Más pénzén igazán jó tudományosan szabadnak lenni, és ezt az MTA kutatói is jól tudják. Ezért is szerveztek vasárnap délutánra egy újabb világrengető vonulással egybekötött tüntetést, mely a Budapesti Corvinus Fővám téri épületétől indult, és a magyar genderlobbi fellegvárának érintésével, az MTA székháza előtti felsorakozással ért véget. Az újabb kormánybuktató tüntetéstől most sem változott semmi; hiába sorakozott fel az ellenzéki szivárvány majdnem minden színe a demonstráción, a vonuló tömeg csupán azt érte el, hogy totálisan felborították a belvárosi közlekedési rendjét. Ha ez nem lenne elég, a műsor szolid báját tovább fokozta a Gyurcsány-éra iránti romantikus nosztalgia, melyet Zsoldos Attila, az MTA Történettudományi Intézet osztályvezetője idézett meg beszédében, mikor “emlékeztette” fiatalabb kollégáit, hogy volt idő, mikor az állam abszolút nem foglalkozott az Akadémiával. A vigasságot pedig közös népdalénekléssel zárták Juhász Katalin, az MTA Bölcsészettudományi Kutatóközpont Néprajztudományi Intézet kutatójának fővezérletével, aki rögtönözött átköltésében megosztotta velünk titkos fétisét is: bemenni Palkovics László szobájába. Hogy ott mihez szeretne kezdeni, azt már olvasóink fantáziájára bízzuk.
A videót Tihanyi Rita és Szalai Szilárd készítette.
Facebook hozzászólás
Vízöntő
2019-06-04 at 08:33
rianó útmutatását használva belenéztem az akadémikusok jegyzékébe.
A nevek, szakterületeik megnevezése mellett szerepel a szervezeti egység is, amelyhez tartoznak.
Van egy ezekből kiolvasható nagyon meglepő szervezeti megoldás. Ez a Filozófiai és történelemtudományok Osztálya megnevezésű szervezeti egység, természetesen érdekes nevekkel, köztük Heller Ágnessel!
A nyilvánvaló kérdés, mi a fenéért van a történelemhez csapva a filozófia, miért van ott Heller vagy a többi név, miért nem tisztán a történészeké a történelem tudománya? (Vajon a filozófusok mellett hány konzervatív történész van ott a rendes tagok között?)
A filozófusok ennyi erővel miért nem az orvostudomány, a matematika, kémia, földtan stb. valamely területének szervezeti egységéhez vannak telepítve? Elmélkedhetnének ott is, vagy nem?
Bizony ideje lenne Gerő Ernő szellemét (2 évet járt orvosira, de az MTA tagja lett, igaz ő felügyelte), és a diktatúráik árnyait kitakarítani, és a megélhetési vonásoktól megszabadulni az MTA-nak! Ha nem képes rá meg kell faragni a támogatást és a 70 milliárdból csak célzottan, célhoz kötötten folyósítani. Segítené az öntisztulást beindulását.
Namond
2019-06-04 at 14:11
Vízöntő,
Az Akadémia alapítása eredeti célja a magyarság felemelése, a magyarság tudat (származástudat) erősítése.
Talált Kárpát medencei népek és magyarság eredetkutatással foglalkozó szervezeti egységet?
De a filozófiával kapcsolatba igaza van. Ez mutatja az akadémiai vezetés szakmai és ügyviteli hozzánemértését,ezzel az erővel a művészettörténetet is oda csaphatták volna, hiszen a történelem során, mint tünet az is változik mint a filozófia.
De miért nem történeti földrajz- meteorológia, kulturális antropológia, etológia, néprajz a csatolt tudomány mindazon ismeretek tudományai, melyek a filozófia, művészeti változásokat okozzák.
ómió
2019-06-03 at 15:18
Pedig az efftársak – az MTA, úgy tűnik, egy bolsifészek – olyan szívesen púderoznák még állami pénzből a bolsevizmust, hogy ihaj!
Namond
2019-06-03 at 15:16
Egy jó tollú idézet.
hivő
2019-06-03 at 12:38
Miota?
Namond
2019-06-03 at 12:21
rianó
A kormány demokratikus felhatalmazást kapott, hogy folytassa amit elkezdett, ez pedig a rendszerváltás.
Most ez az akadémiáról szól. Én remélem, hogy párt és “civil” szervezetek külföldi finanszírozása is sorra kerül.
Konzultáció? Most konzultálunk.
Le lehet gyűjteni a véleményeket IP címenként, ha a kormány szükségét érzi.
Nem gondolja?
Ja, és maradjunk a magázódásnál.
Károly
2019-06-03 at 12:12
Az értelmiség nagyon is érti, ezért tiltakozik, ellenzi az átláthatóságot!
Eredmény lenne a korrupció, jogtalan előnyök hátrányok működésénének elolvadása, 0-a szintre csökkenése a rendszerükben, és pont!!!!!!!!!!!!!!!!!
