Van, aki jóra használja kreatív energiáit a vészterhes, járvány sújtotta időkben, és van, aki megalkotja a Nagy szám című műsort. Az RTL Klub szerda este debütált, saját gyártású riportfilmsorozatában egy-egy sztárt ismerhetünk meg új oldaláról egy számukra fontos zeneszámon keresztül, legalábbis a műsor beharangozója szerint. A Nagy Szám azonban nem több, mint bulvárrágta, agyoncsócsált celebsztorik módszeres tovább szopogatása. Semmi újdonság, semmi izgalom, a koncepció is zavaros. Sugárveszély.

MM – 061.hu

“Az RTL Klub új riportfilmsorozatában Kovács Patrícia műsorvezetésével népszerű sztárok mutatkoznak be eddig ismeretlen oldalukról, egy számukra fontos és meghatározó zeneszámon keresztül” – olvassuk a műsor leírásában. De nem így van. Két rettenetesen elnyújtott riportot látunk Liptai Claudiával és Fluor Tomival, a végén egy-egy odabiggyesztett dallal – amelyet maguk a sztárok adnak elő -, és egy rövid magyarázattal, hogy miért épp azt a nótát választották. Beszélnek a zenéről, persze, de a koncepció, mely szerint erre fűzik fel a műsort, egyáltalán nem működik. Így Nagy Szám helyett lehetett volna a műsor címe Celebteregető/tárogató, Sztárfelmetsző, vagy Por-tré is, ezek bármelyike közelebb áll az igazsághoz. Mert hatásvadász celebbelezésből (elnézést a horror zsargon következetes használata miatt, akaratlanul is ez tör fel belőlem) sosem elég – gondolhatták a műsor kreatívjai -, de hogy ne legyen uncsi, csavarként beletették ezt a zene dolgot.

Tényleg olyan, mintha a műsor struktúráját 2 és fél perc alatt rakták volna össze a következő kulcsszavak mentén: Kovács Patrícia, nagyon sok celeb, gyerekkor, dráma, zene. Csak kisül belőle valami.

A liptais blokkban nagyjából annyira van kiemelt szerepe a muzsikának, mint bármi másnak az életében, igaz, nemrég a csatorna maszkos műsorában malac jelmezben előadta a Bella Ciao című dalt, amely azért tölt be kiemelt helyet Claudia zenei szimpátiapalettáján, mert kisfia az adás óta nagyon szereti. Így nem is volt kérdés, hogy ezt a dalt adja elő a riport végén. Sose felejtem el azt a mondatot: “Kislányom hagyd abba, olyan hamis vagy, meg kell bolondulni!” – indul a drámai felvezetés utalva arra, a színésznő-műsorvezetőnek ennyi év után is gondot okoz, ha énekelnie kell, majd jön a nehéz gyerekkor felelevenítése, a színes pályaív felrajzolása, hogy aztán megérkezhessünk a Bella Ciao-hoz. Miért? Hogyan következik élete bármely mozzanatából ez a dal? Tényleg nem értem.

A műsorvezetőről csakis azt tudjuk meg, amit már eddig is tudtunk – a bulvárlapokba fegyelmezett hírek sűrűjéből kihalászható valóságmorzsákat, legyen szó a lányáról, a cukrászkodásáról, vagy a közelmúltban elhunyt exférjéről. Ez utóbbi szomorú esetet természetesen meg is lovagolja a műsor.

Aztán jön Fluor Tomi – már ha a vontatott, semmitmondó első rész, és a 16 közbeékelt reklám után még van kedve a nézőnek folytatni (itt jegyezném meg, hogy Kovács Patrícia konfjai ugyanolyan semmitmondóak, mint maga a műsor), ez az etap már közelebb áll az alapelképzeléshez. Szól a rap, jönnek az archív felvételek a szárnyait bontogató kis Tomiról, az első videóklipekről, mentorokról, de itt is az az érzésünk, hogy az interjú túlnyújtott, túl sok a helyszín ennyi mondanivalóra, és itt is ugyanaz a csattanó. Jön egy dal a semmiből, ami, mint kiderül a rapper élete dala. A Látok című számról például meg lehetett volna kérdezni magát az előadót, Deegot. Hogy mit szól ahhoz, hogy Fluor épp az ő szerzeményét választotta a Nagy Számnak. Vagy hogy mennyiben inspirálják, ihletik egymást az előadók a hazai rap szcénában. Máris közelebb kerülnénk a műsor “eszméjéhez”, így azonban a Nagy Szám tényleg csak egy a sok, felesleges kertévés erőlködésből.