Tudják, a pofátlanság az, ami igazán lenyűgöz ebben a történetben. Az a mindenen átívelő, hazug pofátlanság, ahogy a debreceni beruházás ellenzői igyekeznek úgy előadni a történetüket, mintha ez a jó és gonosz közötti összecsapás volna, miközben semmi egyéb, csak egy újabb felvonása a balosok van sapka–nincs sapka játékának.
Ez tudniillik úgy működik, hogy a magyar kormány természetesen hibássá tehető, ha nem érkeznek az országba komoly beruházások, hiszen ugyanezen kormány fasiszta, kirekesztő politikája elüldözi innen az itt éppen lábukat megvetni szándékozó, délceg multikat. Aztán a kormány hibás azért, mert xenofób hangulatkeltések zajlanak hazánkban évek óta, de a kormány hibás azért, mert ezek a gyanús kínaiak mindenféle milliárdos bizniszeket hajtanának itt végre, ráadásul lehet, hogy vendégmunkásokat is hoznak.
A kormány természetesen hibás azért, mert Európa összeszerelő üzeme lettünk, és az autógyártás azon ága, amit példának okáért a Mercedes, az Audi vagy majd a BMW tesz, a koszos, bűzös, szén-monoxidos múlt terméke, de egyebekben a kormány hibás azért, hogy akkumulátorgyárat tesz az országba, ami kiszolgálja majd az elektromos autók igényeit is. Látják, ugye? Könnyű felismerni a provokátorokat, csak azt kell megnézni, hogy mi nem tetszett nekik az elmúlt években. És ha azt látjuk, mint egyes debreceni bértüntetők vagy politikusok esetében, akiknek semmi és annak az ellenkezője sem tetszett, akkor joggal tehetjük fel a kérdést: biztos, hogy a legjobbat akarják?
Ne értsenek félre, én a jóhiszemű, megtévesztett debreceni polgárok aggodalmát is megértem. Sőt, abban is egészen biztos vagyok, hogy a városban utcára vitt pár száz ember jelentős részét is bepalizták, valami félreértett, lokálpatrióta maszlaggal leöntött dumával. Nyilván mindenki allergiás arra, hogy mit építenek fel a városában, mindannyian szeretnénk tenni azért, hogy a környezetet a lehető legkevésbé romboljuk, és így tovább, és így tovább.
Csakhogy van itt pár érdekes dolog. Felkészültek? Elsőként is, akármennyire is rosszul esik majd ez a különleges egyéniséggel rendelkező embereknek, a nemzetgazdaságot jelentősen befolyásoló beruházások ügyében, amelyek egyébként az uniós szabályozások mindegyikének megfelelnek – ez alap –, nem tartunk ügydöntő népszavazást. Sem helyit, sem országosat. Ennek egészen egyszerűen az az oka, hogy az emberek tömegesen mindig megszédíthetőek, ha éppen hisztériára lehet felhívni a sokaság erre fogékony részét. Olyankor persze egyenként mindenki Jézust mondana, de a végén a tömeg hangja mégiscsak hajlamos Barabbást visszhangozni. Nem tartják ezt egyesek demokratikusnak?
Leszarom. Egy 9000 embernek majdan munkát adó telep, 3000 milliárdos lóvéval némileg fontosabb annál, hogy valamelyik bértüntető teli pofával, zsebében a CIA, Soros vagy ki tudja, melyik felbujtó pénzével mire képes rávenni akár pár száz másik embert.
Aztán az is szembeötlő, hogy amikor felmerült egy Tesla-gyár építése, akkor senki nem fogalmazott meg hasonló aggályokat, pedig a Tesla bizony-bizony meglehetősen sok akkumulátort gyárt. Csak ugye Elon Musk egy meglehetősen excentrikus, laza milliárdos, jól csengő brandekkel, de ezek a kínaiak mégis mit képzelnek magukról? Hát elmondhatja valamelyik tüntető is, hogy pár éve vett egy papucsot, amire rá volt írva, hogy Made in China, és két hónapra rá elszakadt a pántja!
Debrecennek kitüntetett szerepe volt és van a vidéki városok között. Bár tudjuk, hogy ennek gyakran nincs jelentősége, a hódmezővásárhelyiek is többször bizalmat szavaztak Márki-Zay Péteréknek. A hangoskodások ellenére is meggyőződésem, hogy a debreceniek igen jelentős része nem osztozik ebben a hisztériában. Miért is tenné, hiszen egy józan, a világra odafigyelő ember tájékozódik és aztán alakítja ki a véleményét. Ha pedig ezt megtette, akkor pontosan tisztában kell lennie azzal, hogy a kínaiak tervei minden tekintetben megfelelnek a vonatkozó, nagyon szigorú európai elvárásoknak. Nem is tehetnének mást, felfogni nem tudom, ki képes másra gondolni.
