Már nem zárkóznak el a Budapest Airport értékesítése elől a tulajdonosok – tudta meg a Magyar Nemzet. A magyar kormány ajánlatáról tárgyalások kezdődtek, a jelenlegi tulajdonosok szeretnék magasabbra srófolni az árat.
A kormány nem kötelező erejű vételi ajánlatot tett a Budapest Airport Zrt. megvásárlására. Az ajánlatot, amelyet a repülőtér tulajdonosai a héten kaptak meg, nem utasították vissza, mint korábban, de piaci érték alattinak ítélték meg. Ez jelentős változás a korábbiakhoz képest, ugyanis a budapesti repülőtér tulajdonosai egészen a közelmúltig kizárták részesedésük eladását. A Magyar Nemzet kérdésére Palkovics László innovációs miniszter azt mondta, hogy folyamatban lévő ügyről nem kíván nyilatkozni. Hasonlóképpen nem válaszolt a Bloomberg megkeresésére az egyik tulajdonos, az AviAlliance német székhelyű repülőtér-kezelő társaság.
A magyar állam célja, hogy a hazai közlekedési infrastruktúra egyik legfontosabb, a gazdaságfejlesztés és a turizmus szempontjából is stratégiai jelentőségű eleme újból magyar kézbe kerüljön. Palkovics László miniszter sajtónyilatkozataiban világossá tette: a jelenlegi fő tulajdonos kanadai nyugdíjalap számára nem annyira fontos, hogy a magyar gazdaságfejlesztéshez, az idegenforgalom élénkítéséhez, a közlekedéspolitikai célok eléréséhez egy modern és kulturált repülőtérrel járuljanak hozzá.
A fővárosi repülőteret üzemeltető Budapest Airportot pillanatnyi költségvetési szempontoknak engedve adta el a baloldali kormányzat 2005-ben, Gyurcsány Ferenc miniszterelnökségének idején. A 75 évre megkötött koncessziós szerződés rendkívül erős védelmet biztosított a külföldi befektetőknek. A repülőtéri szolgáltatásokból származó szinte minden bevétel és jövedelem az új tulajdonosokat illeti meg. A magyar érdekekkel ellentétes megállapodás szerint az állam mindössze az árbevétel fél százalékát kitevő éves vagyonkezelési díjban részesülhet. A tulajdonos által végrehajtott repülőtéri fejlesztések finanszírozási kamatterhe miatt gyakran ebből sem látott egy fillért sem a hazai költségvetés.
Forrás: Magyar Nemzet; Fotó: MTI/Budapest Airport/Baranyi Róbert
Namond
2021-07-11 at 22:53
Vízöntő 2021-07-11 at 19:40
Nem gondoltam arra, hogy ebben az ügyben balak lenne a kormány, csak arra, hogy a szokásos séma szerint jár el.
Bejegyzéséből az utóbbi feltételezés lehet igaz, gyurcsótányék gazemberek, hiszen nem csak Ferihegyet adták el, de a légi személyforgalom gyakorlásának jogát is egy 200-300 km átmérőjű körben.
knerten
2021-07-11 at 20:11
Libernyák logic:
Ha a kormány valamit nem újít fel, nem vásárol vissza, nem épít fel: “bezzeg erre nincs pénz”.
Ha a kormány valamit felújít, visszavásárol, felépít: “bezzeg erre van pénz.
Vízöntő
2021-07-11 at 19:40
Namond;
a szerződés kizárja hogy 100-150 km-es körön belül (nem emlékszem a pontos számra) repülőteret építsünk vagy fejlesszünk utasforgalomra!
Nem az Orbán kormány balek, hanem a Gyurcsányé volt hülye vagy elképesztő gazember!
Erről beszéljen Dobrev!
Karácsony..sk
2021-07-11 at 19:02
Mocskos gyurcsány ezt is eledta-bocsi, nem! hanem elkúrta!
Nem kicsit!
Hanem nagyon!
Orbán meg annyit “lop” a neomarxista ultraliberális pöcsök szerint,hogy ezt is vissza tudja vásárolni!
