Az akkumulátorgyárak nem pusztítják el sem a jövőt, sem a mélyben megbújt vízkészleteinket, tulajdonképpen nem terhelik jobban a környezetet, mint bármelyik másik, vegyi anyagokkal dolgozó üzem (normális ügymenetben semennyire). Mégis elsöprő hisztéria- és médiakampány indult ellenük, csupa olyan állítással, amihez hasonlóval eddig csak a dihidrogén-monoxid (DHMO) betiltásáért indított médiablöff során találkoztunk. Nem véletlenül. Egy érveken és tényeken alapuló vitát körülbelül öt másodperc alatt veszítenének el a hazai akkumulátorgyártás heves ellenzői, ezért inkább bunyóznak és üvöltenek, mint egy fába szorult Puzsér Róbert. Ha a másik nem jut szóhoz, akkor lehet bármit mondani, nincs cáfolat.
A Gödön és Debrecenben párhuzamosan zajló világvége-koncertet könnyen le lehetne tudni annyival, hogy itt egy újabb láthatósági verseny, ahol különböző ellenzéki pártok fontos és kevésbé fontos szereplői próbálnak minél meredekebb állításokat megfogalmazni a szavazók figyelméért cserébe. Hogy a soron következő választáson emlékezzenek a nevükre. Mert ha csak annyit mondanának, hogy az illetékes hivatalok figyeljenek jobban, monitorozzák rendszeresen a gyárak közvetlen környezetét, hogy azoknak a bizonyos anyagoknak a mennyisége a határérték alatt maradjon, illetve vizsgálják meg, valóban zárt rendszerben működnek az üzemek, nem bocsátanak ki suttyomban mindenféle ijesztő anyagokat, akkor a polgár oda sem figyel. A politika nem így működik; olyanokat kell ordítani, hogy Orbán akkumulátorral öl, nincs jövő, mind meghalunk, a gyár pedig „másodpercenként egy tonna, ismétlem, másodpercenként egy tonna” mérget önt az érintetlen környezetbe, továbbá elhasználja az összes vizet a bolygón. Ha csak ennyi lenne a történetben, akkor lapozhatnánk, ez egy ilyen műfaj, hagyni kell a művészeket, hogy bemutassák a művészetüket. De.
A NEMZETKÖZI VERSENY FOKOZÓDIK
Közhely: az akkumulátor korunk egyik legfontosabb ipari terméke. Amellett, hogy az összes kütyünkbe ez kell, 2035-től Európában csak és kizárólag e-autót szabad majd forgalomba hozni. Ebből pedig könnyen kitalálható, hogy abban az országban marad meg az autógyártás, ahol az akkumulátorgyárak vannak. Nem véletlen, hogy a németek mellett a lengyelek, csehek, románok és szlovákok is megpróbálták magukhoz csábítani a jellemzően ázsiai vállalatokat, és a beruházók kegyeiért zajló versengésnek bizony része az is, hogy a versenytársaknál milyen hangulat fogadja az idetelepülő cégeket. Ha centikről üvöltenek az arcukba, ráncigálják a ruhájukat, igyekeznek meglincselni őket, akkor odébállnak. Átmennek mondjuk Szlovákiába elpusztítani a bolygót és kiszárítani a Dunát, ettől pedig a budapesti tüntetésekről ismert, gödi és debreceni polgárként bemutatott aktivista megnyugszik.
HAZUGSÁGOK, CSÚSZTATÁSOK, FÉLINFORMÁCIÓK, BÖLCSÉSZVEGYÉSZET
Az akkumulátorgyárak ellen folytatott kampány megkapóan hasonlít a ’90-es évek talán legszórakoztatóbb médiahackjére, amikor petíciót indítottak a láthatatlan gyilkos, a dihidrogén-monoxid betiltása érdekében. Mint írták:
A dihidrogén-monoxid színtelen, szagtalan, íztelen, és ezreket pusztít el minden évben! A halált legtöbbször az okozza, hogy a DHMO véletlenül a tüdőbe kerül, de ezzel a dihidrogén-monoxid ártalmai korántsem merültek ki. Abban a testrészben, amelyik hosszan érintkezik a szilárd DHMO-val, súlyos szövetkárosodás jöhet létre. Ha a DHMO az emésztőrendszerbe jut, túlzott izzadás és vizelet-kiválasztás következhet be, de felfúvódás, hányinger, hányás is előfordulhat. A DHMO-dependencia kialakulása után a szer megvonása biztos halált jelent.
