Joe Biden demokrata párti elnökjelöltet “egyáltalán nem aggasztják” Donald Trump amerikai elnök perkeresetei, amelyeket a választási eredmények megfordítása érdekében nyújtott be – jelentette ki Katie Bedingfield, Biden kommunikációs főtanácsadója a Fox televíziónak adott interjúban vasárnap.
Bedingfield, aki Biden helyettes kampányfőnöke volt, úgy fogalmazott:
szerintem az elmúlt hetekben éppen azt láttuk, hogy ezeket a kereseteket bíróságról bíróságra kinevették szerte az országban.
A tanácsadó megjegyezte: Joe Biden 306 elektori voksot nyert el, “ugyanazt az eredményt, mint 2016-ban Donald Trump, aki földcsuszamlásszerű győzelemnek nevezte ezt”. A Fox műsorvezetője, Chris Wallace kérdésére, hogy várhatóan kikből áll majd a Biden-kormányzat, Bedingfield azt válaszolta: Biden kedden nevezi meg leendő kormánya tagjait.
Donald Trump jogászcsapata vasárnap közleményt adott ki, amelyben tudatta: kérték a szavazatok ismételt újraszámlálását Georgiában. A közleményből kiderült: az újraszámlálást még szombaton az esti órákban, azt követően kérték, hogy Brian Kemp georgiai republikánus párti kormányzó a szavazatok hitelesítése után formálisan is aláírta, hogy az állam 16 elektora – az eredményeknek megfelelően – a demokrata párti elnökjelöltet, George Bident támogatja. Georgiában Bidenre 12 650 vokssal, azaz 0,25 százalékkal több szavazatot adtak le, és a törvény lehetőséget ad a fél százaléknál kevesebb vokskülönbség esetére az újraszámláltatásra.
Larry Hogan, Maryland republikánus párti kormányzója vasárnap a CNN televíziónak adott interjúban azt fejtegette: “zavarba ejti” őt, hogy a Republikánus Pártban a választások után “nem emelik fel elég sokan a szavukat” Trump ellen. A politikus bírálta, hogy Trump jogászai szerinte nyomást gyakorolnak a tagállamok törvényhozásaira a választási eredmények esetleges megváltoztatása érdekében.
Mi voltunk a legnagyobb tiszteletnek örvendő ország, tiszteletben tartottuk a választási eredményeket
– fogalmazott Hogan. Majd hangsúlyozta:
most pedig egyre inkább banánköztársasághoz kezdünk hasonlítani. Itt az ideje abbahagyni ezt az értelmetlenséget.
Joe Biden választási győzelmét a Republikánus Pártból eddig három szenátor ismerte el: Mitt Romney, Utah állam szenátora, Susan Collins maine-i és Lisa Murkowski alaszkai szenátor. Szombaton – miután egy szövetségi bíró elutasította Trump perkeresetét Pennsylvaniában – Pat Toomey, pennsylvaniai republikánus szenátor is gratulált Joe Bidennek és alelnökjelöltjének, Kamala Harrisnek.
Forrás: MTI; Fotó: MTI/AP/Carolyn Kaster
SobriJ
2020-11-23 at 13:22
Beckiagi: Nemtudom hogy honnan veszed, hogy mit olvasok (elsősorban thedonald.win-t, csak megnézem a hivatkozásokat is), és persze hogy külföldi sajtót olvasok az amerikai elnökválasztásról, magyart kellene? Én értem, hogy neked ez jön le az általad olvasott médiából, hogy:
– mindenki furcsaságokat észlel (igen, főleg a Trump közeli emberek, valahogy a republikánusok többsége nem)
– nem lehettek jelen a megfigyelők (de jelen voltak, és az emiatt indított pert elvesztették egy republikánus bírónál hamis információk miatt)
– halottak adták le a szavazatokat (nem volt több halott által leadott szavazat mint bármelyik múltbeli választásnál, a többezres számra pedig nincs forrás, csak egy túlbuzgó ember mémje).
– milliószámra Trumpról Bidenre változtattak szavazatokat a szavazatszámláló gépek (most hogy több helyen is lement a kézi számlálás és az eredmény nem változott akkor mi van?)
