Mivel a gazdasági társaságok a költségek elosztása és az áfalevonási jog kedvező szabályainak kihasználása érdekében gyakran pénzügyi lízing keretében jutnak hozzá a személygépkocsikhoz, az Adózóna erre a konstrukcióra fókuszált írásában.
A társasági adóról szóló törvény (Tao. tv.) 22/E paragrafusa alapján – kizáró feltétel hiányában – az energiahatékonysági célú beruházások adókedvezményét személygépkocsi után is igénybe lehet venni -írja az Adózóna. A portál kiemeli, hogy sem a Tao. tv., sem az energiahatékonysági célokat szolgáló beruházás adókedvezményének végrehajtási szabályairól szóló 176/2017. kormányrendelet nem nevezi meg egzakt módon, hogy mely tárgyi eszközök esetén vehető igénybe az adókedvezmény. Az erre vonatkozó feltétel annyi, hogy a Tao. tv. 4. paragrafus 11a. pontjának megfelelő, energiahatékonysági célokat szolgáló beruházásról, felújításról legyen szó. Ennek alátámasztására szolgál a Tao. tv. 22/E paragrafus (6) bekezdésében nevesített igazolás.
Lényeges, hogy az energiahatékonysági célokat szolgáló beruházás energetikai auditori tanúsítvánnyal legyen alátámasztva. Az energetikai auditáló szervezet, illetve az auditor ítéli meg, hogy az adott beruházás, felújítás energiahatékonysági célokat szolgáló beruházásnak, felújításnak minősül-e, ha igen, akkor kiállítja az igazolást. Az energiahatékony beruházásnak, felújításnak minősítés nem adójogi kérdés, hanem olyan, speciális tudást igénylő szakkérdés, amelynek megítélése az energetikai auditorra, illetve az auditáló szervezetre tartozik.
Az Adózóna kiemeli: a fentiek alapján amennyiben az energiahatékonysági célokat szolgáló beruházás, felújítás adókedvezményének igénybevételi feltételeinek teljesülése mellett az adózó rendelkezik a Magyar Energetikai és Közműszabályozási Hivatal által vezetett névjegyzékben szereplő energetikai auditor vagy energetikai auditáló szervezet által kiállított igazolással, az adózó igénybe veheti a tárgyalt adókedvezményt elektromos személygépkocsi beszerzése esetén.
Forrás: Adózóna.hu, fotó: MTI/Varga György
Lala
2019-11-03 at 18:16
Emberek! A használati szokások alapján (nappal megyek, éjjel töltöm) a villanyautó a leginkább környezetszennyező. A benzinesek széndioxid kibocsátásának 4x-ese, a dízelnek 6x-osa. Egy elvakult, agyament zöld az atomenergiát nem fogadja el, éjjel nap nincs, szél 1%, a váltakozó áram pillanatnyilag nem tárolható, marad a fosszilis energia (szén, olaj), evvel tölt a “környezetbarát”. Amire a villany a konnektorba kerül, termikus hatásfoka nem haladja meg a 10-12%-ot. Ehhez képest benzines autó hatásfok: 40-45%, dizel hatásfok: 55-60 %. Az jobb, ha a villanyautó nem ott szennyez, ahol használom, hanem máshol? A parasztvakitáshoz láthatóan mindenki szemét módon asszisztál.
Salamander
2019-12-15 at 17:33
Gratulálok EGYETÉRTEK.
Évek óta ugatom ballib jogász ismerőseimnek, de mintha kimosták volna az agyukat.
MJF
2019-10-31 at 11:00
Nem tartom igazságosnak, hogy az elektromos autók megvásárlásához,
bármilyen kedvezményt biztosítson a törvény, mert úgy is az anyagilag jól álló személyek fogják élvezni az adóoptimalizálás előnyeit, még akkor is ha cégnek vásárolják! Azt meg arcpirítónak tartom, hogy vannak ingyenes töltőállomások. Nekem nem lenne pofám, egy aránylag drága autóval oda állni, és ingyen tankolni!!! Arra gondolt valaki, főleg a kommunista, liberális, hirtelen kizöldült pártkatonákra gondolok, hogy miből és milyen technológiával lesz majd a későbbiekben a 150 kg súlynál is nehezebb akkumulátorok megsemmisítése!? Szerintem nincs az a teljesítményű szél és napenergia park, ami az előre kalkulálható villamosenergia szükségletet biztosítani tudná. Műszakilag (nem ideológiailag, politikailag, jogilag) bizonyított tény, hogy az elektromos autók erősen környezetszennyezők, mivel súlyuk növekedése miatt gyorsabban kopnak a gumik, a fékbetétek, és a féktárcsák. Sajátságos a “körúton belüliek” környezetvédelmi érzékenysége, mert az nem zavarja őket, amikor Budapest belvárosában az F1 autók gumit égetnek. Talán az eseménykor elfüstölt gumi és üzemanyag javítja a város levegőjét? A Paks ellen lázítók, biztos nem szólnának egy kukkot sem, ha nem orosz, ha nem Uniós hittestvéreik konzorciuma építené!!