Nyilvánvaló, hogy a Molnál árat akarnak emelni és el akarják töröltetni a 480 forintos ársapkát, ezért mindent elkövetnek fű alatt. Pedig az általuk feldolgozott nyersolaj ára nem nőtt, hanem csökkent a közelmúltban. A nép hülyítése és rémhírkeltés folyik tehát, magas fokon – mondta a PestiSrácok.hu-nak adott interjúban Boros Imre közgazdász doktor, korábbi Phare-miniszter. Szerinte nyilvánvaló a zsarolás szándéka; lehet, hogy a ma bemutatkozó új energiaügyi minisztert, Lantos Csabát akarják móresre tanítani avval, hogy ma alig kapni üzemanyagot. Dezorganizálni akarják a magyar társadalmat, ami ellen a titkosszolgálatnak és a magyar kormánynak a leghatározottabban fel kell lépnie! Boros Imre szerint nem szabad teketóriázni, hanem – Nyugaton ma amúgy is divatos módon – szigorú állami irányítás alá kell vonni a Molt.
Tudott tankolni?
Mindig a Molnál tankolok. Tegnap, Győrből jövet már csak prémiumot kaptam, emelt áron.
A kollégák ma gyakorlatilag sehol nem tudtak tankolni a fővárosban, se benzint, se gázolajat, pedig a százhalombattai finomító műszaki problémája – a hírek szerint – csak a gázolajfinomítást érinti. Mi történik itt?
Egy hete folyik a hisztériakeltés, hogy a nyugati olajembargó milyen hatással van Magyarországra és készlethiány lesz. Pedig az embargó csak a tengeren hozott olajra vonatkozik, a vezetékesre nem. Utóbbiból a teljes orosz import mintegy 25 százaléka átszivárog a nyugati ellátásba, például Németországba, azaz ott sem eszik olyan forrón a kását. Az arabok most kétségtelenül fel fogják verni a Brent olaj árát, de az embargó egyáltalán nem indokolja meg az itthoni áremelést. Itthon a nép hülyítése folyik magas fokon; egy Holoda Attila nevű volt molos igazgató és egykori energiaügyi helyettes államtitkár különösen élen jár a rémhírkeltésben. Nem csoda, hogy az emberek megrohamozták a kutakat és elfogyott az üzemanyag.
Kinek a felelőssége ez?
Ne felejtsük el, hogy a Mol Nyrt. egy lenyúlt multinacionális cég, amiben csak 2010 után tudott újra döntő befolyást szerezni a magyar állam – az osztrák–orosz pakett legendás visszaszerzésével –, de a vállalat működése és érdekei lényegében nem változtak. Nyilvánvaló, hogy árat akarnak emelni és el akarják töröltetni a 480 forintos ársapkát, ezért mindent elkövetnek fű alatt. A Mol három finomítóban érdekelt: az állítólag műszaki gondokkal küszködő százhalombattai mellett a pozsonyiban és a horvátban is. Ugyan miért kell játszani ezt a bazári komédiát és miért nem lehet megszervezni rendesen az ellátást? Ezek a finomítók vezetékeken vannak összekötve, mindenhova eljuttatható az orosz nyersolaj. Aminek az ára nemhogy nőtt volna, hanem még csökkent is, mintegy húsz százalékkal, a háború előtti időkhöz képest. Sajnos sokan hisznek a Mol körüli megmondóemberek siránkozásának, pedig nagyon kilóg a lóláb. Nyilvánvaló amerikai érdek, hogy hisztériát keltsenek Magyarországon. Ha nincs üzemanyag, megbénul minden. Nem véletlen, hogy időnként lövöldöztetnek az ukránokkal a Barátság-kőolajvezeték környékén.
Az Északi Áramlat–2-t simán fel lehetett robbantani, még azt sem tudni, ki tette. A tengeri olajra kivetett uniós embargó után nem lehet, hogy csak azért is tönkreteszik majd a Barátság-vezetéket?
