Amerikai lapok szerint baj van azzal, hogy a klasszikus művek többségét fehér, európai emberek szerezték. A radikális baloldali portálok kifogásolják többek között azt is, hogy a zenekarokban mindössze 1,8 százaléknyi fekete művész játszik. A V4NA hírügynökségen megjelent cikk szerint a demokrata párti sajtóban megjelenő, a komolyzenét voltaképpen lejáratni igyekvő cikkeknek nyilvánvalóan az a céljuk, hogy támadást intézzenek az európai eredetű (általuk fehérnek nevezett) kultúra egyik csodája ellen. A New York-i Metropolitan Opera munkatársai már követelik a világ egyik legjobb operaházának vezetőitől, hogy a jövőben több feketét alkalmazzanak.
A New York Times számolt be arról, hogy a Metropolitan az államok legkevésbé sokszínű intézménye. A Seattle Magazine még messzebbre ment: szerintük meg kell támadni a komolyzene „fehérségét”.
Az elmúlt hetek eseményei a Metropolitan Operát (MET), mint szervezetet is alapvető változtatások bevezetésére kényszerítik, amelyben ők, mint a MET kórusának a tagjai, meghatározó szerepet kívánnak játszani. Javasolják, hogy a New York-i intézmény színes bőrű zeneszerzőket és karmestereket alkalmazzon és valamennyi évadban léptessen fel nem fehér szólistákat a híres Carnegie Hall koncertkomplexumban. A MET felső vezetésében is több feketét akarnak látni, a kórus igényeivel a főigazgató, Yannick Nézet-Séguin is egyetért, ezért június 10-én sokszínűségi bizottság létrehozásával fejezte ki a MET, hogy egyetértenek a radikális baloldali mozgalom célkitűzéseivel.
Ez a fajta zene rendkívül fehér és egyre inkább marginalizált, a klasszikus zene eredendően rasszista, itt az ideje, hogy a klasszikus zene meghaljon”
– írták az olyan radikális baloldali amerikai portálok, mint az Egyesült Államok Nemzeti Közrádiójának (National Public Radio) weboldala.
Statisztikai adatokat is lengettek, amelyek szerint “túl fehér” a klasszikus zene, az Amerikai Zenekarok Ligájának (League of American Orchestras) 2016-os jelentése szerint a zenekarokban játszó zenészeknek mindössze 1,8 százaléka fekete és csak 2,5 százaléka latino. A San Francisco Chronicle azt kifogásolta, hogy a város Szimfonikus Zenekara szinte kizárólag fehér férfiak zeneműveit mutatja be.
Forrás: Origo
Wakanapi
2020-06-29 at 14:39
És azzal nincs bajuk, ami tiszta fekete? Pl. az atlétikában a futószámok, vagy az R’n’B és rapp műfajok?… Engem nem zavar egyik sem, mert elfogadom, hogy mindenki másban jó, és ezek természetes módon kialakult arányok, mint a természetes kiválasztódás. Ez az elfogadás az, ami ezeknek a senkiházi agitátoroknak nem megy.
mirti
2020-06-29 at 14:15
ezeknek a szar szinü niggereknek minden rasszista amit a fehér ember léltrehozott.A fő kérdés van e egyáltalán az eddigi világtörténelemben a tudomány , a müvészetek stb . területén amit néger vagy arab ember alkotott.Itt kiemelném az alkotómunka szót.Bármennyire is erőltetem magam és átlapozhatom az összes lexikont nem igazán találni ilyet.Ők a késeléshez, az allaholáshoz és a nők állatként kezeléséhez értenek más nemigazán foglalkoztatja ezeket.A dögkeselyü mentalitás ami genetikailag kódolva van vezérli őket abban ,hogy megkaparintani,kiírtani mindent ami a fehér ember eredménye…..
Wakanapi
2020-06-29 at 14:40
Az a szomorú, hogy ennek a sok agyrémnek a nagy részét nem is feketék találják ki. Soros sem fekete…
Joris
2020-06-29 at 14:08
Hát igen. A mohamedán és a szerecsen “kultúra” téhódításával búcsút mondhatunk az európai szellem eme óriásaitól, korszakos műveiktől. Merthogy egyszerűen nem tudják elviselni az ezen művek által megtestesülő szellemi fölényt csúcsteljesítményeket. A Rienzi nyitányának kompozíciója, egy Chopin nocturne lalki-szellemi finomsága olyan számukra, mintha a született vaknak meg akarnánk értetni a színek világát…
hivő
2020-06-29 at 12:58
Az amerikai black jazz t
a feketék alkották
és fejlesztették a klasszikusokkal
egyértékű szinvonalra.Senki
nem tud jazz t ugy játszani és
énekelni,főleg nem a fehérek,
mint Ők.