Ez a gyár megépül és örülni fogunk neki. Most még egy ideig próbálkoznak a dollárbalos pártok a különféle akadályozásokkal, ebben minden bizonnyal a dollármédia is segíteni fogja őket, de mindez elhal, mint ahogy minden egyes hasonló próbálkozásuk. Addig pedig az alapvetően jóhiszemű, bár aggódó embereknek el kell mondani, hogy nincs mitől félniük és megmutatni, kik is dolgoznak ellenük.
Most éppen ki tudja, mennyi pénzért.
Vezető kép: Hatlaczki Balázs
kanigunda
2023-02-10 at 00:37
Teremtő Atyám! Adjon valaki üstöllést egy doboz CHEMOTOX-ot!
Fejlődés! A FIDESZ allergiásak a debreceni önkormi által megrendelt tanulmányt idézik! Egy marhaság
nem a megrendelőtől, nem a szerzőtöl az hanem a tartalomtól. Naszóval, ahogy mondva lett a CATL,
ill. Germániában CATT-nek hívják, a 23GWh teljesítményhez _PASSZOLÓ_ kb. 3e m3 vizfogyasztásra
kapott engedélyt. Ha ennél kevesebbel mennek az persze a szabad üzleti döntésük, addig amig a
teljesítményplafont el nem érik. Aki tud németül elolvashatja.
AREVA. Derék dolog. Egy baj van vele, nem létezik. Mint említve lett miután a SIEMENS kiugrott az
atombiznicből, a franciák darabolták, ide-oda tologatták, beolvasztották oszt’ eltűnt. Egy még futó
projektjük van ami zsenge 14 éves késésel bír. Szóval így néz ki egy pedigrés referencia, ha az embernek
atomenergiára van szottyanása.
A WESTINGHOUSE jobb. Léteznek. Nem késnek. Csak éppen 1 külföldi projekttel meg EU-s, fűtőanyag
cella blamával.
Japán. Fukushima után a népeknek megmagyarázni, hogy tetszik tudni ez nem olyan ám…. Good luck!
A ROSATOM a lebénultság jeleként csak 30+ blokknyi külföldi tervezési/kivitelezési projekten van.
OK, most az jön, hogy bezzeg a finnek. Felfüggesztették. Most nagyon játszák a keményfiút, de
nem olyan régen még MiG-21-el röpködtek.
Szóval jó lenne ha sikerülne tartósan az egy mondatban fellelehető baromságokat 2 alá szorítani.
Korea. Na végre! Bár külföldi referenciák még hiányoznak. De Gödre pont jók lesznek 😉
Rolo
2023-02-09 at 22:53
t2023-02-09 at 22:15
?????
Gyakorlás szarjankó,gyakorlás ????
Apád?? nehogy hiányoljon…indulás,kezdődik az etetés 1????????♀️
Rolo
2023-02-09 at 22:06
t2023-02-09 at 21:21
Megjött fő vonyitó rü@es genderkorcs ?♀️?♀️?
Jól szórakozom ma…összegyűltek a faszerdő bolhas állatai?????
Te lennél a fővezér…na zarjad magad mögött a kaput?????
Rolo
2023-02-09 at 21:10
Firefly2023-02-09 at 20:59
Nagyon vergődsz ma te szarházi…öröm nézni…ma kivetelesen jó napom van…miattad és az ide tevedő latrinahuszárok miatt is????
Firefly
2023-02-09 at 20:59
@ Orientál
És én hol állítottam, hogy nem szállítanak? Amúgy meg ennek mi köze az atomerőmű építéshez?
Orientál
2023-02-09 at 20:46
Firefly Hazudsz mert az oroszok máig is szállítanak a USA-nak uránrudakat.
Orientál
2023-02-09 at 20:44
Szabó Tímea politikai bűnöző mert sokáig volt kint Afganisztánba és lőn mára 100 ezrével jönnek miatta a képzetlen nagyrészt dolgozni sem hajlandó ismeretlen migráns elvtársai. Szabó Tímea az alatt a hosszú idő alatt amíg az afgánoknál volt ne ezt a migránsáradatot készítette elő.
Firefly
2023-02-09 at 20:43
@ kanigunda
Az atomerőművek kapcsán is tévedsz..van mind “nyugati” (AREVA, Westinghouse) mind “keleti” (japán, koreai) alternatíva, amik bőven működőképesebbek lennének, mint tovább vergődni a teljesen lebénult Roszatommal. .
