A Mediterranea nevű olasz civilszervezet hajója 49 migránssal a fedélzetén kedd reggel megérkezett az olasz Lampedusa szigetéhez, de egyelőre a tengeren várakozik, miután az olasz hatóságok nem engedélyezték a kikötést. Ezzel egy időben az olasz belügyminiszter újabb rendelkezéssel szigorította a tengeri mentési műveleteket.
A több olasz és külföldi civil szervezetet tömörítő, Olaszországban bejegyzett Mediterranea Saving Human közölte, hogy a hajón 49 kimentett ember, köztük 12 kiskorú, valamint tíz fős legénység található. Az egyik utas beteg, feltételezhetően tüdőgyulladása van, ezért a Mediterranea a férfi partra szállítását kérte az olasz hatóságoktól. A szervezet hangsúlyozta, hogy a viharos tenger miatt az olasz partok számítanak a legközelebbi biztonságos kikötőnek, ahová a tengeri jog szerint a kimentett embereket szállítani kell. A Mare Ionio hosszú szünet után, szombaton indult el ismét a szicíliai Palermo kikötőjéből mentési műveletre. Líbia kutatási és mentési övezetében hétfőn vette fedélzetére az embereket, és azonnal elindult Olaszország felé, anélkül, hogy megvárta volna a líbiai partiőrség hajóit. A mentési műveletet koordináló Luca Casarini, a Mediterranea egyik felelőse arról ismert Olaszországban, hogy a G8-as csoport 2001-es genovai találkozóján ő vezette a várost szabályosan szétromboló globalizációellenes csoportok szélsőséges szárnyát.
Matteo Salvini olasz belügyminiszter az éjszaka írta alá a nem kormányzati szervezetek tengeri mentési műveleteire vonatkozó újabb olasz hatósági szabályozást, amely a tengeren kimentett emberek Olaszországba szállításának leállítását célozza. Elsőrendű célnak továbbra is az emberéletek mentése számít, de ennek az illetékes területi hatóság koordinálásával kell történnie, a nemzetközi tengeri kutatási és mentési szabályok szerint. Bármilyen ettől eltérő magatartás a mentési művelet során előre kitervelt szándékként értékelhető az emberek Olaszországba szállítására és az emberkereskedelem elősegítésére. Az intézkedés szerint a mentési műveletek tapasztalatai azt mutatják, hogy az emberkereskedők által “kikényszerített” mentések végső célja az, hogy a többségében dokumentumok nélküli emberek bejussanak Olaszországba, és lehetnek köztük biztonsági kockázatot jelentő emberek is. A nem olasz területi vizeken, nem az olasz hatóságok irányításával történő mentést követően nem lehet automatikus, hogy a mentőhajók Olaszországot választják biztonságos kikötőnek.
A földközi-tengeri mentést végző civil szervezetek munkáját elsőként 2017 júliusában a korábbi, balközép olasz kormány szabályozta az úgynevezett magatartási kódexszel, amelyet az akkor Líbia és Olaszország között aktív civilszervezetek közül több, mint tíz aláírt, kettő pedig nem. A jelenlegi olasz kormány első intézkedése 2018 júniusában az olaszországi kikötők lezárása volt a civil mentőhajók előtt. Azóta is érkeztek azonban civil mentőhajók Olaszországba, amelyeket azonban hosszú várakozás után engedtek kikötni, a római kormánynak azzal a feltételével, hogy az érkezőket önkéntes alapon szétosztják az EU-tagállamok között, ami csak részben történt meg.
Forrás: MTI; Fotó: euronews
Naprózsa
2019-03-19 at 16:44
Jól olvasom: a migránstaxiztatók főnöke 2001-ben még globalizáció ellenes aktivista volt?
Szép és klasszikus Soros ügynöki karrier. Előbb globalizációellenes patkány, csakhogy szétverhesse az olasz várost, most meg globális migráció melletti taxis, hogy szétverhesse Európát.
Tipikus elvtelen, gerinctelen libsi, melyeknek nincs igazából elveik, csak és kizárólag a rombolás, pusztítás a céljuk, tökmindegy milyen zászló alatt.
Namond
2019-03-19 at 14:24
Vissza velük, + annyi kiutasítottal amennyi felfér, Libiába
yindzsang19
2019-03-19 at 11:45
nem lepődnék meg ha haláleset történne-az EP választás méghatásosabb befolyásolása céljából
bbb
2019-03-19 at 10:23
Vigyek öket mackron földjere, ott tart karokkal varjak öket!!!
vg
2019-03-19 at 10:21
Legközelebb a dél-afrikai partokról a cápák elől kimentett embereket hoznak majd ezek az embercsempészek Olaszországba? Mondván, hogy az olasz partok vannak legközelebb?
Logikus
2019-03-19 at 10:04
Milyen jogon mennek ezek a hajók a líbiai vizekre embereket csempészni? Ki hatalmazta fel őket erre?