A Wizz Air légitársaság W6 2222 járatának június 6-án, a London-Gatwick – Budapest útvonalon történt incidenseinek azonnali kivizsgálására utasította Tuzson Bence közszolgálatért felelős államtitkár a Fővárosi Kormányhivatalt – olvasható a Miniszterelnökség az MTI-hez eljuttatott közleményében.
A fogyasztóvédelmi vizsgálat során a hatóság feladata feltárni, hogy a légitársaság megfelelően tájékoztatta-e az ügyfeleit, illetve hogy minden jogszabályi kötelezettségüknek eleget tettek-e. Minden esetben szigorúan fellépünk az utasok megtévesztése, illetve a velük szemben tanúsított jogszerűtlen magatartással szemben
– olvasható a közleményben. A Wizz Air cikkünk megjelenését követően közleményt küldött szerkesztőségünk számára, melyet változtatás nélkül teszünk közzé.
A budapesti repülőteret tervezetten zárták hajnali fél 1 és reggel 4 között június 6-án, de menetrend szerint a Wizz Air W6 2222-os járata a reptérzár előtt leszállt volna Ferihegyen. A repülőgép eleve késve érkezett Budapestről Londonba. Sajnos a járat a reptérzártól független, előre nem látható okok (az európai légiirányítás szűkös kapacitása miatti korlátozások) miatt késett, ezért leszállási ideje „belecsúszott” a tervezett lezárásba. Kértük a járat elsőbbségi kezelését a gatwicki repülőtéren dolgozó földi kiszolgáló partnerünktől, és kérelmeztük egy mihamarabbi résidőt a felszálláshoz az EuroControltól, de sajnos nem kaptuk meg. Minden erőfeszítésünk ellenére nyilvánvalóvá vált, hogy nem sokkal, de lekéstük annak lehetőségét, hogy a gép még a reptérzár előtt landolhasson Budapesten. Ezért kellett a járatot Debrecenbe irányítanunk, majd a reptér megnyitása után, az utasokkal a fedélzeten továbbrepülni Budapestre. Noha a visszatérítésért folyamodó utasoknak írt válaszunkban nem fejtettük ki a fenti eseménysor valamennyi részletét, a késéshez vezető okok, beleértve a résidőt, összességében valóban előre nem láthatóak voltak. Bár késéshez vezető okok a Wizz Air hatáskörén kívülálló eseményekre vezethetőek vissza, ezúton is elnézést kérünk érintett utasainktól az okozott kényelmetlenségért.
Forrás: MTI; Fotó: MTI
Catch the Wizzair
2019-08-07 at 17:07
MINDEN utasnak, akinek a Wizzair kárt, veszteséget okozott, azonnal panaszt kell tennie
a Fogyasztóvédelemnél, és más hatóságoknál is.
Csak akkor fog a Wizzair korrekt, normális (nem ügyfélbarát, mert ez a Wizzair esetében
teljesen reménytelen elvárás) magatartást mutatni, ügyintézést folytatni, ha az éves büntetése
eléri a 3-4 milliárd Ft-ot.
mocsadék viccair
2019-07-11 at 00:09
a Viccer tulaja egy rohadék magyar
nem vagyok egy hungarofób, de azt a fickót irtani kell .-…
de minimum életfogytiglan a a szemétjének…
Kektarnics
2019-07-10 at 20:40
Sokszor utaztam veluk. Meg 3 evvel ezelott nem volt semmi problemam, de az utobbi masfel evben, boven akadtak gondok, foleg a poggyasz szallitas korul. Mivel 3 honappal elore tudtam uticeljaimat, a repjegyet kedvezmenyesen megvehettem, de amikor a repterren ellenoriztek, mindig rafizettem a repjegy aranak ketszereset, valamilyen kitalalt kifogas miatt a poggyasz feladasnal. A tavaly januartol nem is akarok hallani roluk, es soha tobbe nem utazom veluk.
Catch the Wizzair
2019-08-07 at 17:11
Ugyanezt teszik az előzetes online becsekkolás megakadályozásával is.
A repülőtéren viszont csak 100-200 Euros kaszálás után engednek becsekkolni.
Pontosan ugyanezt csinálja a Wizzair (vagy viccair) külföldön is, ha beleolvasunk az
angol és német nyelvű komentekbe.