Számos alkalommal megkaptam már – nem mintha zavarna, dicséret ez azok részéről, akiktől kapom –, hogy én, számos kollégám és barátom társaságában oroszbarát propagandát folytatunk. Sőt, ahogy mondani szoktam, egészen pontosan feketeöves kremlinisták vagyunk. Putyin utolsó csatlósai, az ukrán nép elvhű – vagy éppen rubelen megvett, végül mindegy is – ellenségei, a moszkvai befolyásolási kísérletek magabiztosan jelentkező magyarra fordítói, terjesztői. És így tovább, és így tovább.
Én persze örülnék valami könnyen érkező rubelnek, elvileg nem is áll rosszul a valutapiacon, de sajnos nincs szó ilyesmiről. Mindössze maradt némi józan agyunk és belátásunk, azzal szemben, ahogy jelenleg a nyugati, úgynevezett felvilágosult világ viselkedik. Ez egyébként az a világ, amely az elmúlt évtizedekben nem vitába szállni szándékozott és szándékozik mindazokkal, akik nem értenek egyet velük, hanem azokat az elemeket elpusztítani akarja és a legkülönfélébb módon szalonképtelenné tenni őket, például hangzatos jelzők használatával – no, de erről beszéltem már én is eleget. És az felettébb igaz megállapítás, hogy Magyarországon sikerült a politikai centrumot egy mérsékelt, jobboldali kategóriába eltolni, így jelen állás szerint tisztán balos érvrendszerrel egészen biztosan nem lehet kormánytöbbséget elérni egy választáson – dicséretes, sőt, remek fejlemény ez a ’90-es évek felől vizsgálva –, addig Nyugat-Európában ez sajnos egyáltalán nincs így. Ma, aki próbál úgy gondolkozni, hogy nem ab ovo a Sátán földi helytartójaként kezeli Putyint és mondjuk nem égetne Puskint, meg a szipogó Zelenszkijjel szemben is fenntartásai vannak, az valami gyanús elemmé válik. Hiszen a világ, így a legegyszerűbb, csak fekete és fehér lehet, semmi egyéb. Aki ettől valamelyest eltérően látná a folyamatokat, újfent mondom, putyinista elhajló. Pedig én őszintén bízom abban, hogy ennek lassan vége szakad. Hogy csak van annyi észszerűség a kollektív, európai észállományban, hogy amikor konkrét államosítások történnek, amikor pedzegetik, hogy művészeket és sportolókat kell ellehetetleníteni – friss hírként ugye Wimbledonban sem indulhatnak orosz és fehérorosz teniszezők, mire az ATP és WTA, hála égnek, közölte, hogy akkor nem osztanak világranglista-pontokat, így a talán legnagyobb hagyományú teniszverseny egyszerű bemutatótornává avanzsál –, amikor az olyasmi, Ukrajnából érkező hírekre, hogy Puskint és Dosztojevszkijt dobnának ki a könyvtárak, csak lesz már valami reakció. Olyasmi, ami hangos, az eddigiektől eltérő. Tán haragos is, tököm tudja, mindegy, csak más, nagyon más, mint az eddigiek.