Tehát nem értem az egész vitát.
De annyi látszik hogy a Met
zenészei vagy semmit nem tudnak
a jazz ről,vagy lenézik, VAGY
ez megint egy mondvacsinált
ürügy a szépet, a nemeset kitiltani
a mi életünkből csak azért mert az Ő
sivár lelkük nem tudja értékelni.
Dobos Róbert
2020-06-29 at 12:52
Nekünk magyaroknak,mi közünk ehhez a kutyakomédiához? Semmi. Egyszerűen ne engedjük meg,hogy ez a sok baromság teret nyerjen Magyarországon! Ha az ellenállásunk miatt kirúgnak minket az unióból,annál jobb!
Joris
2020-06-29 at 14:21
“No pasaran” ?
Gáspár Anette
2020-06-29 at 11:57
A hangszerek többsége fekete, barna, és/vagy arany.
Most mi lesz?!
BABITS MIHÁLY
Fekete országot álmodtam én,
ahol minden fekete volt,
minden fekete, de nem csak kívül:
csontig, velőig fekete,
fekete,
fekete, fekete, fekete.
Fekete ég és fekete tenger,
fekete fák és fekete ház,
fekete állat, fekete ember,
fekete öröm, fekete gyász,
fekete érc és fekete kő és
fekete föld és fekete fák,
fekete férfi, fekete nő és
fekete, fekete, fekete világ.
Áshatod íme, vághatod egyre
az anyagot, mely lusta, tömör,
fekete földbe, fekete hegybe
csap csak a csáklyád, fúr be furód:
s mélyre merítsd bár tintapatakját
még feketébben árad, ömöl
nézd a fü magját, nézd a fa makkját,
gerle tojását, csíragolyót,
fekete, fekete, fekete,
fekete kelme s fekete elme,
fekete arc és fekete gond,
fekete ér és fekete vér és
fekete velő és fekete csont.
Más szin a napfény vendég-máza,
a nap a színek piktora mind:
fekete bellül a földnek váza,
nem a fény festi a fekete szint
karcsu sugárecsetével
nem:
fekete az anyag rejtett lelke,
jaj,
fekete, fekete, fekete.
Mátyás
2020-06-29 at 11:36
Nagyon egyszerű a megoldás, akkor ők ne hallgassanak komolyzenét, helyette mehet a a rap. Ja egyébként engem meg az zavar, hogy a rap előadók között enyhén felülreprezentáltak a feketék.
Kemény Szilárd
2020-06-29 at 12:16
Na ez az utóbbi pont nem zavar.
Rettentően szégyellem magam, amikor fehér (pl. magyar) rapet hallok.
Egyébként pedig hitelesebb lenne a műfajt inkább rape-nek nevezni.
Bugris
2020-06-29 at 11:29
Kapaszkodjatok meg: a sakkot is betiltanák, mert a fehér kezd, és a fekete ellen játszik.
miheztartás végett
2020-06-29 at 11:08
A klasszikus zenedarabok egyik legfontosabb hangszere a zongora, ami nyilvánvalóan rasszista hangszer: a fehér billentyűk nagyobbak és több is van belőlük, mint a feketékből.
Egyébként az újság, a könyv is rasszista: a fehér papír terpeszkedik benne, önmagában semmit nem ér, a sok picinek ábrázolt fekete betű végzi az érdemi munkát.
Zsuzsanna
2020-06-29 at 10:53
Mondjuk már ki végre, hogy nem attól lettünk intelligensebbek, mert fehér a bőrünk!
Ostobaság a szellemi képességet, a tenni akarást és küzdelmet elfelejteni, míg eljutottunk oda ahol fejlődésünkben most tartunk.
Afrikában miért nem fejlődtek egy jottányit sem?
egon samu
2020-06-29 at 10:50
Nehezen elképzelhetö a “Hattyúk tava” csupa fekete hattyúval.
De nem lehetetlen. Persze a kommunista “Internacionálé” zenéjére…
pofonfa
2020-06-29 at 10:49
Tulajdonképpen az európai civilizációt támadják, elemenként elveszik azt létrehozóitól.
Ha a civilizáció minden részét, a kultúrát, a politikát, a gazdaságot elveszik tőlük, nem marad semmijük és felszámolhatják őket.
