A Polbeat vendége ezúttal Bogár László közgazdász volt, aki szerint mára világossá vált, hogy az emberiség túltenyésztett, és ezt a világ urai is tudják, sőt, ők generálták eddig ezt a helyzetet. Úgy fogalmazott: azért “proliferálják” az emberiséget – vagyis termelik ki a prolikat –, hogy jó sok embert lehessen minél olcsóbban dolgoztatni, majd a felhalmozódó milliárdokból megvásárolják az emberiség legnagyobb lángelméit, akik képesek létrehozni azokat a technológiákat, amelyekkel helyettesíthetők maguk az emberek. Arról a vizsgálatról is beszélt, mely kimutatta, hogy ma 800 millió ipari munkás biztosítja a megélhetésünkhöz szükséges feltételeket, ezt azonban a mai technológiai színvonal segítségével 8 millió szakember is képes lenne elvégezni. A neves közgazdász szerint a “világ “nemlétező urai” már régen feltették a kérdést: ha ez már így alakult, akkor miért ne lehetne csökkenteni a Föld népességét? Bogár László a műsorban arra is rávilágított, elgondolkodtunk-e már azon, hogy vajon a véletlennek köszönhetően élünk a világjárvány, háborúk és éhínségek korában…?
Igen színes palettáról válogattuk össze a legújabb Polbeat témáit, melyekről Bogár Lászlóval beszélgettünk. A közgazdász, publicista ezúttal sem rejtette véka alá véleményét a jelenleg is zajló orosz-ukrán háborúról. Ezzel kapcsolatban úgy fogalmazott: megjósolhatatlan, hogy mi lesz ebből, de a dolgok mostani állását nézve egy harmadik világháború sem kizárt sajnos.
Látványtechnikai értelemben ez egy ukrán–orosz háború, mondhatnánk, hogy a szokványos háborúk egyike, amikor egy ország megtámad egy másikat, de most már fél éve lesz, hogy tart ez a háború, és most sokkal bizonytalanabbak azok a sötét és pusztító távlatok, amiket kinyitott, mint az első hetekben. A világon senki nincs, aki meg tudná mondani, hogy ez a háború hogyan fog véget érni, ha és amennyiben véget ér egyáltalán
– mondta Bogár László. Emlékeztetett: a korábbi “világégéseknél” sem lehetett sokáig kimondani, hogy ez világháború.
Először a német–orosz konfliktust sem nevezték világháborúnak, aztán szép lassan kifejlődött a csendes-óceáni térségben az USA–Japán háború és onnantól már joggal nevezték világháborúnak. Az első világháború is akkor kapta meg a végleges nevét, amikor kiszélesedett. Szóval előfordulhat, hogy máris a kellős közepén vagyunk ennek a harmadik világháborúnak. A második világháborúban is legalább két évnek kellett eltelnie ahhoz, hogy reflexív viszonya lehetett a világnak ahhoz, hogy akkor ez második világháború. Lehet, hogy ma még nem tudjuk ezt kimondani, de lehet, hogy nemsokára már kimondhatjuk, hogy ez a harmadik világháború. Ne feledjük, hogy egy nappal az orosz–ukrán háború kitörése előtt még sokan azt mondták, hogy ebből nem lesz konfliktus
– vélekedett Bogár László, aki szerint mára világossá vált, hogy az emberiség túltenyésztett, és ezt a világ urai is tudják, sőt, ők generálták eddig ezt a helyzetet. Azért proliferálják az emberiséget – vagyis termelik ki a prolikat –, hogy jó sok embert lehessen minél olcsóbban dolgoztatni. Aztán a felhalmozódó milliárdokból megvásárolják az emberiség legnagyobb lángelméit, akik képesek létrehozni azokat a technológiákat, amelyekkel helyettesíthetők az emberek tömegei. Egy vizsgálat kimutatta, hogy ma 800 millió ipari munkás biztosítja a megélhetésünkhöz szükséges feltételeket, ám a kutatás arra jutott: a mai technológiai színvonal segítségével 8 millió szakember is el tudná látni a feladatot. A világ “nemlétező” urai már rég feltették a kérdést, hogy ha ez így van, akkor ugyan miért ne lehetne csökkenteni a Föld népességét is. Vajon véletlen, hogy jelenleg járvány, háborúk és éhínségek korában élünk? – teszi fel a kérdést a közgazdász professzor.
A világ urai most valójában erre készülnek. Adja Isten, hogy ez sci-fi legyen és semmiben ne legyen igazam, csak sajnos túl sok minden stimmel ahhoz, hogy legalább vizsgáljuk meg annak lehetőségét, hogyha ez történik. Thomas Malthus, akinek a nevéhez fűződik a demográfiai elmélet, ő is úgy fogalmaz, hogy az apokalipszis három lovasa az éhínség, járvány, háborúk. Ezek szorosan összefüggnek, mert ha nincs elég élelem, legyengül a szervet és járvány lesz, aztán felerősödnek az ellátási konfliktusok, ez háborúkat okoz, de a háború fokozza a járványt
– vélekedett. Bogár László érdekes összefüggésekre is rámutatott a múltban történtek és a jelenleg zajló folyamatok között, valamint pikáns részleteket is elárult arról, hogy az általa gyakran emlegetett “nemlétező világurak” vajon miért hagyják, hogy a közvélemény számára is felfedje azokat.