Mert immár lassan ott tartunk, hogy a ’30-as évekbeli náci retorika bevett módivá válik. Igen, az Index simán közölhet cikket olyan címmel, hogy az orosz sportolókat szükséges ellehetetleníteni. Miért? Mert oroszok, ennyi. És ez csak a dolog egyik része. Mert persze viszonylag következmények nélkül kib@szhatnak teniszezőkkel, focistákkal, karmesterekkel és zenészekkel, de a helyzet az, hogy az elemi gonoszságon kívül egyéb eredménye nincs. Nem is lesz. Vagy elkerülte volna valami a figyelmemet és a közhangulat Putyin ellen fordult volna Oroszországban? Esetleg a gazdasági szankciók szar helyzetbe juttatták volna a muszkát? Mert még a legelfogultabb – mármint a nyugati célok felé elfogult – elemzésekben sem vettem észre ilyesmit. Sőt, egyre többen elmondják, hogy maga az európai egység kerülhet veszélybe e tekintetben, hiszen amíg nekünk egyre rosszabb, addig nemigen látszik az, hogy különösebben letérdeltetnék az oroszokat ezek a reakciók. Mint kultúrát szerető ember, eleve nem tudok mit kezdeni azzal a fafejű, kőagyú, ostoba hozzáállással, ami az orosz kultúrát övezi napjainkban. Nyilván nehéz volt ez a helyén kezelni akkor, amikor Magyarország szovjet megszállás alatt állt, de ettől még a lényeg nem változik: az orosz kultúra kiemelt helyet képvisel a világ kulturális örökségében. Amit én ebből talán valamelyest jobban ismerek, az irodalmi és filmnyelvi, az bizonyosan. Erre nemet mondani nem hősies kiállás, hanem merénylet az ízlés, az emberi kultúra ellen. Amúgy érdemes itt is lefutni a kötelező köröket? Igen, Putyin az agresszor, meg ejnye, nem kellett volna háborút indítani, igen, mindez igaz. Ki vitatja? De mindezek semmiféle megoldást sem adnak. Nézzünk szembe a realitással: a nyugat nem érti az oroszokat. Soha nem értette, de volt idő, amikor nem érteni akarta őket, hanem együtt élni velük. Ez mellesleg rezonál azzal a geopolitikai igazsággal, amit nemrég Davosban mondott Henry Kissinger, az ember, a külpolitikus, aki még egy egészen másik kor gyermeke és stratégája. Egy olyan koré, aminek szintén számos hibája volt, de talán jobban értette a világ működését. És ő is azt mondja – nem régen, hanem most, 2022-ben –, hogy az európai béke, normális működés és fejlődés egyszerűen értelmezhetetlen egy normálisan kezelt orosz viszony nélkül. Európa a XX. században – ezt már én teszem hozzá – sokszor félretette azokat az elveket, amelyekkel valóban a létező világok legjobbika lehetett és mindemellett erős is volt. Azokat az elveket, amiket a vesztfáliai és a bécsi béke idejében is még magától értetődőnek vettek a viszonyok alakítói és amelyeket az első világháború végének idejére teljesen elvetettek: mivel együtt élünk, valamelyest közös a történelmünk, szokásaink, kultúránk, így a jövőnk is, semmi értelme, hogy megsemmisíteni próbáljuk a másikat. Mert a totális leigázásból lett a weimari köztársaság, amiből felemelkedtek a nácik. És a totális leigázásból születhettek meg azok a balkáni határok is, amelyek a második világháború utáni legvéresebb háborút hozták el Európába.
Együtt élünk vagy együtt halunk. Amíg ezt a brüsszeli elit nem ismeri el, a helyzet csak mérgesedni fog.
dr. Kolompár Genitália
2022-06-29 at 10:44
Bocsánat érte, de én el sem olvastam e cikket. Mert címe eleve olyan hülyeség, ami itt, a jobboldalon olyan gyorsan terjed szájról szájra, mint vadászaton a laposüveg.
A nyugat nagyon is érti az oroszokat. Pont azért vannak beszarva attól, hogy az ő privilegizált – szabadkőműves “kiválasztottak” által irányított – világuk mellett feltűnik egy olyan másik világ rendszer, ahol nem a származás az első szempont, hanem a teljesítmény, a becsület és a szorgalom. És amelyben az országok gazdaságának a sikere a valós gazdasági teljesítményből következik, nem a magántulajdonban lévő pénzjegynyomda “teljesítményétől”.
A mai nyugat és Oroszország szembenállásának semmi köze semmilyen kultúrális, vagy égtáji különbséghez. Kizárólag ahhoz van köze, hogy az oroszok szintén sok nép számára mutatnak példát, és nem kívánnak az USA szabadkőműves törekvéseinek lefeküdni. Minden egyéb magyarázat csak kerülgetése a lényegnek.
Dusa Lajos
2022-06-01 at 10:06
Vedd elő Solohov Csendes Donját, s már tudsz valamit a Don vidékéről. Arról a tájról, ahol az orosz nyelvűek most is többségen vannak.
Az ukrán nyelvtörvény nem más, mint erőszakos elukránosítás. Joggal tekintem önvédelemnek azt, hogy a fasisztoid ukránok elől mentik a maguk népét.
Figyelem! Ukrajna lakosságának 40 százaléka nem ukrán anyanyelvű. Ennyi.
Katalin
2022-05-27 at 18:05
csakafidesz
2022-05-27 at 02:05
Egyetértek.