Firefly
2023-02-09 at 20:41
@ kanigunda
Ja és amúgy vagy ötször elmondtad, hogy nem értessz a témához, de már sokadszor próbálod meg hitelteleníteni a debreceni önkormányzat által megrendelt szakértői véleményt, ami 40 és 60 ezer m3 közé teszi a vízigényt, de csúcsidőszakban akár 60’ezer felett is alakulhat ez a szám.
Firefly
2023-02-09 at 20:38
@ kanigunda
Vagy rosszul tudod, vagy szándékosan csúsztatsz..ugyanis Arnstadtban mindössze 14 Giga Watt óra a gyárteljesítménye, ráadásul az üzem miatt egy új csatlakozó csomóponttal bővítették a helyi ivóvízhálózatot. Ahogy pedig korábban mondtam Gödön is egy jóval kisebb üzem esetén is bőven 20 ezer m3 felett van a vízigény.
És továbbra se válaszoltad meg, honnét lesz kielégítve a paksi kapacitások 25%-ra rúgó energiaszükséglete a gyárnak.
kanigunda
2023-02-09 at 20:29
Kedves Miklós!
Az Önnél vázoltabbnál rosszab a helyzet. A “sógor” osztrákok beperelték a PAKS II-t (ill. az országot)
aztán persze frankón elbukták. Gondolom addig amíg ezt a barátias gesztust nem tisztázták szilencium
volt. Alternatíva meg nem igazán van. A franciák kb. 20 éve nem építettek újat, a SIEMENS a nagyeszű
germán politika miatt feladta, a távolkeletiek saját magukkal vannak elfoglalva, a Westinghouse….
Jesszusom, csak azt ne!
Most lesz izgalams, mert az EU az atombulira is rá akarja engedni az USA-t. Csupán demokrácia és piaci
verseny szeretetből.
kanigunda
2023-02-09 at 19:55
Nézzük_magát_a_dolgot:
Védeném Gödi Tom-ot mert eddig ő az _EGYETLEN_ aki épkézláb, objektív ellenérvet mondot. De!
Induljunk ki a 44dB-es CSÚCSértékből, ami egy nyugodt, átlag utca folyamatos zaja. Az ablakok
(az a házak akusztikai gyenge pontja) osztályai a következőek:
Hangszigetelő osztály: 1. 2. 3. 4. 5. 6.
Hangszigetelés dB-ben: 25-29 30-34 35-39 40-44 45-49 50<
A lakótér ideális zajszintje (valami szabványféle):
alváshoz 20 – 25 dB, lakhatáshoz 30 – 35 dB és munkához 35 – 50 dB
Szóval a leggyengább ablak is minimum 19dB-re visszanyomja a zajt. Kedves Tom! Javaslom mérjenek
egyet a halószobában is!
Más.
Debrecen meg a víz.
Az Arnstadt béli gyárnál, aminek a végső termelő kapacitása 24GWh lenne, a hivatalos és illetékes Környezetvédelmi
Hivatal engedélye kb. 2.800 m3 /nap ivóvíz fogyasztást említ. Ez Debrecenre átszámolva a termelés volumene (100GWh)
alapján kb. 11.7e m3. Ez ugyan majd' a duplája lenne első látásra az engedélyezettnek de mivel nem tudjuk milyen
a visszaforgatás és van-e különbség az alkalmazott technológiák közt ez csak a worst case.
De semmi esetre sem 60e m3. Uhhogy csókoltassuk a nagyeszű szagértőt!
Mindenesetre ha jár errefelé egy civilizált kommentelő a civis városból kérem kivonatolja az ottani környezeti
engedélyt!
Nézzük_magát_a_dolgot
2023-02-09 at 19:10
https://www.portfolio.hu/uzlet/20230209/tenyleg-mar-csak-nalunk-epitenek-szennyezo-akkumulatorgyarakat-595672
Firefly
2023-02-09 at 18:38
@ Miklós
Paks 2 a kormány és az oroszok inkompetenciája miatt nem épült meg (és nem is fog amennyiben a kormány továbbra is a Roszatom részvételét erőlteti..)
Firefly
2023-02-09 at 18:36
@ kanigunda
Mindezt írod egy olyan propagandista (Trombitás) “véleménycikknek” nevezett szösszenetéhez, aki milliókat kap a kormánytól az ilyen semmirevaló nyilatkozatokért/videókért amik ugyan semmiben nem cáfoljáka projekt kapcsán felvetett problémákat, de legalább jó sok pénzébe kerülnek az adófizetőknek.