Nézzék meg a teljes adást!
Operatőr: László Petra
halacska
2022-08-18 at 17:19
Igen, a “nemlétező” azért tart, vagyis tűr meg embereket az ellentáborból, hogy folyamatosan tanuljon-javítsa önmagát (elnyomását), illetve, hogy egy olyan kimunkált nézetrendszert engedjen feljönni, amely még mindig nem az igazság, azaz az emberek távol vannak tartva az igazabb igazság keresésétől.
Szilvia dorner
2022-08-18 at 16:46
Teljesen alkalmatlan a hallgatäsra/nèzèsre… 5-10 mäsodpercenkènt leäll ès betölt…
3x futottam neki hätha de nem…
Megprobälom a neten mäs fotumon Bogär ur hätha feltette mert ez igy kb nulla technikailag
Ha menne igy nagyon rossz minösègü a hang a mellèkzaj miatt….
Szerintem sürgösen tegyenek bele valami technikät mert igy ember nem lesz aki vègigkinlodnä
egresi istván jános ernő
2022-08-18 at 12:00
Tisztelt Bogár fan:
Köszönöm a válaszát, és külön köszönöm azt, hogy a web-lapra felhívta a figyelmemet!
Még annyit. A történelmi múlt “egy dolog”, de a mai helyzetet – és a jövőt – illetően, elengedhetetlennek tartom a korrekt, és jó, orosz kapcsolatokat, a V4 formációt is jónak tartom (még ha néha “repedések” is észlelhetőek), sőt, a bővítését, déli megerősítését, jó szlovén – horvát – szerb kapcsolatokkal, el tudnám képzelni.
(A múltról még annyit. Elisabeth Heresch, a már említett, “II. Miklós. Gyávaság, hazugság, árulás. Az utolsó orosz cár élete és halála”, Budapest, 1995. című könyvében, idézi – az egyébként békepárti cár – 1914. július 27-én, II. Vilmos császárhoz intézett táviratából azt, hogy “… hamarosan nem tudok többé ellenállni a rám nehezedő nyomásnak, és hogy kénytelen leszek a legsúlyosabb intézkedéseket meghozni, amelyek háborúhoz vezethetnek.” Vajon kikre gondolhatott a cár, kiknek a részéről nehezedett rá a kivédhetetlen nyomás?…)
F.Jimmy
2022-08-18 at 11:55
A “túltenyésztett emberiséggel” kapcsolatban még annyit hozzátennék, hogy nemcsak a munkaerő megsokasodását hozza, hanem a sokból nagyobb valószínűséggel lehet kiszedni olyan embereket akik egy adott hatalomnak a legjobban megfelelnek! Csak a megfelelő szűrők alkalmazására van szükség. Nem véletlenül a nagy népességű államok lakosságából kerül ki több és jobb focijátékos. Az evolúció (ha egyáltalán létezik) is hasonló elveken működik, hát most mesterségesen próbálják utánozni.
F.Jimmy
2022-08-18 at 11:26
Szerintem már folyik a 3. világháború!
Kérdés, mitől, vagy mikortól v.h. egy háború? Az nem úgy van, hogy egy adott pillanatban mindenki lő mindenkire és attól kezdve már az. Megvannak a fokozatok. Már most is a világ több mint fele így vagy úgy bekapcsolódott ebbe a háborúba. Van aki katonákkal, van aki fegyverrel, pénzzel, szankciókkal, különféle támogatásokkal stb. Hogy lesz e még eszkalálódás és az milyen irányú lesz, (fegyveres, katonai, gazdasági stb.) azt még nem lehet tudni.
Uszkai Attila
2022-08-18 at 09:50
A videót lejátszó player egy kuka… ki kell cserélni… szakadozva látszik a videó, mert nem tölti magát a player…
Kata hümmögése szintén zavaró.
A tanárúr nagyszerű gondolatmenetei bár hosszúak, de nagyon tartalmasak…
Bogár fan
2022-08-18 at 09:32
Tisztelt egresi istván jános ernő Úr! 2022-08-17 at 18:08
Az első értelmezés a legprimitívebb, és a leginkább az antant szándéka szerint való. Mára meghaladott, és a második értelmezés a legitim, különösen az Oroszországba történt, első világháborút megelőző francia pénzügyi behatolás miatt; ugyanakkor sajnos az első is gyakori, még mindig a popular historyban.
Az USA valódi arcának megismerése, 2001. szeptember 11. után (https://bookline.hu/product/home.action?_v=Andreas_von_Bulow_A_CIA_es_szeptember_1&type=10&id=2107828471, és napjaink fejleményei alapján én magam harmadikat vallom.
A bőséges ajánlót köszönöm.
Girolámo
2022-08-18 at 06:29
Az érdekes összefüggésektől függetlenül mindazok,akiket ezidáig legyőzött a “szabadverseny”,azt üzenik:
Azt mondtátok,ti a gépekkel jobbat,olcsóbbat,többet tudtok.
Majd most villogjatok,és ha nem tudjátok hozni a formátokat,minket zsebrák disznóként háborúval,veszélyekkel,a rend felbomlásával ne fenyegessetek!
Mert,a feje tetejére állítottátok a világot.Évente 30ezernél is többet veszítünk,miközben reank szaporodnak hátrányosnak mondott szenvedők,a dobogó legfelső fokán szorongó számkivetett üldözöttek.