Ugye annak csak az egyik ága – sajnos a hazánkat és Szlovákiát tápláló – jön Ukrajnán keresztül, a másik ága Fehéroroszországon és Lengyelországon át jut az egykori NDK területére. Tehát nem olyan könnyű azt tönkretenni, ráadásul az oroszok sem hagynák szó nélkül. Mindenesetre pillanatnyilag működik és a tartalékaink is rendben vannak, most tehát nincs objektív oka ilyen mértékű hiánynak. Arról nem is beszélve, hogy Magyarország egy komoly állam Németországhoz képest, ahol még érdemi vizsgálat sem folyik a robbantók kézre kerítésére. Szóval ne hagyjuk magunkat!
A rémhírkeltés maga is egy diverzáns akció része lehet?
Nyilvánvaló a zsarolás szándéka, lehet, hogy a ma bemutatkozó új energiaügyi minisztert, Lantos Csabát akarják móresre tanítani avval, hogy ma alig kapni üzemanyagot. Dezorganizálni akarják a magyar társadalmat. Amit nem sikerült elérni Ursula von der “Wunderlüger” támadásaival, az ellenzéknek tolt guruló dollárokkal és a folyamatos bullshiteléssel, azt most elérik az üzemanyagpánikkal: bizonytalanságot és indulatokat keltenek. Hogy hol az összefüggés? Ne felejtsük el, hogy a Mol Karácsony Gergely kampányába is beszállt…
Mit kell tenni ellene?
Ma az EU-ban úgyis nagy divatja van ennek, tehát szigorú állami irányítás alá kell venni a Molt! Meg kell szervezni a Százhalombattán kieső termelés pótlását a másik két finomítóból, és kőkeményen ki kell vizsgálni, hogy kinek a felelőssége az elhúzódó “karbantartás” és a csővezetékek újabb és újabb elrepedése! A titkosszolgálat és a kormány legyen a lehető leghatározottabb e téren! Ezt nem úszhatják meg következmény nélkül! Persze vannak egyéb feladatok is: nyilvánvaló, hogy a gazdálkodók egy része visszaél a 480 forintos ársapkával, telephelyeik tartályai már dugig vannak az olcsó gázolajjal. Csak annyi ársapkás üzemanyagot szabad kiengedni a mezőgazdaságba, amit a megművelt terület mérete indokol!
A vezető kép a PestiSrácok.hu stúdiójában készült
palaszeg
2022-12-05 at 17:56
Nemrég nyilatkozta Hernádi, hogy nem ördögtől való hideg vízben zuhanyozni. Ez igaz lehet Ukrajnában ahol már sok helyen víz sincs és lehet örülni a hidegvíznek is. No de mi nem ilyen országban élünk. Itt nincs háború, csak a szomszédban. Ugyan az sem kevés, de mégis. Hernádi biztosan nem zuhanyozik hidegvízben csak másnak ajánlgatja. Rossz vezető ül a jórészt állami tulajdonú MOL élén. Ilyen időkben kötelessége egy alapvetően stratégiai vállalatnak az ország érdekei szerint működnie és nem a minden ároni profitra ácsingózni. Annak is eljön majd az ideje, de az nem most van.
Witness of History
2022-12-05 at 17:55
Az egész mocskos szarkavarás bűzlik a kormánybuktatás szándékától.
Taxisblokád 2.0
Az indulatok nagyon gyorsan elszabadulhatnak.
Ki van ez találva kérem!
A véleményem szerint
2022-12-05 at 17:45
Könnyen beszélnek a Fővárosiak, tele vannak kerékpárúttal és sztrádával. Itt vidéken vetni kell, megdolgozni a földet, metszeni kell a gyümölcsöst, oda ki kell járni és ha gyalog megyek télvíz idején mire kiérek fordulhatok vissza mert sötét van és nem látom mit csinálok. A terményt, a félkészárut el kell vinni a piacra, nem vehetek a hátamra mázsákat és gyalogolhatok velük, ha bár mire a végére érnék tönkre is menne az egész. Gondolt valaki is az árubiztonságra? Ki fogja ellátni a népet? Mert az üvegházban megtermelt zölséget az üzletek polcaira kell helyezni, magától nem repül oda. A közösségi közlekedés is üzemanyaggal megy! A munkavállaló hogy jut el a munkahelyére. Én nem bánom ha felemelik az üzemanyag árát,de azért nem 100-as benzin árra. Tessék tisztességesen játszani, mert akik a jelenlegi kormányra szavaztak nem hülyék. Tessék egyenesen megmondani mi a helyzet. Nem kell a feszültséget növelni, mert az van éppen elég. Ha nincs elegendő, prioritást kell felállítani, mert akkor másképpen nem fog menni. Dolgozunk a földeken, de az árut nem tudom eladni, mert vagy nem tudom elvinni, vagy a kerekedő nem tud eljönni érte! A háború és az EU szankciók éppen elegek nem kell még létbizonytalanság is.