Mindezt azért, hogy a liberált elitnek és a neoliberális gazdasági elitnek minden maradhasson a régiben, lecserélik a népet egy olyanra, amelyik még ki van éhezve a fogyasztásra és nem teszi fel a valódi kérdéseket,helyette etethető demagógiával.
Bugris
2020-06-29 at 10:34
MAHLERT, MENDELSSOHNT ÉS GOLDMARKOT IS BEAKARJÁK TILTANI?
khm
2020-06-29 at 11:22
Amennyire tudom,elhangzott már a m.cskos zs.dó ordítozás,a betiltó tüntetéseken!
Somodi Zoltán
2020-06-29 at 10:20
Hát igen ebben speciel teljesen igaza van a hőbörögve irigykedő négereknek. A komolyzene bizony tényleg egy rasszista műfaj, éppen úgy, ahogyan a magasabb matematika, az asztrofizika, vagy mondjuk a sakk. Bizony ezeknek a műfajoknak a megértéséhez sok tízezer év evolúciós fejlődése vezetett el, amely eurázsia hómezőin ment végbe, és arra kényszerítette az ott élő fehér embert, hogy kiváló térérzékelése, kitartó, szívós tartalékoló előrelátása, intelligencián alapuló tervező képessége alakuljon ki, amivel túl tudta élni a környezet kihívásait. Ezek hatására alakult ki benne a prométheuszi, fausti tragikus lelkület, és mindazok a szellemi képességek, amik szükségesek ezen civilizációs eredmények eléréséhez. Ez az, amit a dzsungel nem szült meg. Ezek a képességek genetikailag meghatározottak, az európai fehér ember produktumai. A természet bizony ilyen rasszista. Az egyik fajta ember operát ír és szimfonikus zenét játszik, a másik meg tamtamdobol, mellé pedig dallamtalanul, a fehér ember nyelvét pocsék módon utánozva “rappel”.
khm
2020-06-29 at 11:13
A Sakk Indiából származhat egyes kutatások szerint.
A mai szabályok Európában 1400-1500 körül alakultak ki,hisz a Távol-Keleten többféle sakk és más szabályok voltak.
A matematika is fejlett volt arrafelé,sőt!
Afrika,már sokkal kevesebb dologgal járult hozzá a Világ fejlődéséhez.
Ha azt nézzük,amíg nem avatkozott bele a fehér ember,addig pontosan annyit vettek ki a természetből,mint amennyit adtak hozzá. Stagnáltak és nem fejlődtek.
Csupán az a kérdés,a többet termelni,és gazdagítani valakiket,az fejlődés?
Kissé elbizonytalanodtam.
Krump Lee
2020-06-29 at 13:05
kérdezd meg őket(afrikaiak),biztos van véleményük
khm
2020-06-29 at 13:35
Sajnos kutyaizéje ellen is beoltattuk őket,de a gumi-óvszer használatára nem lettek kioktatva.
Amúgy kérdezgesse ezeket a rossz nyavalya.
Naprózsa
2020-06-29 at 10:13
Mit aprózzák el? Tiltsák be a zenét úgy kompletten. Egyébként nem is értem a Fekete Csimpánzok (bocsi, eltévesztettem: Életek) Számítanak problémáját ez ügyben. Mintha kicsit meghasonlottak lennének.
Most az a baj, hogy nem feketék játszanak a Metropolitanban fehér zeneértő közönség előtt fehérek darabjait, vagy az a baj, hogy nem négerek a zeneélvező közönség, vagy az a baj, hogy fehér zenészek nem játszanak tam-tamot a Metropolitanban?
Azt meg végkép nem értem, hogy minek akarnak egyáltalán az operaházakban, stb. egyáltalán négerek zenészek lenni? Nem tudják, hogy a zongorát, hegedűket és az összes mai hangszert is fehérek találták ki amin ott játszanak? Nem lealacsonyító lenne ilyenen játszani ehelyett a fejlett dob, csörgőtök és verhető kanna (meg asszony) afrikai magaskultúra zeneszerszámaival inkább zenélni?
Krump Lee
2020-06-29 at 10:09
legyen inkább helyette RAP, az elég színes
all of u mfck”z
hivő
2020-06-29 at 13:03
Krum..Reply to your last sentence.
That must be you, not us,we as a rule
do not engage in above activity.
Keep your RAP,if you must,
just keep the volume waaay down.
