Az autóipar nem a probléma, hanem a megoldás része a klímaváltozás elleni küzdelemben – emelte ki a német kancellár Münchenben, a nemzetközi autóipari és mobilitási kiállítást (IAA Mobility) megnyitó beszédében. Angela Merkel hangsúlyozta, hogy egymilliónál is több elektromos autót használnak már Németországban, de kiemelte, hogy nem szabad végérvényesen elköteleződni, hanem ki kell használni minden ígéretes innováció, például a szintetikus üzemanyagok és a hidrogénhajtás lehetőségeit is.
A kancellár rámutatott, hogy a Frankfurtból Münchenbe költöztetett, új néven és új koncepcióval megrendezett szakmai vásáron – amelynek hivatalos neve korábban nemzetközi autókiállítás (Internationale Automobil-Ausstellung – IAA) volt – már minden német autógyártó társaság bemutat mindennapi használatra alkalmas elektromos autókat, holott néhány éve többségük legfeljebb tanulmányautókkal, kísérleti modellekkel jelentkezett.
Az elektromobilitás jelentőségét mutatja az is, hogy egymilliónál is több elektromos autót használnak Németországban, és az év első hét hónapjában 370 ezer elektromos meghajtású és plug-in hibrid kocsit állítottak forgalomba, ami több mint hatszoros növekedés tavalyhoz képest. Azonban a klímavédelmi szempontból fenntartható mobilitásért dolgozva nem szabad végérvényesen elköteleződni technológiák mellett, hanem ki kell használni minden ígéretes innováció, péládul a szintetikus üzemanyagok és a hidrogénhajtás lehetőségeit is
– mondta Angela Merkel.
Az elektromobilitás “fontos pillér”, de fő vezérlő elvnek a minden lehetséges technológia iránti nyitottságot kell megtenni
– fejtette ki a kancellár, akinek szavait vastapssal fogadta a közönség, soraiban a német autóipar számos vezetőjével. A kancellár szerint jogos kritika az ágazattól, hogy lassan bővül az elektromos autók töltésére szolgáló állomások hálózata.
Az állam a hagyományos üzemanyagot árusító állomások – benzinkutak – hálózatának kiépítésében ugyan nem vett részt, de az elektromos meghajtású kocsikhoz szükséges töltőhálózat megteremtésében szerepet kell vállalnia. Ebben jobban kell teljesítenünk, és ez egész Európára érvényes
– mondta. Kiemelte, hogy kulcsfontosságú támogatni a töltőoszlopok kiépítését magánterületen – például lakóházak garázsában –, mert az elektromos autókat az esetek 85 százalékában a tulajdonos otthonában töltik fel. Ezért a kormány már el is határozta, hogy több mint 730 ezer privát töltőponthoz biztosít támogatást.
Ugyanakkor az állam legfontosabb feladata a fenntartható mobilitás keretfeltételeinek megteremtése. Így az elektromobilitás esetében gondoskodni kell a többi között az áramszolgáltató hálózat stabilitásáról, a töltőállomások diszkriminációtól mentes hozzáférhetőségéről és az egyszerű, gördülékeny fizetési megoldásokról
– mondta a kancellár. Kiemelte, hogy a közlekedési ágazatnak, és benne az autógyártásnak sokat kell tennie a klímasemlegességért, és sokat is tud tenni. Ezt jelzi, hogy az ágazat német szereplői 2025-ig együttvéve 150 milliárd eurót fordítanak fejlesztésekre az elektromobilitás, a digitalizáció és az új hajtási technológiák területén.
Ez “hatalmas erőfeszítés”, azonban az IAA-n körülnézve szilárd meggyőződésem, hogy az áttérés a klímasemlegességre sikeres lesz az országunknak és autóiparunknak
– mondta Angela Merkel.