Győző2034
2022-12-05 at 17:17
Zolee 2022-1!
Az nem haszon, ha bedönti az ország gazdaságát, te díszfasz gyurcsány homlokán.
Nagy Péter
2022-12-05 at 17:09
Ennyi szagértőt….:-))) Istenem…azt se tudjuk mi van a háttérben..lehet a MOL nem is hunyó…ha így lenne miért akarta a Kormány Zsótit megmenteni a kiadatástól? Illtev az Igazgatóságban is vannak emberek…Szóval nem biztos, hogy a MOL a hunyó…ha már állami tulajdonban van jórészt…
Én inkább abban a KONTEO-ban hiszek amit én gyártok…Hogy a MOL üzletel az olajjal…mert kell a pénz…a 30%-os árrés olyan extraprofit, amit az olajárdgapkás 60 dollár esetén is megéri eladni…itthon beadják, hogy azért nincs olaj, mert Szankció/Háború/Ármaximalizás…közben meg egy vagyon keresnek a továbbértékesítéssel…Akkor se lennék meglepve ha a MOL termelné ki a pénzt az EU-s pénzek megérkezéséig…
Szóval mielőtt fejeket követel itt nagy erőkkel mindenki, használjátok már a tieteket is, baszátok meg! :-)))
PG
2022-12-05 at 17:06
Tényleg állami irányítás alá kell vonni a MOL-t. Lehet, hogy ezt a cirkuszt a csövek repedésével el is játszák, bár a probléma elvileg lehet valós is. Minden esetre, Viktorunknak intézkednie kell!
chatillon r
2022-12-05 at 16:53
a helytartó beindult nem vesztegeti az időt
Lesz megoldás, kompromisszum
2022-12-05 at 16:45
Szerintem az ársaokák fekemelik kb. 550-600-ra, az egy kompromisszum, mert a piaci ár 750+-30 körül lesz.
Iref
2022-12-05 at 16:32
A MOL vezér leváltása nem old meg semmit. Sőt!
1. Hernádi leváltásra a forint óriásit bukna /a spekulánsok ilyen helyzetre játszanak/.
2. A tőzsde felőrölné a MOL tőkéjét!
3. Az állami felügyelet/ügyvezetés/, a következő naptól!
4. 8 %-os eszköz arányos nyereség utáni árképzés a következő 5 hónapra/2023. 04. 30./ Háborús helyzet nem teszi lehetővé a vezetékes orosz olaj termékeinek kivitelét, így megfelel az EU-s szabályoknak. Ebben az esetben 500-550 közötti benzinár lehetne a kutaknál.
Matolcsy mai beszéde után nem csapkodás kell, hanem átgondolt döntés, még ma este!
Mert holnap már a tőzsde árazza be Magyarországot!
DonCiccio
2022-12-05 at 16:20
Háborús vészhelyzet van ha jól tudom.
Ennek megfelelően cselekedni a szabotáló MOL vezetéssel szemben.
Én katonai parancsnokság alá helyezném a céget
Őrnagy
2022-12-05 at 16:17
@ Zolee2022-12-05 at 15:47
Az a nagy büdös helyzet, hogy az extra profit ideiglenes külön adóztatása és az ármaximalizálás intézménye nem magyar találmány, olyan kőkapitalista országoktól tanultuk, ahol még sose volt a kapitalizmustól eltérő államrend, miután a feudalista államrendet felváltotta a kapitalizmus!
Tehát a szemrehányásaid Imre bácsi irányában nem állják meg a helyüket!
Sas
2022-12-05 at 16:12
Orbán tegye be Borost a kormányba.
Sas
2022-12-05 at 16:08
Borost a kormányba.