Br. Beverneky
2020-06-29 at 10:01
… régen azt hallottam (jó poén), hogy a jazz a nigga bosszúja a rabszolgaságért (már akkor bomlasztották a fehér kultúrát:l.:Weimar, meg aztán ami utána jött), most ugyanez nagyban.
Tartsuk szárazon a puskaport!!!
Schenkhyalfonz
2020-06-29 at 11:20
A jazz jó, szintól függetlenül. Ugyanakkor a xar techno és utánérzései sztárjai között sok a fehér, a klasszikus zene helyett azt kellene eltörölni. Win-win szitu lenne.
TS
2020-06-29 at 09:58
Hogy’ is volt a vicc arról, hol van antiszemitizmus?
Hruscsov: Nálunk nincs antiszemitizmus, a Leningrádi Szimfonikusok 60%-a zsidó! És milyen az arányuk a Bostoni Szimfonikusoknál?
Kennedy: Nem tudom.
kérdezőbiztos
2020-06-29 at 09:57
Vajon melyik vezetőnek lesz bátorsága elsőként kimondani, hogy itt egy fehérellenes, minden eddigi rasszizmust felülmúló hecckampány folyik, és azonnal rendet kell vágni?
Hajdu János
2020-06-29 at 09:54
Javaslom, hogy a fatörzsek ès egyèb dobnak használható eszközök ritmusos ütögetèsèt tegyèk kultúrává Amerikában, közben csontokat zörgetve ugrabugráljanak az új kommunisták. Mèg az afrikaiak is szètröhögnèk a szájukat.
Laca
2020-06-29 at 09:46
Sajnálatos, hogy a középkori klasszikus zeneszerzők mind európaiak vagy angolok voltak.
Akkoriban a feketék még csak törzsi dobon játszottak zeneszerzőik meg száj-doboltak.
Legalább Beethovent tiszteletbeli ungabunga törzstaggá kell avatni!
San Francisco-ban meg be kell tiltani az újságírást és kizárólag füstjelekkel kell tájékoztatni az embereket.
Hans Landa
2020-06-29 at 10:20
Az un klasszikus zene európai “találmány”.A híres szerzők,művek,zenekarok döntően európaiak.Ilyen szintű zenei teljesítményre a föld más civilizációi nem voltak képesek.(nem véletlen járnak japán,kínai diákok a bp-i Zeneakadémiára)
Éppen ez a baj vele,és az ,hogy egyre szűkebb réteg hallgatja a világon.Valóban a szerzők döntő többsége fehér európai férfi,a forró víz meleg,az emberi ostobaságnak pedig nincsenek határai.
Laca
2020-06-29 at 10:51
Azért a japán-és kínai zenét sem kell lenézni.
Olyan hangszereik is vannak aminek nincs európai megfelelője,és például egy erhu-n egy húron ugyan azt előtudja adni egy képzett művész,amit a hegedű több húrja tud csak megszólaltatni!
khm
2020-06-29 at 11:19
Tessék elmenni egy KURULTÁJ-ra!
Olyan hangszereket láthat,amik ugyan nem szerepelnek a szimfonikus zenekarok repertoárjában,viszont lenyűgözőek.
Természetesen NÉPI hangszerek.
Hajózni muszáj
2020-06-29 at 09:38
Legyen jazz is, meg klasszikus is. Vagy a sokszínűség már nem fontos?
khm
2020-06-29 at 11:25
Dikk mán tesókám!
A szívemből szóltál. 🙂
Királytigris
2020-06-29 at 09:34
Tessenek Jimi Hendrix-et hallgatni!
A Hey Joe száma egészen jó.
xxx
2020-06-29 at 10:43
Az a baj, hogy Hendrix túl intelligens. Tehát rasszista. Ami a menő, az a rap, mert az elég egyszerű ahhoz, hogy a libsik fel tudják fogni. A rap-et s3gg3k csinálták s3gg3knek, és ő tök boldogok ezzel, meg egymással. A klasszikus zene meg nem hogy rasszista, egyenesen életveszélyes.
hivő
2020-06-29 at 12:51
Nem beszélve Jimi gitár
szolojárol..Star Spangled
Banner..a második leghaza-
fiasabb zene Amerikában.
Amaaazing
oshon
2020-06-29 at 09:28
Szervezzenek tomeges labmosast minden hetvegere !
Blase
2020-06-29 at 09:42
A labmosas Klasszikus-an a hulyek sportja, tehat tenyleg oda valo…
khm
2020-06-29 at 10:38
Erre ítélné a bergoglió pápát?