(pl kenőpénz, ingyenital, ingyentojás, más szolgáltatás, ingyenes igénybevétele, fodrász, gk. javítás stb. stb.)
pufff
2019-06-03 at 11:46
rianó és mégis miért qúrtátok el, Gyilkos Kádárod ,Bokros csomag ,eu-s jelentésben Medgyessyd a D209 spiclid több 100milliós lopása ,Gyurcsányod lopásairól bírósági határozatotok van meg ez a hazugod elqúrta a gazdaságunkat ,Bajnaid a libás nem is értett hozzá ……. totál te olyan(ok) vagy mint az élősködő csőcselék proli(k). Ezek a gazembereid egyes tagjai is ott tüntettek…
rianó
2019-06-03 at 11:45
De akkor a köztévé, a TAO támogatások, a közbeszerzések ellen miért nem lép fel ilyen vehemenciával a kormány? Nekem és egyébként az ország kb felének, ezek jobban fájnak, mint Heller Ágnes fizuja.
Miért volt 2012-ben gazdasági konzultáció, 2011-ben meg szociális konzultáció? ezek nem a közpénzekről szóltak?
Namond
2019-06-03 at 11:34
rianó
A közpénzek hatékony, eredményes, takarékos felhasználásának biztosítására mikor kell konzultáció, választási program?
Már a komcsi törvényekben is benne van.
De a korrupció elleni küzdelem erre is kiterjed, korrupció az is ha valaki ücsörög és nem csinál semmit.
Namond
2019-06-03 at 11:17
Dr Halasy-Nagy
A Tudós Társaság, majd MTA alapítását a magyar parlament kezdeményezte.
Az alapítás célja – a Habsburg uralom alatt ezért húzódott létesítése – a magyarság tudat, a nemzeti érzés, a magyar királyság népeinek új eddig nem művelt területen a kiválóság érzésének erősítése volt, magyar nyelv művelésén, a tudományos eredmények megismertetésén és önálló eredmények elérésén keresztül.
Létesítése döntően közadakozásból, ez akkori jogi viszonyoknak megfelelően, egyesület formában történt.
Kutatásai irányát, feladatait a – tulajdonosi képviselő – felügyelő bizottság határozta meg, a munkát a Titkár irányította.
A szocialista időszak alatt a “felügyelő bizottság” kezéből az irányítás a titkárság utódszervezete az elnökség kezébe került.
Természetesem az Akadémia MSZMP Párt Bizottságának – tulajdonosi – felügyeletével, a Párt Titkár, akár személyi szintű, minden forint elköltésére kiterjedő, operatív beavatkozási jogával.
Az ingatlan, szellemi, szabadalmi és mintajog tulajdonosa a Magyar szocialista köztársaság, az állam lett.
Feltételezem, nem kifogásolja, hogy a szocialista állam jogutódja, a jelenlegi polgári állam tulajdona és így az Akadémia az utolsó szögig az Állami Vagyonkezelő kezelésében van. Az Elnökség és az Akadémikusok csak a vagyon működtetésért felelős alkalmazottak, a vagyonnak – esetleg – jogcím nélküli használói.
Feltételezem továbbá, nem tagadja a tulajdonos jogát tulajdonával való rendelkezésre, gazdálkodásra, hasznai szedésére, a számára haszontalan, felesleges és az alapítási célt nem szolgáló tevékenységek megszüntetésére.
Az eredmény nélkül, elégtelenül, alapítási céllal ellentétesen működő alkalmazottak lefokozására, cseréjére, kártéríttetésére,
“Az alapítás célja a magyarság tudat, a nemzeti érzés, a magyar királyság népeinek új eddig nem művelt területen a kiválóság érzésének erősítése volt.”
Kérdem:
A rendszerváltás megérintette-e az Akadémiát, hozott változást működésében, annak irányában, eredményességében?
Hová lettek az Akadémia MSZMP Párt Bizottság tagjai, akadémikusok lettek?
Az áltudomány szocialista gazdaságtan kutatói, akadémistái megtartották beosztásuk, címük akadémisták maradtak és lettek?
A hazug finnugor rokonság kutatói, akadémistái változatlanul fenntartják és terjesztik ostoba életidegen nyelvészeti, kulturális, néprajzi, embertani, történelmi hazugságaikat, megtartották beosztásuk, címük akadémisták maradtak és lettek?
Elégtételt kaptak a “politika semleges” a tiszta tudományért és annak szabadságáért síkrasszálló Akadémiától, a politikai okokból kizárt és fel nem vett személyek?
Nem teszi a kizárt és fel nem vett személyeket az akadémia urai ellenében elért tudományos munkájuk eredményei méltóbbá az akadémista rangra, mint a jelenlegieket?
Megnyílt az akadémiai kutatóhálózat a mainstream ismeretek melletti alternatív elméletek, koncepciók képviselői előtt (Egeli Gy., Bácsi Boglárka)?
Ugyan miért nem készült oszét-magyar szótár, miért nem készült magyar tájegységi szógyűjtés, mér oly problémás a magyar nyelv hangzóváltozásainak kutatási anyagához jutni?
Miért nem törekedett az akadémia az ásatásokon előkerült csont és növény maradványok DNS elemzésére és ebből adatbázis készítésére, az emberi és állati maradványok rekonstrukciós helyreállítására?
Miért nem törekedett az akadémia az ásatásokon előkerült hun, avar, magyar, gepida, szarmata, székely, varsány, kun, besenyő, morva, kelemenc használati eszközei leletanyaga népekhez köthető sajátosságai bemutatására pl: a magyarság aszimmetrikus lószerszámai, hajviselete?
Van adatbázis az előkerült fém, cserép, csont leletek anyagának származási helyéről, pl Lehel kürtje, nagyszentmiklósi kincs, Attila kardja?
Vannak a Kárpát medencéről, például ötven éves időközönként felvett domborzati és gazdasági térképek?