De ez akkor sem nemzetiségi kérdés,csupán civilizációs.
A teherviselő rétegek nélkül nincs társadalom.
A teherviselés alapja nem lehet a megvetésed,a gyűlöleted.
Még az sem,hogy minden percben meglopsz.
moliere
2022-08-18 at 02:52
Sas
2022-08-17 at 22:38
“JÓ, hát szakadozik………., de a világvége érelemhez ez illik.Majd ha az optimista Boros Imre szerepel, akkor nem fog szakadozni.”
😀 😀 😀 😀 😀
moliere
2022-08-18 at 02:51
Sas
2022-08-17 at 19:26
Igen, ez jogos. A hetekben a legnagyobb botrány, hogy népszavazás nélkül akarják beletolni a NATO-ba Svédországot, Finnországot, többségi kormányt sem alakítani tudó parlamentek egyszerű többségi szavazaival.
Hát, kérdezzék meg csak egy közvélemény-kutatásban, Malmö külső no go zónájában erről az ott élőket! Lehet hogy nem lesznek olyan langyosak, mint a szőkék.
moliere
2022-08-18 at 02:33
bl
Nagyon lényeges, amit írsz, a bizalom összeomlásáról.
Ennek az összeomlásnak egyébként egy kézenfekvő okát látom: nem tudnak viselkedni az emberek, a NYUGATI EMBEREK, főleg a fiatalok. Elsőre pont úgy néz ki, hogy tudnak. Mert olyan kedvesen kérnek elnézést, ha neked mennek, leöntenek, de aztán ha továbbra is tolod a normális (értsd: bunkó ruszki) számonkérést, hogy mi az anyádér nem figyelsz oda, akkor meg kijön, hogy ők elnézést kértek, mi bajom van. Szóval ez a normális. De nem! Nem figyelnek egymásra, mert azt tanítják a gyerekeknek nyugaton, hogy a lényeg, hogy mosolyogj, és mindig kérj elnézést. De nyugodtan menjél, mint a bikaborgyú, neki mindenkinek, keresztbekasba, mint az ökörhuggyozás, nézzél fölfelé, hátrafelé, röhögjél, szelfizzél, aztán majd mosolyogsz, és sorry. EZ TIPIKUSAN a viselkedni nem tudás. De mivel az ember nem számíthat a viselkedésre sem, ami alap közös pont lenne, így a bizalom szépen elhal.
moliere
2022-08-18 at 02:29
Puncius Pinatus
Nem ébred fel. Nem is tudom eldönteni, hogy jobb-e így, hogy alszik és álmában hal meg.
Ha felébredne, a jelenlegi rendkívül heterogén agymosottság és elmeháborodottság azt eredményezné, hogy egy általános kontinentális polgárháború robbanna ki. Ahogy évtizedekkel ezelőtt (!) már megfogalmaztam egy sörözés közben, ha a német felébredne, és elkezdene tenni a nemzethalál ellen, és elkezdené kirakni Németországból a nem német (nem európai) csőcseléket, sőt, a dolgozók családjait is, a török és egyéb nem európai etnikumok páholyból nézhetnék röhögve, ahogy miattuk és értük százezrével mészárolja le egymást a német. Egy tízezres AfD tüntetésre szinte fél órán belül megérkezik húszezer fingszagú punk leftiszt antifa, és sokkal agresszívebbek. És nincs köztük nemnémet (legfeljebb néhány zsid). Ugyanez lenne a helyzet Franciaországban is, és mindenütt. A fél évszázados intenzív agymosás (minimum) elérte hatását. Teljes megosztottság, kizárólag érzelmi alapú döntések, félelem minden nem betáplált, magától jövő “gonosz” gondolattól. Színesbőrű? Eleve jó ember. Mosolyog is, hát nem megmondtam? Jó ember. Ezt hozták a filmek.
És ahogy itt lejjebb valaki jól írta, más relációban (fehér-fehér) összeomlmóban a társadalmi bizalom.
moliere
2022-08-18 at 02:19
Hesslerezredes
Én ismerek is valakit 🙂 aki a francia forradalmat és Napóleont is úgy tanítja a gyerekeknek, hogy a Lajos nem akart fizetni a hitelezőknek, akik erélyesebben kérve a törlesztést, felségsértésért a luxusbörtönben (Bastille) kezdtek el lakni. Talán nem is véletlen, hogy a hadászatilag jelentéktelen Bastille “ostroma” volt az első mozzanat… Győzött a nép, vagy a jog, oké. Mégsem lett vége a cirkusznak. Ahogy mondani méltóztattad: ráterhelték a “nemzet” egészére az adósságokat. Elvették az egyház földjeit: ment a kamatokra. Bevezették a soha nem látott mértékű adókat: nem volt elég. Végül kiderült, hogy a demográfiai csúcson lévő Franciaországban létre lehet hozni valamit, aminek azt a nevet adták, hogy Grande Armée. Ezzel pedig évekig lehet kirabolni Európát, és az, … na az talán elég lett ennek a feneketlen gyomrú Bastille-lakosságnak.
Tényleg ez a lényeg. Hofi érezte, de kisstílű proli volt, ő úgy mondta, hogy “a lakásér van minden”. 🙂 Végül is…
moliere
2022-08-18 at 02:10
Szia Sas! Jól tolod! Egyetértek. 🙂
(Habár a számozásba belezavarhat Napóleon is…)
Theo
2022-08-17 at 23:39
Bogárnak azért meg kellene magyaráznia, hogy sok évvel ezelőtt ugyanezért miért támadta le Drabikot?
