A Ryanair repülőgép-társaság is helyet kapott abban a tízes listában, amelyre az Európai Unió tíz leginkább környezetszennyező vállalata került fel – írja a The Guardian információira hivatkozva az ÉlőBolygónk.hu. Mint megjegyzik, ezen a listán eddig csak szénerőművek kaptak helyet.
A portál a The Guardian információira hivatkozva arról ír: az évente mintegy 130 millió utast szállító Ryanair légitársaság az elmúlt öt évben közel 50 százalékkal növelte károsanyag-kibocsátását, ennek köszönhetően kerülhetett az unió 10 leginkább légszennyező vége közé, a 10. helyre. A legfrissebb adatok szerint a fapados légitársaság 2018-ban 9,9 megatonna üvegházhatású gázt juttatott a levegőbe, ami 6,9 százalékos növekedés 2017-hez képest, és 49 százalékkal több az elmúlt öt évre visszatekintve. A The Guardiannak nyiltakozó Kevin Anderson, a Manchesteri Egyetem energetikával és klímaváltozással foglalkozó professzora arról beszélt: a Ryanair új és hatékony repülőgépeket használ, tehát a technológia fejlődése önmagában kevés ahhoz, hogy a légiközlekedés fejlődése mellett is tarthatóak legyenek a párizsi klímaegyezményben kitűzött célok. Úgy vélte, az utasok, különösen a gyakran repülőgépet használó utasok körében kellene korlátozó rendelkezéseket bevezetni.
A portál megjegyzi: a listán egyébként több német, lengyel és egy bulgáriai szénerőmű található még. Az első helyen a lengyelországi Bełchatów szénerőmű áll, ahonnan tavaly mintegy 38 megatonnányi káros gáz jutott a légkörbe.
Forrás: elobolygonk.hu; Fotó: MTI
Galamb
2019-04-09 at 10:08
A Guardian munkatársai két listázás között kerékpárral járnak nyaralni.
jani129
2019-04-08 at 21:31
Az üvegházhatású gázok és a klíma melegedése közötti kapcsolatot számítógépes modellekkel próbálják igazolni. Ezek a modellek értéktelenek, az elmélet egy hoax. Hajrá Ryanair.
kbandi1
2019-04-08 at 21:28
“repülőgépet használó utasok körében kellene korlátozó rendelkezéseket bevezetni.” Korlátozó rendelkezés: kevesebb bélgázt kell eregetni, vagy a turbómotorok égésterébe visszavezetni. Valamit tehetnek a “hazagondoló” utazók a légtéri magasságokba emelkedve.
Megint egy észrevétel a “tudománytól”, de miért nem konkrét célokat fogalmaz meg.
Namond
2019-04-08 at 16:35
Ebben a cikkben valami sántít.