Az akkumulátorgyártás ellen folytatott kampány néptribünje, az Átlátszó.hu egészen hasonló érvekkel dolgozik. Említenek egy rémisztő betűkombinációt, amivel az átlagember akkor találkozott utoljára, amikor Kacor király tekintettel próbált egy kettest szerezni kémiából év végén, meg egyébként is rettegünk a vegyületektől, ezért elég annyit írni, hogy
az NMP nevű oldószer bőr-, szem- és légúti irritációt okozhat, károsíthatja a születendő magzatot.
Okozhat, károsíthat, születendő magzat; a munka el van végezve, a polgár retteg. Azzal meg ki foglalkozik, hogy nem egy pohár NMP-ét fogyaszt el naponta a gödi polgár, hanem messze az egészségügyi határérték alatt mutatták ki a vegyületet és tulajdonképpen a világon bárhol megtalálható belőle ennyi, a bogár már ott mocorog mindenki fülében: minket megmérgeznek a nép zsírján hízó kulákok gyárosok!
NÉZZÜK A TÉNYEKET!
A GÖD-ÉRT Egyesült elhíresült mintavételével semmi nem stimmel. Nem az ivóvizet ellenőrizték, hanem kerti kutakból vettek mintát, ami akkor is csak öntözésre használható, vagyis nem fogyasztható, ha több száz kilométeres körben nincs egyetlen ipari létesítmény. Sőt. A Samsung-gyár nem ivóvizet használ a termelés során. A vizsgált anyagok és mért értékek pedig minden esetben a meglehetősen szigorú határértékek alatt maradtak. Sőt.
Az első stíluseszköz (sőt) arra vonatkozik, hogy ahol intenzív mezőgazdasági művelés folyik, ott a kutakban messze több nitrát található, mint az urbánus vidékeken. Az egyesület által talált nitrátnak ugyanis semmi köze nincs az akkumulátorgyártáshoz, az a trágyázás után mosódik be a talajvízbe. A második sóhaj pedig a lítium, amit szintén kimutatott a mérés. Ebből a veszélyes anyagból kevesebbre bukkantak a kutakban, mint amennyi bármelyik, boltban kapható és minden bizonnyal a gyár melletti településeken is népszerű ásványvizekben van. Fun fact: a százalékokkal és a tizedesekkel volt egy kis probléma az első körben, a μg/l és a mg/l átváltása okozta a nagy ijedtséget.
AKKOR MI TÖRTÉNT?
Tulajdonképpen semmi. Az egyesület által kiadott dokumentum is tartalmazza, hogy egyedül a nitrátkoncentráció magasabb, mint a rendeletben szereplő határérték, de annak nincs köze a közelben végzett gyártáshoz. A lítium, az NMP és a különböző fémek (feltehetően a területen korábban működő híradástechnikai gyár öröksége) koncentrációja messze az alatt van, mint ami környezeti és egészségügyi kockázatnak tekinthető. Az akkumulátorgyártás amúgy is zárt rendszerben zajlik, normális esetben semmilyen szennyezés nem fordulhat elő, csak ipari baleset vagy emberi mulasztás következtében történhet ilyesmi.
(folyt. köv.)
Ezek szerint
2023-02-01 at 11:29
A dihidrogen helyett az oszló tetemek szagával boldogabbak lennének, mert azokból egy csepp ártalmas dihidrogen sem mérgezi a környezetet és a halálukat sem a dihidrogen okozta.
Firefly
2023-02-01 at 08:48
@ kanigunda
1. Az, hogy az emberek “hallottak róla” és kifejezték nemtetszésüket miután kérdés nélkül rájuk erőltették a beruházást (ahogy ez Gödön is történt) az eléggé különbözik egy normális döntéselőkészítő társadalmi egyeztetéstől.
2. És szerinted a globális felmelegedés időszakában meg az évről-évre brutálisabb hőhullámok idején mennyire valószínű, hogy a következő évek sokkal kedvezőbben alakulnak?
3. Nem kell debreceninek lenni ahhoz, hogy megtaláld a projekt leírást..és hivatalosan is (a legjobb esetben) most év végén zárulna le az első fázis..de mivel nagyjából semmi nem történt eddig, ezért ez elég kérdéses.
4. Kicsit bővebben utánanézhetnél az arnstadti eseményeknek, mert annak a bizonyos razziának már voltak előzményei…másrészt nagyon nehezen hihető, hogy majd pont nálunk lennének szabálykövetőbbek, mint Németországban.
5. Ha részletesebben foglalkoztál volna a kérdéssel, pont azért hiteltelenek és kérdésesek a vízigényt érintő adatok, mert állítólagosan Európa legnagyobb aksigyára kevesebb vízet fog igényelni, mint a jóval kisebb gödi üzem…aztán persze hogy mit hoz a valóság az már egy más kérdés.
kanigunda
2023-01-31 at 12:59
Döglégy döglégy, már megint hozzászólt, de minek.