Értékelnem, hogy ha megkovetne és inkább támogatnak egymást ezentúl.
Sas
2022-08-17 at 22:38
JÓ, hát szakadozik………., de a világvége érelemhez ez illik.Majd ha az optimista Boros Imre szerepel, akkor nem fog szakadozni.
F.Jimmy
2022-08-17 at 22:29
Vélemény
2022-08-17 at 22:18
A fájl óriási mérete miatt van. Hasonló hosszúságú jó minőségű videót 1 GB alatti méretben lehet készíteni, ez meg a 10-szerese! Valakit aki jobban ért hozzá kell felkérni a készítésre!
Vélemény
2022-08-17 at 22:18
Tisztelt PS,
Sajnos nagyon szakadozik, se a mobilon, se a laptopon nem lehet meghallgatni!!!!
F.Jimmy
2022-08-17 at 21:18
Tisztelt PS!
Nem tudom ki, vagy hogyan készítette ezt a videót de az kicsit furcsa, hogy 52 perces és 10 GB méretű! Vajon miért?
Sas
2022-08-17 at 19:26
Az unió területén arab dominancia lesz-de azok sem fognak szűlni? HÚHA.Az arab is engedelmeskedik, mint a retardál germánok?Azért nem az egykori MDF hozzáállásából kellene kiindulni.
Sas
2022-08-17 at 19:23
Felfoghatatlan, hogy a jobboldal miért lelkesedik a pesszimizmus apostoláért, aki szinte élvezettel pesszimista-és túltolja a háttérerővel kapcsolatos részigazságait, omnipotensnek, mindent uralónak fantáziálja-ezáltal a cselekvést lefolytja.–Létszám: ugyan miként fogja ezt megtenni ez az erő, Kína, India, Pakisztán, vagy számos afrikai ország esetében-illetve az unióban lévő arabok vonatkozásában?És mi lesz az eszelős palesztin népesedéssel?A szuniták se szaporodnak majd? Ajjaj.A csecsenek sem?Aztán ha annyira okos ez banda, akkor a hazai ellenzéket miért nem cserélték már le?És miért a Bident nyomták be elnöknek? FIATALABB CSELÉDRE NEM FUTOTTA?
Bukohill
2022-08-17 at 18:47
Bakonyi Gábor. 2022-08-17 at 17:50
Rémisztően igaza van.
egresi istván jános ernő
2022-08-17 at 18:08
Bogár fan:
Ezt írta (egyebek mellett): “… emberellenes Osztrák – Magyar Monarchiát.”
A Monarchia nem volt emberellenes, sajnálom, ha félreértem, de ez a kijelentése úgy hangzik, mint azoké, akik Trianont megalkották, és azoké, akik (még) ma is helyesnek tartják a trianoni diktátumot.
Remélem, Ön sem ért egyet Edvard Beneš ezen kijelentéseivel:
“Tisztelt uraim! Hálásan köszönöm a szlovák képviselőknek, hogy interpelláltak a magyar kérdéssel és a békekonferenciának a magyar kérdésekkel összefüggésben végzett munkájával kapcsolatosan. Úgy vélem ugyanis, hogy a magyar kérdéskör – amint ez a békekonferencián kitűnik – még korántsem eléggé világos, továbbá hogy e nemzetközi szervezet nem ismeri kellőképpen, és nem érti jól a magyarok valódi helyzetét.
Megragadom az alkalmat, hogy minderről ejtsek néhány szót. A Szent István egykori koronájához tartozó területek uralkodó osztályai által képviselt magyar népet minden szövetséges egyöntetűen a világháború legfőbb segítőjének, ha ugyan nem az első számú felelősének tartja. A magyarok már a háború előtt is azon mesterkedtek, hogy a propaganda minden eszközével elkendőzzék a korábbi magyar kormány és főleg bizonyos arisztokrata kormánykörök tetteit. Ám mindezek ellenére a háború folyamán sikerült lelepleznünk a magyar oligarchia valódi lényegét, valamint Magyarországon a háború előtt és alatt uralkodó valódi állapotokat. Az egész világ elborzadt ezeknek a tősgyökeres mongol politikai viszonyoknak a láttán, és megértette, hogy a háborút nem egyedül az egykori Osztrák–Magyar Monarchia végzetes politikája robbantotta ki, hanem sokkal inkább Budapesten, mint Bécsben készítették elő.”
Edvard Beneš csehszlovák külügyminiszter beszéde a nemzetgyűlésben, 1920. február 23-án (részlet), forrás: Wikipédia.
Az első világháború okait illetően, én az alábbi idézetekben foglaltakat tartom helytállónak:
„A Monarchia nem felbomlott, hanem szétrombolták. A történelem során más államok is szenvedtek vereséget, viselték azok következményeit: megaláztatást, területük megcsonkítását, jóvátétel fizetését. De az, hogy egy birodalmat, amely magába foglalta és kormányozta Európa középső részét, letöröljenek a térképről – új, katasztrofális következményekkel járó fejlemény volt.”