Nagyapám Orosz hadifogságban volt Szibériába 7 évig. A Németek hajtották őket a hátukba fegyverekkel a frontra. Gyerekként (nem sokat mesélt de az velős volt) kérdezgettük melyik volt a jobb a kettő közül. Favágóként és a lovak melett voltak. Egyszerű volt a válasz. Lányom az orosz katona előtt kaptunk enni, kenyeret is kaptunk. A Németek fegyverrel hajszoltak a csatába, ha nem mentél elég gyorsan agyonlőttek!
Namond
2022-05-27 at 10:54
Gratulálok, Trombitás Kristóf.
Bölcs gondolatok, helyénvaló példák.
Melyek tanúsága;
Az UNIO vezetése, a Parlament és a Bizottság tele van rohadék bolsi-nácikkal.
Bakonyi Gábor.
2022-05-27 at 09:02
A nyugat nagyonb sok mindenkit nem ért. Például nem érti a magyarokat sem, de nem is érdeki senki más érdeke, véleménye a kizárólagosságra törekvő szűk-belterjes bal-libes klikkeken kívül, és igyekszik mindenki mást eltaposni. Oroszországot és Kínát viszont nehéz lesz eltaposniuk…
Hazai Yvett
2022-05-27 at 05:14
Dobos Robert!
Teljes mertekben egyetértek az Általad leírtakkal. Ha megengeded, kiegészítenem meg egy-két vonatkozó adalékkal.
Természetesen (ahogyan itt néhányan utaltak ra) en sem felejthetem azt a magyarországi múltat, amely 56 otthon eltöltött esztendőt jelent. Ezek ellenére es kizárólag a pontosság es igazság kedvéért írva, magam is úgy latom es szeretnem, ha igy lenne: “Oroszországot nem lehet lenyomni” mindazért sem, amit irtal, am az is nagyon-nagyon nyomos indok, hogy az orosz nep komoly, soha nem felejthető, tanulandó példát adott a család, a gyermek, az otthon, múltjuk, tortenemuk, de mindenekelőtt hazájuk szereteteből.
Az en értékrendem szerint ez olyan nemzeti értek, amelyet nem lehet nem figyelembe venni, olyan, amely miatt az ilyen népre igenis fel kell nézni es igenis van mit es tanulni kell tőle.
E nemzetnek ez a kincse csodalatosan rajzolódik ki irodalmukból. Karakterükhoz szorosan hozzátartozik a szinten példás es becsulendö kitartás es az elképesztő, példás akaraterő.
Kirívóan jónak tartom Kristof írását, de nem vagyok benne egészen biztos, hogy a Nyugat nem érti az oroszokat. Hajlok ama meggyőződés fele, hogy nem akarja érteni.
Ha igazam van, azt meg tragikusabbnak veelem, mint ha csupán ertetlensegröl lenne szó. Ha az értetlenség megis a hátter, akkor ott az embertelen gonoszságon kívül a nem értők mélységes olvasatlansaga es unintenlligenaciaja is meghúzódik. Ahogyan ezek a nem értők könnyeden dobjak sutba saját nemzetük történelmet es múltját, meeg inkább nincs számukra jelentősége annak, hogy mennyire elengedhetetlenül fontos lenne. – különösen a politikusok es dönteshelyzetben levő hatalmaskodok körében- ismerni azon népek történelmi múltját, akik felett pálcát törnek, – jo esetben. Rosszabb esetben, mint most is, teljes mertekben tönkre akarjak tenni.
Az a fajta hulyeseg, hogy ezzel saját magunknak is artunk, olyan fokú primitívséget jelöl, amely minden ep elmével bíró ember szamara megdöbbentő. Az EU vezetőitől persze ez nem uj számunkra, de ettől meg van, megvan es sajnos maradni is fog.
csakafidesz
2022-05-27 at 02:05
Orientál 2022-05-26 at 19:35
Az emberek egyre nagyobb hányada áll Putyin mellé. és ahogy növekszik Amerika és a NATO beavatkozása úgy nő a szimpátia az oroszok iránt. Amerikát jobban utálják világszerte mint az oroszokat. Még nálunk is a 44 évi megszállás ellenére.
csakafidesz
2022-05-27 at 02:02
Az ember csak néz. Anno kitiltották a zsidó zenészeket, mert zsidók voltak és könyveket égettek, mert zsidók írták. Most ezt teszik zongoraművészekkel akik oroszok, égetik Dosztojevszkij és Tolsztoj műveit, mert azok orosz írók könyvei.
