Tömegével betegednek meg vagy kerülnek karanténba a BKV dolgozói, ami akár egyes metró- vagy villamosvonalak leállásához is vezethet. A helyzetet súlyosbítja, hogy a Karácsony Gergely vezette főváros nem hagyta jóvá a cég béremelését az idei évre. Legrosszabb esetben akár egyes metró- és villamosvonalak is leállhatnak Budapesten, miután a Budapesti Közlekedési Vállalat Zrt. (BKV) elképesztően sok munkatársa – a tegnapi adatok szerint összesen 624 fő – kapta el a koronavírust vagy kontaktszemélyként kényszerült karanténba.
A Magyar Nemzet értesülései szerint a 2-es és a 3-as metróvonal munkacsoportjaiban – például a szerelők és más karbantartási feladatokat végző dolgozók körében – tombol a Covid–19, egyes brigádokban a kollégáknak összesen akár nyolcvan százaléka betegedett meg vagy került megfigyelés alá. A nagyjából 9500 fős dolgozói összlétszámhoz képest már a múlt héten is meglehetősen magasnak számított a munkából kiesettek száma – akkor még csak négyszázan voltak betegek vagy tartózkodtak karanténban –, s minden egyes újabb megbetegedéssel egyre nő a szolgáltatás sérülékenysége. A cég belső működését jól ismerő forrás arról számolt be, hogy bizonyos kulcspozíciókban – ahol egyébként már szintén regisztráltak pozitív eseteket – néhány kolléga kiesése is jelentős fennakadást okozhat. Így például egy-egy forgalomirányító vagy energiadiszpécser helyett is nehéz helyettesítést találni, s ha többen is kidőlnek ezekben a munkakörökben, a pótlás gyakorlatilag lehetetlenné válik. Ahogyan a metrószerelvények kötelező napi átvizsgálását végző kollégáké is. Ha ezeken a területeken néhány dolgozó esik ki, akkor kevesebb szerelvényt indíthatnak, ha pedig egy-egy csoport nagy része vagy egésze lesz beteg, akkor akár az egész metróvonal leállhat.
A szakember szerint valamivel kisebb valószínűséggel, de a villamosvonalakon is hasonló problémák alakulhatnak ki. Bár a buszok esetében nem fenyeget a leállás veszélye, mivel a törölt turistajáratok vezetőit átterelték a menetrendszerű forgalmat bonyolító járatokhoz, ám az jelentős problémát okoz, hogy a járatritkítás miatt a sofőrök javarészt elvesztették a túlórázási lehetőségüket, és a szokásos fizetésüknél akár százezer forinttal is kevesebb pénzt visznek haza havonta. A fentiek alapján a szolgáltatás biztosítása több ponton is sérülékennyé vált, ezt pedig tetézi, hogy a BKV igazgatósága nullaszázalékos béremelésről szóló üzleti tervet fogadott el a múlt héten, továbbá a főváros képviseletében Kiss Ambrus főpolgármester is elzárkózott az emeléstől, forráshiányra hivatkozva, ez pedig akár többnapos sztrájkot is eredményezhet a következő egy hónapban. Információk szerint, közben átmenetileg leállt a tavaly tavasszal a BKV járművein fertőtlenítésre használt titán-dioxid beszállítása is, a szerződő vállalaton belüli jogvita miatt.
Forrás: Magyar Nemzet; Fotó: Horváth Péter Gyula/PestiSrácok.hu
Palmimi85
2021-03-30 at 17:55
És mi lenne, ha ez a 45 sehonnai bitang ember (ha még nem jöttél rá, kamugenyó helyettesei) beállna METRO-t vezetni? Legalább csinálnának valami tevőlegeset. Anno a Rákosiék összeszedték az örömlányokat (akkor még nem voltak nyilvánosan örömfiúk), és átképezték őket villamos-vezetőnek, -kalauznak. Úgyis mindig utánozzák a nagy vezér kopasz kis Magyarhonban született alteregóját, nosza!
khm
2021-03-30 at 15:37
Még valamit!
ez a hibás fogsorral mosolygó lesz a moslékkloáka,izé koalíció miniszterelnök jelöltje.
Érdemes a tetteit így nézni.
A t.tű gyurcsányinak az összes kártevője hozzá fért a butapesti pénzekhez,lévén a gyurcsányi emberei kerültek,MINDEN pénzelosztó helyre.
És gyanítom Magyarország legyengítését,pont ilyen precíz tolvajokként fogják elvégezni.
Mindent ki fognak árusítani,még a magántulajdonokat is (persze,MINDIG A MÁSOKÉT)Először azért a közvagyont,és ahogy a hagyóéktól láttuk,PARIZERÉRT!!!!!
khm
2021-03-30 at 15:29
Tisztelt Erzsi!
Volt-e negatív tesztje a derék polgármesternek?
Ezen ugyanis sok múlhat egy apró településen. Főleg ez esetben.
ERZSI
2021-03-30 at 14:46
Egy a közös bennük minden szabályt megszegnek, mindent ellopnak amit meglátnak.