Forrás: Fejtő Ferenc: Rekviem egy hajdanvolt birodalomért (Ausztria-Magyarország szétrombolása). Budapest, 1997., a könyv “fülszövegét” idéztem. És ugyanerre a műre hivatkozok, az alábbiakkal:
Az Orosz Birodalom pánszláv alapokon nyugvó külpolitikája, amely – lényegében véve – az egész Balkán orosz befolyás alá vonására törekedett, fenyegetést jelentett a dunai kettős Monarchiára; ahogyan Nyikolaj nagyhercegnek (II. Miklós cár unokatestvérének) a felesége, Anasztázia főhercegnő, a pánszláv törekvések egyik szenvedélyes híve, egy alkalommal, még Szarajevó előtt, a szentpétervári francia nagykövetnek ki is mondta, „Háborúba megyünk… Ausztriából (értsd: a Monarchiából) semmi sem marad.”.
1914. nyarán, a szarajevói merénylet után, de a Szerbiának küldött hadüzenet előtt, Raymond Poincaré francia köztársasági elnök, és Szergej Szazonov orosz külügyminiszter megbeszélésein a következők hangzottak el: „Nem az a fontos, hogy elkerüljük a háborút, hanem az, hogy úgy tűnjék, mintha mindent elkövettünk volna, hogy elkerüljük.”
Más művekből:
„A jelen pillanat óriási horderejű, mivel Oroszország el van szánva arra, hogy elmenjen a legvégsőkig és történelmi tettet hajtson végre. Nézetem szerint, ragyogó alkalom kínálkozik számunkra, hogy az eseményt okosan használjuk ki és megvalósítsuk a szerbek teljes egyesülését. Ezért kívánatos, hogy az Osztrák-Magyar Monarchia megtámadjon bennünket.” Spaljaković, szentpétervári szerb követ Belgrádba, 1914. júliusban küldött táviratából.
Forrás: Elisabeth Heresch: II. Miklós. Gyávaság, hazugság, árulás. Az utolsó orosz cár élete és halála, Budapest, 1995.
“A világháború okai:
– a német gazdasági fellendülés nyomán fakadó ipari, kereskedelmi és gyarmatpolitikai ellentétek,
– a keleti kérdés,
– a nemzetiségi eszme túlnövései: a pánszlávizmus, a nagyszerb eszme, a “Mare Romania” kérdése, és az olasz irredenta,
– a francia revanche.”
Forrás: Czékus Zoltán: Az 1914-18. évi világháború összefoglaló történelme, Budapest, 1925. I. kötet, “A világháború valódi okai”.
„Az ország elégtételt követelt Szerbia részéről. Gyávasággal, hitvány megalkuvással vádoltak mindenkit, aki más nézeten volt. Itt már neki is a becsülete látszott kockán forogni. De végleg Tschirsky, a Bécsbe akkreditált német birodalmi nagykövet találta őt szíven, aki a következő kijelentést tette: A Birodalom szemében rossz fény vetülne az Osztrák-Magyar Monarchiára, ha a szerbek állandó kihívására tehetetlennek bizonyulna. Berlin a monarchiától energikus cselekedetet vár.” (“Neki”: gróf Tisza Istvánt jelöli.)
Forrás: Dr. Csermőy-Schneidt Ottó: Nagy magyar államférfiak, Budapest, 1996. Gróf Tisza István című fejezet.
„Sohasem voltam az ancien régime feltétlen híve, de kérdéses számomra, hogy a politikai bölcsesség jelének tekinthető-e, hogy a sok gróf közül a legokosabbikat meggyilkolják, a legbutábbikat pedig megteszik miniszterelnöknek.’”
Sigmund Freud, gróf Tisza István meggyilkolása, és gróf Károlyi Mihály hatalomra kerülésének hírére (Forrás: Internet).
További alap-művek (“egész” könyvet nem idézhetek):
Andrássy Gyula gróf: Diplomácia és világháború, Budapest, 1921, újra kiadva 1990. Internetről letölthető!
Horánszky Lajos: Tisza István és kora, I-II, Budapest, 1936, újra kiadva: 1994.
Hesslerezredes
2022-08-17 at 17:56
Bakonyi Gábor
2022-08-17 at 17:50
Nem a világdiktatúra a cél, az csak eszköz.
Eszköz (lenne) az örökké tartó gazdagságukhoz.
Ugyanis attól rettegnek eszelős-paranoid módon, hogy a megszerzett (valójában összelopott) vagyonukat egyszer elveszíthetik.
Ezért megy minden.
Az pedig katasztrófa, hogy Jurák arra a kérdésre, hogy Kondratyev-ciklusról hallott-e? azt mondja, hogy nem.
Sötétben rejtőzködő piszkos - náci
2022-08-17 at 17:51
Ha mégegyszer meghallom, hogy: “narratíva”, meg “örvénylés” nekimegyek a Dunának.
Bakonyi Gábor.
2022-08-17 at 17:50
Nem a fejlődés az oka a túlnépesedés elleni harc kezdetének,
éppen ellenkezőleg. Az USA plutokratái nyerésre állnak, márpedig bármiféle fejlődés, fejlesztés átrendezhetné a világ erőviszonyait, amitől pedig rettegnek. A fejlődésnek éppen az a hajtóereje, hogy az országok egymástól való félelmükben rékényszerülnek a folyamatos fejlődésre. Ezzel szemben az egy-pólusú, globalista világban szándékosan lezüllesztették az oktatás színvonalát az USA-ban és az EU-ban, a kutatásokra pedig úgy rátelepedett a korrupció és az összefonódás, hogy a fejlődés megtorpant.