“Az alapítás célja a magyarság tudat, a nemzeti érzés, a magyar királyság népeinek új eddig nem művelt területen a kiválóság érzésének erősítése volt.”
Tudják hazánk fiai és lányai, hogy a magyarság ezeréves demokráciában élt, hogy a nyugat nem csak a kengyelt, de a szárított tésztát, a kovászt, a savanyítással tartósítást, a fehérneműt is nekünk köszönheti?
Teljesítették a jelenlegi akadémisták az alapítási célt, vagy ellentétesen cselekedtek?
Világosságot teremtettek, vagy sötétben tartottak?
Méltók az akadémikusságra?
Karácsony.sk
2019-06-04 at 02:36
Namond köszönöm!
Szlovákiából….
Namond
2019-06-04 at 13:54
Karácsony.sk,
Szívesen, de mit pontosan?
Hajdu János
2019-06-03 at 10:54
Ezeknek az a helyes megnevezése, hogy Magyar Áltudományos Akadémia. A tartanszperensük is igaz. Csakhogy nekik senki se lopja a jövőjüket, hanem azt már réges rég elvtársi alapon felzabálták. Ezért az ő jövőjüknek az eddigi elveik alapján KONYEC
Sobri Jóska
2019-06-03 at 10:24
Nyilvánosságra kellene hozni a PS-nek a MAGYAR TUDOMÁNYOS AKADÉMIA tudósainak névsorát, valamint melléírva a szakterületét is. Felettébb kíváncsi lennék Vásárhelyi, Heller és a többi, hasonló fenetudja mivel foglalkozók feladatkörére.
A tv egyik műsorában volt egy fiatal akadémiai kutató, a rákkutatással foglalkozik. Érthető, ha erre pénzt kapnak.
De Heller?
rianó
2019-06-03 at 10:35
A tudósok névsora nyilvános, tessék:
https://mta.hu/mta_tagjai
akárki
2019-06-03 at 09:53
A balliberáltak mindent megtéve, mért ragaszkodnak az oktatás kezükbe tartásához,vajon hova tűnik a pl.MTA adó fizetői milliárdok jelentős része csak nem a ballibsi párt kaszákba?!
Andromeda
2019-06-03 at 09:48
Nem igaz, hogy a Gyurcsány-kormány nem akart hozzányúlni az Akadémia működéséhez, Kóka miniszter nagyon is akarta.
jobb-ágy
2019-06-03 at 09:44
Nem tudom, de nekem nagyon nagy szám az a 17000. A Mecseki Szénbányáknak 12500 dolgozója volt anno, ebből 2000 volt föld alatti munkakörben. Nem lehet, hogy az MTA-nál is hasonló az ott DOLGOZÓK, és az ott lévők aránya?
Namond
2019-06-03 at 13:26
jobb-ágy
rianó fentebb megírta 5000 fő a létszám, ha jól emlékszem, a linket is berakta.
fütyü
2019-06-03 at 09:41
Hogy is van,az MTA állam az államban,mely ellenőrizhetetlenül tapsolja el az ADÓ fizetők milliárdjait!!!
kanabe andras
2019-06-03 at 09:38
Nyakló nélkül,ellenörízetlenül tüntetnék el az adó fizetők milliárdjait,és mire,milyen nép gazdasági eredményességgel,a szinte állam (rendszer)ellenes, pl.gender kutatást támogatni állami bevételből (ADÓ),velem,velünk fizettetik meg ezt az ellenünk irányuló projektet,ez mindenek a teteje!!!!!
Gesztenye
2019-06-03 at 09:35
Jaj szegények. Eddig sem csináltak semmit, csak elmaszatolgattak, tudományos munka álnéven. Szanalmas.
Azért a sok MTA üdülőt remélem nem volt gond használni a nagy munka után!
Szégyentelen hungarofóbok áltudományos panírban.
Éliás Zsolt András
2019-06-03 at 08:29
Széchenyi vagy 150 éve forgólódik a tengelye körül, de most nagyon!
Szőke ciklon
2019-06-03 at 08:26
Elég végig olvasni az akadémia tagjainak névsorát, megismerkedni azok politikai tevékenységével és könnyen megállapítható, hogy bizony erősen a baloldal szekerét tolják. Nyilván rettegnek attól, hogy valakik teljesítményt várnak a nekik juttatott nem kis pénzért, sőt el is akarják számoltatni őket. Ez bizony nagyon felháborítja a balliberális lelkek nyugalmát, felkavarja azt a posványt, amit még a szocialista időkből mentettek át. A tisztességes, eredményes munkát végző tudósoknak is érdeke lenne, hogy rend legyen, a közéjük férkőzött léhűtőket kipaterolják onnét.
Fehér István
2019-06-03 at 06:51
Megjött a szép idő – meg a libsi tünti! Hányinger… A “tudós úr” zsebben tartott kézzel tiszteli meg a sajátjait… Pénzről szól a történet, nem tetszik az üvegzseb! Hungarofóbia – orbanofóbia… Ennyi és nem több!
apamaci
2019-06-03 at 06:08
Ne feledjük, hogy ez az a banda amelyik más tüntetéseken az átláthatóságot és az elszámoltatást követeli!!