“A debreceni aksigyár ügye …amit szép csendben a közvélemény teljes kizárásával
erőltet rá az emberekre a kormány.” – Nyílván ezért tüntiztek ott a népek mert
nem is hallottak róla.
” A Tiszán nyáron konkrétan minusz 280cm volt” – Látom olvassa a HVG-t. Nagyon
helyes ;-)Akkor azt is tudnia kéne, hogy 2022-en rekord száraz év volt. Ezt azonban
már nem tette hozzá.
“Az említett “Civaqua” projektből pedig egyelőre konkrétan semmi nem valósult meg.”
– Hát, bár én nem vagyok debreceni, nekem nem így tűnik. De maga biztos nap mint
nap figyelemmel követi.
” Állandó panaszok vannak a gyárra a nyitás óta (illegális
munkások… ” – Részleges nyitás ugye 2022 áprilisában volt, a kínosan alapos,
hosszú és persze bürokratikus germán engedélyeztetési eljárás után. No, igen,
feketemelós mint környezetvédelmi kockázat 🙂 🙂 Nem rasszista maga egy kicsit?
Volt razzia Arnstadtban, igen. Találtak is 1 azaz egy darab illegális munka
vállalót, mást nem. Szóval ez a baszakodás politikai üzenet volt, semmi más.
Amúgy meg ezt a cirkuszt is a nagypolitika azon része fűti ott ami a kinaiakat ki
akara (Zöldek) zsuppolni. Mint az oroszokat az olajukkal meg gázukkal. Aztán
napidíjért tüncikéző meg ragasztós hülyéket mindig lehet kapni, kellő napidíjjért.
De mondsza! Hol is tiltakoztak a helyiek? Hányan voltak?
A többi blődsége meg csúsztatása, amit összehord meg említésre se méltó.
“… de amúgy az se oldaná meg az égetò vízhiányt amit a gyár előidézne.”
Biztos magával közölték a vágottszeműek a leendő technológiájuk pontos mibenlétét de ha javasolhatnám inkább a lottószámokra adjon prognózist. Azzal jobban járna.
Ez a víz dolog a szokésos sötétzöld klisé alapján zajlik: Eltúlozunk egy-két
technológiának a szükségletét (értem alatta a bányászatot is, de ez itt nem
releváns), eltúlozzuk a “vízterhelt” nyersanyag szükségletét és hókusz-pókusz.
Papamaci
2023-01-30 at 08:18
A dihidrogén-monoxid
savként is ismert, és a savas esô fô komponense,
hozzájárul az üvegházhatáshoz,
súlyos égést okozhat,
hozzájárul természeti környezetünk eróziójához,
számos fém korrózióját, rozsdásodását sietteti,
hibát okozhat az áramszolgáltatásban, rontja az autók fékhatását,
rákos daganatokban is kimutatható.
A SZENNYEZÉS JÁRVÁNYSZERÛ MÉRETEKET ÖLT!
Amerika szinte minden folyójában, tavában, medencéjében megtalálható ma a dihidrogén-monoxid. De a szennyezés az egész Földre kiterjed, és az antarktiszi jégtakarót is elérte. A DHMO több millió dolláros kárt okozott a Közép-Nyugaton és nemrég Kaliforniában is!
A veszély ellenére a dihidrogén-monoxidot felhasználják
ipari oldószerként és hûtôanyagként,
atomerômûvekben,
poliuretán hab gyártásához,
tûzoltáshoz,
különbözô kegyetlen állatkísérletekben,
a rovarirtók permetezéséhez,
a gyorséttermek egyes készítményeihez és más élelmiszerekhez.
A gyárak a szennyezett DHMO-t a folyókba és a tengerekbe engedik, és semmi sem állíthatja meg ôket, mert az eljárásuk még mindig törvényes. A DHMO óriási hatást fejt ki az élôvilágra. Ezt nem tûrhetjük tovább szó nélkül!
ÁLLJUK ÚTJÁT A BORZALOMNAK!
Az amerikai kormány azért nem tiltja be ennek a káros vegyszernek a termelését, elosztását és felhasználását, mert gazdasági szempontból hasznos a nemzetnek. A haditengerészet és más katonai szervezetek is kísérleteket folytatnak a DHMO-val, és több milliárd dolláros berendezéseket terveznek háborús hasznosítására. Több száz katonai kutatóintézetbe bonyolult, föld alatti hálózaton érkezik tonnaszám a DHMO. Sok intézmény nagy mennyiséget tárol késôbbi felhasználás céljára.
MÉG NEM KÉSÔ!