Az USA plutokratái egy statikus világot szeretnémek, ahol örökké tart az egypúlusú világ feketti hatalmuk, és megáll minden fejlődfés… Gyakorlatilag egy végső győzelmet akarnak elérni: egy örökké tartó világdiktatúrát…
Sas
2022-08-17 at 17:31
BL azt a pirinyó tényt sosem említi-mert ez szembe menne a depressziójával, hogy ez az erő, amely még ahhoz is hülye, hogy a hazai ellenzékből kipenderítse Gyurcsányt, illetve egy idióta MZP-vel próbálkozott-tehát ez az erő-most csak a von der Leyenesen retardált uniót tudja irányítani-ezt a szellemi nyomorban fetrengő uniót-de sem afrikát, sem az oroszokat, sem kínát, sem Közép-és Dél-amerikát, sem indiát.Mi meg ismét sodródunk.Igaz, lassabban, mintha a teljesen kretén balosok kormányoznának.A balosokban önérzet, és önbecsülés nincs-, a jobbos lassabban és méltósággal sodródik, némi racionális taktikát próbálgatva.Olyan heroikusan.Mint szegény Tisza.
Hesslerezredes
2022-08-17 at 17:28
Sas
2022-08-17 at 17:21
Egyetértek Önnel, így van.
Csak ez a harc éppen most van folyamatban.
És a jelek szerint a jelenlegi kormány is van annyira (buta?, balfasz?, balek?, gyáva?, megalkuvó? – a megfelelő jelzőt mindenki válassza ki, más opciót nem látok) – a zárójelen belül valamelyik, hogy megyünk a vágóhídra, már megint, ahelyett, hogy hagynánk a frászba az eddig oly nagyon áhított és ajnározott Nyugatot.
Barom embernek fing a harangszó.
Én már – sajnos – nemcsak hallom, de még a szagát is érzem…
Sas
2022-08-17 at 17:21
Még cáfolni sem érdemes, azt a BL-i tézist, miszerint egy háborúnak csak vesztesei vannak-ez depressziós mese.Az sem igaz, hogy ez a háttérerő az egész világot uralja- éppen most válik le amerikáról boldog-boldogtalan-india, az arabok, Afrika, KÍNA,— az orosz erősödik–, Közép-és-Dél-amerikai is leválik az USA-ról.–Az a kérdés, hogy a hazai jobbos elit a Tisza-hagyomány szerint-mindent felismerve, és belátva,-mégis odakozmál-e a bolond germánokhoz-ez hagyomány, vagy kiterjeszti keleti kapcsolatainkat.
Hesslerezredes
2022-08-17 at 17:12
Már hogyne lehetne egy háborút megnyerni??
Ott van az USA, amelyik ugyan elvesztett – mindössze – 375.000 embert, de KURVÁRA MEGNYERTE a II. vh-t.
Azóta is nyernek háborúkat, csak nem feltétlenül országok, hanem pénzügyi erők.
De azok aztán nagyon.
És egyébként az uzsora pénz háttérhatalom is fejlődik: először az uralkodók voltak az adósok, de ha megkrepáltak, akkor nem volt, aki visszafizesse a kölcsönt, úgyhogy kitalálták a nemzeteket, és rájuk terítették a/z – rendszerint ezután is az uralkodók által felvett – hiteleket (megjegyzem ez volt a 48-as szabadságharcunk oka is!), és mára úgy döntöttek, hogy LEGYEN AZ EGÉSZ VILÁG ADÓS, de minimum az adósság kezese.
Úgyhogy ez a háború csak szösszenet ebben a folyamatban: hogy az EGÉSZ VILÁG LEGYEN ADÓS/KEZES ergo: “ne legyen semmi tulajdonod, de majd kurva boldog leszel”.
A folyamat teljesen tiszta és világos: a 300 leggazdagabb családnak nem elég a jelenlegi vagyon, hanem az ÖSSZES VAGYONT AKARJÁK.
Aki ezt nem érti, az egy kretén barom.
Erről és csakis erről és csakis ennyiről van szó!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
lyukas zokni
2022-08-17 at 16:50
ukrajnában égetik el a felesleges petrodollárokat, és teremtenek igényt az államok újabb hiteleire a bankárok.
Puncius Pinatus
2022-08-17 at 16:21
Amíg Európa népe nem ébred fel, hagyja magát elbutítani addig nem várható eredmény.
Idáig.
Most megjelenik a nélkülözés, a megszokott létforma teljes átalakulása, rádöbben kinek és miért köszönhető.
Azok a médiák, akik idáig elhallgattak, elferdítettek, most elsők lesznek, akik a valóságot közzéteszik.
Nos ekkor jön el az idő, amikor a gengszter, korrupt, nemzetáruló “vezetők” nyakába teszik a kenderkötelet.
Sas
2022-08-17 at 16:14
Olyan méltatlan, hogy egy világháborúról ennyire megfeledkeznek-ez indiától sziléziáig dúlt Észa-amerikát is beleértve-és az már nem is számít?”KICSIRE” nem adunk? Mert az ausztrálok nem voltak érintve? Akkor már az nem is világháború? A Fa..ba!