Anno 1956-ban láttam könyvégetést. A Móricz Zsigmond körtéren “Égjen Rákosi, Égjen Sztálin felkiáltásokkal dobálták a máglyára a bolsevik könyveket. Puskin és Csehov nem volt köztük. Sem magyarul, sem oroszul. A “csőcselék” illetve az “ellenforradalmárok” szellemileg és erkölcsileg messze felülmúlták a mai nyugatot és a bunkó ukránokat.
xx
2022-05-26 at 23:40
Az ukrán nép bedőlt a nyugati életszínvonal belengetésének, de helyette csak ukrán náci oligarchákat kaptak és nyomort, miközben Szaros Gyurka és Hugyos Jóska bandái talicskán tolják ki Ukrajnából a sok hasznot, ami miatt az ukrán nép nyomorog. Ráadásul az ukrán népen meggazdagodott zsidó ‘Elenszkij, aki 2014-ben még ukrán nyelven se beszélt, vállalta Szaros Gyurkáéknak, hogy az utolsó ukránt is beáldozza az USA Deep State és Oroszország háborújában, és ha kell hajlandó az USA geopolitikai érdekei mentén egész Európa gazdaságát bedönteni!
A háborúnak mostmár csak akkor lesz vége, ha az ukrán nép rájön, hogy qrvára átbaszták, és elzavarja ‘Elenszkijt az USA tanácsadóival, Szaros Gyurkával és Hugyos Jóskával együtt és kibékülnek az oroszokkal. Az oroszokkal való kibékülés hozhatja meg egyedül az ukrán nép (ami nagyon vegyes, és semmi helye a náci-fasiszta erőszakos ukránosításnak) gazdasági felemelkedését és a viszonylagos jólétét. Amíg ezt nem ismerik fel, addig csak a szenvedés és a kilátástalanság jut nekik. Henry Kisszinger jol elmondta ezt Davosban, rá kellene hallgatniuk Szaros Gyurka helyett, aki csak a befektetéseit védi és a kitalicskázható hasznot, mert egy velejéig rothadt spekuláns!
János
2022-05-26 at 22:42
Ha az orosz emberhez szeretettel közeledsz, kenyérre tudod kenni. Ha még együtt is iszol vele, a pokolra is követ téged és megvéd.
Nem kell azt csinálni, amit az orosz mond, de érdemes vele a kölcsönös előnyök alapján együttműködni, dolgozni. Az átlag orosz sokat szenvedett, tudja mi a rossz, ezért becsüli a jót.
Nagy kultúrával, sok tehetséggel rendelkező nép. Az EU-nak termeszetes szövetségese lehetne és lesz is, ha helyre áll a rend.
Királytigris
2022-05-26 at 22:33
Kristóf!
A brüsszelin elitre, pontosabban a sorosi sameszokra kár időt pocsékolni, mert ezek kizárólag Szaros Gyurka (Deep State) utasítását hajtják végre. Amíg a Deep State háborút akar, és ezt az ukránok nem ismereik fel, hogy csak eszközök az orosz-Deep State konfliktusban, és nem zavarják el a sorosi samesz vezetésüket élén Zelinszkijjel, addig fog tartani a háború.
Van egy másik alternatíva is, ami valószínűleg be fog következni, és pedig az, hogy az oroszok egyszerűen ledarálják az ukránokat. Ez időt vesz igénybe. Ha Putyin nem 150 ezer katonával piszkálgatná Ukrajnát, hanem min. egy millióval, vag többel, akkor már régen vége lenne a háborúnak.
Orientál
2022-05-26 at 19:35
USA vezetésével a nyugat nem fogja fel hogy az orosz nép Putyin mellé állt .
Greg
2022-05-26 at 14:21
“Tényleg megbolondult már az egész világ?”
Sokan és egyre többen teszik fel ezt a kérdést az oroszok elleni hisztéria tombolása kapcsán. Igen, teljesen megbolondult, de nem az egész világ, csak az a része, amelyik az USA és az UK feltétlen kiszolgálója, csicskája és legfőbb nyalonca lett. Semmit nem értenek már abból a világból, amit az oroszok képviselnek, sajátjukként őriznek és védelmeznek mindannyiunk helyett is.