Sas
2022-12-05 at 16:06
Borost eleve-2010-től, be kellett volna tenni a kormányba.Még most is megtehetnék.
Matolcsy helyezkedik
2022-12-05 at 16:05
Matolcsy az elmúlt kb. 2 évben gyurcsányit megszégyenítő aljassággal támadja a kormányát, nyilván arra tette le a fogadását, hogy a kormányt megbuktatta a “nyugat”, viszont ő marad. A marhája, nem is értem, hogy lehet valaki ilyen ökör? Semmiképpen nem fog maradni, ha ledózerolják az országot, kb. egy másodoerccel maradna tovább a púzással felmelegített székében.
mébell
2022-12-05 at 16:02
Na, még a végén Karigerinek nem kell kitiltani az autósokat? Príma dugódíj! Nincs benzin, nincsen dugó! Ez meg a 22-es csapdája mert akkor meg a kiürült benzintankok miatt lerobbant autók okoznak majd dugót az utakon és szegény bicajosok szlalomozhatnak köztük a mínuszokban…
Más: A magyar nép mindig is leleményes volt ilyen ügyekben: lásd olajszőkítés… most meg majd a János gazda Rába traktorából tankolunk a bokrok mögött…
heman
2022-12-05 at 15:56
A MOL tulajdonosi összetétele:https://profitline.hu/Ki-a-MOL-valodi-tulajdonosa-jelenleg-Mutatjuk-404084
Solaris
2022-12-05 at 15:54
Boros papa belátta, hogy van olyan vén, hogy ki meri mondani.
Vajon a Nemzetvezér hallotta?
Csiszolni kell a péntekin, asszem.
Geri, veszélyben a támogatás…
Zolee
2022-12-05 at 15:47
Imre bácsi elfelejtette,hogy elvileg már nincs szocializmus :). Bizony a csúnya kapitalisták hasznot akarnak,és abban nincs haszon ha olcsóbban adnak egy terméket,mint amennyiért megveszik. Töröljék el az ársapkát és lesznek importőrök és üzemanyag is.
Királytigris
2022-12-05 at 15:43
1. A MOL-t állami irányítás alá kell vonni!
2. Hernádit ki kell adni a horvátoknak!
Ezután minden rendben lesz.
nemzeti
2022-12-05 at 15:42
Boros Imre reálpolitikus. Jól látja a dolgot.
Azt nem értem.hogy az Orbánék engedékenysége miatt
meggazdagodott MOL VEZÉREK mi a búbánatos l—–t
akarnak.
Tessenek már oda….ni nekik.
Matolcsi is szarja össze magát most ajvékol mint
a bivalybasznádi magyar tanárnő.
Őrnagy
2022-12-05 at 15:40
Van megoldás:
Fel kell ajánlani Hernádi Zsolt MOL vezérigazgatónak, hogy gyorsan rendet tesz a MOL-nál, vagy kiadják a Horvát igazságszolgáltatásnak.
Tamás
2022-12-05 at 15:26
A gazdák kapcsán ilyenről én is hallottam. Öreg, sosem használt Rába Steiger megy a kútra, a tele tankból meg eladja használja a gázolajat okosba logisztikában.
Az rendben van, hogy rengeteg dologgal segít az állam a gazdáknak, de a viszonosság elve elvárás!
Sanyáta
2022-12-05 at 15:25
Viktor ébresztő, szar van a palacsintában!!!!!!!!!
khm
2022-12-05 at 15:24
t azaz takony!
Ne reménykedj! Inkább látogasd meg az anyádat a kamionparkolóban,mert a fajtatársaid lenyúlják a napi bevételét.
hivő
2022-12-05 at 15:23
Jo név ez a Wunderlüger a
VdL-nek.
Egy multi az multi,vagy
ahogy Friedman mondta
the business of the business is
business,tehát ne várjunk
etikus viselkedést a MOL-tol.
Az állmositással nincs semmi
baj,mert ma már csak egy
jo kormány tud szembeszállni
a megőrült nyugat gazdasági
huzásaival.