Karácsony.sk
2019-06-03 at 06:03
Tisztelt Dr. Halasy-Nagy az alaptörvény szerint az MTA nem szólhat bele a politikába! Melyik kézi vezérlésre gondolt tisztelt uram? Netán nem véletlen a PATKÁNY SOROS által támogatott Heller Ágica féle kézi irányítós Alinszky és Popovics féle felforgató tevékenységre, aki mint egy vérbeli neomarxista ultralibeláris tömeggyilkos eszméket valló MTA-s az EP-ben az öreghalál képével még azt is pofátlanul letagadta, hogy Bangóné Gyurcsány Klárika kilövette az emberek szemét 2006-ban!
Ébredjetek már föl végre ti töketlen neomarxista ultraliberális komunisták, mert így rendszeresen magatokat lövitek lábon! Jusson el végre a vízagyú fejetekbe, hogy ti Magyarországon már se katonai intervencióval, se politikai intervencióval soha az életben nem fogtok hatalomhoz jutni, csak akkor, ha meggyőzitek a hazai választókat arról, hogy jobban , igazságosabban és gazdaságosabban tudjátok az országot irányítani és nem a külföldi háttér pénzhatatlomnak gyáván morzsa haszon reményében eladni úgy , ahogy azt tettétek 2010-ig.
Dolgozni becsületesen lehet csak f@szikáim é snem keveset mint a tütikézők, hanem sokat és semmi esetre sem politizálni tisztelt ( de csak a korotok végett) tanácsköztársasági lenin fiúk és lányok.
Szlovákiából……
Döme
2019-06-03 at 08:34
Utolsó bekezdéshez: a kor nem érdem, csak állapot.
rianó
2019-06-03 at 08:53
“az alaptörvény szerint az MTA nem szólhat bele a politikába”
Erre tudnál adni linket?
pufff
2019-06-03 at 11:25
rianó mszp-s Göncz Kingád ellen nyomoznak az eu-s illetékesei ,balliberális ellenzéki bandájával együtt ellopott az mszp-sed 12milliárd forintot az EU-tól , Tetű élősködőid vonaglanak. Ellenzéki politikusaid is.
Karácsony.sk
2019-06-04 at 02:31
Válasz rianó-nak!
Igen!
Dr. Halasy-Nagy 2019-06-02 at 22:00 bejegyzése!
“A tudósok nem az átláthatóságot kifogásolják, hanem a kézi vezérlést. Az Alaptzörvéány szerint a tudományos életbe nem szólhat bele a kormány.”
Szlovákiából…..
lacika
2019-06-03 at 00:10
Szóval, ugye, mindig azt mondjuk, hogy ennél alább már tényleg nincs.
De van!! Mi ez ha nem kuncsorgás az igen tisztelt tudósok részéről az igen zsíros, teljesítmény nélkül felett pénzéért, akkor nem tudom mi:
“Egy mozijegy árába kerülnek Önnek évente az Akadémia kutatói” – hirdeti az MTA honlapja.
Hát akkor én inkább végigszemvedném a legócskább filmet is, minthogy ezeknek az izék kapják meg, nem hogy a semmiért, de a rombolásért.
Másik gyöngyszem a honlapról: “A Magyar Tudományos Akadémia a legnagyobb közbizalommal övezett intézmény Magyarországon…”
Namond
2019-06-03 at 13:23
Érdekes a csúsztatási technika a honlap általában nevezi meg a kutatókat.
EZ tipikus bolsevik AGITPROP fogás, az elterelés technikája.
Probléma az akadémikusokkal van, akik politikai okokból tesznek és nem tesznek dolgokat, elletve a humán, társadalmi és szociológiai kutatások témáival illetve az ezeket nyomó kutatásvezetőkkel, akik egy része akadémikus.
Mit tesz az akadémia vezetése, az akadémikusokat kiveszi a probléma körből, az általuk preferált az áltudományos kutatókat pedig eldugja a hasznos és eredményes munkát végző többi műszaki tudományos kutató mögé.
Valószínűleg azért nem akartak lemondani a műszaki tudományos kutató hálózatról, mivel ragyogóan elbújnak az eredményeik mögé, nélkülük ott állnának csupaszon, haszontalan, hagyomány és kultúra ellenes kutatási eredményekkel.
Másik gyöngyszem a honlapról: “A Magyar Tudományos Akadémia a legnagyobb közbizalommal övezett intézmény Magyarországon…
Ez hasonló agitprop technika, mint hogy tudják az Akadémiát senki nem akarja beszántani, a politizáló akadémikusok és a a haszontalan, sőt esetleg káros humán és társadalom tudományi kutatókat itt az intézmény mögé bujtatják.
De akadémikus-e az aki Hóman Bálintot nem veszi posztumusz vissza és Kittenberger Kálmánt, Molnár Gábort nem veszi fel az akadémisták közé?
Igen kellene egy tulajdonosi felügyelet az Akadémia elnöksége fölé, aki felülvizsgálhatja és átmeneti időszakban visszavonhatja a méltatlan akadémikusok kinevezését.
balsors
2019-06-03 at 00:06
Élősködők ezek a balliberális belterjesek agyilag ,eredményeikkel nem pofáznak ezek a Heller internácik.