A legfőbb seggfej az EU, aki még sajátmagát is hajlandó tökönlőni az amerikai érdekekért. Európa odáig süllyedt, hogy mindent feladva megadta magát az iszlámnak a gendernek, a hitetlenségnek és Amerikának. Idióta vezetői az európai értékek védelméről papolnak, amikor az egykori értékeik már régóta nem léteznek. A frissen megtébolyult nagy európai, Morawieczky, Putyint és Oroszországot tartja a “világot fenyegető rákos fekélynek”, miközben ő maga az, aki az őt is bekebelező valós EU-fekélyben dagonyázik.
Bizony teljesen megbolondult a világnak ez a része és így méltatlanná vált arra, hogy megőrizze és tovább vigye mindazt, amit az elődei létrehoztak. Az EU most megérdemelten pusztítja el saját magát, mert lehet ugyan hazudni egy darabig, de a végső szó mindig az igazságé.
1 Enaki
2022-05-26 at 14:06
A Nyugat jobb,ha èszheztèr. Semmi köze az Oroszokhoz.Nem kell az Usa hergelèsèt bevenni,mert ìgy nem csak Euròpa,ti is tönkre fogtok menni kedves Nyugat.Időben jò lenne felfogni,hogy ez a hàborù egetlen ember nevéhez fűződik,ùgy hìvjàk Zselinszkij. Presztisből nem mondott le,inkàbb tönkre tette hazàjàt,az embereket földön futòvà. Mièrt vèdi az Usa? Közös földallatti laborokban a kisèrletezès,mert csak ezt a hūlyèt tudtàk megfűzni. A haborù = Usa + Ukrajna.
hivő
2022-05-26 at 13:24
Kedves Katalin,
amit leirt az
magyarázza hogy
miért akarják az
oroszokat megsemmisiteni.
Dobos Róbert
2022-05-26 at 13:15
Még egy fontos dolog,az orosz nép türelmes és szinte mindent kibír.
Dobos Róbert
2022-05-26 at 13:13
Az oroszokat nem lehet lenyomni. Van nyersanyaguk,vannak energiahordozói,van termőföldjük,vannak nukleáris fegyvereik. Gyakorlatilag önellátóak minden alapvető dologban. A történelemben sokan próbálkoztak,de senkinek sem sikerült. Az amcsiknak sem fog.
Katalin
2022-05-26 at 12:36
No ez is érdekes!
A SAT I-SAT II-nél tudták érteni őket, most nem!
Pestiesen szólva azóta sok víz lefolyt a Dunán, azok az emberek pedig ott a nagy széles Nyugaton kicserélődtek, de az Oroszoknál nem!
Csak egy nagyon pici adalék semmilyen kötődéssel és hátsó gondolattal:
Egy olyan népet akarnak térdre kényszeríteni (sok nemzetiségből álló), ahol már ovodás korban Orosz történelmet, hazafiasságot és szeretet okítanak.
A 4-5 éves gyermek a katonai sapkával a felyén tiszteleg a laktanyába visszatérő alakulatoknak, azok pedig az Orosz hadsereg himnuszát énekelve, karjukat tiszteletre emelve, fejüket a gyermek felé fordítva tisztelegnek neki. Ez a jelenet egy teljesen spontánul zajlott le a szemem láttára, nem volt megrendezve.
Az a mély gyökér, mely e nemzetet maguk mellett tartja a világ egy országára sem jellemző, még a Kínaira sem.
Tehát a nyugatnak így kellene értékelnie az egész Orosz birodalmat. Az utolsó emberig harcolni fognak!
De mondhatnám azt is, hogy a Kanadában, Ausztráliában élő Oroszok és szimpatizánsaik is az Orosz hadsereg himnuszára feláll és tiszteleg.
No ezt kapkjuk ki.
Szóval nem elnyomni, megsemísíteni kellene őket, ha nem kiegyezni velük. Mert attól félek a gombot először nem az Oroszok fogják megnyomni, ha nem Baidenék, mert el fog fogyni a türelmük, mint ahogy az általuk írányított Ukrán seggfejnek már el is fogyott!
Vladtepesch
2022-05-26 at 11:52
Kedves Kristóf!
A Nyugat a hidegháború évtizedeiben azért tudott és akart vonzónak látszani a világ szemében, mert elvileg ott volt az alternatíva a kapitalizmussal szemben.