Cselekedjünk MOST, hogy az újabb szennyezôdést megakadályozzuk! Tudjunk meg többet errôl a veszélyes vegyszerrôl!
A tudatlanság önmagunknak és embertársainknak is árthat!
Kitekintő
2023-01-30 at 08:00
Az a termőföld, amit kivisznek az országból, hosszútávon több hasznot hozott volna, ugyanennyi támogatással, mint 100 ilyen gyár. Az elektromos autókat felválthatja hamarosan egy modernebb technológia. És egyetlen akkumulátor is veszélyt jelenthet, lásd a menetközben kigyulladt Teslákat…
Firefly
2023-01-30 at 00:42
@ Orientál
A debreceni aksigyár ügye nem csak a debrecenieket érinti…szóval ez talán megint nem egy olyan téma kéne hogy legyen, amit szép csendben a közvélemény teljes kizárásával erőltet rá az emberekre a kormány..
Firefly
2023-01-30 at 00:40
@ Fireflynak
Gondolom a faék egyszerűségű kommentedből, hogy nem vagy éppen vízügyi szakember…és igen van két folyónk, amiknek évről-évre rekordalacsony a vízállása. A Tiszán nyáron konkrétan minusz 280cm volt, ami arra is alig elegendő, hogy a Szolnokon és a környező településeken élő, mintegy 100 ezer ember ivóvízellátásáról gondoskodó Szolnoki Felszíni Vízmű zavartalan működéséhez szükséges minimális vízszintet biztosítani tudja.
Orientál
2023-01-29 at 18:28
Debreceni közmeghallgatáson távolabbi így budapesti elvtársak is megjelentek ,na ezek a hőzöngők többségük nem gyalog vagy kerékpárral utazott Debrecenbe ,csak úgy autóval busszal ,csak nem vették ki a járművekből a akkumulátort , kár mert ők éppen az akkumulátor gyártás ellenségei.
Fireflynek!
2023-01-29 at 17:03
Fireflynek!
Néz rá a térképre és meglátod hogy van két hajózható folyónk ami keresztül megy az országon!
Neked igazából nem is a vízhiány a problémád, hanem az hogy túl sok oxigént kapsz! Agyád várja a kuncsaftokat a sarkon, inkább neki segíts!
Firefly
2023-01-29 at 15:51
Akik itt azt magyarázzák, hogy Németországban, hogy “örülnek” az aksigyárnak, azok se sűrűn olvasnak német újságokat. Állandó panaszok vannak a gyárra a nyitás óta (illegális munkások, szennyező anyagok/hulladék kezelése stb.), szóval nem épp egy sikertörténet még Németországban se..nálunk meg jó eséllyel még annyira se lesz az, mint ott. Az említett “Civaqua” projektből pedig egyelőre konkrétan semmi nem valósult meg..de amúgy az se oldaná meg az égetò vízhiányt amit a gyár előidézne.
Solaris
2023-01-29 at 15:42
Roló,
meg kell becsülni az olvasótábort.
Olyan, amilyen.
Emodzsi, bizbasz, de legalább van.
És az akkut is feltölti.
Benzinnel.Szmájli!
Rolo
2023-01-29 at 13:24
Solaris2023-01-29 at 10:59
Itt van már a skizofren is????
“Vagy nem”????????
Nézzük_magát_a_dolgot
2023-01-29 at 12:44
Tisztelt Schenkyalfonz! De a CATL se ma kezdi használni a vizet, hanem 2025-től, és akkor a Civaqua program keretében már 2 éve töltődik a Debrecen környéki víztartalék. No de a hiénák már elérték, hogy az EVE Energy már elállt a debreceni második akkugyár építésétől, pedig az EVE lett volna a BMW fő beszállítója. Kérdés, a BMW is mit szól ehhez. Egyébként ez a gyűlölet az ipar fejlődése ellen felidézi a vasút kezdeti időszakát, amikor a nagykállói okos városatyák és zsírosparasztok nem engedték a vasúti fővonalat arrafelé vezetni, mondván a tüzes masina megvadítja a legelő szarvasmarhákat. Így aztán a fővonal a megyében addig másodhegedűs Nyíregyháza felé vette az irányt, Nyíregyháza komoly várossá vált, Nagykálló pedig lesüllyedt a mai álmos kisvárosi létbe.
Schenkhyalfonz
2023-01-29 at 12:14
Tisztelt Nézzük_magát_a_dolgot! *
Ha kész lesz, akkor lesz feltehetőleg és talán víz, de ez a jelen helyzeten mit sem változtat.
Az anyjukat is megb.sznák ha adnának érte pénzt!