Sanyáta
2022-12-05 at 15:16
Na ez megmondta a tutit…A gazdasági miniszter remélem a nép pártján áll?????A Mol vezért keresi a rendőrség Horvátországban.Ki kell adni és minden oké.A közgazdász pedig legyen Mol vezér,aztán mehet a munka.Egy hét és rend lesz…!!!!!!!?
füredi46
2022-12-05 at 15:12
Ez igen Boros úr! Ön aztán rendesen odavág a monopolhelyzetben lévő, ködösítő, hazudozó MOL-nak, s felfedi a valóságot. Köszönjük. Tényleg ideje lenne, hogy a kormány keményem a MOL körmére nézzen…
Mert-írok
2022-12-05 at 15:02
Teljesen világos és logikus. Molnak, csalnak és hazudnak. Soha ekkora nyereségük nem volt még. mint a legutóbbi kimutátusnál. Csak meg kell nézni a környezetüket! Balos szavazók, balos polgi, balos igazgatás és brüsszel felé lihegő nyelvek.
Látó
2022-12-05 at 14:59
Valóban érdekes, hogy csak nálunk van üzemanyag hiány ,miközben a Magyar Százhalombattai finomítón kívül még 3 másik finomító is van külföldön. Ott nincs hiány. Ahogy Pécsett a Szuez francia vállalattól a víz szolgáltatást át lehetett venni, és utána nem lett méregdrága a víz a városban, ugyanúgy a MOL részvényeinek 51%-nak Magyar állami kézben kell lennie. Ez a mi hibánk is, mivel egy olyan igazgató kezében van az irányítás, aki ellen Európai Uniós elfogatóparancs van érvényben és még mi védjük ezt a Rózsa Sándor utódját.Tehát a cikk írójának teljesen igaza van, vagy új igazgatója lesz a MOL-nak, vagy Ők-a láthatatlan pénzügyi háttérhatalom-győznek. Ezt nem tűrhetjük.
apro_marosan_petergabor
2022-12-05 at 14:57
Az állam nagyrészvényes, lépjen.
Dr. Boros meg gondolkodjon, a CIA is felmerült, csak úgy, minta demagógus sztrájk mögött….
Egy titkosszolgának észnél kell lennie… Mindig. Ne feledje, csak fizetett elemző, nem politikus…!
2 ÉNAKI
2022-12-05 at 14:57
Bár utalattal gondolok az olvasott régmúltra,de nem bánnán,ha Rákosi feltámadna es rendet tenne a mocskos MOL,nál. A Kormány akkor tenne jót,ha állami tulajdonba vonná a Mol,t. Trûkkös banda.Példát kell statuállni.
Kása mása
2022-12-05 at 14:46
Ha megnéznétek a BLOKÁD cimű filmet, rájönnétek, hogy ugyanaz a
forgatókönyv. Csak akkor Göncz volt a felbujtó !
Naprózsa
2022-12-05 at 14:27
Annyira átlátszó ocsmány emberellenes színjáték ez a leáll a finomítás, nem jön az olaj a Barátság vezetéken, lesz a jövő héten egy kis üzemanyaghiány, 10 liternél többet tilos tankolni, hogy csak a vak nem látja, hogy a MOL vezetői tönkre akarják tenni az országot. Ezért nem kirúgás jár, hanem úgy 15 év börtön, teljes vagyonelkobzással kártérítésként!!!!
Rolo
2022-12-05 at 14:22
YouTube-os ???
A csótány? TV műsorkínálatát böngészgesd…had csorogjon a nyálad,szarfaszú féreg?????
odu
2022-12-05 at 14:22
A jó rákosi pajtás idejében már Recsken kondiznának páran mint szabotőrök, diktatúra meg mostand van. Na ne máááá.
Királytigris
2022-12-05 at 14:08
Tegnap este próbálkoztam tankolni, de ársapkás üzemanyag már sehol nem volt.
Iref
2022-12-05 at 14:07
A háborús veszélyhelyzetben a kormány rendeleti úton kormányoz. Sürgősen meg kell hozni a helyzet kezeléséhez szükséges rendeleteket, azonnal megkezdeni a végrehajtást! A többi csak “rizsa”!!! Tegnap még 2023-ra 1,5 %-os növekedést jelentett be a gazdasági miniszter, ma meg Dr. Matolcsy összeomlást vizionál!!! Más: vásárolni voltam, csak befőző cukor van az üzletekben!!!
