Az Emberi Erőforrások Minisztériuma (Emmi) 300 millió forintos támogatást biztosít a Karinthy Színházat üzemeltető nonprofit kft. megvásárlásához – tájékoztatta a szaktárca az MTI-t szombaton.
Az Emmi közleményében emlékeztet arra, hogy Karinthy Márton, a színház alapító-tulajdonosa tavaly november 6-i elhunyta óta a színház működési nehézségekkel küzd. A Magyar Teátrumi Társaság (MTT) késznek bizonyult a színház átvételével megteremteni a teátrum biztos fennmaradási körülményeit. Az Emmi és az MTT közös célja a színház kulturális örökségének megtartása, a Karinthy Márton vezetésével megteremtett művészi értékek továbbvitele. A szerződés részleteiről a két félnek, a jelenlegi üzemeltető nonprofit kft.-nek és a Teátrumi Társaságnak kell megegyeznie. A színház további működtetésében a Karinthy Márton által kialakított magánszínházi modellt tartjuk kívánatosnak – jelezte közleményében a minisztérium. A jelenlegi támogatást a színház biztos szakmai kézbe helyezése érdekében nyújtja az Emmi, az évtizedes művészi értékek továbbvitelét szem előtt tartva. A 300 millió forintos támogatási összeg a vételár és az átadás-átvétel költségeit fedezi, folyósításának feltétele pedig a jelenlegi tulajdonosokkal való megegyezés – szögezik le a közleményben.
Forrás: MTI; Fotó: MTI
TS
2020-05-16 at 20:45
Hát azért még a Szent Péter esernyőjébe is beletett (beleerőltetett) Karinthy Márton jó pár olyan kis szlogent, ami a “belpesti söpredék” ízlésének is megfelelt. Nem kell misztifikálni a színházat.
gyozo2018
2020-05-16 at 18:04
Milyen jellemző volt, hogy amikor megalapította, akkor még Hököm Színház néven, (utalván nagyapjának a humoros karcolatokat, jeleneteket tartalmazó könyvére), a már akkor is élen járó, belpesti söpredék lesajnálta, irigykedve fintorgott és Tököm Színháznak keresztelte.
Ha liberális mancsokba fog kerülni, borítékolható, hogy mit fognak belőle gányolni, kéjjel és vicsorogva fogják lerothasztani a maguk szintjére.
Úgyhogy a támogatásért cserébe minőségi biztosítást és a Karinthy Márton által teremtett hagyományok megőrzésének a biztosítását is be kell építeni a szerződésbe.
Horváth Zoltán
2020-05-16 at 18:13
Igen,a Végh Antal féle előadás-foci témában-kifejezetten emelte az ázsióját… Bár a belpesti söpredék említése helyénvaló. A “rádiókabaré” kiemelten foglalkozott vele. “Nem megyek a Hökömbe,görcs állott a tökömbe”…ez volt a humor akkori nagyágyúinak a (kényszer)szüleménye. Természetesen az irányított gondolkodású,Esti Hírlapon edződőknél ült a poen…
Nonvideor
2020-05-16 at 18:48
Úgy volt. Végh Antal meg egy másik fejezet, amit már az oknyomozó kutató, Mező Gábor ezen az oldalon is megírt.
Karinthy Márton polgári, szórakoztató színházat akart. Irigyelték, hogy tehetséges.
Akik húzták az orrukat, gúnyolták, azok Karinthy Frigyesből és a virtigli székely humorból éltek, azt mímelték… volna, ha tehetségesek lettek volna.
De mivel tehetségről szó sem volt, alpári, primitív ócskaságokat tálaltak “humor” gyanánt. Elsősorban a magyarokat, főleg a vidékieket gúnyolták afféle műparaszt nyelven, a jelenetekben természetesen a műparaszt nyelven beszélő magyar buta volt, debil volt.
Ezt szolgálta a Rákosi korból visszamaradt Sas-kabaré, a proli Hofi,
a még prolibb Markos-Nádas és társaik.
Karinthy Márton nagyapja öröksége révén volt merész szeretni a hazáját, a magyar nyelvet, magyar színházat. Ez megbocsáthatatlan bűne volt a belpesti agresszor prolik között, akik már akkor megszállták a magyar színházakat és megkeserítették a legnagyobb magyar színművészeink szakmai és magánéletét is.