2023-01-29 at 11:49
Ezek mind fizetett tüntetők, akik kiviszik magukkal tüntetni a buta fiatalságot az iskolákból, lásd tanártüntetések!
Az anyjukat is megb.sznák ha adnának érte pénzt!
Nézzük_magát_a_dolgot
2023-01-29 at 11:42
Tisztelt Shchenkyalfonz! Nagyon hasznos dolog a tájékozatlanság, mert az ember akkor teljes magabiztossággal hirdethet igét. A debreceni “vízhiányról” suttogó debrecenieknek csak el kellene olvasniuk a Civaqua programról szóló, bárki számára hozzáférhető bőséges információt. https://www.dehir.hu/debrecen/otveneves-alom-valik-valora-elindult-a-civaqua-program-megvalositasa-fotokkal-videoval/2022/03/29/ Ennek során az idei évtől már üzemel az első ütem, amely a Keleti-Főcsatornából hozza el a Tisza vizét a Tócó-völgybe, egy év múlva pedig a következő ütem a Fancsikai tavat is újjáéleszti. Ennek során napi kb. nyolcvanezer köbméter víz bővíti Debrecen talajvíz ill. rétegvíz készletét. Lesz mivel öntözni a debreceni kolbászt és tarhonyát termő kiskerteket LOL (nehogy a Mefisztó-jellemű Solaris-hoz hasonló gonosz és tudatlan emberek ebbe is belekössenek, tudom ám, hogy a tarhonya nem kerti termék, és a kolbász se fán nő…).
Solaris
2023-01-29 at 10:59
Na itt a jobblibb és ballibb szagemberek kánaánja.
A színes kukák szétválogatása is gondot okoz, de itt
szakadnak a szakmaságok.
Víztárolót, csatornát, ideiglenes gabonatárolót sem tudunk építeni
(petike, nem akarunk), de k@urvára értünk új technológiák
környezeti együtthatójának a kiszámításához.
Szerencse hogy helyzetcsinálta (új)segg íróink mindenhez (is)
értenek.
Cikkolvasás után mindenkiből lehet különlegesen képzett
kurmányügynök.
Vagy nem.
Bubu
2023-01-29 at 10:03
Egy szarult felszerelt és matuzsálem korú galvanizáló üzem több környezeti szennyezést okoz, és ebböl százszámra van nálunk. Néhol csak úgy hátul a sufniban, a felhasznált vegyszerek meg valahogyan “elpárolognak” a nagy semmibe. Itt egy nagyon modern gyártósorról van szó, munkahelyekröl, és aránylag magas fizetésekröl. Na ez fáj a balodalon.
Rémusz.
2023-01-29 at 08:34
Tök jó!!!
A németeknél mostanában adtak át egy akkumlátorgyárat, amelyik pont olyan, mint a debreceni, de ott örvendeznek neki, csak nálunk ajvékol amoslékpárt!!
Azért érdekes, hogy csak a debreceni akkumlátorgyár bassza a csőrüket, ahol valamikor nagy ipar volt, de a nemsokára átadando akkumlátorgyár baromira nem zavarja őket, pedig ahol megépült, ott még véletlenül sem volt semmi ipari létesítmény, de a környékbeliek valahogy nem akarnak sivalkodni, hanem csak dolgozni szeretnének.
Szándékosan nem nevezem meg azt a kis kösséget, ahol nemsokára kész lessz a gyár, hisz a moslékosoknak ezt tudniuk kellene.
Hazaszeretet
2023-01-29 at 07:50
Kérdezzék már meg a német “zöld”külügyminisztert,hogyan engedhették Németországba ugyanezt a gyárat?! A baloldal ezt azért csinálja,mert fáj nekik,hogy az ország fejlődik,így azonban nehezebben kerülhetnek hatalomra/remélhetőleg soha!/,ezért balhét csinálnak.
ERZSI
2023-01-29 at 04:18
Mi nem vagyunk zöldek, nem rombolunk le komplett 51 falút, hogy ligninbányát nyithassunk! Továbbá se dollárért, se 500.00 Ft-ért nem adjuk el a jövőt! Lehet cikkezni az ellenkezőjét dollárokért cserébe, ahogy hírlik a baloldali sajtó is érintett!
bl
2023-01-29 at 01:03
Aki pedig műanyagpalackot éget az dioxint juttat a levegőbe ami szintén kiülepedik, van vagy 150 év a “felezési ideje” és erősen rákkeltő.
bl
2023-01-29 at 00:57
Miközben a büdös vállalkozók fáradt olajat éget a kazánban, hogy spóroljanak és országszerte nő a téli allergiások száma + a fémek az olajból az egész országra kirakódnak hosszú távon benne lesz a kajában is, eközben a büdös politikusok megpróbálnak parát kelteni a zárt rendszerű akkumulátorgyár iránt. Igazi gigahehehe. Mocskoskodás minden szinten.