Greg
2019-06-02 at 23:50
Még ha egyesek felsőbbrendűnek is tartják magukat, akkor sincs kasztrendszer Magyarországon és ezért a tudományok művelői sem képeznek kivételezett embercsoportot. Elég volt, tisztelt “tudós” hölgyek, urak! A tudomány szabadsága nem jelenti azt, hogy a magukat tudósoknak képzelők és hirdetők siserehadai úri kényük-kedvük szerint azt csinálhatnak, amit csak akarnak, az állam, vagyis az adófizetők pedig búsásan fizessék a kisded játékaikat. Igen, szabadon kutathatnak úgy, ahogy csak nekik tetszik, de AZT, amit szükséges, amire valós össztársadalmi igény áll fenn, amire emiatt a kenyéradótól, tehát az államtól megbízást kapnak, feltéve a belátható időn belüli valós és hasznosítható eredményeket. Ha erre nem képesek, avagy nem fűlik a foguk hozzá, akkor csináljanak valami egyéb értelmes és hasznos dolgot. Ha meg az is büdös lenne nekik, és nem sikerül senkivel valahogy ügyesen eltartatni magukat, akkor fogadják meg a Böszme örökérvényű tanácsát: “el lehet innen menni…” Aztán ott lehet majd vonulgatni, tüntetgetni és megpróbálni hergelni az embereket. Az eredményekről aztán majd beszámolhatnak valamilyen nagy tudományos publikációban…
lacika
2019-06-03 at 00:51
10/10 !!!
bl
2019-06-03 at 06:38
10/10
rianó
2019-06-02 at 23:29
Erre mikor lehetett szavazni vagy erről mikor volt konzultáció? Mert a Fidesz tavalyi választási programjában ilyen aztán nem szerepelt.
Benedek
2019-06-02 at 23:25
‘MTA Bölcsészettudományi Kutatóközpont Néprajztudományi Intézet kutatója’… ez kb olyan komolyan hangzik mint pl: ‘Indexfényvisszahúzó relé olajozó fõmunkatárs’.
Mi a túróval tölti ki ez a 17000 ember a munkaidõt?? Mi (és Mikor) volt a legutóbbi 10 tudományos áttörés ami az MTA nevével fémjelezhetõ??? Szívesen olvasnék ezekrõl…
rianó
2019-06-02 at 23:36
Ez a 17000 ember honnan jön? Bele lett számolva minden felsőoktatásban lévő tanár és diák is? A beszámolóik szerint kb. 5000 ember dolgozik az MTA-nak, a V4-ek akadémiáinál is kb ennyi. Az eredményekre itt egy link:
https://mta.hu/hatteranyagok/az-mta-kutatohelyeinek-eredmenyei-105499
lacika
2019-06-03 at 00:20
mta. hu: “… köztestülete mintegy 17 ezer tagot számlál.”
Lehet hogy én is tag vagyok, csak nem tudok róla?
Laci
2019-06-03 at 11:40
A probléma inkább az akadémia belterjességéből adódik. Hogyan lehetne megoldani, hogy ne a múlt rendszerben “érdemesült” személyek tartsák kezükben még mindig szervezetet?
1. lehetőség “tetszettek volna forradalmat csinálni” – úgy gondolom ezen már túl vagyunk…
2. lehetőség megvárni amíg magától kihalnak az őskövületek (probléma:az eftársak gondoskodnak sokszor érdemtelen és kis tehetségű utánpótlásról, aki csak egymás idézgetéséből is remekül megélnek! )
3. meg kell kavarni az állóvizet, be kell vezetni ellenőrző mechanizmusokat. Vállalni kell, hogy néhányaknak ez nem tetszik. Sajnos ezeknek sokszor az un. nyugati világban – a mi pénzünkön- befolyást szerzett emberek, és ezt a befolyást a saját érdekükben ki is fogják használni. No ezt is számításba kell venni! Nem is olyan egyszerű ez a reform ugye! De hosszú távon megéri!
Namond
2019-06-03 at 11:54
rianó
A 17 000 ember Öntől jött. Ön felelősen nyilatkozik? Vagy akadémista mellébeszélő?
Lásd.:
rianó
2019-06-03 at 08:50
Nincs 17000. A 17000 az a köztestülettel együtt van, akik viszont nem akadémikusok
rianó
2019-06-03 at 11:58
Reformálják meg ha kell, egyetértek. De ne azért mert soros, marxista, stb…, hanem azért mert nem működik vagy nem jól működik. Olvasd végig a hozzászólásokat. A fele csak fröcsögés, valószínűleg minden alap nélkül. Ezt rühellem.
rianó
2019-06-03 at 12:04
A hozzászólások dátumait is nézd már meg, kérlek! Miután a lacika nevű nick írta mi a 17000 onnan tudtam meg én is.
Namond
2019-06-03 at 12:55
rianó
Nem tegeződöm ismeretlenekkel, magázódjunk.
Jozsika
2019-06-02 at 22:01
Mig Ausztriában 1600 fizetett akadémikus van addig Magyarországon 17000.
Valóban figyelmetlen voltam.
pufff
2019-06-03 at 11:31
rianó az alapján hogy te tartsad el ezeket és a lusta terrorista muszlim gazdasági migránsaitokat is. ÉS MIÉRT NEM MENTEK KÜLFÖLDRE ,MUSZLIM NOGO VÁROSNEGYEDEITEKBE? GYURCSÁNY A NAGY HAZUGAD MONDTA … EL LEHET INNEN MENNI .
Víízöntő
2019-06-03 at 18:31
Amikor a cirkuszt beindította az MTA az itt megjelent egyik cikk hozta az összehasonlító adatokat, itt 17000 az alkalmazottak száma, és ez volt összehasonlítva Ausztriával, ahol 1600 vagy 1700 alkalmazotti létszám volt megjelölve.