– Benford törvény választási csalást mutat Bidennél (nem mutat, mivel nem lehet használni ezeknél a választási adatoknál, amit meg mutat konzisztens a választási eredményekkel/módszerrel)
– Nem fogadják el a Sharpie-val jelölt szavazólapokat (de igen)
– És hasonlóan lehet sorolni egy csomó másik dolgot is, viszont az a probléma, hogy sokkan több idő cáfolni valamit, mint kirakni egy képet hogy “csalás”.
Én nem értem mi a problémád a Georgiai eseményekkel. Trump csapata újraszámlálást kért és Georgia számlálók leültek és kézzel megszámolták a cetliket. Ezt jelenti az újraszámlálás. Két dolog lehet:
– Trump jogi csapata nem tudja mi az, hogy újraszámlálás (amit én kétlek)
– Vagy valami okuk volt arra, hogy ezt a sima újraszámlálást kérjék (például, hogy lobogtatni tudják, hogy valami összeesküvés van mert nem nézik meg az aláírásokat)
Lehet, hogy úgy TŰNIK neked, hogy nagyszámú csalás van mivel ezt sugallják, viszont ezen állítások mögött nagyrészben nincsen bizonyíték ha megnézed a tényleges adatokat.
De ezektől függetlenül teljesen mindegy ki lesz az elnök, mivel a törvényhozás olyan helyzetben van (republikánus szenátus, demokrata alsóház), hogy bárki lesz az elnök nem fog tudni változtatni semmin, így fölösleges fasiszta államot vizionálni Trumphoz vagy kommunizmus bevezetését Bidenhez.
lhotx
2020-11-23 at 12:22
A helyében inkább azon aggódnék, nem terít-e földre a félholt állapotom, mielőtt kimondhatnám az elnöki eskü utolsó szavait is. Az lenne csak a világraszóló leégés! Évszázadokkal később is emlegetnék.
Úgy tűnik, a következő USA elnökválasztásnál már követelmény lesz, hogy az illető jelölt bizonyíthatón hulla legyen. S az győz, akire a halottak közül legtöbb szavaz.
Beckiagi
2020-11-23 at 11:59
sobri Te ugye hiszel még a mesékben,vagy túl sok külföldi sajtó firkacmányt olvasol,ahol csak Bidé győzelmèt hirdetik,már eleve csak az hogy több szenátor és méghozzá nem republikánus is megállapította,hogy furcsaságok történtek a választáskor,hogy rep. megfigyelők nem lehettek jelen a kiszámolásnál,ez mind ugye szerinted,az ami belefér még egy “tisztességes” választásba,ja meg hogy halottak ezrei adták le a szavazataikat,az is természetes.Az pedig ami Georgiaban történt,hogy “újra” számolták a szavazatokat,és nem találtak hibát,meg egyenesen röhejes
hiszen ugyanazokat a fals cetliket számolták újra,minden további ellenőrzés nélkül,hü de tisztességes!
SobriJ
2020-11-23 at 11:30
Vízöntő:
Ki nem engedett mit? Az a probléma, hogy sokszor politikusok és köreik mást mondanak és mást csinálnak és ez vonatkozik ezen esetben Trumpra is.
Trump jogászai újraszámlálásért folyamodtak és Georgia újraszámlálta nekik a szavazatokat, pedig jól tudták, hogy az újraszámlálásnál nem néznek meg újra minden egyes aláírást csak a szavazólapokat számolják meg újra. Most kértek auditot ami tartalmazza az aláírások ellenőrzését is. De mivel az aláírásokat előtte 2 alkalommal is ellenőrzik Georgiaban (amikor beérkezik a levélszavazat igénylés meg amikor beérkezik a szavazat, mindkettőt összehasonlítják a voter registration adatbázissal és csak ha egyezik akkor számlálják), így nagyon valószínű, hogy a 3.szori ellenőrzés sem fog kimutatni semmit (miért változa bármi, semmi bizonyíték arra, hogy az első kettőn félreszámoltak bármit is), de majd pár nap múlva kiderül.