Hiteltelen globalista sajtó
2023-01-28 at 22:52
Van erről egy jó montázs a neten, ahogy ugyan azok az oldalak (24, portfolio, stb) sajnálkoznak, hogy miért nem nálunk épül, amikor úgy volt, hogy a németeknél lesz a gyár. Most, hogy végül nálunk lesz most meg azon sajnálkoznak 😀
Schenkhyalfonz
2023-01-28 at 21:10
Debrecenben valóban víztöbblet van, de csak éves szinten, míg a nyári hónapokban pedig gyakorta vízkorlátozás és szárazság, tározók meg valahogy nem épülnek eltúlzott mértékben. Érdekes az is, hogy az útépítések során történt kisajátításokkor helyi vélemény szerint jóval magasabb (akár 8 millió/hektár) összegű volt a kártalanítás, alkalmasint alacsonyabb aranykoronás földek esetében. Ja és nem feltétlenül honi munkaerő fog dolgozni az üzemben és a családtagjaik sem feltétlenül honiak.
Akiktől hallottam ezeket, mind megrögzött fideszes szavazók amúgy.
angelblind652
2023-01-28 at 20:52
Nekem minden bűzlik, amit a ballibek csinálnak, mondanak. Csak azt szeretném tudni, hogy KI IS VAN KORMÁNYON?? KI A FENÉT ÉRDEKEL A VÉLEMÉNYÜK, HA AZ ORSZÁGNAK JÓ?
Orientál
2023-01-28 at 20:13
Érdekes ezek a akkumulátor gyári beruházást ellenzők mintha mindenhová gyalog mennének ,vagy mintha egyesek Budapesttől biciklivel mentek volna a közmeghallgatásra.
Nézzük_magát_a_dolgot
2023-01-28 at 19:38
Nagy kár, de talán még lehet változtatni. A cikk főcímképe a valóban veszélyes és környezetet fenyegető ólomakkumulátorok szerelését mutatja primitív felszereltségű munkahelyen, és az ólom-dioxidot, ólom-nátrium ötvözetet és majdnem tömény kénsavat alkalmazó általánosan használt terméket láthatjuk rajta, amelyből iszonytató mennyiséget állítanak Hazánkban elő hisztériakeltés nélkül is. Jobb lett volna mondjuk a türingiai újdonat új CATL gyár magasan automatizált, patikatisztaságú és kulturált munkakörülményeket biztosító munkatereit mutatni…
Királytigris
2023-01-28 at 19:00
A cél az ország boldogulásának a megakadályozása. Minél rosszabb, annál jobb. Ez a jelszavuk.
Ha nincs munkahely az a baj. Ha van munkahely az a baj. Minden baj legyen, mert céljukat csak így érhetik el.
Ezekre a trógerekre bízni Magyarországot, kész öngyilkosság!
kanigunda
2023-01-28 at 18:05
Csak egy nagyon félénk kérdés: Ezek a környezetmentő, önjelölt de félművelt apostolok
milyen KIPRÓBÁLT alternatív megoldásokkal is rukkoltak már elő?
“..nem kell, a semmi nem kell nem kell..”
Most ezeknek kezdjük magyarázni pl. a csonthéjasok és a cianidok viszonyát? A dihidrogén-
monoxidnak most majdnem felültem mert elsőre dinitrogén-monoxidnak olvastam.
De hát ugye az sem stimmel 🙂
De OK, akkor a kenyeret is be kéne tiltani mert brit tudósok kimutatták, hogy a
betörök döntő többsége kenyeret evett a tette elkövetése előtt.
Bubu
2023-01-28 at 18:00
Matu
2023-01-28 at 17:34
Egy E-auto akkumulátora így áll össze: Kobalt, mangán, platin, neodym, lithium, disprosium, vas, borium, nikkel, nemesacél, alumínium, réz és grafit. Legnagyobb részt itt a lithium nyerése viszi, ahol a kristályok fehozatala után víz hozzáadásával párologtatási folyamatban nyerik ki.
