatal korban befektetett energia a nyelvtudásra sokszorosan meg fog térülni. A másik dolog, hogy a kormány használható diplomák megszerzésére akarja fordítani az oktatásra adott nem kevés pénzt és ezt az adófizetők is joggal várják el.Úgy hogy Danika takarodj haza tanulni, mert én (mi) fizetem az oktatásodat és eredményeket akarok látni nem a nyavalygásodat hallgatni.
apamaci
2019-03-23 at 18:10
Semmi más nem történik, mint a magyarbálint által fémjelzett oktatás rombolás folytatásának követelése!!
Tananyag csökkentés a semmiig!!
Követelmények csökkentése a semmiig!!
Természetesen mindezt csak a többségnek az állami oktatásban. A maguknak alapított alapítványi iskolákban persze “poroszos” fegyelem és kibővített tananyag.
Ugyanis ezeknek nincs arra szükségük, hogy a magyar fiatalok versenyképes tudással rendelkezzenek. Okosnak ott vannak ók!!
Theo
2019-03-24 at 23:35
Te is okos vagy apamaci! 🙂
(tényleg)
Bakonyi Gábor.
2019-03-23 at 17:57
Az oktatás színvonala csak romlik a nyelvvizsga követelményétől, másrészt az a neoliberális elv, miszerint a piac láthatatlan kezének mindig igaza van, napjainkban mond csődöt. Hiba felsőfokú tanulmányokat összekötni a nyelvvizsgával, a két dolgot egymástól függetlenül kellene kezewlni. A színvonal garantálása viszont egy nyílt társadalomban lehetetlennek tűnik, a nyelvizsa követelmény csak egy meddő próbálkozás. Az oktatás színvonala várhatóan tovább fog csökkenni a jövőben is, és ez ellen az EU tagjaként Magyarország nem tehet semmit… Nyelvvizsgával vagy a nélkül, de folytatódni fog a lecsúszás…
Nahát
2019-03-23 at 18:03
Milyen lecsúszás?
Old
2019-03-23 at 20:05
A színvonal csak akkor tud nőni, ha amit tanítanak, annak a tudását meg is követelik. Attól nem fog nőni a színvonal, ha a tananyagot, a követelményeket csökkentjük.
A PISA felméréssel kapcsolatban olvastam, hogy a tanulókra nézve semmiféle előnyt, vagy hátrányt nem jelent az, hogy a teszten mikét teljesítenek.
Ily módon történő felmérés azután semmit sem jelent. A fiam is írt már egyszer egy olyan angolról magyarra történő fordítást, brahiból ami Fülig Jimmi írásait is alulmúlta. Gondolta, hogy olyan jó tanuló, hogy ezt is megengedheti magának. Be is hívtak miatta az iskolába. Azóta már leérettségizett, mint az iskola éltanulója.
saghy rozalia
2019-03-24 at 14:29
Naa ne, Fülig Jimmi élvezetes olvasmány.
Bakonyi Gábor.
2019-03-24 at 06:28
A liberalizmus árucikként kezeli a tudást.
A diák mint vásárló vesz magának tudást, azt a tanár egy tölcsérrel köteles a fejébe tölteni…
A gond ott van, hogy más árucikkektől eltérően az eladó nem tájékoztathatja a vevőt (diák) az árucikkről a vásárlás előtt, tehát a vevő zsákbamacskát vesz, hiszen nem tudhatja előre, hogy mit fog tudni, de utólag sem tudja, hogy mit nem tud… Másrészt a tudás olyasmi, mint egy kút, mindenki csak annyit meríthet belőle, amekkora korsója van, nem pedig annyit, amennyit kifizetett. Másrészt némelyik kútban poshadt a víz, vagy kiapadt…
Harmadrészt források is vannak: azaz vannak olyan emberek, akiknek mintha saját forrásuk lenne, amelyből buzog a tiszta forrásvíz, pedig nem is fizettek érte…
A tudást tehát árucikként kezelni már azért sem lehet, mert a vevő (diák) éveket tölthet olyasmi tanulásával, amire nem is alkalmas, de esetleg csak az államvizsgánál derül ki, hogy képtelen letenni…
Más árucikkeknél is az derül ki, hogy a gagyi áruk azért törhetnek előre, mert annyi a gagyi áru, hogy a vásárlók eleve rossz minőséget tételeznek föl, egy vásárló nem képes pl. laboratóriumi vizsgálatoknak alávetni minden megvásárolt terméket, csak a csomagolást és az árat látja a bolt polcain.
További gond, hogy jól képzett munkaerőre nincs is igazán szükség: míg jó munkával néhány százalékos fejlődést lehet elérni, addig hamis jegyzőkönyvek felhasználásával, egy tollvonással is 30-40%-os ugrások lehetségesek… Nem véletlen, hogy a gyárak sokszorosát költik reklámra mint fejlesztésre: a valóság már senkit sem érdekel…
A magyarországi oktatás színvonala a bolognai-rendszer bevezetése és a liberális oktatási rendszer miatt csúszik lefelé, és esélyt sem látok arra, hogy egy nyílt társadalomban ne gagyi diplomát gyártó egyetemek legyenek… Márpedig a bolognai rendszert az EU írta elő…
Úgy tudom, az USA oktatási rendszere a leggyengébb a világon, és annak csődöt mondott a liberális rendszerét használják mintaként Európában.
Úgy tűnik, a “felvilágosodás” akkora sötétséget hoz Európába, mint a néger segge…
KisFJ
2019-03-24 at 09:33
1996-ban az MSZP Horn kormánya vezette be a diplomához kötelező nyelvvizsgát. Ez egy baromi nagy hülyeség volt, de valóban jó ha van egy nyelvtudás egy műszaki diplomásnak, de nem minden munkához kell nyelvtudás.
