Olaf Scholz német kancellár pénteken hivatalos látogatást tett Kínában, és ezzel ő lett az első európai vezető, aki a Kínai Kommunista Párt 20. országos kongresszusa után Kínába látogatott. A kancellárt elkísérte útjára a helyben már jelentős érdekeltséget kiépített 12 német nagyvállalat vezetője is, akik tovább szeretnék erősíteni jelenlétüket a számukra stratégiailag fontos kínai piacon.
Scholz szövetségi kancellárként először látogat Kínába. Idén ünnepli a két ország a diplomáciai kapcsolatok felvételének 50. évfordulóját is. Az elmúlt 50 évben a kétoldalú kapcsolatok gyors ütemben és folyamatosan növekedtek. A Kínai Népköztársaság megalakulása óta Németország volt az egyik első nyugati ország, amely közös vállalatokat hozott létre és együttműködéseket kezdeményezett kínai partnerekkel a tudomány és a technológia területén.
Németország Kína legfontosabb kereskedelmi partnerévé lépett elő Európában, Kína pedig hat egymást követő évben Németország legnagyobb kereskedelmi partnere lett.
A német üzleti vezetők reményüket fejezték ki, hogy a két ország vezetői mélyrehatóan megvizsgálják a kétoldalú kapcsolatok, valamint a gazdasági és kereskedelmi együttműködés nyitott kérdéseit, hogy az együttműködés szorosabbra vonásának új szakaszát indíthassák el.
A Kínában működő vezető német vállalatok a kínai piacba vetett bizalmukról tettek tanúbizonyságot azzal, hogy bővítették ottani befektetéseiket.
A BASF német cég, a legnagyobb külföldi vegyipari befektető Kínában, a közelmúltban megerősítette, hogy 10 milliárd dollárért megépíti a Verbund integrált telephelyét Csancsiangban (Zhanjiang), a dél-kínai Kuangcsou (Guangzhou) tartomány tengerparti városában. A BASF vezérigazgatója, Martin Brudermueller szerint a német vegyipari óriásvállalat további növekedésre számít Kínában.
Néhány német autógyártó, például a BMW számára Kína vált a legnagyobb nemzeti piaccá. A BMW növelni készül kínai beruházásait, bízva a kínai piac jövőbeni fejlődésében. Kína még évekig a világ legnagyobb új energiával működő járműpiaca lesz – mondta Nicolas Peter, a BMW AG pénzügyi igazgatója és igazgatótanácsi tagja a Xinhua hírügynökségnek adott exkluzív interjúban. A BMW növelte gyártmányportfólióját elektromos autókból Kínában, és már öt BEV-modellt (akkumulátoros elektromos autó) kínál a kínai ügyfeleknek. Az elektromos modellpalettát 2023-ra 13-ra bővíti a BMW Kínában.
MTI
Sas
2022-11-05 at 21:04
Menjen OV IS.
Rövid pórázon tartva
2022-11-05 at 14:15
Majd az USA eldönti, mikor kell az EU-nak, szankciózni Kínát!
tarcsa
2022-11-05 at 13:02
Kína mivel ugyanolyan energiaszegény, mint Európa, pedig majd Oroszországtól vesz egyre több gázt és olajat. Továbbá a Roszatom Kínában sorozatban épít atomerőműveket. Úgyhogy azt is lehet mondani, a német ipar menekül a degenerált EU öngyilkos energiapolitikája elöl oda, ahol nem amerikai csicskák próbálnak mindent tönkre tenni.
Oberst Klink
2022-11-05 at 13:00
Itt félreértés van, ahogy làtom!
1. Scholz és a németek bizony mocskos, àrulok! Amig a médiàban ugy tàlaltatjàk a német politikàt, mint orosz és Kina ellenes (soros elöiràs), addig azonban stikàban szerzödéseket kötnek! Magyarul, megint egy fajta hegemonia kiépitése a cél.
2. A nagy német konszernek azért invesztàlnak kinàban, mert Németorszàgban a gàz és energiahiàny miatt nem is tudnak ugy termelni, elöàllitani, ahogy szeretnék!
Ez Amugy nem invesztàlàs, hanem inkàbb a cégek kiköltözése. Erröl màr néhàny (föld alatti) médium is cikkezett.
3. Stratégiailag ezt ugy lehetne értelmezni, hogy az egyik oldalon alàrendelik magukat a sorosista birodalmi elöiràsoknak, és létrehoznak egy öko-kommunizmust Nyugat-Europàban, de azért ezt ugy, hogy azért a szétbarmolt europai gazdasàgok majd (megint csak) a német konszernektöl vegyenek Mindent (amit kinàban produkàlnak!), hiszen europai cégek màr nem lesznek!
És mindezt Persze majd többszörös àron fogjàk eladni!
Németorszàg+europa=öko-Kommunista technodiktatura, de német multikkal,akik kinàban, oroszorszàgban(!), indiàban temelnek!
Igy lesz egy (német) elit=Beton-és elektromos keritések mögött, külön fegyveres örséggel ellàtott enklàvékban élö milliomosok
Nézzük_magát_a_dolgot
2022-11-05 at 12:50
Bővítik a Kínával aló együttműködésüket? Eddig is nyakig benne voltak az együttműködésükben, és ugyanakkor gyaláztak bennünket a kínai kapcsolatok miatt. És a Májashurka elvti ordít majd leghangosabban, ha mi is bármilyen kis mértékben együttműködünk Kínával. Hát persze, hiszen az jó üzlet, nehogy már a germánokon kívül a gyarmatnak szánt kis országok is részesüljenek belőle. A dolog erősen emlékeztet a nászutas Anasztázia grófnő esetére, aki nagyon élvezte a kamatyolást, és kifejtette, hogy ez a dolog túlságosan is jó a közönséges műveletlen parasztnak, azért be kellene tiltani a birtokukon élő jobbágyok számára. LOL
Kakukk
2022-11-05 at 12:25
Németországban már régóta a kaján, pián kívül, szinte minden kínai gyártású.
Mindenen rajta van nagy betűkkel német minőség, a német “gyártó” cég neve, ami valójában csak gyártató. Kibontod és eldugva rajta, Made in China felirat.
khm
2022-11-05 at 11:32
És mi lesz akkor,amikor Kína megtámadja Tajvant? Majd ott is szankciózgatnak?
egon samu
2022-11-05 at 11:28
Az “Ampel” azaz a közlekedési lámpa szineit utánzó “német” kormány kína ellenes szakciókat sürget, eközben Scholz elvtárs elutazott Pekingbe, hogy benyaljon a fökommunista kínai föelvtársnak….
A jó Isten mentse meg Európát a sok német barbártól a politikában!
Ungarn über alles !
2022-11-05 at 11:02
Angie
lehet hogy csak megemlítették, olyan vegyipari szemetet, mint a BASF termel, ők is tudnak produkálni
…nemigen van már szüksége Kínának a fasisztáktól semmire – csak azért biznicelnek hogy a sajátjukat cserébe rájuk tudják suvasztani
ugyanez van a tetves Usák viszonylatban is
Angie
2022-11-05 at 10:52
Bővítenék?! Eddig őket is szankcionálni akarták! A kínaiak beígérhettek valamit!
Ungarn über alles !
2022-11-05 at 10:44
nna mi van káposztafejű barom ?
csak nem tartályos, ukránvéres-orosz gázt akartok venni a ferdeszeműektől ?