Nos, a vizfelhasználás ezek nyerésénél jelentkezik, és nem a gyártósoron. Ott az energiaellátás vízfelhasználása jelentkezik elsösorban, föleg ha szénerömüvek adják az energiát.
moliere
2023-01-28 at 18:00
Matu
Légy szíves ne adj nekik ilyen ötleteket, mert bebaszik!!!
moliere
2023-01-28 at 17:59
Az egyik leggyakoribb mondat a nyugati jövőből:
“ÖNNEK A MEGADOTT CÉL TEKINTETÉBEN INDIVIDUÁLIS JÁRMŰVEL NINCS KIBOCSÁTÁSI FEDEZETE UTAZÁS KEZDEMÉNYEZÉSÉRE!”
moliere
2023-01-28 at 17:56
Remélem, megérem, hogy a nyugatiak ökrösszekéren járnak, tehénszarral fűtenek és kördunyha alatt eszik a kerékrépát. 🙂
Matu
2023-01-28 at 17:34
Bubu2023-01-28 at 17:16
már csak azt lenne jó tudni, hogy mi a fenének ennyi víz, amikor ezekben az akkumulátorokban nincs semmiféle folyadék – mondá a Greenpeace. Gondolom, hűtésre kell. Egy baromfifeldolgozó nagyságrendekkel több szennyezett, veszélyesen szennyezett vizet, produkál. Egy konzervgyár sem tud meglenni jó sok víz nélkül. Most akkor Magyarországon leáll az élelmiszerfeldolgozás?
Ungarn über alles !
2023-01-28 at 17:18
Nézzük_magát_a_dolgot
a villanyautózásnak van egy másik aspektusája, amit dettó vehemensen vitrioloznak az állatkarámból: az pedig az atom energiával termelt áram !
…pedig töltött akksi nélkül egy centi se fognak gurulni a szebb jövő felé
Bubu
2023-01-28 at 17:16
Csak összehasonlításként:
1 liter benzinhez 50 liter víz szügséges,
1 liter bioethanolhoz 11.400 liter,
egy 60KW/h akkumulátor elöállítása 4-6.000 liter.
De mindemellett eltörpül a palagáz nyeréséhez felhasználódó vízmennyiség. Ehhez hozzájön, hogy a hidraulikus repesztésnél felhasznált víz nem újrahasznosító közfogyasztásra.
Nézzük_magát_a_dolgot
2023-01-28 at 17:05
A következő évtizedekben az elektromos autó szinte kizárólagossá fog válni, akár akarjuk, akár nem, akár helyes, akár nem, a világ ezt már eldöntötte, nem mi fogjuk eldönteni. Tehát az akkumulátorgyártás és a hozzá kapcsolódó e-autók gyárait mindenki magához akarja csábítani, mert ez lesz gazdaság alapja. Vezetőink jókor ültek fel erre a vonatra, és ma lépéselőnyben vagyunk a környező országokhoz képest. Akik persze minden eszközzel megpróbálnak ez ellen fellépni, magukhoz csábítani a beruházásokat akár azzal is, hogy bizonyos hazai magyargyűlölő hangadókat szlovák, cseh vagy lengyel pénzek bevetésével megbízzák uszítással, a tudatlan, gyanakvó, rosszindulatú primitív emberek pedig fogékonyak a színvonaltalan fröcsögéseket készpénznek venni. Ha kialakul az ellenséges hangulat, a beruházók keresnek jobb helyet. Már a beetetett győri és szombathelyi lumpen söpredék őrjöng, ha meghallja, hogy a Volkswagen helyet keres akkumulátorgyárának (ilyen már lesz nekik Salzgitterben és továbbim négy Nyugat-európai országban, pl. Spanyolországban), és tiltakozik. Jobb helye van annak Vágsellyén, Mladá Boleslavban vagy Katowicében. Ott tartunk, hogy amikor Nyíregyházán egy beruházó akkumulátorcsomag-fedél lemezmegmunkálót kíván létrehozni, a kormányhivatalnak és polgármesternek valósággal bocsánatot kell kérnie, és hosszan magyaráznia, hogy az elnevezésben benne van az akkumulátor szó, de sima fémlemez préselés-megmunkálás lesz a profil. A tirpák pedig sivalkodik, hogy Kelet-Magyarország el van nyomva, alacsonyak a keresetek, mi dolog ez, hogy ipartelepítéssel kívánja ezt a (valóban keserves) helyzetet javítani a kormányzat! (Elnézést kérek, ha erősebb kifejezéseket használtam, de nem lehet visszafogottan minősíteni a nyilvánvaló tudatlanság és rosszindulat tobzódását, amire a legújabb példa a debreceni ámokfutás.)
Bàstya elvtàrs
2023-01-28 at 17:00
Az ellenzéknek nevezett sorosista bérenc banda csak azért hisztizik, mert ezek a gyàrak, cégek, innovàcios tervek a jövöröl szolnak. Mégpedig ugy, hogy biztositjàk az emberek jövöjét! Pörgö gazdasàg nélkül csak szegénység, munkanélküliség, elégedetlenség van!
