Döntő jelentőségű, hogy sikerül-e „kelet-európai szomszédainkat bent tartani az EU-ban – nyilatkozta Heiko Maas német külügyminiszter, hozzátéve, nem szabad azt a látszatot keltenie az EU-nak, hogy Európa „kétosztályos”. Mint a lapinterjúban a kelet-európai tagállamokkal kapcsolatban fogalmazott, „világossá kell tenni, hogy akarunk titeket, szükségünk van rátok”.
Heiko Maas szociáldemokrata német külügyminiszter a Der Spiegel című hírmagazin hétvégi számában megjelent interjúban kiemelte, döntő jelentőségű, hogy sikerül-e „kelet-európai szomszédainkat bent tartani az EU-ban“, ezért nem szabad azt a látszatot kelteni, mintha „kétosztályos Európa” lenne, amelyben egyesek lemaradnak és nincs semmi szerepük, „különben ezekben az országokban az Európa-ellenes hangokat segítjük, és egyre fogékonyabbá tesszük őket a megosztási kísérletekre“. Hozzátette,
csak akkor tudunk komolyan beszélni a kelet-európaiakkal a változásokról, ha az az érzésük, hogy továbbra is az EU-ban akarjuk tartani őket. Világossá kell tenni, hogy akarunk titeket, szükségünk van rátok.
Kiemelte,
varsói bemutatkozó látogatásomon elmondtam, nem akarok vitát folytatni arról, hogy az EU-s költségvetésből teljesített kifizetéseket a jövőben a jogállamiság kérdéseitől is függővé tesszük.
Nemmel válaszolt arra a kérdésre, hogy ezt fenyegetésnek szánja-e. Mint mondta, egyértelművé kell tenni, hogy nem történhetnek meg olyan „dolgok, amelyek alapvetően ellentétesek az európai értékekkel“.
Az EU nem tűnik cselekvőképesnek
A Frankfurter Allegemeine Sonntagszeitung (FAS) című konzervatív vasárnapi lapban közölt interjúban Olaf Scholz, német szociáldemokrata alkancellár, pénzügyminiszter arra a kérdésre, hogy elődje, Martin Schulz után ő is fel akarja-e építeni az európai egyesült államokat, kifejtette, hogy azoknak a pártján áll, akik szerint a konkrét problémák megoldásával kell foglalkozni. Megjegyezte, hogy a sokhelyütt tapasztalható „Európa-szkepszis” talán nem annak tulajdonítható, hogy az EU-t túlságosan hatalmasnak tartják, hanem inkább annak, hogy „nem tűnik cselekvőképesnek ott, ahol cselekednie kellene“. Ezt a „tehetetlenséget éltük meg a migráció kérdésében 2015-ben“, és az euróövezeti pénzügyi válságban is sokáig tartott a helyes válaszok megtalálása. Ezen változtatni kell, hogy „mindenki azonnal felismerhesse, miért releváns Európa az ő életében is“, függetlenül attól, hogy egy nyugatnémet nagyvárosról vagy egy dél-németországi faluról van szó. „Természetesen, ott is” – mondta arra a kérdésre, vajon ezt kell-e elérni Magyarországon is, ahol a FAS szerint az „Európa-szkeptikus” Orbán Viktor nagy választási győzelmet aratott. Hozzátette, hogy „egy működőképes Európához szoros együttműködésre van szükség a kelet-európai tagállamokkal“, gondoskodni kell arról, hogy ezek a „fiatal demokráciák” jól megtalálják a helyüket a közösségben.
El kell érni, hogy Lengyelország, a balti államok és a térség többi országa támaszkodhasson az EU-ra, biztonsági kérdésekben is. Ez az előfeltétele annak, hogy ragaszkodhassunk a jogállami elvek feltétlen betartásához
-mondta az SPD megbízott elnöke.