Királytigris
2022-12-05 at 14:06
Teljes mértékben igaza van Boros úrnak!
Mivel a MOL stratégiai fontosságú üzem,ráadásul itthon teljesen monopolhelyzetben van, ennek ellenére az ország ellátást nem biztosítja, azonnal kormányzati ellenőrzés alá kell vonni!!!!!
Ha nincs üzemanyag, leáll az ország!
Namond
2022-12-05 at 14:06
Borosnak igaza van a MOL pozsonyi finomítója 60-70 %-ban osztrák, cseh exportra termel.
Érdekes módon sem a cseheknél, sem az osztrákoknál nincs üzemanyag hiány és ebből mizéria.
A MOL sumákol, Hernádit csak ki kéne adni a horvátoknak…..
Lacus
2022-12-05 at 14:04
Az önvédelem nem kommunizmus te libsike! Bár próbáljátok mindenhová bepofátlankodva szítani a tüzet mint ez a Wikiről is ügyesen lesöprögetett ki tudja milyen de magyarnak nem magyar nevű holoda. Nem győzöm Márai igazságát ismételni de bizony közöttük igen sok a szemtelen és tisztességtelen ember! A titkoszolgálat végre ébredjen fel és azt sem bánom ha a Moszad módszereivel de csináljon rendet!
Namond
2022-12-05 at 14:02
A MOL-nak a százhalombattain kívül Szlovákiában egy Pozsonyban, Horvátországban kettő Fiuméban és Sisakban van, ez összesen négy, nem három.
A MOL alapította a 2015. évi spekulációs vádak, korrupciós vádakká alakulása előtt a svájci Zug-ba települt MET-et, mely azóta csoportá duzzadt.
Gazdasági kapcsolatuk szoros, a METI energetikai export-importtal foglalkozik, az energia termelésen túl.
A MET csoport ma már nagyobb mint alapítója a MOL, több uniós országban kereskedik é nyújt lakossági szolgáltatást.
A MET naperőművei előre nem jelzett elosztói hálózatot károsító és rendszerirányítást pánikba ejtő (Palkovics, a vaddisznó, a MET helyett az OMSZ-t hibáztatta.) tavasz-nyári túltáplálása költségeit a lakosság fizeti, annak MET-re terhelése helyett.
Tán ezt is vizsgálni kellene, a MOL, MET, MVM összefonódással, árkartelezéssel együtt.
Kakasmárton
2022-12-05 at 13:57
Mi lesz, ha később egyáltalán nem lesz semmi? Drága a takarmány, nincs ló, szekér sincs,
itt a tél, egyelőre hó sincs, még a szánhúzó kutyákat sem lehet hadra fogni!
El kéne gondolkodni a kamionos szállításon, a gázolajjal működő autóbuszok üzemeltetésén,
a fűtésrendszerek átállításán, és a gátlástalan gépkocsi használaton. Van, aki a klotyóra
is azzal jár!
Zia
2022-12-05 at 13:54
notax!
Boros úr nem hülyült meg, a kommunizmusnak pedig nincs vege. Éppen most vezetik vissza európában a berlini kormány és a brüsszeli despoták rendelkezései szerint.
Németországban egyre több energiaszolgáltatót vonnak állami irányítás alá, néhányukat államosítják. Brüsszel pedig mindent közös irányítás alá vonna. Ez praktikusan azt jelentk, hogy mindenben és minden felett ők rendelkeznének.
Namond
2022-12-05 at 13:47
Ezért ki felel?
https://www.atv.hu/belfold/20221205/matolcsy-a-magyar-gazdasag-valsagkozeli-helyzetben-van
Dobos Róbert
2022-12-05 at 13:45
A kommunizmus most kezdődik nyugaton!
POROSZLAI RÓBERT
2022-12-05 at 13:44
Ebben lehet valami.
Polgar
2022-12-05 at 13:35
Igaza van!
Netta
2022-12-05 at 13:31
“ami ellen a titkosszolgálatnak”
Létezik?
notax
2022-12-05 at 13:27
Meghülyült Boros úr? A kommunizmusnak már vége!