Ugye igy màr vilàgos, miért is vannak ezek ellen!
Ungarn über alles !
2023-01-28 at 16:24
én elsősorban azt látom legfőbb problémának, hogy a bármiért/bármi ellen is tiltakozó párthülyéken nincs láthatósági mellény ! …így aztán az ilyen Debreceni hepajokon túl, észre sem lehet venni őket
A Nagy Testvér figyel téged
2023-01-28 at 16:12
Kell az elektromos autó, kell az akkumulátor is hozzá, gyártsák, csak ne az én kertem alatt! Máshol szennyezhet nyugodtan!
Naprózsa
2023-01-28 at 16:08
Tényleg volt ilyen, hogy az emberek aláírták a dihidrogén-monoxid betiltására felszólító tiltakozásokat?
Jó, én is ismerek olyan alkeszt, aki nem is akar belsőleg dihidrogén-monoxidot lenyelni, mert neki az veszélyes méreg, és szerinte örüljön a víz, ha néha megfürdik benne.
Ennyire gondolkodás nélküli lenne az átlagember? Bár igaz, egy német külügyminiszternő vagy a mi Karácsonyunk, Márky-Zajunk, a pöcszongorista és úgy a libsik vonatkozásban nincs kétségünk, hogy ők aláírnák, sőt alá is írják a növényekre halálosan veszélyes dioxid-carbon gyártásának betiltását is.
Egy dolgot azonban már nem kell hallanunk az örök hisztijüknél: Azt, hogy a kormány miért csinál bármit is ahelyett, hogy az oktatásegészségügyi lélegeztetőgépekre költené. Most az a baj, hogy sok van belőlük.
Hiába, nem állhatott mindenki elöl a sorban mikor az észt osztották libsiéknél…
Theo
2023-01-28 at 14:15
Amikor úgy odavoltak az elektromos autóért, akkor mire gondoltak????
Ezt miért nem kérdezzük meg a baloldal összes képviselőjétől?
Felőlem maradhatna a benzines autó, ők akarják akkusra átállítani az embereket! Nekem ez sosem volt szimpi, a beépített nyomkövetővel….
Dr. Kolompár Genitália
2023-01-28 at 14:12
A kérdés az, hogy a kormány az eu-nak, vagy a magyaroknak akar megfelelni? Mert ez utóbbi esetben már az összes soros brigádot már be kellett volna tiltani és nem sírni, mint a fürdōs madam.
bressa
2023-01-28 at 14:01
Azért a közvéleményt országosan tájékoztatni kellene mivel jár egy ilyen gyár működése. Mert ez a hazaáruló banda mindennel próbálkozik és a legtöbb ember nincs azzal tisztába pl mennyi vizet és mást használ egy ilyen gyár.
Zolibá
2023-01-28 at 13:58
A legközelebbi meghallgatáson el kell kérni a lakcímkártyát a belépéshez!
TS
2023-01-28 at 13:57
Jól van, hadd ugassanak azok a scheisshauserek, nem kell megkérdezni a belpesti tenyészettől, hogy mi legyen Debrecenben.
Perczel Éva
2023-01-28 at 13:52
A középkorban, aki lázadást akart szítani, azt híresztelte, hogy a kutakat megmérgezték.
Most sem tudnak mást kitalálni az uszítók -lásd Mo-Mo, LMP, stb.Mit se változott az emberi butaság és rosszindulat!
TalEle
2023-01-28 at 13:48
A Kormány által kötött nemzetközi szerződés ügyében hogyan akarnak népszavazást kiírni ezek a belpesti sorosista f@szopók Debrecenben? Paks II. esetében sem lehetett népszavazás emiatt, pedig nagyon akarta Soros/CIA csőcselék!… Jellemző, hogy a nagy közösségi (dollár) média fölényüket kihasználva, álhírekkel hogyan képesek hergelni az embereket, akik jó részt “be is veszik” ezeket a f@szságokat!
Judit
2023-01-28 at 13:44
El kell magyarázni a nehéz felfogású embereknek hogy itt nincs szó semmi másról, csak arról hogy ez az ellenség ellenzék tönkre akarja tenni Magyarországot és a benne élő embereket.!!! A migránsok betelepítése, a gender megvalósítása, a normalitás felszámolása a tét. Be kell mutatni hogy azok a német zöld-globalista képződmények mennyire örülnek hogy náluk munkát adnak az embereknek hogy az akkumulátor gyártása hozzájuk költözött. Ez az ellenség nem akarja hogy Magyarországon az emberek jól-jobban éljenek.!!! Csak arra törekszenek hogy az ellenség moslékkoalíció és bandájuk jól élhessen.!!! Undorító férgek.!!!