Forrás/fotó: MTI
Farkas Zoltán
2018-04-16 at 16:05
Úgy gondolom teljesen elhibázott a német külügyminiszter azon megjegyzése miszerint a kelet európai országok úgynevezett “fiatal demokráciák” lennének. Mihez képest fiatal? Németországban határozottan kisebb volt a demokrácia a két világháború között mint Horthy Magyarországában. A világháború után az NDK-ban sem volt nagyobb demokrácia mint nálunk.Sőt. Emlékeim szerint az NDK-sok ide jöttek egy kicsit szabadabb levegőt szívni. Felhívnám a figyelmet arra is hogy Angela Merkel és többen a német politikai elitből az NDK-ban szocializálódtak. Mialatt az NSZK-t ugyanúgy megszállták – és ma is megszállják – az amerikai csapatok mint minket az oroszok. A német közmédia pedig egyértelműen folyamatos cenzúra alatt állt és áll a világháború előtt és után egyaránt. Most nem akarok belemenni a többi volt gyarmattartó országban korábban tapasztalt demokrácia elemzésébe, de maradjunk annyiban hogy az úgynevezett “tapasztalt demokráciákban” nagyon nagyítóval kell keresni a demokráciát és a jogállamiságot. Az elvitathatatlan jólétet pedig nem szabad összekeverni a demokrácia meglétével illetve a szegénységet annak hiányával. Az egy külön elemzést érdemel.
zia
2018-04-16 at 11:09
Persze, hogy akarják Közép- és Kelet Európát. De nem olyat amilyet mi akarunk, hanem a saját szájuk íze szerinti liberális béklyóban fuldokló, alávetett, gazdaságilag fogvatartott Közép- és Kelet Európát!
Matagi
2018-04-16 at 11:05
Kiváló kommentek. Nincs mit hozzáfűzni.
Csak annyit, Orbán Viktor nem Eu szkeptikus, csak vannak elképzelései
arról, mit kellene másként csinálni. Ha tényleg kellenénk, meghallanák. Gyarmatnak kellünk csak, sajnos.
Salamander
2018-04-16 at 10:39
Két súlyos pénzügyi érdek csap össze lassan egy évszázada: az angolszász spekulációs tőke és a német termelő tőke. A spekulációs tőe internacionalista a termelő tőke természetéből fakadóan nemzetállami. A spekulációs tőke előnyben van, mert nehéz adóztatni, hiszen repked eltűnik az éterben, míg a termelőtőke látszik, ellenőrizhető adóztatható vagyis közvetlenül a közjót gazdagítja. Meg kellene szüntetni a magánkézben lévő FED egyeduralmát elvágva az olajdollár hegemóniáját és Európának (Németorszáhnak) szövetségre kellene lépni az orosz föderációval. Így Európai termelőtőke azonnal versenyképes lenne az angolszász spekulációs adósság alapú tőkével szemben. Másként festene az euro is…
sanyivagyok
2018-04-16 at 04:56
Ez az európai értékek duma vegytiszta nácizmus.
Két dolgot fejez ki:
1, Bár mi is európaiak vagyunk és a mi értékeink nem feltétlenül kell hogy összhangban legyenek egy liberálfasiszta értékrendjével, mégis a sajátját tekinti felsőbbrendűnek
2, A mi alsóbbrendő fajunk értékeire pedig nagyívben sz..rik.
John Lenin
2018-04-15 at 22:18
Bla bla bla bla bla bla….
Nagy levegő,
Bla bla bla bla.
Ez a sz@ros német szocdem társaság.még midig azt hiszi, hogy csak ők az EU.
Krisztina
2018-04-15 at 20:20
És milyen árat kell fizetnünk? Nem hiszek neki, suttyomban, lopakodó üzemmódban közelít. Mond ilyet is, meg olyat is.
olszal
2018-04-15 at 19:05
Részemről sanyivagyok nevezetű hozzászóló véleménye tükrözi a valóságot.Sajnos, de igaza van.
esvány
2018-04-15 at 18:42
Ilyen gyenge politikusokat még nem hordott a hátán német föld.
sanyivagyok
2018-04-15 at 18:33
“akarunk titeket, szükségünk van rátok”
A piacaitokra, a munkaerőtökre és összes erőforrásaitokra.
De ne hangoskodjatok, amikor elvesszük tőletek.