Függetlenül attól, hogy ki milyen oldalon áll a Trump által felhozott dolgok elég gyengék (a magyar ellenzék 2018-as “fidesz csalt”-hoz hasonlít az utaztatott ukránokkal meg krumplival megvett kisebbségekkel) eddig és úgy tűnik hogy csak hangulatkeltésre meg úgy általában a választási procedúra indokolatlan lassítására (Wisconsin, ahol a Trump megfigyelők minden egyes szavazat ellen kifogást emelnek) szolgálnak. Ezen perek közül csak nagyon kevés juthat egyáltalán el a szövetségi legfelsőbb bíróságig, mivel sok esetben nem is az ő hatáskörük hanem az államok legfelsőbb bíróságáé.
De ha eljut is, nem fognak csak úgy ad-hoc szavazatokat érvényteleníteni abban a 7 államban (amiből 5 öt kell megfordítania hogy nyerjen) amiben közel van az eredmény hiába van konzervatív többség. Bush/Gore-nál azért sikerült ez, mivel akkor 1 államon múlt és azon belül is párszáz szavazaton. Idén 7 közeli állam van, de egyik sem párszáz szavazatos különbség.
Az eredmények alapján látszik, hogy a szavazók a republikánus pártot látták jobbnak (kongresszusban csökkent a hátrányuk, szenátusban valószinüleg megvan a többség, meg az állami választásokban sem maradtak le), viszont az elnökválasztásnál a Trump alul és Biden felülteljesített a nem párt szavazóknál, ami teljesen érthető, ha azt nézi valaki hogy Biden centrista, míg Trump a republikánus párton belül is a jobb oldalon van.
– Még mielőtt itt le lennék liberálisozva/kommunistázva, ez a dolgok állása jelenleg és nem az, hogy minek szurkolok.
odu
2020-11-23 at 09:28
Nem demokrácia hanem demencia, sajnos a szemén látszik sokszor a zavart állapot.Nagyon hasonlít a helyzet a gyerekeket koronázó és rögtön gyámokat kinevező módszerre.
Arpad
2020-11-23 at 07:03
Őszinte részvétem Amerika normális részének, és egyben megdöbbentő, hogy egy lapos elemmel működő bazári majom és egy hisztis tyúk miatt az országuk teljesen elveszíti vezető szerepét a világban.
Hahaha
2020-11-23 at 06:47
Nem ismerem az USA jogrendet. Úgy tűnik, hogy a Trump stáb, alsó szinten egyetlen keresetet se nyerhet meg, mert arról már jó előre gondoskodtak. Nagy kérdés, hogy mikor fordulhat a Trump jogászcsapata a legfelsőbb Bírósághoz, és mennyi, olletve milyen tartalmú bizonyíték kell ahhoz, hogy a bizonyíték kell hozzá, hogy a Legfelsőbb Bíroság 4-5 államban érvénytelenítse az egész választási eredményt? Úgy tűnik, hogy alasó szinten az érvénytelenítéshez 5-10 ezer halott szavazata, vagy a lakosság létszámát 100-120 ezerrel meghaladó szavazat ténye édes kevés. De még nem tudjuk pontosan mi van a Németországban lefoglalt szerver kérdésével, annak tartalmával, és azzal, hogy annak vizsgálat kikre is tartozik a jog szerint pontosan, és belyik bíróságnak kell ítélkeznie az ügyben. Az USA államszövetség jogrendje sokkal bonyolultabb, mint a kicsi Magyarországé.
khm
2020-11-23 at 06:26
Miért aggódna?
A soros már kellően megreformálta az USA gazságszolgáltatását.
Vízöntő
2020-11-22 at 23:57
SobriJ,
igen, de a probléma az, hogy nem engedték a levélszavazatok érvényességét megvizsgálni!
Salamander,
Én is!
Ott viszont a legnagyobb durranás az lenne, ha a demokrácia, a becsületre épített választási rendszer védelmében Trump javára döntenének mindenben, 9:0 arányban!
Még bármi megtörténhet!
Polgar
2020-11-22 at 23:30
Azt se tudja, ki ő, hol van, fiu vagy lany! Bravó! Soros megmondja!
Salamander
2020-11-22 at 23:24
Én tisztelettel megvárom az USA Legfelsőbb Szövetségi Bíróságának – amely akotmánybíróság is egyben(!) – döntését Trump vs Biden ügyben.