Paradox módon a – nyomorult – szocializmus miatt volt olyan emberbarát a fogyasztói kapitalizmus, mint amilyen.
És látjuk, hogy az alternatíva eltűnésével a “svéd szociálkapitalizmus” is egyre gyorsabban lesz az enyészeté.
Nincs már kényszer, hát a tőkés rendszer kimutatja a foga fehérjét.
Tudom én, hogy ez nagyon “marxistául” hangzik, de hát attól, hogy Marx végkövetkeztetései nem állták meg helyüket, még a kapitalizmusra tett megállapításai közül nagyon sok a mai napig is helyes és érvényes megállapítás.
Oroszország pedig tényező.
Megkerülhetetlen tényező Európában és a világban.
Noha elég gyatrán szerepel most Ukrajnában, azért még katonailag is világhatalom (csak rajta múlott eddig, hogy néhány nukleáris csapással nem söpörte még le Ukrajnát a térképről, ahogy az egyik Indiana Jones filmben Indy a felé handzsárral hadonászó arabot egy jól irányzott pisztolylövéssel – értsd: a pisztoly abszolút “übereli” a kardot, ahogy az atom is minden más fegyvert).
Nem megérteni kell az oroszt, hanem tudomásul venni, kereskedni vele, amíg lehet, elfogadni a kultúráját és persze azonnal összefogni, ha a határain túl akar terjeszkedni.
De ez a háború most – még – nem túl terjeszkedés a határain.
Ő most csak visszafoglalja a maga “Erdély”-ét.
Ami mindig is az övé volt.
És amit most degenerált és aljas banda bitorol tőle.
Ennyi ez a háború és nem több. Meg persze nem is kevesebb.
heman
2022-05-26 at 11:35
Érdekes, hogy kissinger az ellenkezőjét mondta davosban mint soros !!
Gottwald Zsolt
2022-05-26 at 11:06
Ezen a bizonyos wef-en, egy soros györgy nevü elmebeteg, örült, pszichopata is felszolalt (egyàltalàn mit keres ott?!)!
Csak el kell olvasni. Rémisztö, Ijesztö és megdöbbentö!
Teljesen nyiltan kimondta, hogy mostanra két vilàg van: a “zàrt tàrsadalmak” (röviden, minden ami nem sorosista), és a “nyilt tàrsadalmak”!
Közölte, hogy csak a nyilt tàrsadalmakkal élhet ez a civilizàcio! Az egész vilàgot a soros birodalomnak Kell uralnia, ha nem akkor jön a harmadik vilàghàboru!!!!!
Igen, ezt és még jo néhàny “velös” dolgot böffentett ez az ember, és nem került ezért birosàg elé (holott körözött személy lehetne, de ez màr egy Màsik történt…), nem tartoztattàk le hàborus retorikàért, szitàsért, félelemkeltésért, uszitàsért, stb., stb.
Söt a svàjci rendörök inkàbb egy konzervativ (amerikai) oknyomozo ujsàgiro ellen léptek fel!
Ez a hàboru Ukrajnàba nem màs, mint az elsö harc a soros birodalom ellen!
És ezt gyuribà kib@szottul jol tudja….
Szép uj vilàg, gratulàlok!
bp.4 you
2022-05-26 at 10:18
Figyelmesen olvastam az összes eddigi hozzászólásokat, és elég érdekes gondolatokat irtak az olvasók. Egy hozzászóló azt gondolja, hogy „Hogyan kellene reagálni a Nyugatnak, ha Oroszország – mely egyben atom nagyhatalom is – háborúba kezd Európában?“ Hát egy bizonyos mértékig igaz, csak hogy elfelejtette leirni miért is terjeszkedik a NATO folyamatosan kelet fele immár 30 éve. Tudomásom szerint szocializmus régóta NEM létezik, akkor miért is van értelme egy ilyen valamire. Tudomásom szerint, Oroszország sokszor mondta ne terjeszkedjen a NATO közelebb a határom felé. Ők ezt persze csak ignorálták aggályaikat már évekig, és hova tovább? Ez minden arra utal, hogy a nyugati világ egy militáris szervezet amely folyton arra törekszik, hogyan csináljon ártalmatlan kezes bárányokat a többi országokkal. Ez esetben, figyelem, egy szuperhatalommal kakaskodnak, akárhogyan is próbálják őket leminősiteni csak „regionális hatalommá“ minősiteni. Nem szégyenlik magukat? Ha ennyire bátor legények, akkor miért nem veszik a bátorságot és nyiltan beavatkozni az Ukrán konfliktusba? Vagy talán valaki jól kaszál mások kárán? Valaki meg 10000 km.- röl rá akarja verni a másik országokra a saját elképzeléseit? Hát ez sajnos nehezen, nagyon nehezen fog nekik menni. Ami pedig „Oroszország sikereit“ illeti, hát szeretném ha az olyanok akik ezt gondolják látogassanak el oda és szépen jól nézzék meg hogy élnek ott az emberek. Nem élnek persze gazdagon mint a nyugati nép, de az is igaz, hogy a nyugati köznép, hogy jól éljen már teljesen el van adósodva és hova tovább?. Talán ez fáj a legjobban a a nyugati világnak. Ott nem kaszabolják le örült gazemberek az ártatlan gyermekeket fényes nappal.