Vízöntő
2019-06-03 at 18:52
Csak: Vízöntő
Bocs, elütöttem.
Pista
2019-06-02 at 23:24
Fog el a hányás ettöl a népdal kicsufolástol.
lacika
2019-06-02 at 23:02
Ügyvéd úr, idézné az Alkotmány erre vonatkozózó passzusát, ha kérhetem?
Amúgy a kormány nem a tudományos életbe akár beleszólni, csak nem akar ingyen sajtot osztogatni olyanoknak akik nem érdemlik meg. Adott esetben hazaárulók is.
rianó
2019-06-02 at 23:18
X. cikk 3. bekezdés
“Magyarország védi a Magyar Tudományos Akadémia és a Magyar Művészeti Akadémia tudományos és művészeti szabadságát. A felsőoktatási intézmények a kutatás és a tanítás tartalmát, módszereit illetően önállóak, szervezeti rendjüket törvény szabályozza. Az állami felsőoktatási intézmények gazdálkodási rendjét törvény keretei között a Kormány határozza meg, gazdálkodásukat a Kormány felügyeli.”
rianó
2019-06-03 at 08:48
Én igen sokat fizetek adó formájában pl. focira, ami meg engem nem érdekel. Azt hol lehet visszakérni? A felügyelet eddig is megvalósult.
pufff
2019-06-03 at 11:14
rianó inkább legyél elhízott inzulinos ,a gazdaságotokból értsd szétlopásotokból elegem van ,az EU ellenetek – balliberális ellenzékiek – már több mint 200milliárd forint ellopása miatt nyomoz ,és csak ti loptátok el ezeket is , na te is jókor vagy mint hazug melqúró Gyurcsányodék …. te bandád szem kilövetők….
rianó
2019-06-03 at 11:39
Pufff, semmit nem tudsz róla, felőlem mehet az összes baloldali, jobboldali, liberális, fasiszta gazember a börtönbe, ha bűnösök.
Egy jótanács: a jövőben ne kommentelj részegen vagy belőve, nehéz érteni mit írsz.
Namond
2019-06-03 at 11:42
rianó
X. cikk 3. bekezdésben hol van a kutatási és oktatási téma szabad megválasztása?
Hol van a kutatás és a tanítás tartalma, módszerei kötelező állami finanszírozása?
Ön szerint, ha egy heterofób a többségi férfi-nő kapcsolat számarányának csökkentését, vagy a fehér férfi önazonosság tudatának, kutya önazonosság tudatba fordítását akarja kutatni állami pénzből megteheti?
Namond
2019-06-03 at 11:45
rianó
Hol lehet az akadémia engem nem érdekló ostoba, és haszontalan kutatásaira és bolsevik szemléletet gyakorló akadémikusok fizetésére felhasznált összegeket visszakérni?
rianó
2019-06-03 at 11:52
Örülök, hogy egy véleményen vagyunk. Nem lehet visszakérni. A közpénz nem a kormány pénze, hanem a tied meg az enyém. Támogatnak olyan dolgokat amiket te nem szeretsz és olyanokat is amiket én nem. Ezért “köz” pénz, hogy kompromisszumosan kerüljön felhasználásra.
Az MTA majd eldönti, hogy ad-e pénzt a fehér heteró kutyák párkapcsolatainak kuatatására. Ha ad pénzt, akkor kutatva lesz, ha nem, akkor nem. Csak azt ne mondd már, hogy egy politikailag terhelt bizottság, majd csupa okosságra ad majd pénzt.
pufff
2019-06-03 at 11:53
rianó ballib élősködőidnél nem fröcsögsz , véleményeid a Gyurcsányék élősködőihez tartozónak mutatnak.
Namond
2019-06-03 at 12:29
rianó
Nem vagyunk egy véleményen, ironizáltam.
Nem hinném egyébként, hogy a magyar államon belül annak vezetése a kormány kevésbé lenne a szabad, mint az MTA vezetése.
Ön kutató?
Ha igen tudni a kell, hogy egy rendszer meghatározza elemei szabadságát és egy elem sem lehet szabadabb, mint maga a rendszer.
Obendorfer Árpád
2019-06-02 at 22:49
Megszokták, hogy ingyen élnek, semmit az asztalra, mindent ide a zsebünkbe ! Erkölcsileg lenullázódott ócska élősdiek – tisztességes embert lámpással sem találni közöttük ! O1G táblát nem hordoztak ezek a tudósok ?
LACI BACSI
2019-06-02 at 22:42
Az a kar amit az akademia kifogasolt tudasai okoztak (nyelveszet es tortenelem es ostortenelem teren)a magyar nep vilagrenomejaban, az penzben nagyon nehezen megbecsulheto. Ahogy es ahol lehetett buktattak a magyart az osi ellenseget.
Ok hataroztak meg mit lehet es mi nem lehet tanitani az iskolainkban. A tudat es a magyar ontudat rombolas felmerhetetlen. Es ez nem csak a komcsikkal kezdodott, hanem mar regebben.
Tisztelet a Drechler forabbi ur emlekenek es Fejer Szovetseg Sajtoszolgalatanak amely feldolgozta az irast.