Jelenleg a műszaki kutató munka nem tud eredményeket felmutatni, ami a termelésben hasznot hoz, bármennyire is tudják az idegen nyelvet. Nyista,nuku produkció.
András
2019-03-29 at 16:46
Önnel teljesen egyetértek, szerintem is csúszik a színvonal.
Sajnos a közoktatás szinvonala– tobb evtizede süllyed.
A poroszos módszereknek hátat fordítani– szerintem balgaság volt.
A tanárok megbecsültsége erkölcsileg mostani rendszerben hiányzik…stb.
Nahát
2019-03-23 at 17:51
A Független Diákparlament, melynek szóvivője Kálló Dániel, 2014-ben “civil diákkezdeményezésre jött létre” a Wikipédia szerint. Valaki elhiszi, hogy ült otthon egy diák, akinek kipattant a fejéből az ötlet: függetlenek is vagyunk, civilek is, nosza alakítsunk a haverokkal egy diákszervezetet. Ehhez felnőttektől komoly jogi segítségre, ötletekre és főleg pénzre volt szükség. Amelyik szervezet eleve hazugságon épül fel, attól semmi jót ne várjunk. Egyébként a “civil” a kulcsszó. Ez is egy ócska kis Soros-szervezet, hogy oktatási vonalon is keresztbe tegyenek Orbán Viktoréknak, és megszervezzék a diáktüntetéseket. Nem tudom, Kálló Dániel tanul-e még, van-e nyelvvizsgája, de hülyeségeket beszél,az biztos. A kormány nem várja el mindenkitől, hogy nyelvvizsgát tegyen. CSUPÁN az egyetemekre jelentkezőknek írja elő, hogy legyen egy nyelvvizsgájuk. NEM felsőfok, te szerencsétlen, csak közép. Azért nem kéne a gimnazistákat eleve olyan hülyének tekinteni, hogy még egy középfokú nyelvvizsgát sem képesek letenni 6-8 évi heti átlag 3 órás idegennyelv-tanulással. Barom!
Én
2019-03-23 at 20:29
A wikipedia kb. olyan információforrás, mint a cnn vagy az atv…
idirablo
2019-03-23 at 17:51
Egy idegen nyelvből amúgyis kell érettségizni, mi hát a gond a nyelvvizsgával? Tán csak nem az, hogy egy érettségin 20% tudással át lehet menni és 60% már 4-es, szemben a nyelvvizsgával, ahol 60%(?) kell az átmenéshez?
Theo
2019-03-24 at 23:30
De, ez is gond. Egy nyelvvizsga mindenképpen jobban sztenderdizált és ellenőrzött, mint egy helyi érettségi a saját tanár előtt….
khm
2019-03-23 at 17:21
Amelyik nem vizsgázik,az nem vizsgázik.
Az eddigi oktatására fordított pénzt,vissza KELL fizesse!
Polgár
2019-03-23 at 16:34
Nem érnek rá, mindig várja, húzza őket a sok romkocsma!
Hát, így van ez
2019-03-23 at 16:16
Már Beethoven is megmondta, hogy a hülyék és a hülyeség ellen az Istenek is hasztalan küzdenek.
Ráadásul a hülyékkel az a legnagyobb baj, hogy soha nem adják fel !!!
Tamás
2019-03-23 at 16:14
Hogy még világosabb legyen: ugyanígy rühellem a *-huszár gyalázó szóösszetételeket. Nekem a huszár egy színvonalat jelent amit nem kell szeretni, de lejáratásra nem használom
Tamás
2019-03-23 at 16:12
Az egészben a cím fájt. Me gyalázzuk már le az iPhone-t ami a tudása és a teljesítménye alapján kiemelkedő valami (az árazása , a cég egyes aktuális üzenetei más lapra tartoznak) csak mert divatmajmok is használják.
Hozzáteszem, hogy az igazi proli szerint az iPhone szar, és helyette pl. kvázi filléres utánzatokat, legújabban Huawei-t használ, ami valószínű csak véltlenül majmolja az iPhone kinézetét…
Nézzen ki úgy, legyen olcsó, ne érts hozzá és természetesen gyalázd az “elnyomó arisztokratát” – mintha ez lenne az igazi proli-tempo.
Én
2019-03-23 at 20:45
Én azért nem veszek iphone-t, mert az apple-nél kollektív munkavállalói esemény a pride-on történő felvonulás.
kiss józsef
2019-03-23 at 22:53
Azért ne borulj le a tipikus amcsi szarok előtt. Hülyéknek gyártják, azért annyira zárt a rendszere. Egyébként visszatérve a cikkre: a szemét libsi “élj a mának” agymosásnak itt az eredménye. Roppant módon nem akarunk tanulni, dolgozni. Csak a minimumot (tisztelet a kivételnek), amivel olyanok leszünk mint a hülye arabok.
Kása mása
2019-03-23 at 15:53
Kifogyhatatlanok az ifjú kommunisták.Teller Ede ha élne azt javasolná,
érettségizz le először fiam,tanulj meg irni, olvasni magyarul, és
próbáld meg gondolataidat papir nélkül is összefüggően elmondani.
Magd@
2019-03-23 at 15:53
Ostoba, lusta, fajankók!
POROSZLAI RÓBERT
2019-03-24 at 14:02
nájlonproletárok.
ómió
2019-03-24 at 14:29
Reméljük, a tanulásmentesség a fő “narratíva”! Ahogy “haladókhoz” illik!