F.Jimmy
2022-05-26 at 10:13
obsitos
2022-05-26 at 08:20
Ungarn über alles !
2022-05-26 at 09:00
Nyugat átvette a kommunizmus stafétáját. Mindenről, gyakorlatilag egy felelősségre nem vonható hatalom dönt a saját érdekében és akármit felhasznál. Már ott tartunk, hogy a látszatra sem adnak.
Arra nagyon kíváncsi lennék, mi lenne ha egy amerikainak koboznák el vagyonát kínaiak vagy oroszok, hogy megleckéztessék az amerikai államot?!
Krisz
2022-05-26 at 09:22
A “haladó nyugat” halad a végzete felé. Most kell eldönteni, hogy velük tartunk-e! Már nem a 24. órában járunk, hanem jóval utána. Nincs már miről beszélni. Innen visszafordulni már nem lehet.
Putyint pedig nem kell szeretni, de megérteni azért lehet.
chatillon r
2022-05-26 at 09:17
ha nem lenne atomhatalom oroszország sorosék már rég háborút robbantottak volna ki ellene. egy atomhatalmat nem lehet legyőzni pláne úgy nem hogy Kína, Ázsia, Afrika, Latin Amerika nincs ellene vagy vele van. a legyőzés ábrándja itt véget ért.
a keresztény erkölcs szerint az öngyilkosság bűn. A brutális perverz bűnök normává alakításának következménye a téboly (mint a bibliai szodoma történetében). A tébolyult Európa most erre készül, értelmetlen önpusztítás minden szinten erkölcsileg és gazdaságilag is. mi semmiképpen ne kövessük.
Ungarn über alles !
2022-05-26 at 09:00
obsitos
08:20
az orosz magánvagyonok elkobzása nagyon-nagyon messzire és sokáig fog hatni
szintúgy a sportolók-művészek negligálása engam különösen felháborított hogy az olaszországi földrengések után azonnal és milliárdokkal segítő Oroszország polgárainak a vagyonát egyszerűen ellopták !
a fényességes nyugatot jelenleg uraló söpredék, még elképzelni sem tudja, mekkora az a szaros-bili, amit a fejére borított
khm
2022-05-26 at 08:55
A “művelt nyugat”,már saját magát sem érti.
Azonban úgy vélem leginkább tengerentúli parancsot hajt végre.
Girolámo
2022-05-26 at 08:23
Amerikának van 200-ért.
Az oroszoknak meg megéri 150-ért.
100-nak a 7%-a 7.300-nak meg 21.
Akkor ki csinálta a háborút?
És ki csinálja az árdrágulást?
obsitos
2022-05-26 at 08:20
Nagyon nem értem a jachtok elkobzását!
(Nekem nincsen)
A magántulajdon védelme a kapitalizmus talpköve, ha ezt nem látják, akkor bárkitől-bármit elkobozhatnak, mert csak.
Hová teszik ezeket, személyzettel együtt szétosztják a rászorulók között ?
Balfaszok
2022-05-26 at 08:00
Szégyelld magad, megint (zsidónál vásároltál), orosz sportolónak szurkoltál, vagy orosz klasszikust olvastál!
A fürer boldogan vigyorogna, ha nem mennének rá, a németek!
Angie
2022-05-26 at 07:47
A nyugat senkit nem akar megérteni, aki nem az ő propagandáját fújja…