Megérkezett a dél-szicíliai Pozzallo kikötőbe keddre virradóra 108 migránssal a fedélzetén az Alexander Maersk nevű dán konténerhajó, amely több mint három napig várt utasításokra, hol köthetne ki.
A konténerhajó megkapta az engedélyt, így az éjszaka folyamán ki is kötött. Péntek reggel változtatta meg menetirányát, hogy segítségére siessen a migránsoknak Líbia partjainak közelében. Mivel a 113 méter hosszú konténerhajó legénysége nincs kiképezve a kikötési műveletekre, egy vontatóhajó segítségével tudott csak partot érni. A migránsok nem voltak biztonságban a konténerhajón. A tengeri fuvarozási vállalat szóvivője korábban a dán közszolgálati rádiónak elmondta, hogy a fedélzeten tarthatatlanná vált a helyzet. “A hajót egyszerűen nem arra tervezték, hogy ennyi embert szállítson” – ismertette a körülményeket Palle Laursen, a Maersk Line vállalat műszaki vezetője. Mint mondta, a 25 fős legénység képtelen gondoskodni a száznál is több emberről. Inger Stöjberg dán integrációs miniszter felszólította az olasz kormányt, hogy engedje kikötni a konténerhajót, s partra szállni az embereket. Keddre virradóra meg is érkezett az engedély a kikötésre.
Továbbra is bizonytalan annak a 234 migránsnak a sorsa, aki a Mission Lifeline német civilszervezet (NGO) mentőhajóján várakozik a tengeren. A hajó csütörtökön mentette ki az embereket Líbia partjai előtt, s jelenleg Málta közelében vesztegel utasításra várva. A római kormány nem engedi partjaihoz a Lifeline-t, mivel teljességgel megtiltaná a civil mentőhajóknak migránsokkal a fedélzetükön a kikötést Olaszország kikötőiben. Spanyolország sem engedi kikötni a Mission Lifeline mentőhajóját.
Forrás: MTI; Vezető kép: Time.com
fizi
2018-06-26 at 21:17
En råkenyszeritenem a hajostårsassågot hogy vigyek a betolakodokat Dåniåba es mindaddig amig ez meg nem törtenik fizessenek napidijat minden eggyes betolakodoert.
Ilona
2018-06-26 at 18:25
Miért csak Olaszországba viszik a hajók a migránsokat? Máltát miért hagyják ki,mintha ott sem lenne? Lehet, hogy főcél a keresztyének fellegvárának Rómának tönkretétele, a keresztyének kiszorítása és majd templomok helyett, a mecsetek tömkelegének építése? Talán így akar a muszlim világ terjeszkedni? Sajnos a pápa is vaknak tűnik e témában.
Zia
2018-06-26 at 16:19
Lúzer olaszok! A hajó dán, tehát vigyék Dániába amit kifogtak. A kihalászott halakat is hazaviszik akkor vigyék ezeket is!
Kakasmárton
2018-06-26 at 14:07
Ezek a hajók miért nem kötnek ki HOLLANDIÁBAN, VAGY BELGIUMBAN ? Kiváló kikötőik vannak, ezen országok uniós tagjai pedig rengeteget lapátolnak a migránskérdés megoldásáért ! Ha ezek a lélekvesztők magyar tulajdonban lennének,ki se evezhetnénk nemzetközi vizekre !!!
Ba
2018-06-26 at 13:13
Ott van, a hajó Líbia partjainál vette fel őket!! Ez semmi más mint netto emberkereskedelem, csempészet!
Hajót elkobozni, embereket vissza Líbiába.. ennyi.
fizi
2018-06-26 at 13:05
Az olaszok teljessen hulyek. Az ENGO-k kostolgatjåk öket. Ha most ez a dån teherhajot megengedik kikötni holnap 15 hajo fog sorba ålni hogy pertja dobja a niggereket.
Fülöp Ida
2018-06-26 at 11:53
Napi 200 ezer eurót vesztett a hajó, mert Tunisz helyett elment Pozzalloba a migránsokkal, ott meg napokig nem engedte őket kikötni Salvini. Így is rengetegen támadják őt, úgy tűnik nem akart még újabb diplomáciai és politikai háborút. Végül is a leckét már megkapta a szállító hajó, amelyik lazán elvihette volna a migránsokat Tuniszba is valójában. Az lett volna az első biztonságos kikötő a számára, ha csupán embermentésről van szó, és éppen oda is tartott. De ez az eset is mutatja, hogy nem embermentésről szól ez a földközi-tengeri akciózás, hanem afrikaiak Európába beszállításáról. Egyébként meg éppen a Lifeline legénysége pakolta fel a migránsokat a dán szállító hajóra a gumicsónakjukból még péntek éjjel.
Zia
2018-06-26 at 16:35
A dán cég vezetője beismerte, hogy a társasága több ezer bevándorlót szállított Olaszországba, a rakomány között, illegálisan.
Én
2018-06-26 at 10:33
Legközelebb kiugrálnak majd a hajókból mentőmellényben, hogy: help, help…
Ki van ez találva.
Az olaszok meg bekaphatják, hogy eddig bírták az ‘ellenállást’.
Európa a világ legprosperálóbb része volt mostanáig, de 2-3 évtized múlva megint világháborús hadszíntér lesz, hogy Amerika végleg legyőzze az oroszokat.
.
.
.
The End
justiceforhungary
2018-06-26 at 10:01
Hajrá, eljött a konténerhajók ideje!
Lassan a torpedónaszádok is menekülteket fognak menteni, de nem elképzelhetetlen hogy
a jégtörőhajókat is bevetik majd.
Kaktusz
2018-06-26 at 09:32
Zsarolás!!! Ha a dán hajó vette fel őket, akkor miért nem vitte Dániába ezeket a barbárokat?
ómió
2018-06-26 at 09:19
Eddig tartott az olasz “keménység”? Vicc! Eztán majd már mehet az összes, mert a “hajón nincsenek meg a feltételek”! Önmaguk karikatúrái!
solothurm
2018-06-26 at 09:16
Miért kellett volna egyáltalán “gondoskodni” a 100+ migránsról?
Egy lélekvesztövel indúltak útnak, jól tudták mire vállalkoznak.
A lélekvesztöhöz képes a konténerhajó is luxusyacht.
Naív kretének , elárasztják Európát migránsokkal.
A hajót az olasz hatóságok le kellene foglalják, de az olaszok ismert tempójában csak szájtépés és meldöngetés folyik ott.
Péter Pál
2018-06-26 at 08:43
Vigye oda a csürhét ahol pénzelik ezeket a mocsok szervezeteket.
Vén Csataló
2018-06-26 at 08:33
Klassz. Tehát mostantól nem “mentőhajókkal” fogják “menteni” a menekültnek nevezett bevándorlókat, hanem mentésre alkalmatlan hajókkal, mert így aztán végképp ki kell kötniük Olaszországban.
A Nagy Testvér figyel téged
2018-06-26 at 07:37
A Lifeline mehet Líbiába!