Gödi Tom
2023-02-09 at 17:25
Tisztelt “Rolo”, tök igaza van,én sem gondolom,hogy a debreceni beruházással kapcsolatban bármit is hozzászoljak.A debrecenieket a balosok piszkálták fel,hogy ott is az lesz,mint Gödön.A jobbos reakció pedig,ha elolvassa kommenteket,akkor az,hogy tagadjuk a valóságot,a gödit és mindenki hazaáruló,aki mást mer mondani.Itt Gödön igen is van zaj,amiről nem vettek tudomást a hatóságok,ill. a Samsung kezére játszottak.Majd felfelé mutogattak.A Samsung pedig nagy ívben sz..rik a gödi emberek fejére.Erre a persze mindenkinek görcsbe rándult az ánusza,hogy ha a zajhoz így állnak,akkor a többi kiocsátáshoz vajon hogyan??! Mivel a hatóságok nem végeznek a városban méréseket /talaj,rétegvíz,stb/ ezért mindenki pánikol,mert a suttogó propaganda persze megy ezerrel.
Miklós
2023-02-09 at 17:24
Ugyan ez volt a paksi bővítésnél!! Már lehet,hogy rég működne az ország érdekében,!ha nem gáncsoskodtak volna a haza ellen szervezkedő Lefízetett önös érdekeiket elötérbe helyező csoportok,személyek. Saját energiaforrás nem kell! Majd máshol előállítják és mi megvesszük többszörös áron. Ez kinek is biznisz akkor???
Ungarn über alles !
2023-02-09 at 17:19
Firefly
16:32
most futottam át az oldalt és látom igen aktív vagy ma
…mond, a kistesót is megcsináltad ? vagy legalább megpróbáltad ?
kanigunda
2023-02-09 at 17:13
Locksmith:
Stílszerűen azt mondanám: Önnek teljesen igaza van 🙂 Már hátszélben is meg lehet mondani, hogy
kedves légrontónk mit és honnan szedeget össze mert saját kútfője az nincs nekijje. Jobban hisz a
firkászoknak, természetesen csak és kizárólag olyanoknak, akiknek a maflaságai beleillenek a kis
világképébe mint a számológépének, de ez legyen a manyus baja. Aki meg szaki és nem neki ad igazat
az meg nyalonc. Nincs tisztában a legelemibb közgazdasági tézisekkel…. Elég csak pár sort lejjeb
lapozni. Mindegy is.
Szóval megfogadom az Ön javaslatát, egy szellemi taigetosz pozitív lény nem kaphat figyelmet itt.
Rolo
2023-02-09 at 17:07
Gödi Tom2023-02-09 at 16:43
Ha pedig semmi köze sincs hozzá akkor miért is hasonlítgatjuk?
Debrecen 220.000 lakosú…az a 200-300 felhergelt,amiből nem is mindenki debreceni nem hinném,hogy bármibe is beleszólásuk lesz!?
Eléggé jártas vagyok arrafelé…sógorom,anyósom ott lakik…csak nevetgélnek a sok agyhalotton!?
Rolo
2023-02-09 at 17:02
Firefly2023-02-09 at 16:32
Mert az “érveid” helytállóak,megdönthetetlenek…gondolod te!????
Tényleg odavaló vagy ahová gondolom??
Gödi Tom
2023-02-09 at 16:43
Tisztelt “Rolo” de jure semmi,de facto pedig az elmúlt négy év gödi ámokfutása,amit itt a Samsung rendezett,amihez a hatóságok és sajnos a kormány is aszisztált,a problémák szőnyeg alá söprésével,kitűnő táptalajt nyújtottak az Alinsky-Popovics féle fiókák hergeléséhez.És sajnos most sem azt látod,hogy igyekeznének Gödön a Samsungot helyre tenni és problémákat megszüntetni,hanem a jól bevált “lekommunistázás” megy a baráti médiumokban.Az átlag debreceninek meg hullik a haja,mi pedig itt Gödön szívunk.A szellem már kijött a palackból,a PR itt már nem segít.Cselekednie kell a kormánynak,mert az ősz már itt van a nyakunkon.Debrecen is el fog veszni,ahogy Göd és Pest is elesett legutóbb.
kanigunda
2023-02-09 at 16:42
Gödi Tom:
Köszönöm de még csak eszembe sem jut kételkedni. Csupán ha mérésről van szó a szlogenem az,
hogy “csak saját magunkat ne csapjuk be”. Ismerős a bürokrácia és a hatósági nemtörödömséget
sem tekintem politikai attitűdnek. Se pro se contra. A másik ok amiért rákérdeztem az az, hogy
a helybéli, jogvégzett ismerőseim a katasztrófatervek nem publikusságát szokták mondogatni, a
zajterhelésre nem tértek ki. Bár nem is arrafelé lakhatnak mint Ön. A koreaiak önteltségével
pedig volt szerencsétlenségem találkozni.
De, gondolom abban megegyezhetünk, hogy a SAMSUNG mulasztásai (sunyisága) semmit nem jelent a
CATL esetleges hasonló dolgaival kapcsolatban. Bhopal reméljük messze van.