Rizikó
2020-11-22 at 22:48
Márko kapd be a “titánok retkes aidses soroskolbászàt.Jòssz ide ezzel az aljas antifa rizsàddal de elàrulom nagy lesz a titánok meg a te pofàra esése USza Legfelsõbb Birøság dòntése után.Putyin valamit tud mert nem gratulàl Bidének.
jani129
2020-11-22 at 22:44
Biden alighanem csalt a választáson…innen nem tudom megítélni, mennyire valószínű, hogy lebukjon, de el tudom képzelni, hogy így lesz. Az, gogy republikánus bíró kidobná a Trump jogászcsapatának kereseteit, az simán lehet a szokásos ballib kamu…
Naprózsa
2020-11-22 at 22:35
Hát én inkább most lennék csak igazán ideges. Ahogy Trumpot mint remek taktikust megismertük, van még bőven a tarsolyukban. Most csak altatják a Soros bagázst, nehogy idő előtt lépni tudjanak újabb csalásokkal. Jelenleg játsszák a béna kacsát, akiket ki lehet nevetni. Trump amúgy is erről híres mint a saját magát is kinevettető amatőr komikus.
Folyamatosan olyan érzésem van, hogy Trumpék csőbe húzták Bident, a nagy adu ászokról amit a legfelsőbb bíróságokon fognak előadni eddig még csak nem is nyikkantak…
saghy rozalia
2020-11-22 at 22:07
Trumpék számítottak a csalásra de nem voltak kellő komolysággal megszervezve.
Itt is ez van.Budapesti eredmények…
Patriot
2020-11-22 at 22:04
Az Álmos Joe nak azon kellene aggódnia , hogy a világ szemében egy korrupt, bűnöző , csaló banda lett az Egyesült Államok. Kolumbia alsó.
SobriJ
2020-11-22 at 22:01
Vízöntő>
Gergiaban már elvégeztek egy újraszámlálást (kézi számlálással, még a gépekre sem lehet ráfogni) és nem változott érdemben az eredmény. Máshol sem fog változni, mivel nincs bizonyíték nagyméretű csalásokra (kisebbek mindig szokták lenni minden választáson) sehol. Sorban szüntetik meg _republikánus_ bírók Trump kereseteit mert nincsenek bizonyítékok a nagy bejelentések mögött.
Éliás Zsolt András
2020-11-22 at 21:59
Persze, hiszen fel sem fogja…
Vízöntő
2020-11-22 at 21:41
Georgiában nem engedik a levélszavazatok hitelességének, érvényességének a vizsgálatát, Trump jogászai viszont azt akarnák elérni.
Vajon miért nem engedik? 12 650 voksnál túl kockázatos?
márko
2020-11-22 at 21:41
csatlakozok minden hozzászóláshoz
/
. a lényeg meg van mondva
. TITÁNOK sajtója kinevezte Bident mint államelnököt
. itt változás NEM ENGEDHETŐ MEG
SEM lesz
Kristóf
2020-11-22 at 21:33
Miért aggódna? Az eredmény megvolt már a választás előtt, annak esélye sem volt változtatni rajta.
bl
2020-11-22 at 21:25
Ha valóban a nemzet egységét akarnák akkor cáfolnák és nem kiröhögnék az érveket. Ha annyira dedós Trump, mint ahogy állítják akkor nem kiröhögni kell, hanem magyarázni. Csak ugye félnek attól, hogy a magyarázat további kételyeket vetne fel ami nem lenne szerencsés, mert ugye a közbeszédet is meg a socialmedia-t is uralni kell. A legteljesebb együttműködés, a befogadás kultúrája és a demokrácia nevében. Hehehe.
Hahaha
2020-11-22 at 21:17
Nem tudom miért kellene aggódnia Joe Bidennek? Soros stábja biztosította arról, hogy a billegő államokban minden bírót egyesével érzékenyítettek, hogy nem lehet kétségbe vonni a halottak szavazati jogát, nem lehet kétségba vonni a szavazólapokon a szavazók aláírásának a hitelességét, és nem lehet kétségbevonni azokat a szavazatokat, amelyek összességében meghaladják a szavazókörzetben lakók számát. Azoknak a szavazatoknak a hitelességét se szabad kétségbe vonni, amelyeken minden kétséget kizáróan ugyanattól a kéztől származó aláírás szerepel tízezres nagyságrendben.
Most akkor miért aggódjon?
Namond
2020-11-22 at 21:03
Pedig most kellene kezdenie az aggódást, kezd felépülni a per kereset alapja.