ERZSI
2021-03-30 at 14:36
Az egyik kis falúban, község boltjában a dolgozók covid betegek lettek, a polgármester beállt helyettük reggel 6-10-ig minden nap kiszolgálni a falut. Kari-Geri is beállhatna ugyanígy, de nem tud mert, többnyire alszik 10 óráig és csak biciklire van tudása. Kérdés: egy bicikli vezetői tudás (engedély), hány metró és villamos vezetői engedéllyel ér fel? No, ilyen kicsi a tudása a Kari-Gerlinek, ehhez mérten kell díjazni őket. Magyarul újra kell osztani a fizetéseket – meg azt a sok jutalmat amit felvettek – a BKV-sek között. Persze akkor lehet ezt, ha a szavazó táboruk megengedi!
Leopard
2021-03-30 at 14:05
Hihetetlen ez a Karácsony ” elvtárs” .Ennyire nulla tudással még Kádárnál sem lehetett érvényesülni csak a vörös törpénél. De hát ez pest. Csak nehogy a végén az elvtársak megtegyék ipari miniszternek is. Ha a miniszterelnök mégis Dobrev lenne. Habár akkor agrárminiszter lesz. Vidéki a nyomorúltja.
Leopard
2021-03-30 at 10:55
Ez abbôl tartja el a családját hogy benyomjak bábnak – korábban Zugló- most FŐpolgármesterség. Milliós fizetés bájolgásért- klíma stb- illetve nyafogásért.
Uncle Ment
2021-03-30 at 09:34
Jó kis Indexes cikk lett.
A cím jó a képpel, de a cikkben már össze van mosva a megbetegedés a nulla bérelemeléssel meg a túlóra hiánnyal.
Így kell ezt csinálni.
Ezek már min. 11 éve ezt csinálják.
Kati
2021-03-30 at 09:27
Ennek ellenére hétvégén a “nagyon alkalmas” főpolgármester a rakpart kinyitásával még tett is rá egy lapáttal. Jó lenne, ha naponta százszor elmondanák, hogy ezek az intézkedések növelik a megbetegedések, halálozások számát, azaz az ellenzék a halálpártolók gyülekezete! Nem is beszélve a Dobrev turnéról!
gyógyulást a tisztességes BKV-soknak!
2021-03-30 at 09:13
Mielőbbi és teljes felgyógyulást a BKV megbetegedett dolgozóinak!
A szarházi ballibernyák fővárosi gazember vezetőknek meg üzenet: Ne higgyék, hogy ezzel is szilárdíthatják nem létező bolsevik hatalmukat.
Szégyenteljes ez a mek-mester színvonalú vezetésnek álcázott kretén grémium.
Imre Bácsi
2021-03-30 at 09:00
Nincs itt se karácsony, se húsvét, se ünnep, se tavasz, se nyár, se fény …
Karigenyó lerántotta Magyarország gyöngyszemét a szemétbe, a hajléktalan kerékpárosok forradalmi világába. A libernyákos nyálasszájú álmodozók okostojás buborékjába.
Ez az a haladó szellem és forradalmi megújulás, amit Budapest népe szeretne?
Nem! Ez a “jakobinus bolsevik neoliberálnáci” katyvaszban hempergő magyar ellenzéki “moslékkoalíció” az újproletárok szavazataiért.
De ki szeretne Mo-on Jakab/Karácsony/Gyurcsi/Dobrev/Momentmal… szavazó újproli lenni?
Bagoly
2021-03-30 at 08:57
Ha ez így folytatódik tovább nemcsak a közlekedés omlik össze, hanem az egész gazdaság is. Én ismerek fodrászokat és kisvállalkozókat, akik már most a csődszélén állnak. Előbb vagy utóbb dönteni kell: vírus vagy a gazdaság elindítása.
Reszelő Aladár
2021-03-30 at 08:55
Vannak a pozitív befektetések, ahol minden befektetett forint 3-4 másikat fial. Meg vannak a Budapest típusú negatív befektetések, ahol minden forint elvonás 10-15 forint hiányt okoz.
Szerkesztők! Valaki utána tudna nézni, hogy mennyi volt a budapesti költségvetés kiadási oldala 2018-ban, 2019-ben, 2020-ben és mennyi az idei tervezet? Mert csak dobálózás megy, hogy mi mennyivel több vagy kevesebb, de néhány számot egymás mellé írva azért tisztulna a kép.
A BKV-nál meg úgy tűnik a “megszorítás” az eszet is érinti. Bármely másik nagyvállalat idejekorán megoldotta, hogy a dolgozók ne essenek ki a fetőzés miatt. Ezek meg 1 évvel a kitörés után sem hoztak és tartattak be semmi szabályt?
Ezért is baromság a 100%-os táppénz: legalább minimálisan legyen a mókus is érdekelt abban, hogy ne kapja el.
khm
2021-03-30 at 08:16
Majd a negyvenegy rabló,izééé,tanácsadó beül a megüresedett pozíciókba. 🙂
Abból lenne csak igazi káosz!
Hazafi
2021-03-30 at 07:56
Egy leállás ugyan sok kellemetlenséggel járna, de minden rosszban van valami jó: ez is csak tovább erősíti a Karácsony alkalmatlanságáról kialakult képet.