“Ti magyarok vagytok a legősibb nemzet, minden ma élő nemzet közül. Ezt mi, zsidók, nagyon jól tudjuk. Még a kivonulás előtt, Egyiptomban, már ott is megjelentek lovasaitok, és tudtuk rólatok, hogy már ősidők óta léteztek. Amikor a XIX. század végén a kiegyezés után, a kultúrpolitikai terrort már nem lehetett fenntartani tovább, a tudományos kutatásban újra felbukkant a szkíta-hun irányzat, osztrák ügynökök kerestek meg, komoly összeget ajánlottak, hogy a dolog ne derüljön ki. És mi meg is tettük a megfelelő lépéseket.”
Forrás: Zsidó Kultúrtörténeti emlékek Fejér megyében, Szerk.: Lakat Erika (Székesfehérvár, 2004)
Drechsler Miksa, rabbi; született: Tabajd (Fejér megye), 1883. október 23.; elhunyt: 1970. (?)
1903-1908-ig a budapesti Rabbiképző növendéke, ezt követően Oxfordban irodalmi kutatásokat végzett. 1906-ban avatták bölcsészdoktorrá Budapesten, 1909-ben rabbivá.
Namond
2019-06-03 at 12:05
LACI BACSI
Ez három jó akadémiai kutatási téma.
1. Habsburg császári udvar beavatkozása a magyar eredet kutatásba és annak hatásai, alkalmazott ügynökei.
2. Az egyes osztrák ügynökök által a magyar eredet kutatásba beépített hamis történelmi, nyelvi, anyagi tézisei és azok egyedi és összesített kárhatása.
3. A mindenkori Akadémia vezetésének közreműködése és módszerei a magyar eredet kutatás elhallgatott tudományos tényeire és elhallgattatott kutatóira.
POROSZLAI RÓBERT
2019-06-02 at 22:24
mennyi lóvét lehet kapni egy ilyen tüntin?
Jozsika
2019-06-02 at 22:01
Mig Ausztriában 1600 fizetett akadémikus van addig Magyarországon 17000. Ez mindent elmond arrol miért nem szeretik ha a kormány utánnanéz mire pazarolta a komcsi kormány az adofizetök pénzét a nagy semmire.
rianó
2019-06-03 at 08:50
Nincs 17000. A 17000 az a köztestülettel együtt van, akik viszont nem akadémikusok.
Namond
2019-06-03 at 11:49
rianó
Akkor ideje az eredményes és átlátható nyugati akadémiai modellt bevezetni és a köztestületet leválasztani az Akadémiáról.
rianó
2019-06-03 at 11:53
Legyen így. Ez egy indok, ami mentén lehet változtatni. Az nem, hogy semmirekellő, meg bolsevik meg gender meg heller meg soros…
Namond
2019-06-03 at 12:47
rianó
Volt egy kezdeményezés a kormány részéről, az Akadémia és kutató intézeti hálózat finanszírozásának, irányításának átalakításáról.
Ezt az akadémia vezetői nyomására kiknek a kecske is kellene és a káposzta is a köztestületi képviselők egy az egyben elutasították. Azaz a magukat átmentő bolsevikok jó szokásukhoz híven a nem kellően tájékozott tömeg mögé bújtak, személyes felelősségük elfedése érdekében.
Ez erősen hasonlít az alaptörvény körüli vitákra, melynek megalkotásában az ellenzék nem vett részt, utólag meg kifogásolja.
Akit meghívnak ebédre és nem megy el az ne kritizálja a menüt, mondom én.
Ön írja:
“Az nem, hogy semmirekellő, meg bolsevik meg gender meg heller meg soros…”
Valóban nem mindenki az sem az akadémikusok sem a kutatók, sem a személyzet közül.
DE az Akadémia operatív dolgokban önálló, el kell tudni döntenie, hogy ki, mi és miért sérti az alapítási célt, ki, mi és miért sérti az Akadémia apolitikus működési törvényi kötelezettségét és Ön tisztuláson kell átmennie, ÖNKÉNT.
Nem szabad hagyni, hogy az Ön által leírt jelzőkkel minősíthető személyek az Akadémián belül maradjanak, elbújjanak a tömegben, mert az mindenki minősítésére, és esetleg vétlenek egzisztenciájára is kihathat.
Tolnai Ferenc
2019-06-02 at 21:57
A közpénzel el kell számolni ingyenélő szarjankók.
rianó
2019-06-02 at 23:32
És el is számolnak. 2 évente beszámolót készítenek amit a parlament eddig mindíg elfogadott.
khm
2019-06-03 at 06:05
És hány SZABADALMAT tudnak felmutatni a beszámolójukban?
albert heim
2019-06-03 at 07:11
Az amerikai modellt kéne behozni.A tanárok évente szerződjenek ,viszont ezt a diákok száma határozná meg .Ha csökken az óráira járók száma egyszerűen nem hosszabbítanak .Aki szerint rendesen elszámolnak, azt jelenti minden nap bemennek ,kitöltik a munkaidejüket csak semmi kézzel fogható haszon nincs rajra,Amikor meg CEU egyetemmel karöltve tünciznek az már eleve hiteltelen. Apropó a Müncheni egyetem se tud olyan diplomát kiadni, amit Ignatyieff CIA ügynők lelkendezve mondott pár hónapja, mert ahhoz a bajor tőrvényt meg kellene változtatni.Valahogy ezt nem reklámozza most egy ellenzéki sajtó sem.Majd a nyáron megint előveszik ” elüldözik ” a CEU-t Magyarországról.New York Times hozza le először Applebaum asszonyságtól és a buta szenátorok ugranak majd rá mint kacsa a takonyra !