Firefly
2023-02-09 at 16:32
@ Rolo
Szerinted ott kell lennem a gyár építésénél személyesen, hogy azt lássam, hogy hétszer annyi lesz a termelés mint a németeknél és 4,5-szer annyi munkavállaló? Gyakorlatilag azt mondod, hogy személyes jelenlét szükséges ahhoz, hogy eldönthető legyen, hogy a 9000 tényleg nagyobb szám, mint a 2000..szóval ezek nagyon komoly érvek.
Rolo
2023-02-09 at 16:03
Gödi Tom2023-02-09 at 15:56
Tom…nem értem mi köze a Gödi gyárnak a Debrecenihez? Mégcsak nem is ugyanaz a cég!?
Rolo
2023-02-09 at 15:59
Firefly2023-02-09 at 15:50
Ott voltál mikor építették a német gyárat igaz? Na húzd már le magad lófaszházi???
Gödi Tom
2023-02-09 at 15:56
Tisztelt “kanigunda”,ezen a felületen sajnos nem tudok dokumentumokat megosztani,de vannak.Ahogy a Kormányhivatal sorozatos elmarasztaló végzései és határozatai is léteznek,amikben a Samsungot folyamatosan elmarasztalják.Sajnos ezeknek nincs foganatja,a hatóság pedig ennyivel megelégszik.Ahogy semelyik jobboldali médiumot se nagyon izgatja,mert ők is nyigodtan közreadhatnák.
A zajmérő készülékem egy alsókategóriás készülék,nézze el nekem,hogy az OMH által hitelesített műszerre nem telik,ami fél millió forintnál kezdődik.DE! A hatóság hitelesített műszere mellett,gyakorlatilag /ami 0,1dB-es eltérést jelent/ ugyanazt mértem,tehát nem gondolom,hogy csak képzelődöm.Tudom nehezen hihető,hogy vannak gondok itt Gödön,mert távolról az ön gondja se jelent nekem semmit.DE nem is jelentem ki ex katedra,hogy azok bagatel dolgok lennének,sőt nem is léteznek.Ha meg még is szóvá tenné,akkor hazaáruló,balos csicska lenne.Ugye nem jól esne?
Firefly
2023-02-09 at 15:50
@ Locksmith
Ismét csúsztatsz (szokás szerint). Az arnstadti és a debreceni beruházás nagyjából annyiban egyezik, hogy mindkettő akkumulátort fog gyártani a CATL-nek…ezen kívül a paraméterek és a beruházás nagyságrendje teljesen más nagyságrend. Az éves termelési kapacitás nagyjából kétezer fős létszámmal 14 gigawattóra Arnstadtban, míg Debrecenben 100 gigawattóra lesz kilencezer dolgozóval…szóval a környezeti terhelés sokkal brutálisabb a debreceni gyár esetében. Szóval hagyjuk már ezt a németeknél tapsolnak az “ugyanolyan üzemnek” dumát, mert ez komplett hazugság. Egy maximum negyedakkora üzem van Arnstadtban és még azzal sincs minden rendben.
Firefly
2023-02-09 at 15:44
@ varga eszter
Mintha a Fertő tónál rohamléptékben elkezdett beruházásnál (amit aztán némi rombolás után teljesen leállítottak és évek ótak nem is történt semmi), olyan roppantul meghatotta volna a kormányt a több tucatnyi környezetvédelmi hatástanulmány a beruházás kártékonyságát illetően…
@ Rolo
A debreceni vízmű igazgatója egy szervilis fideszes alattvaló nulla autonómiával..szóval nyílván nagyon releváns, hogy a kormány mit is ad a szájába…
Locksmith
2023-02-09 at 15:43
varga eszter2023-02-09 at 15:12
Kedves Eszter!
Ne etesse a trollt(fireflyt), mert már így is el van pofátlanodva. Az ilyeneket szó nélkül kell hagyni.
Egyébként a Debrecenben épülő magyar akkugyár – trollunk szerint is – maga a fertő lesz, ugyanennek a cégnek a németeknél épített akkugyára meg maga a zöld csoda, teljesen elélveztek tőle az ottani zöldek, és tárt karokkal fogadnák a tőlünk elüldözni kívánt debreceni gyárat is. Nem lóg itt ki véletlenül a ló is a lába mögül? Van az a dollár, amiért nekem sem tetszene az akkugyár, de engem még nem keresett meg senki(lehet, hogy nem is fog, mert nem olcsó a véleményem). Aki meg nem az akkugyárban fog dolgozni, annak lehet, hogy büdös lesz a gyár(akárcsak Gödön). De aki tovább is lát az orránál, az örül neki, mert áttételesen az erősödő magyar gazdaságból ( iparűzési adó a településnek, nyugdíjprémium a nyugdíjasoknak, ha 5 % lesz a GDP emelkedése, a fizetések húzzák felfelé a többi ágazatot is) mindenki profitál, még firefly is, bár ő inkább a magyar gazdaság bedőlésében érdekelt. Hogy ez szimplán Orbán gyűlölet, agymosás, vagy némi soros baksis hatására történik, azt nem tudom – de nem is érdekel.