Itt valami nem passzol a lenini fejekben!
Vagy üresek, vagy szarral vannak tele!
Szlovákiából…
Lajos
2021-07-11 at 18:50
Valamikor a régi szépidőkben a mesés Kínában, a kifejezetten a kínai népgazdaság ellen nagy kárt okozó gazdasági bűncselekményt elkövetőket símán tarkón lőtték a Tienannan téren.
Mondom, a régi ” szépidőkben”. Azért van amit meg lehettett volna tartani. Még ez a mi kis országunk is kiürülne egy kicsit. De tisztaság lenne legalább. Fletónak meg virágot vinnénk. Hajlandó lennék a legdrágábbakból venni.
Patriota
2021-07-11 at 17:06
A mocsok alkoholista úgy adta el 75 évre (!) az üzemeltetés jogát, hogy a Magyar Állam semmit ne kapjon a bevételekből…. HOL A PÉNZ te RETKES el Kúrcsány és Elena Dobreva….? HOL???????
Tudományos libsizmus
2021-07-11 at 16:31
Figyelj Dobrev: ki adta el?
Solaris
2021-07-11 at 16:30
Saját nyelvújításnak gondoltam, amíg máshol is felbukkant.
A magyar nyelv külösen alkalmas automata szövegelemzések meghekkelésére.
:o)
2021-07-11 at 15:26
“süketcina”?
.
Te a kuruc.info komment szekciójából vagy? Ott van néhány elborult hozzászóló, amelyik mindenre, amit ellenez, kitalál valami kiforgatott új szót…
Solaris
2021-07-11 at 13:57
A Reptérfejlesztés és a debreceni süket cina gyártás kicsit szembemennek.
Ez lehet csak látszat, és mindenhol már megvan a nyerő csport.
Neandermüller Péter
2021-07-11 at 13:53
Ez a csúnya kormány annyira lop, hogy a balliberálisok által elkótyavetyélt javakat mind visszavásárolja.
Az elkótyavetyélés pedig maga a korrupció és lopás!
Vádold az ellenfeled azzal amit te magad csinálsz.
Nonvideor
2021-07-11 at 12:37
Minél előbb!!!
Hesslervezérezredes
2021-07-11 at 12:37
Ide is megismétlem:
2010 május végén – 11 évvel ez előtt – a felálló Fidesz-Kdnp kormány első intézkedéseként államosítani kellett volna a Budapest Airportot, még aznap egy kandeláberre a reptér bejárata előtt felhúzni Veres janit és Gyurcsányt, lefoglalni a buliban résztvett összes bűnöző vagyonát és közölni a reptér megvásárolójával, hogy abból kielégítheti magát.
Egyébként akár mondvacsinált ürügyekkel is el lehetne lehetetleníteni a ferihegyi reptér működését, helyette ott van Debrecen, akár Kecskemét, Sármellék, Pécs-Pogány is, az egész ország lényegében egyetlen nagy reptér, mindaddig, míg a jelenlegi bűnbanda rá nem áll, hogy visszaadja a ferihegyi repteret.
Ennyi.
Namond
2021-07-11 at 11:53
A kormány építsen inkább a vételárból más személyforgalmi repteret Budaörsön, Székesfehérváron, Nyíregyházán és Hévizen nem kell az világ összes turistáját Budapestre hozni.
Ha a mostani tulajdonos forgalma és bevétele csökken majd eladná Ferihegyet.
Ferihegy a a személyi és közösségi közlekedés infrastruktúrája fejlesztése nélkül igazából teherszállításra, a Cargo üzemeltetésére alkalmas.
A Kunszentmiklós, Lajosmizse, Szolnok vasúti irányok könnyen pár kilométer, a miskolci irány kicsit több (már ha nincsenek a MÁV kezelésében felhasználható ipari vágányok) pálya építéssel elérhetők.
Bressa
2021-07-11 at 11:34
A vételi ajánlat és amit az eladó kér különbözetét fizettessék meg Gyurcsótány és bandájával. Ez a legkevesebb!