A turizmusszakma szerint taktikailag elhibázott lépés lenne, ha a fapados repülőgépeket kitelepítenék a fővárosból, mivel a beutazóturizmus még mindig Budapest-központú.
A ferihegyi légikikötő környezeti zajhatásainak és a fővárosi légszennyezésének csökkentését szolgáló felvetést értékelve Flesch Tamás, a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetségének (MSZÉSZ) elnöke a Magyar Nemzetnek kifejtette: ez nem időszerű lépés most, amikor látványosan fejlődő pályára állt a beutazó forgalom. A szakember a lap pénteki számában megjelent interjúban rámutatott: ma a turizmus nagyon kiszolgáltatott a légi közlekedésnek, a turisták nagy része repülővel utazik. A fapados gépekkel érkezőket jelentős pluszköltségekre kényszerítené, ha egy vidéki reptérre érkezve még Budapestre kellene utazniuk, ez esetleg már eltántorítaná őket az utazástól. De Budapest fizikailag is központi szerepet játszik, a turisták innen érhetnek el a legkönnyebben mindent – tette hozzá.
Úgy vélte, az alternatív repterek a továbbiakban sem hajtanának végre jelentősebb beruházásokat, és a kitelepített szolgáltatást egyszerűbb építményekkel oldanák meg, ahogy más országokban is. Ezt tetézné a fővárostól való távolság leküzdése, amely a közlekedési infrastruktúrát is megterhelné – sorolta az érveket. Hozzátette: a fapadosok kitelepítése a fővárosból elriaszthatja azokat a légitársaságokat is, amelyek közvetlen járatban gondolkodnak Budapesttel; a befektetőknek ez nem lenne jó üzenet az elkövetkező évekre.
Flesch Tamás szerint ezzel együtt indokolt, hogy a stratégiai jelentőségű Budapest Airport a szolgáltatásaiban fejlődjön, és a főváros kapujaként a magyarországi turizmushoz méltóbb színvonalon fogadja az érkezőket, szolgálja ki a fapados utazókat. A kormány részéről az üzemeltetőknek megfogalmazott minőségi kifogások indokoltak – emelte ki. A lap kormányzati forrásból származó értesülésre hivatkozva jelezte: nincs napirenden a fapadosok átirányítása a vidéki repülőterekre.
A MSZÉSZ elnöke kitért arra, hogy a magyarországi beutazóturizmus erősödésben nagy szerepe van a biztonságnak, amelyet a külföldi látogatók naponta elismernek, ez egyre inkább erősíti az ágazat versenyképességét. Flesch Tamás a lapnak elmondta még, hogy pozitív folyamat bontakozik ki az ágazatban: egyre több fiatal munkavállaló tér haza külföldről, mert visszacsábítják őket az itthoni lehetőségek és a külhoninál biztosabbnak látszó jövő. Végre látják a vállalkozók is, hogy vannak lehetőségeik, hogy a kormány odaállt a turizmus mögé, és az egyik legfontosabb húzóágazatnak tekinti – tette hozzá.
Forrás: Magyar Nemzet, MTI; Fotó: MTI
MacMondeau
2019-03-01 at 16:15
Tarlós ezzel választóinak-budapest polgárainak nyugodt,zaj és vegyi környezetszennyezéstől mentes vagy azokat csökkentő élethez való jogát képviselné!
és nem a KAPZSISÁGÉT.Hogy nyugati unatkozó és korhely léhűtők kéjutzgatásai miatt
zajban és ártalmas levegőben kényszerüljenek élni!Akiknek a mocskos,kábítószerektől csöpögő pénzét majd lehet egészségügyre költeni…
Egyszerű és magyar
2019-03-01 at 08:00
54 éve lakom a repülőtér közvetlen szomszédságában. A mostaninál jóval nagyobb zaj és egyéb hatást megéltem már itt, a repülőtér jóvoltából. Persze mondhatnám, hogy kibírhatatlan, de nem az ! Akik itt élnek, itt nőttek fel azok számára teljesen megszokott a repülőtér jelenléte, fapadosokkal együtt. Akik meg most költöztek ide azok ezzel az opcióval vásárolták az ingatlanjaikat, ezért tessék hozzászokni, vagy kevésbé finnyásoknak eladni. Ez itt a repülőtér környéke, és soha nem lesz Mátraszentimre. Én bírom Tarlóst, de ekkora marhaságot nem kellene csinálnia, hiszen néhány új “betelepülő” miatt milliók utazását tenné kényelmetlenebbé, körülményesebbé. Ha annyira segíteni szeretnének az itt élőknek akkor feldobnék néhány témát, amivel tényleg javítani tudnának az itt élők életén.
1. Miért van az, hogy a 3-as metró északon lassan kiér a városból, de dél felé véglegesen megállt kőbánya-kispestnél, holott más országokban az elsődleges priorítás a repülőtér elérése, amivel egyben a délpesten élők életét is jelentősen megkönnyítené.
2. Miért is érdemelnének meg az itt élők egy kis könnyítést? Mert régen (nagyon) a 35-ös és a 135-ös busz az üllői úton egyenesen végighaladva 30 perc alatt bent volt a Nagyvárad téren, ezzel a város közepén. Ma érthetetlen kalandjáratok érthetetlen útvonalakon, millió közlekedési lámpánál ácsorogva 40-45 perc alatt jutnak el kőbánya-kispestig, ami ugye még nem a belváros. Persze van még az 50-es villamos (amit még demszki korrumpált ide) ami ugyan az üllői úton jár a határ útig, de a város legkényelmetlenebb, gyerekkocsival szinte használhatatlan járat ami szintén jó esetben 35-40 perc alatt jut el a határ útig.
3. Autóval meg szinte el se induljon innen aki itt lakik. Üllői út járhatatlan…és nem csak a minősége, hanem a minden sarkon elhelyezett közlekedési lámpái miatt. Autóval haladva még az 50-es villamos sebessége is csillagközinek tűnik. Kerülő út a Nefelejcs u felé? 200 méterenként egy sávra szűkített úttest az autósok lassítása érdekében….és rengeteg, a lámpáknál kipuffogott mérgező gáz a lakosság egészsége érdekében.
4. Gyorsforgalmi út…ne is beszéljünk róla. Eredetileg a repülőtér gyors elérését célozta…ma már minden jár rajta buszok, teherautók, (amik néha le is bontják a magasságjelzőt, halálos baleseteket okozva. Egy sáv oda, egy sáv vissza, ha egy autó lerohad, órákig több kilométeres torlódás, menekülési lehetőség nincs, az út minősége pedig sokkal jobb volt a 2.világháború befejezése után. Melltette halad a Gyömrői út…ne is beszéljünk róla…aki gyorsan ki akarja szakítani a futóműveit, az jöjjön rajta végig mondjuk a Ferihegy 1 előtti szakaszon kifelé.
Egyszóval a délpestiek ettől többet érdemelnek!
Ezeken kellene sürgősen egy átfogó és átlátható koncepció mentén javítani, a reptér zaja számunkra teljesen elviselhető.
Tisztelettel: egy nagyon régi délpesti
Griffi
2019-03-01 at 09:54
Maximálisan egyetértek. Túl van lihegve a repülőtér ügye. Más országokban sem halkabb a légiközlekedés, pedig a nagy repterek ott sem a pusztában vannak.
Itt inkább arról van szó, hogy egyesek igy akarnak pénzhez jutni.