khm
2019-06-03 at 08:18
Keresd csak!
rianó
2019-06-03 at 08:52
https://mta.hu/mta_hirei/gazdasagilag-hasznosithato-szellemi-alkotasok-teren-is-megkerulhetetlen-az-mta-kutatohalozata-109651
Átlagosan évi 25 gazdasági jelentőségű oltalom születik. De velem nincs vitám szerintem, mert én csak az otromba csúsztatások meg hülyeségek ellen beszélek. Azon simán lehet vitázni, hogy a 25 elég-e, de én erre nem vagyok kvalifikált.
pufff
2019-06-03 at 11:18
rianó Gyurcsányos gazdaságot szétlopó ,elquró hazug vagy ja népbe lövető meg az EU-t is átverő…. ez a bandád sem más.
Namond
2019-06-03 at 11:28
Az a beszámoló semmit nem ér, öntömjénező és pénzért kuncsorgó marketing anyag.
Szintúgy mint az éves elszámolás.
Namond
2019-06-03 at 11:29
És a 25 oltalom, kinek és mennyit hozott?
rianó
2019-06-03 at 12:02
Mégis elfogadták. Nem tudok szabadalmakról vitatkozni, mert nem értek hozzá. Ha kevés a szabadalom, vagy nem hoz eleget, vagy a “rossz” embereknek hoz pénzt, akkor ez legyen az indok. Ne az, hogy csupa semmirekellő ül az MTA-ban.
Szavi Béla
2019-06-03 at 16:17
Az MTA állami támogatása kb. 70 milliárd, egy közepeske stadion ára. Tehát nem sok. Nem hiszem, hogy a kormány ilyen aprópénzért beleállna abba, hogy szalonképtelenné válhat.
Ehelyett valószínűbb, hogy a következő EU-s pénzügyi ciklus kutatási pénzei feletti ellenőrzést szeretné megkapni, nehogy véletlenül még kutatásra fordíthassa azt valaki.
Itt van olyan, aki szerint egy politikus jobb döntést képes hozni kutatási pénzekről, mint egy akadémikus? Mégis milyen alapon gondoljuk ezt?
Szomorú olvasni a “sokat zsebre tevő” kutatókról. A valóság sajnos az, hogy Magyarországon az orvosokhoz hasonló morállal, lelkesedéssel, csekély fizetés mellett képesek csak kutatni. Eközben Nyugat-Európában vagy Amerikában jobb laboratóriumi körülmények között, többszörös fizetés mellett, politikai vegzálás nélkül folyik a munka, így valós veszély, hogy ha a kormány nem próbál szóba állni a kutatókkal, nem próbálja meggyőzni, netán meghallgatni őket, azzal jóvátehetetlen károkat szenved a magyar akadémiai szféra, így épp azt veszítjük, amire méltán büszkék vagyunk: a magyar rafináltságot.
Namond
2019-06-04 at 13:51
Szavi Béla,
Milyen alapon gondolja, hogy egy akadémikus jobb döntést hoz, mint egy politikus?
Ki tudja jobban, hogy minek a kutatására van szükség?
Ki tudja jobban mit finanszírozna meg szívesebben és mennyit áldozna rá?
Nem tudok Magyarországon olyan társadalmi-, munkavállalói rétegről, személyről aki azt mondaná sok a fizetésem.
Ön felhozza az orvosok esetét, ha az általuk végzett munkát elvonatkoztatjuk a munkadarabtól, megállapíthatjuk, hogy karbantartási szakmunkát végeznek, mint a szerviz technikusok, üzembehelyező műszerészek, gépszerelők. Hozzájuk képest túl vannak fizetve.
Kétségtelen, hogy nyugaton összkomfortosabb a labor felszerelés, magasabba fizetés, de magasabb a költség is. Viszont állandó a vegzálás a költségterv és eredményterv betartása miatt, és ha nincs eredmény a projekt támogatás végére, a projekt vezető nem tud támogatást szerezni, a kutatás le áll.
A kutató kutathat másik téma után.
A kormány általi politikai vegzálás vádja alaptalan, az akadémikusok tolják le a kutatókra az őket és munkavégzésüket és pénzfelhasználásukat érintő kifogásokat, átpolitizálva az MTA működésének átalakítási szándékát.
Ön hiányolja a kormánnyal folytatott közvetlen párbeszédet ugyan mér?
A kormánynak nincs dolga a kutatókkal, a kutató intézetek az MTA felügyelete nélkül fognak működni. Talán összességük, talán nem, de azok melyek eredményességükkel, hatékonyságukkal igazolják fenntartásukat, mindenképpen.
A saját külön, akadémiáról leválasztott költségvetéssel, eredmény kötelezettség mellett, jobb és célzatosabb kutatási körülményeket, pénzellátást, érhetnek el.
Viszont azt be kell látnia l’art pour l’art társadalmi- szociológiai kutatásra, csak és kizárólag – az un. “nagy nevek megjelenítése okán” – publikálási céllal nincs szükség (ez valójában korrupció), ezek elveszik a pénzt a valóban hasznosítható eredmények elérése elöl.
Mi fáj ebből?
De, ha a kutatók párbeszédet kezdhetnének a kormánnyal, elképzelhető ez az akadémikusok jelenléte nélkül?
Ha nem, ki is az aki tárgyal?