Kerekferke
2022-08-17 at 16:13
Veletek
2022-08-17 at 15:14
Felteszem, hogy a háttérhatalom is arab, afrikai
lehet. Lásd, az iszonyúan gazdag Katart és
az egyszemélyben döntő “királyukat”.
Gáspár Anette
2022-08-17 at 16:11
Több éve megy a műsor közvetlenül a sörözőből.
Érthetetlen, hogy miért nem volt képes a tulajdonos
megoldani a helyszín hangszigetelését, és annyi
portot, ahányan a műsorban szerepelnek.
Visszahngzik, kong, sokszor érthetetlen, zavaró.
Sajnálom, de nézhetetlen, pedig nagyon fontos
gondolatokat hallhatna az ember.
Sas
2022-08-17 at 16:10
.——–Egyébként-ez-a negyedik -világháború, mert volt olyan, hogy Hétéves háború-18.század.Ausztrália kívételével mindenhol dúlt.És az abnormális angolok generálták.Akik aztán kábítószerkereskedők is voltak, ópiummal akaták kinyírni kínát-nagyon normális-civilizált népség-pont annyira, mint az elmebeteg kócos faszi.
Sas
2022-08-17 at 16:05
Mindössze 2 pirinyó probléma van, BL-val kapcsolatban.1. Mindenhatónak festi le a magánpénzesek hatalmát-és univerzálisnak-olyan pesszimizmust terjesztve, ami minden határon túl megy.2. Az égvilágon semmilyen gyakorlati javaslata nincs, csak a depresszióját osztja meg , mindenkivel.–Ennyi lenne.Egyébként más baj nincs vele.
halacska
2022-08-17 at 15:44
A fehér rassz az, amely képes ellenállást megszervezni és megvívni. Igaz egyre kevésbé.
Ezért van útban. Ja, és költséges is fenbtartani.
Gábor Judit
2022-08-17 at 15:35
Nagyon kedvelem és szívesen hallgatom Bogár Lászlót , okos és világos a mondandója , hatalmas tudás birtokában van épp úgy mint Boros Imre . Osztom a véleményét a Veletek néven hozzászólóval .
Bogár fan
2022-08-17 at 15:33
Az ukrán (amerikai) – orosz konfliktus előzményeit keresve tisztázni kell a világháborúk – a XVII. századi 30 éves, a nagy és a második -, majd a befagyás és a kiéleződés összefüggéseit:
Mivel a két XX. századi világháborúk közül a második az első által megteremtett világon bontakozhatott ki, az első volt a fontosabb.
Három értelmezése:
a) A kezdeti, 1871-es győzelme után megerősödő Németország olyan militarizmusba kezd, amelyet a világ haladó, civilizált nyugati fele csak lereagált, és az emberiség érdekében nem tehetett mást, mint megfékezni a németeket, illetve felszámolni az emberellenes Osztrák – Magyar Monarchiát.
b) Az 1871-ben megalázott Franciaország harminc év alatt sikerrel tört ki háborús veresége állapotából; a francia eszmének segítségére volt a párizsi pénzhatalmi központ, amely együttműködött a hozzá hasonló, de tőle független, angol – francia közös érdekeket felismerő londonival. A létrehozott világ azonban új állapotában nem funkcionált, és ez a második világháborúhoz vezetett, 1945-ben új modellel végleg le is zárva az első világháborúhoz vezető történelmi folyamatot.
c) Az első világháború az európai nemzeteket átmeneti, meghaladni kívánt, kisebb egységeknek tekintő, nagyobb érdekében identitással és sajátos hagyományokkal rendelkező, a civilizáció formálására képes érdekszövetség; Európa egybegyúrására irányuló, száz éves folyamat nyitányaként, ellentétekre hivatkozva végrehajtott; az addigi államok kimerülését, egyidejűleg az USA felemelkedését eredményező; fegyveres konfliktusnak láttatott mesterterve.
Ha a nagy háború kapcsán a szóba jöhető összes világtörténelmi erő számbavételének, majd eredőjük fonalas irányításának lehetősége könnyű formai megoldásnak tűnik, a kérdést mégis csak az arra adott válasz dönti el, hogy az első világégés „véletlenül”, vagy valamelyik fél által „eltervezetten” robbant -e ki.
A XX. századi világháborúk történelmi előképe a harmincéves háború, amelynek során az Európa középső, germán részének egyesülésétől tartó franciák – akár a korábban szintén germán támadástól tartó magyarok kalandozó stratégiájának korlátait felismerve – az Európa középső részében szított káoszt fordították a céljaikra, a vallásháború ürügyével támadó, svéd katonaállamot hozták létre, és bérelték fel, a pénzt, valamint a propagandát használták, és saját fenyegetettségüket a Vesztfáliai Békével megszüntetve érték így el kétszáz évre a német nyelvű területek megosztását.
Az 1618 – 1648 között zajló, a XVII. századi világháború két szempontból lényeges.
Egyrészt – általában – későbbi világégések „ősatyjaként” tanulmányozva a háttérben megbúvó háborús stratégák, ideológusok példaként szolgáló elveket fogalmazhattak meg.
Másrészt – konkrétan – a felfedezett stratégiai motívumok közül „az ellenségem ellensége” tette lehetővé a vonakodó szövetségest akár fegyverként kényszerítő financializmus segítségével a császári Németországot sakkban tartó cári Oroszország megerősítését az első világháborúban;
míg a francia szakasz mintájára a legjobban meggyengült (meggyengített) földrajzi térség, legkedvezőbb pillanatban, legnagyobb erővel megtámadása az 1944. június 6-án Európa nyugati felét „Hűbérúr”ként elfoglaló USA második világháborús magatartásában fedezhető fel.