UFF
Gödi Tom
2023-02-09 at 15:43
Tisztelt “Nézzük_magát_a_dolgot” sajnálom,hogy a flusztrációját rajtunk vezeti le.Nem, nem én vagyok Krisztina,de ismerem őt.Nem vagyunk ugyan egy politikai véleményen,de tisztességes,becsületes embernek ismertem meg.Gondolom ez sem fér a fejébe,ahogy az autópályáról sem tud leszakadni.Mivel zaj témában teljesen tájékozatlan,ezért fölösleges önnel vitakozni.A munkásőr értelmi szintjét a hozzászólási pedig fényesen igazolják.
varga eszter
2023-02-09 at 15:12
Manó2023-02-09 at 12:06
Igen, valami hasonlóra gondoltam, de mégsem értem ezt a BÖFÖGŐT. Mit gondol itt ezen az oldalon elérni, hiszen nem nagyon fog követőre találni.
Amúgy pedig ha ilyen jól tudja a tutit, miért nekünk, (személy szerint biológus vagyok) tudatlan propagandista jobboldaliaknak hinti az észt, miért nem viszik Brüsszelig a ZÖLDEKNEK alehetséges kártékony hatásról szóló IRODALMÁT. Boldogan csapnának ott le rá.
Hoppá
2023-02-09 at 15:11
A baloldal szerint más politika kell ide. “nyúdil” Hát az a Feri lesz! Annak tele van gondolattal a feje: “Szégyeljék magukat, akik a FIDESZ-re szavaztak!” Óriási gondolat és koncepció! Ettől majd rá szavaznak az emberek, nem a Fideszre. Na, Feri majd lemondaná az akkugyárat! Csak egy kicsit fog fájni! Mindened meglesz, mint dédapádnak!
Mondják ezt nekünk Feri hívei, hogy megszolgálják Soros György ellátmányát. Végül még a víz, villamos áram igényt is kiszámolják. Képtelenség az akkugyár!
Valóban képtelenség, de nem a gyár, hanem a mindent ellenző ellenzéknek hinni.
Rolo
2023-02-09 at 15:09
@Firefly
https://hirtv.hu/video/275453
Talán a Debreceni vízmű igazgatója jobban ért hozzá mint te…te büdösbogár,csótányfattyú???
Nézzük_magát_a_dolgot
2023-02-09 at 15:02
Most olvasom az Indexen, hogy Krisztina (lehet, hogy Ő lenne Gödi Tom?) 1 km-nyire lakik a gyártól, gyakran zajt mér. Saját itteni hozzászólásai szerint sokszor halálos a csend a kiskapujában, de időnként 44 dBel-re erősödik (nálamnál hozzáértőbbek azt mondják, ez egy gyengéd közeli beszélgetés szintje) a zajszint. Azt mondja, hogy hiába cseréltet nyílászárót, ez a zaj “átmegy a falon” (!), sőt “ide-oda pattog a házak között”, és “kupolaszerűen” megkerüli az épületeket, ráborul Gödre, egészen a Duna-partig. Persze ez a zaj jöhet akár a gyár kerítése mellett húzódó zajos autópályáról is, érdemes lenne megvizsgálni. Egyébként a város és akár a Kormányzat is megállapodhatna egy viszonylag keskeny zajvédő erdő telepítéséről, de ehhez a földeket el kell adnia a mostani tulajdonosnak. A zajjal kapcsolatban meg eszembe jut egy vicc. A néni kihívja az erkölcsrendészetet, mert a szomszédos strand kerítése mögött a bokrokban olyasmiket művelnek, amit Ő lát az ablakból, és ez őt mélyen sérti. A rendőr néz-néz az ablakból, nem lát semmit. Hát persze hogy nem, a kerítés miatt, mondja a néni, de húzza csak az asztalt az ablakhoz, tegye rá a hokedlit, álljon arra lábujjhegyen, és akkor majd látni fogja! (LOL)
Firefly
2023-02-09 at 14:58
A környezetvédelmi problémákat pedig “Gödi Tom” kommenttárs már elég alaposan kifejtette. Azt hiszem, annyi elég arról a témáról, hogy a Samsung már csak a hivatalos méréseket is elszabotálta és éveken keresztül nem volt adatszolgáltatás. Tehát úgy elég nehéz képet kapni a környezeti terhelésről, ha egyáltalán az alapvető adatokat se szolgáltatja a gyár. És tekintve hogy a Samsung ezt éveken keresztül megtette büntetlenül nem kéne olyan illúziókat táplálni, hogy ez majd biztos másképp lesz Debrecenben.