Forrás: MTI; Fotó: www.tz.de
Mekkelek
2021-09-08 at 21:53
A villanyautó pont olyan, mint a szelfibot: hülye konzumidiótáknak veszik.
csakafidesz
2021-09-08 at 14:36
Tibimama 2021-09-07 at 21:09
Velorexbe az unió vezetőit kell ültetni, mert nyomorék mindegyik.
csakafidesz
2021-09-08 at 14:33
Királytigris 2021-09-07 at 18:15
Tulajdonkép az akku a fő probléma. A mai lithium akkuk borzasztóan drágák és még ezek is elég nehezek. A benzinmotorhoz csak benzin kell, a benzin fagyálló. Pl. az oroszoknál az elektromos autó soha nem fog elterjedni, mert minusz húsz fok alatt az akku teljesítménye negyedére csökken.
Dobos Róbert
2021-09-08 at 14:24
Klímaváltozást megállítani nem lehet,mert mindig volt van és lesz. Ezt nem én találtam ki,hozzáértő szakemberek állítják. Ami fontos,az a környezet és természetvédelem,ezért mindenki tehet valamit a maga lehetőségei szerint.
Hulye vilag
2021-09-08 at 12:45
Mindenkinek 3 tonnás 500 kilos lithium ion szörnyet!!! az kell a parasztnak de csak is emelt vonalvezetésű, hogy éppen csak a szemem sarka látszódjon ki belőle. Ez kell ( NEM ) a parasztnak.
Az majd ad a KITALÁLT KLÍMA VÁLTOZÁSNAK. Bezzeg a repülők simán mehetnek kerozinnal úgy hogy leszállás előtt azt a pár köbméter uzemanyagot a levegobe engedik leszallas elott.
Na es a nehez hajok?? Amik parafinnal mennek? 10 nehézszállíto hajo annyit szennyez mint a földön lévö összes auto. Jaj azokkal mi lesz?
Tengeri aramlatok soran pár hét alatt mindenhová eljutnak a kipuffogot olajkátrányok. Jaj hogy ok bundáznak??? Egyem a kis buksijukat a villanyautoval egyutt.
DDDEEEE mehetnének az autok suritett levegövel is? Persze hagyomanyos dugattyus motorral ( kompresszor fordított uzemben )
Es akkor csinaljunk suritett levegos tartalyt 20mm vastag acelbol az elbírna kb 10ezer BAR-t pár 100km re elég lenne. Az hogy ennek a hatalmas suritett levegö eloallitasanak kellene még 3 paks KIT ÉRDEKEL?
LÉNYEG A FOGASZTOI TARSADALOM KISZOLGALASA. Persze lenne levegoado is onnantol fogva.
Valaki
2021-09-08 at 00:38
“gondoskodni kell…. a töltőállomások diszkriminációtól mentes hozzáférhetőségéről ”
Ez most mit jelent? Nem telepítenek a töltő mellé bőrszínvizsgáló automatát?
“szilárd meggyőződésem, hogy az áttérés a klímasemlegességre sikeres lesz az országunknak ”
Indulásnak a 25 % CO2 kibocsátás növekedés amit 2020-ban elértek jó lesz.
Tibimama
2021-09-07 at 21:09
Velorexet a népnek!
accept
2021-09-07 at 20:54
Ez kimaradt!
A 4-6 évig használt-elektro auto “használt” eladási ára szinte értéktelen mert a vásárlónak még a 6-10 000 € akku cserével is kell számolni!
Az akku időfutam a “garázs-autó” vagy a télen-nyáron a szabadban álló autó esetében is sokat változik a kapacitás!Az utobbinál(- 5-15C) még hamarabb romlik az akku kapacitása !
kösz én kihagyom !
accept
2021-09-07 at 20:31
Elektro Autó kérdések aku-árak ladacikluséletartam stb
Mincs kedvem lefordítani de ott a (goggle aki nem érti a német nyelvet)
Fazit! Hülyeség és nagyon drága!Csak “naiv ostoba balek- embereknek jó” az elektróautó!Akku csere 6-10000€ élettartalom 100 -150 töltési ciklus kb 50-0000km! Persze ez is olyan mint a fogysztás (liter/100 km) hazugság
A tötés kapacitás romlik egro többször kell tölteni és kevesebb a hatótávolság!
Nyugaton lehet akkut bérelni de ez sem olcsóbb!Minnél több a KM annál drágabb a bérleti dij!
