Az LMP közérdekű adatigényléssel kívánja kideríteni, eddig mennyit és mire költöttek a budapesti közösségi közlekedés elektronikus jegyrendszerének bevezetésére. A sajtótájékoztatón emlékeztettek, Tarlós István már 2017-ben úgy fogalmazott, hogy a fővárosi e-jegyrendszer Európa szégyenévé kezd válni.
Gál József, a párt fővárosi közgyűlési képviselője pénteki tájékoztatóján elmondta, mintegy tízévnyi előkészítés után idén januártól kellene üzemelnie az e-jegyrendszernek, mostanra azonban már céldátuma sincs a bevezetésének. A projektre szánt 17 milliárd forintos EBRD-hitelből a főváros már 5,3 milliárdot lehívott, ennek ellenére a tervezett 11 ezer jegyautomatából mindössze 29 buszt vagy trolit láttak el.
Tesztelni azonban ezeket sem lehetett, elektronikus jegyet tartalmazó kártya ugyanis nincs hozzájuk
– mondta.
Az idő előrehaladtával ugyanakkor a törvényi változtatások miatt a projekt jelentős átalakításra is szorul
– tette hozzá Gál József. A politikus emlékeztetett, Tarlós István már 2017-ben úgy fogalmazott, hogy a fővárosi e-jegyrendszer Európa szégyenévé kezd válni. A képviselő elmondta, az LMP online petíciót is indít a helyiugyek.hu oldalon, hogy így gyakoroljon nyomást a főváros vezetésére.
Forrás/fotó: MTI
Peti lovag
2018-09-28 at 13:51
Ez a napi kikopok a godorbol dolog mar unalmas.
csakafidesz
2018-09-28 at 13:48
Bizonyos szempontból igazuk van. Itt szarakodnak és mindenféle hülye programokat találnak ki amelyek egyszerűen, ob ovo működésképtelenek. A világ számos nagyvárosában évek, évtizedek óta jól működő rendszer valamelyikét meg kellene venni és hozzáigazítani a budapesti viszonyokhoz!
(Tudom nem adják ingyen, de az impotens magyar fejlesztők sokkal többe fájnak nekünk.)
khm
2018-09-28 at 12:41
Mi pedig a női társelnököt hiányoljuk.
A kendek törvénye szerint csak női társelnökkel működhet a gittegyletük.
Hát akkor,hol van?