Firefly
2023-02-09 at 14:51
@ kanigunda
Egyszer már megbeszéltük ezeket a dolgokat és akkor is mindössze a propaganda visszaböfögésére voltál képes. Az Audi nem kérdés, hogy nagyobb hozzáadott értéket képvisel, mint az összes jelenlegi és jövőbeli aksigyár összesen..de ettől még a “sikertörténeti” jellemzés prózai túlzás..de gondolom az elmúlt 30 évbe nem sokat jártál Győrben. Az Audi 0 forint társasági adót fizet..tehát az Audi “extra profitjákból” a magyar állam/emberek nem igazán részesülnek..és ez így van a többi autógyár esetében is..valamint az aksigyárakkal is így van/lesz. A munkaerőhiány Győrben is égető..korábban szlovákokkal oldották meg a kieső munkaerő pótlását ( mert az Audi gyárbővítése előtt már bőven nem volt potenciális munkaerő Győr környékén), azóta sajnos a szlovák munkabérek jelentősen javultak és most már épp a szlovák VW, Jaguar stb. üzemek szívják el az Audi embereit. Az 1/3-os magyar munkavállalói aránnyal pedig nagyon megengedő vagy..mivel a jóval kedvezőbb humánerőforrás potenciállal rendelkező Gödön is, mindössze max. fele magyar (a 6000-ből talán 3000 magyar van). A beszállítókat illetően pedig “mindössze” annyi a gond, hogy a súlyosan kivéreztetett magyar kkv szektor egyszerűen nem képes se olyan minőségben..legfőképp pedig nem olyan mennyiségben gyártani, amilyenben az Audi elvárná. Az aksigyártás pedig még specifikusabb üzem..ráadásul sokkal kevesebb beszállítót igényel, mint egy autógyár.
A 0-ás társasági adó mellett ha esetleg a CATL valamilyen csoda folytán fizetne iparűzési adót, akkor se kell majd mélyen a zsebbe nyúlni..mert a Samsung Gödön ezért olyan évi 1,6 milliárdot fizetett (ezt vonta el “nagyvonalúan” a kormány a gödi önkormányzattól és csatornázta át a fideszes megyei önkormányzathoz..). Ami gyakorlatilag értelmezhetetlen bevétel a százmilliárdos állami támogatáshoz viszonyítva amibe a gyár felépítése kerül. A munkahelytámogatásinak becézett állami támogatással a kormány gyakorlatilag előre kifizeti legalább 3 évre előre az összes gyárban dolgozó ember bérét,,szóval az általad vizionált járulékbefizetés talán 3 év múlva kezd el realizáldóni, de kitudja hogy akkor majd hányan is fognak dolgozni a gyárban, mert az aksigyártás pont egy elég jól automatizálható tevékenység. Azt pedig nem tudom, honnan veszed, hogy mindössze 130 milliárdot adott volna az állam erre a projetkre..csak a már bevallott infrastruktúra előkészítés 88 milliárdba került..szóval nekem hitelesebbnek tűnik a Financial Times által közölt 330 milliárdos adat.
A vízigény kapcsán pedig elhiszem, hogy fogalmad sincs, hogy mekkora is egy ilyen gyár vízigénye..ezért lenne jobb ha esetleg elfogadnád a hivatalos szakvéleményt ami pedig több, mint 60 ezer m3-re teszi ezt az adatot (ami elég hihetőnek tűnik..mivel a jóval kisebb gödi üzem 25 ezer m3-t igényel). Eközben egész Debrecen vízigénye van nagyságrendileg 60 ezer m3 körül..szóval egyelőre úgy néz ki, hogy megkéne duplázni a rendelkezésre álló vízet egy olyan aszályos területen, ahol még folyó sincs a környéken.
Ja..és örömmel látom, hogy te is úgy látod, mint a kormány, hogy az üzem energiaigénye ami ahogy mondtam kb. a paksi kapacitás 25%-ra rúg egy olyan kérdés ami szóra se érdemes…a villamosenergia nyílván olyan lesz mint a víz és majd a semmiből fog teremtődni.
Hoppá
2023-02-09 at 14:38
“Nehomá” a kapzsi, buzeráns ellenzéknek álljon a zászló! Azért!
Rolo
2023-02-09 at 14:30
kanigunda2023-02-09 at 13:25
10/10??