Mint írtam “pénzes hobbinak” meg a baleknak jó!Az Akku gyártási folyamata nagyon környezett szennyezö!
https://www.google.com/search?q=wievil+kostet+eine+elektro+auto+batterie&client=firefox-b-d&ei=uaM3Ycq9FcGAae6asPgB&oq=wievil+kostet+eine+elektro+auto+batterie&gs_lcp=Cgdnd3Mtd2l6EAwyBggAEBYQHjIGCAAQFhAeMgYIABAWEB46BwghEAoQoAE6EwguEMcBEKMCEOoCELQCEEMQkwI6CggAEOoCELQCEEM6FAgAEOoCELQCEIoDELcDENQDEOUCOgUIABCABDoECAAQQzoFCC4QgAQ6CwguEIAEEMcBENEDOggILhCABBCTAjoICAAQgAQQyQM6CwguEIAEEMcBEK8BOgQIABAKOgQIABANOgYIABANEB46CAgAEBYQChAeOggIABAIEA0QHkoECEEYAVDQ9l1Yla1gYL7IYGgCcAB4BIAB2AGIAfEtkgEGNC40My4xmAEAoAEBsAEKwAEB&sclient=gws-wiz&ved=0ahUKEwiK_uvvs-3yAhVBQBoKHW4NDB8Q4dUDCA0
jani129
2021-09-07 at 20:22
A széndioxid nem jelent veszélyt a föld éghajlatára. Az ezzel ellentétes tudományos álláspont kamu.
Solaris
2021-09-07 at 19:53
Hiába vesznek millió számra e autót, a levetett vasak is kikötnek valahol, egy szegényebb nemnémet füstöl tovább vele.
De ez biztos csak nekem jutott eszembe..
Nem illik a mantrába.
lyukas zokni
2021-09-07 at 18:46
a nyanya azt nem mesélte el a hallgatóságnak, hogy újranyitotta a szénbányákat a bezárt atomerőművek helyett, és szén égetésével termelik az áramot? meg felvásárolják a termőföldeket, és bevetik napelemmel, mert az többet hoz hektáronként, mint a kukorica? szép dolog ez, csak ha minden négyzetméteren napelempark lesz, nem lesz mit zabálni, és akkor kezdődnek majd az igazi gondok.
Királytigris
2021-09-07 at 18:41
istván!
Arról már nem is beszélve, ha nem lenne széndioxid a levegőben, leállna a növények fotoszintézise. Ennek következménye az éhenhalás lenne.
Nemcsak képmutatás ez, hanem masszív hülyeség is.
istván
2021-09-07 at 18:25
Van valami bizonyíték arra, hogy BÁRMELYIK kormány, multinacionális cég vagy szervezet, beleértve a korrupt Európai Uniót is a klímaváltozás ellen harcol?
Ha azt mondom magamról, hogy a klímaváltozás ellen harcolok, akkor az már egyből igaz is? Honnan tudhatom, hogy a széndioxid elleni “harc” valódi környezetvédelem és nem csak egy újabb ürügy az áremelésre és a kisember elnyomására? Ki mondta, hogy így kell környezetet védeni?
Ha a németek, az amerikaiak vagy a kínaiak eladnak 100 millió elektromos autót, de közben fegyverekkel, tankokkal üzletelnek, akkor az környezetvédelem? Ha Elon Musk elad 1 millió Teslát, miközben az SpaceX űrhajóival több ezer tonna kerozint enged a levegőbe, akkor Elon Musk harcol a klímaváltozás ellen?
k.é.p.m.u.t.a.t.á.s
Orientál
2021-09-07 at 18:25
Merkel elvtársnő biciklizésével termelje meg szobájában a hozzá szükséges áramot ,mert be is záratták az atomerőműveiket és a részben a franciáktól akik atomenergiából állítják elő az áramot tőlük importálják ezek a merkeli németek az áramot.
Királytigris
2021-09-07 at 18:15
Az akkumulátoros hajtás zsákutca és ráadásul kétszer olyan drága mint a belsőégésű motoros meghajtás.
Mária néni
2021-09-07 at 18:07
A hátrahagyott szennyes, kimoshatatlan !
pampafu
2021-09-07 at 18:06
A nagy remények 2015 ben szertefoszlottak, ideje elköszönni
tőle.
accept
2021-09-07 at 18:06
A német profit érdekeknek igen!