A harmadik értelmezés szerint mindkét világháború azok műve, akik 1913-ban, a nagy háború általuk elvégzett előkészületei után Európából Amerikába tették át a székhelyüket, hogy a brit és a francia birodalom addigi álcaruháját levetve a jövőben már az Amerikai Egyesült Államokét használják.
A nácizmus és Hitler szintén amerikai projekt Európa további gyengítésére, az Amerikából történő elfoglalás, és egybegyúrás érdekében – ez a két XX. századi világháború közötti összefüggés.
Amerika legmodernebb története tehát arról szól, hogyan szolgálja a világhatalmi érdekeit, ha Európában pusztító káosz van.
Az első világháború közvetett melléktermékét képező SZU – a második világháború közvetlen melléktermékét jelentő – európai térfoglalásának megszüntetése a folyamat egy későbbi szakaszában szintén része az évszázados mestertervnek. Ezért tévedés, hogy az USA csak a hidegháború megnyerése óta kavarja a szart.
A hidegháborús győzelmet eredményező “Stratégiai Védelmi Kezdeményezést” nagy látványosság közepette az “Új Amerikai Évszázadért Projekt” gyakorlatba átültetése követte 2001. szeptember 1-ével.
A történelmet a maga ízlése szerint alakító erő jellemvonása – a rejtőzködés mellett – , hogy száz év – egy évszázad – távlatában kívánja megalapozni a közvélemény által véletlen történéseknek érzékelt, majd az emlékezetben történelemként megőrzött politikai folyamatokat.
Ami ebből ránk tartozik, hogy a nyugat az általa leszervezett első világháború során/után egyértelművé tette, hogy hallani sem akar a magyarok országáról.
Ezt legújabb kiadásukban úgy pontosították, hogy másoké mellett a magyar nemzet és a magyar emberek létezését is problémának tartják a terveikben.
Kiss Róbert
2022-08-17 at 15:27
Igen,Bogár professzor úr,igaza van,és volt is abban,hogy a világ túl kicsi lett
a legnagyobb gazemberek számára…
de azt is ÖN mondta,hogy politikusok helyett KÖZÖSSÉGSZERVEZŐKRE,magánpénz
(USA dollár)helyett pedig közösségi
(regionális)valuták bevezetésére van szükség,így a javak helyben maradhatnak,
hiszen a több ezer évvel ezelőtti kínai császárságokban is RENMINBI-ként hívták
a helyi”mipenzunket”???
Veletek
2022-08-17 at 15:14
Nekem úgy tünik,hogy az egyébként is csökkenő létszámú fehér rassz van útba valamiért,valakiknek,mert a színes rasszok rövid idő alatt pótolják a hiányt,de a fehér rassz nem.Az egész LMBTQ propagandát és Genderelméletet is ezért találták ki,hogy csökkentsék a születési számot.Ezek a mozgalmak a színes kultúrákban nem vernek érdemi gyökeret.Európára öntötték és öntik az illegális migrációt.A Covid is Európában végezte a legnagyobb pusztítást a lakosság létszámához viszonyítva.Európában van a nagy különleges hadművelet.Itt roppantják majd össze a gazdaságokat.Európa van kiszemelve!
bl
2022-08-17 at 15:12
Éhínség, járvány, háborúk, van azonban egy olyan tényező, amely ezeknél is erősebb: az általános bizalomvesztés, ami a szeretetalapú világ eltűnésével szükségszerűen be fog következni. Amikor majd az emberek egyáltalán nem fognak egymásban bízni(meg semmiben), akkor már semmilyen anyagi jólét nem fogja tovább fenntartani a világot, nem fognak vásárolni, mert nem bíznak, nem fognak hinni senkinek, mert nem bíznak, tetszőleges barbárságot megengednek maguknak, mert nem bíznak semmiben. A bizalom az alapja mindennek, a szentlélek ereje az alapja mindennek. Az anyagi világ hiányosságai megbontják a bizalmat, de az igazi bomlás már nem is az anyagi síkon zajlik, hanem a szellemben, a neten, stb. Gender, noborder, drogliberó, stb, ezek mind-mind ennek a bomlasztó filozófiának a részletei. Az ördög elszabadult, meg kéne kötözni valahogy.
Bukohill
2022-08-17 at 15:05
Hesslerezredes 2022-08-17 at 14:50
De velünk ellentétben, ő mikrofonhoz is hozzájut, abba is elmondja, és ezt meg kell becsülni.
Szemben a tengernyi hülyével, akik csak gajdolnak bele…
Belényi Gyula
2022-08-17 at 15:03
T. Polbeat!
Volt már szerencsém részt venni rendezvényükön, amikor előre kaptam értesítést a meghívott vendégről és az időpontról. Lehetséges lenne ez a jövőben is?
Szerintem jó lenne, ha a “Jöjjön el” kezdetű szöveg tartalmazná a témát és az időpontot is.
Üdvözlettel,
Belényi Gyula
Hesslerezredes
2022-08-17 at 14:50
Bogár eljutott oda, amit mi itt már évek óta mondunk.
Jónapot kívánok Tanár Úr!