Teljesen autómentessé válik a Városliget, lezárják a Kós Károly sétányt az autóforgalom elől – egyebek között erről írt a Budapest Fejlesztési Központ (BFK) vezérigazgatója pénteken, a Facebook-oldalán az ügyben előző nap közzétett kormányhatározatra hivatkozva, amelyben az előkészítési és tervezési feladatok határidejeként 2023 közepe van megjelölve.
Vitézy Dávid azt írta: a Karácsony Gergely főpolgármester és Gulyás Gergely, a Miniszterelnökséget vezető miniszter vezetésével működő Fővárosi Közfejlesztések Tanácsa (FKT) javaslatát elfogadva a kormány úgy döntött, hogy a Kós Károly sétányt lezárja az autóforgalom elől és a Városligetet teljes egészében a gyalogosoknak és a kerékpárosoknak adja át.
A Városliget autómentesítésének terveit a városvezetés és a kormány egyetértése alapján a Budapest Fejlesztési Központ készíti elő, Fürjes Balázs államtitkár irányítása mellett
– közölte. Mint a bejegyzésben olvasható, a kormányhatározatban rögzített közlekedéspolitikai célok és intézkedések között szerepel az is, hogy csúcsidőn kívül az Állatkerti körutat is lezárják. A forgalmi korlátozás a trolibuszokat nem érinti. Teljesen autómentes lesz a Hősök tere mind a Műcsarnok, mind a Szépművészeti Múzeum előtt, megszűnik a felszíni parkolás a Városligetben – az Állatkerti körút egy rövid szakaszát kivéve –, a célforgalmi parkolási igényeket a Liget Budapest projektben épült új Dózsa György úti mélygarázs látja majd el. Az M3-as autópálya felől érkező autóforgalom számára 1500 férőhelyes új P+R parkoló épülhet az autópálya-bevezető–Hungária-gyűrű–Mexikói út csomópontjában, a Mexikói úti kisföldalatti-végállomásnál.
A külső kerületekből és az észak-pesti elővárosokból érkezők így sokkal könnyebben válthatnak majd az autóról kisföldalattira, villamosra vagy trolibuszra, sőt a jövőben akár vasútra is. Az új parkolók tervezését még idén nyáron megkezdik
– írta Vitézy Dávid. Közölte: új közúti és villamos-felüljáró tervezését kezdi meg a BFK a Nagy Lajos király útja és Szegedi út vonalában, a váci vasútvonal és Rákosrendező fölött, a Béke térig. Az új felüljáró összeköti Zuglót Angyalfölddel, tehermentesítheti a Hungária körutat és segíthet az M3-as autópályáról érkező forgalomnak az autók elől elzárt Városliget elkerülésében. Az új villamoskapcsolat pedig a 3-as villamosgyűrű folytatását jelenti majd Angyalföld felé. A BFK a fenti előkészítési, tervezési feladatokat a Budapesti Közlekedési Központtal együttműködésben végzi majd a kormányhatározat szerint – olvasható a bejegyzésben. A kormányhatározat szerint az engedélyes és kiviteli tervek elkészítésének, valamint a hatósági engedélyeztetésnek a határideje 2023 júniusának vége.
Forrás: MTI
Namond
2020-07-17 at 15:39
Hol a forgalom átterelés tanulmányterve? Hogyan tekinthet meg?
Esetleg néhányan megtekintenék szuverén vélemény alkotáshoz!
Amúgy nem lenne jobb, a pályaudvarokat a külső kerületekbe, azok határára kitelepíteni?
A vágányokat, ha szükséges gyorsvasúti hálózat, a föld alá vinni?
A vasúti töltéseket elbontani, a MÁV üzemi területeket közösségi célra hasznosítani?
Nagy Ivó
2020-07-17 at 12:39
a cél: elüldözni innen a normálisokat (fehér, jobboldali, heteró, autós, stb.), h legyen helye a sok kozmopolita vegán bringás drogos elembétéq színesbőrű ‘fiatalnak’
khm
2020-07-17 at 12:47
Lehet benne valami.
TS
2020-07-17 at 12:07
Jó lenne, ha így lenne… Mert a Ligetnek szinte elviselhetetlen, amit az M3-as rázúdít.
Na de! Merre menjen, aki azon az úton érkezik a fővárosba?
– Fordulhat a külső körútra, amin már rég csak lépésben lehet haladni.
Leparkol, és:
– Átszáll a kis földalára, amibe alig férnek?
– Rákosrendezőn a szutyokban és hidegben várakozik egy vonatra, ami a Nyugati pályaudvarra viszi? (Ha megépülne a Délit és a Nyugatit összekötő alagút…! De hol vagyunk attól!)
Vagy mi a túró?
Legjobb volna, ha az utazó vonatra szállna valahol vidéken, amelyek végigviszik Budapest nagy részén. De ilyen vonatok sincsenek.
Pl. miért nincs Vác/Vácrátót – Cegléd/Szolnok vonat, mint régen?
Hülye a kérdés, mert nincsenek normális helyen megállók, pl. a Kerepesi útnál, csatlakozva a metróhoz. A Déli összekötő hídnál most indul a projekt, hogy csatlakozzon a vasút a városi közlekedéshez (HÉV, metró). Nagy király volt magában a a MÁV, még évtizedekig isszuk ennek a levét. Elképzelés sem volt, pláne pénz, hogy a vasút ugyanolyan hasznos legyen a városi közlekedésben, mint Bécsben vagy főleg Berlinben.
Vitézy-Harácsony Tandem bele a káoszba
2020-07-17 at 11:51
Vitézy Dávid javasolta Harácsonynak, hogy parcellázza fel a főváros közutait a néhány tucat kerékpáros számára, akik azóta is előszeretettel inkább a járdán száguldoznak.
Szegény Tarlós félretolta ezt a kretént, most meg
nem egymásra találtak Harácsonnyal?!
Bejla
2020-07-17 at 12:02
Geri beígérte Vitézkének az 1. sz. tagkönyvet a városházi szivárványos klubba 😉
Bressa
2020-07-17 at 11:50
Az országnak sokkal olcsóbb lenne, ha a budapestiek megtanulnának biciklizni, ha már ilyen jól és bölcsen sikerült (fő)és polgármestereket választani.
Andromeda
2020-07-17 at 11:44
P+R épülHET. A baj a feltételes mód. Épüljön, ill. épül és pont. Egyébként köszönöm a tudósítást! A tömegközlekedést pedig folyamatosan fejleszteni kell, minden metróvonalat, vasútvonalat ki kell terjeszteni, villamosokat is. Biciklizni nem mindenki tud.
.