Nézzük_magát_a_dolgot
2018-04-15 at 19:12
Az oroszlánnak is szüksége van a gazellára, aszonygya neki “áj lav ju vant ju níd ju mór end mór!” Ha a gazella ennek ellenére se képes lemondani a hátsó sonkájáról és a májáról a derék ragadozó javára, akkor megérdemli, hogy a művelt ragadozó társadalom sértetten hányja a szemére, miért nem értékeli a művelt és korrekt ragadozó társadalom értékeit. 🙁
Ghandi
2018-04-15 at 18:15
Kivételesen egyetértek vele, ordító deficit van Nyugaton jogállamiságból és európai értékekből, de még Európából is, alighanem ez az oka annak, hogy a kevés jogállamot diktatúrának nevezik. Már a szavak jelentését is elfelejtették. Szükségük van ránk? Jaj, ne már, még mindig Hőfehérkénél, meg Hamupipőkénél tartanak? Ébresztő, Nyugat, Andersen meghalt!
Naprózsa
2018-04-15 at 18:04
Tudjuk, hogy kellünk nektek. Bagóért dolgozni, drágán vásárolni. Ja meg lerakatnak a migráns selejteteknek.
De már nem az a kérdés, hogy akartok-e minket, hanem az, hogy mi akarunk-e titeket?
Fogtok ti még pitizni, hogy veletek maradjunk…
Tb
2018-04-15 at 18:24
Otto a point!!!
Tb
2018-04-15 at 18:25
Ott
Toth Bela
2018-04-15 at 18:00
Ez egy mocskos hazudozo !
Egyetlen szavat sem szabad elhinni !
Ö vezette be igazsagügyminiszterkent a cenzuratörvenyt !!!
Pami Zoltán
2018-04-15 at 17:51
Már a beszéd-stílusból is az jön le, hogy fejedelmi többesben beszélnek! Nyoma nincs itt az egyenrangúságnak. Ők a nagy öregek, mi meg a kis fiatal demokráciák. Ők fújják a passzátszelet! Egyébként, ezek a másodrendű csinovnyikok mindegy, mit mondanak. A brüsszeli szabadkőműves csoport diktál, benne természetesen Merkel, Macron, Gyuribá’, Theresa May, (akár kinn van az EU-ból, akár benn). Napi olvasmányuk a KALERGI TERV. Lehányják kelet -Európát, de nyugatot ugyanúgy. A lényeg, az amerikai projekt végrehajtása, a Európai EÁ.
khm
2018-04-15 at 17:41
„dolgok, amelyek alapvetően ellentétesek az európai értékekkel“.
Hát ez letaglózott. Mindig ezekről az “értékekről” prézsmitálnak,de meg nem mondanák,hogy mit jelent. Hát akkor ,hogyan tarthatnánk meg? Jól kitalálták…..
sanyivagyok
2018-04-15 at 18:35
A piacaink, a munkaerőnk és összes erőforrásunk: ezek az európai értékek,amire szüksége van.
rk
2018-04-16 at 09:15
Teljesen igaza van! Aki nyugatra megy dolgozni, annak a béréből nem csak a helyieket, de még a migránsokat el kell tartania.
Füge
2018-04-15 at 17:38
Nem győzött meg, nem a látszat kell hanem a valóság. A valóban egyenrangú félként való kezelés az kell. Ez az EU már egy önös érdeket kiszolgáló szervezet.
Végvári R
2018-04-15 at 17:31
Eső után köpönyeg.
Ezenkívül nem az ilyen felszólalók diktálják az eu hangját hanem 7-es cikkelyes ep. heti hetes, miközben Atlantiszként süllyed Európa.
A geopolitikai berendezkedésükről meg már ne is beszéljünk.
Mert ugye jópofa dolog kormányokat döntögetni, migrácíós hullámot szervezni Európába, támogatni az IÁ-t és kötözködni Kínával Oroszországgal és a V4-ekkel is a saját szomszédjaikkal és mindenkivel akik nem az auroatlanti terroszervezethez tartoznak?
Szép teljesítményt értek el Ukrajnában és nemrég Szlovákiában is.
Gyuri Bácsi jól van?
Jót trécseltek az eu vezetőkkel Magyaroszág további sorsáról?
polizza
2018-04-19 at 13:57
Csak azt nem értem, hogy az eus vezetők általunk fizetett munkaidőben milyen jogon folytatnak magántalálkozókat a szintén általunk fizetett hivatali helyiségekben, gondolom szintén általunk fizetett kávé és egyebek – netán még luxusebéd/vacsora is – fogyasztása mellett, amit ráadásul általunk fizetett alkalmazottak az általunk fizetett munkaidejükben szervíroznak nekik.
Ez is ajrópai érték?