Rolo
2023-02-09 at 13:40
futóbolond2023-02-09 at 13:30
Akkor most nekem is büszkének kellene lennem rád? ???
kanigunda
2023-02-09 at 13:33
Az tény, hogy a kormányzatnak ideje lenne már egy new deal iparpolitikával előállnia mert ez az
összeszerelő üzemesdi lassan ki fog fulladni, bár Fülöp-szigeti vendégmunkással riogatni mégiscsak
a stupiditás csimborasszója.
kanigunda
2023-02-09 at 13:25
“Már Gödön és Komáromban is kiderült, hogy még az alapvető környezetvédelmi szabályoknak se…” stb.
Forrás? 444? avagy 24.hu, mert ez utóbbi láthatóan preferált itt.
“Magyar KKV-k az aksigyártásba még annyira se tudnak be…”
Magyar tulajdonú vagy magyarországi? Nem mindegy, ez utóbbinál is hasonló az alaphelyzet a vezércéghez.
Ha magyar munkaerő, szaktudás van benne a beszállításban mi is a baj vele? Amúgy az AUDI sikertörténet,
elég csak arra gondolni, hogy akár az egyetemi képzésben is milyen részt vállal, nyilvánvalóan nem
Helfgott bácsi módjára. A 130 ezres Győr melleti AUDI-nál úgy 12e alkalmazott van. Érdekes módon a
200 ezres Debrecenben állítólag nem tudják azt megoldani, hogy egy 9000 es létszámra tervezett üzemhez
elég ember legyen.
Adók: Milyen adóktól mentesül egy beruházó? A munkaerő utáni befizetésektől biztos nem. Ez 9ezer
emberrel számolva lehet úgy 20-25mrd Ft/év. Legyünk megengedőek, a gyár 1/3-a nem magyar munkaerő. Az
ÁFA a költések után további kb.10-12mrdFt. A vezérhuhogók szerint szerint a CATL 5 év utén lelép. Igaz,
hogy sem az AUDI sem a SAMSUNG nem tette ezt meg de ezen az apróságon felesleges is fennakadni. Szóval
150-185mrd Ft adóról beszélünk 5. év végyén. A beruházás volumene sok helyről kvisszaigazolva úgy
3000mrdFt, a kormány plusz része 130mrdFt. Szoktak 300mrd-ról is regélni, nekem nem jön ki sehogy. A
130mrd egy része infrastruktúrális aminek ugye más is láthatja hasznát. Az olvasó eldöntheti, hogy ez
rentábilis vagy sem.
Vízek. 55e m3 csúcs napi fogyazstása lehetett Debrecennek. CATL engedély max. kb. 6300 m3/nap. Mindenesetre
amíg nem tudott, hogy mi is a technológia szerepe a víznek a CATL-nél, van-e vízforgatás és ha igen milyen
addig ugye csak üres hőbörgés vízhiányos rémálmokat bevetíteni.
Az olvasó meg majd eldönti hogyan áll a fentiekhez.
Győző
2023-02-09 at 13:12
Firefly 2023-02-09 !
Megint ideevett a rákfene, provokátor tetű?!
Rolo
2023-02-09 at 13:04
futóbolond2023-02-09 at 11:19
Az ember aki kitartóan hű a nevéhez????
Rolo
2023-02-09 at 13:03
Firefly2023-02-09 at 11:17
Már megint itt vagy,szaros-segglyuk?
Tirhódjál a sajátjaid közé a FOS-ba??????
Rudi
2023-02-09 at 12:43
Az ellenzék az emberek átveréséből él és élni fog !
Baromi olcsójánosok ,viszont borzalmas károkat okoznak!
Verhofstadtli 60 ezer eurót kap évente attól a cégtől aki az LNG gázt szállítja Európába,ezért uszított az orosz gáz ellen!
hány ezer milliárd eurót veszített európa?
Paks új reaktorát ebben az évben adták volna át !köszönhetően az LMP álsződ pártnak ez csa a 2030 -as években fog megtörténni leghamarabb,
Hány ezer milliárdot bukott ezen Magyarország?
Manó
2023-02-09 at 12:09
Uncle Ment elvtárs! Ki nem szarja le, hogy te megbocsájtasz-e?!
Manó
2023-02-09 at 12:06
varga eszter!
Az a fehérjehalmaz egy trágyalégy, a pöcéből / 444, telindex, 24., nyugatifény, népszara…/zümmög ide. Hazátlan, jellemtelen semmi, ami arra veri otthon, hogy ideböfög.
Theo
2023-02-09 at 11:33
Nem kell nekem politológiai végzettség, a dolog egyszerű:
ami ellen éppen rikacsol SzaboTimikem, az a jó nekünk.
Teddy
2023-02-09 at 11:26
Firefly 2023-02-09 at 11:17
ezt ugyan azok mondták, akik szerint Magyarországon kormányváltó hangulat volt Április 3-a előtt?