A Fidesz országgyűlési képviselője Facebook-posztban fejtette ki véleményét a színműs hallgatók hisztijéről, mondván: nekik konkrétan fogalmuk sincs arról, hogy akkor, amikor a Gyurcsány Ferenc féle KISZ-komisszárok mondták meg a “tutit” az egyetemeken, milyen világ volt! Nem ilyen, mint most!
Napok óta tart már a ballib hiszti a Színház- és Filmművészeti Egyetem miatt. A “jóravaló” diákok, sőt már több kirakat színész is kiállt az egyetem “függetlenségéért”. Mindezt úgy, hogy közben hülyét csinálnak magukból, hiszen fogalmuk sincs róla, valójában miért tüntiznek. De mindegy is, a lényeg a figyelem és a “zorbánozás”. Ismerjük már rég. Budai Gyula, a Fidesz országgyűlési képviselője Facebook-bejegyzésében úgy fogalmaz:
tudja valaki, hogy mi történik 1982-ben ha ő vagy sok száz jogászhallgató az ELTE jogi karán azt mondták volna, hogy nem szeretnék, hogy Brósz professzor (Isten nyugosztalja) tanítsa a római jogot, vagy Vékás professzor oktassa a polgári jogot, vagy ne adj isten Kéri László (igen az a Kéri László) a politológiát?!
Hozzáteszi: “örültünk, hogy egyetemre járhatunk. Örültünk, hogy ilyen óriási tudású tanároktól tanulhatunk. Örültünk, hogy tanulhatunk.” A politikus közösségi oldalán hangsúlyozza azt is:
A kádári diktatúra nem volt ilyen megengedő, de szerintem Gyurcsány Ferenc és a többi baloldali megmondóember, akár Kéri László, biztos tudna mesélni erről, mert ők diktálták a tempót akkoriban
– írja.
Nincs véleményem a “színművészetin” történtekről!Persze tudom, hogy az is egy vélemény, amikor az embernek nincs…
Közzétette: Budai Gyula Országgyűlési Képviselő hivatalos oldala – 2020. szeptember 8., kedd
forrás: Facebook; Fotó: Horváth Péter Gyula
Béla
2020-09-10 at 22:07
SZP77!
A Fonográf énekelte:
Lökd ide a sört, ide a sört, ide a sört,
Lökd ide a sört, ide a sört, ide a sört!
Az SZFE-t elfoglaló diákok ennek analógiájára énekelhetnék:
Lökd ide a pénzt, ide a pénzt, ide a pénzt.
Minél többet, annyit, amennyit mi mondunk.
A többivel ne törődj, semmi közöd hozzá hogyan és mire költjük.
Bokor Géza
2020-09-10 at 21:17
Nem látom, hogy ami történik, az a diákok érdekében történik, éppen ellenkezőleg.
Azt sem látom, hogy meggyőződésből tüntetnek. Innen nézve úgy látszik, hogy nagyon félrevezették őket.
SzP77
2020-09-10 at 21:00
@Béla: Tetszik a hasonlatod, csak az a baj vele, hogy az átlad említett úr a magánvagyonából támogatta a művészeket. Jelen esetben egy közvagyonból finanszírozott állami felsőoktatási intézményről van szó. Nem értek hozzá, de biztos vagyok benne, hogy a kuratóriumba kinevezett MOL menedzserek sem az főiskola vagy a színművészet iránti elkötelezettségből vállalták el a feladatot. Apropó finanszírzás, nem kell, hogy kíváncsiak legyenek nézők a műsorokra, majd kifizetik a adófizetők a félig üres nézőtéren lévő helyeket: https://m.hvg.hu/gazdasag/20190808_A_kormany_szerint_nem_gond_hogy_a_Nemzeti_Szinhaz_vastagon_veszteseges_mert_nemzeti
Béla
2020-09-10 at 18:49
A dúsgazdag és művészeteket pártoló Gaius Cilnius Maecenas kiváló művészeket támogatott, de nem támogatott volna olyan pofátlan alakokat, akik ezzel a szöveggel járultak volna elé:
Lökd ide a pénzt, ide a pénzt, ide a pénzt.
Minél többet, annyit, amennyit mi mondunk.
A többivel ne törődj, semmi közöd hozzá hogyan és mire költjük.
Te egyet tehetsz: Kussolhatsz a pénzedért.
Valaki
2020-09-10 at 18:22
Azt mondjátok meg mikor kapott az oktatás,és a gyerekek a kormánytól ennyi támogatást? Nekünk mindig azt mondták, nem ilyenért, már azért is ha nem tudtad a leckét ? “Ja kérem, nem kötelező középiskolába járni:. ? Ezt az agymosott barmokat, az én adómból nem támogassa a kormány. Nem hiszem, hogy egy 82 éves direktor még tud újat mondani.Nem dolgozni akar, hanem lenyúlni az állam pénzét!
SzP77
2020-09-10 at 16:00
@Zé:kis értelmezési segédlet: bolsevik – ‘a volt szovjet kommunista párthoz tartozó, vele kapcsolatos’….Hát jómagam sohasem voltam sem ez, sem az…. Szószerinti jelentése: többség. Köszönöm, ha már te is többséginek tartod a véleményemet. Gondolom nem értesz velem egyet, tehát a saját kifejezésed alapján magadat a kissebbségbe sorolod.
Ripacs: “Hatásvadász előadó vagy szónok, aki nem szívből beszél, hanem feltűnő megnyilvánulásokkal kíséri az előadását, beszédét” Melyik commentemben láttál hatásvadász elemeket? Csupán kérdéseket tettem fel.
SzP77
2020-09-10 at 13:54
@Csányi: Amennyiben eltávolítják a kérdéseimet, akkor csak megerősítenek abban, hogy nincsenek válaszaik. Ha pedig csak személyeskedésre vagy trágárságokra futja, akkor csak szánalmat fogok érezni irántuk, hiszen kifogytak az észervekből.
SzP77
2020-09-10 at 12:27
@Kovács Zsuzsa: Köszönöm, hogy részletesen kifejtette véleményüket. Néhány apró pontra azért kérem, hogy világítson még rá! Először is kit érthetek “MI” alatt? Innentől kezdve az Ön/Önök pontjai szerint tenném fel kérdéseimet:
1. Arról ír, hogy a kultúrális intézmények teljes palettáját kommunisták/liberálisok vezetik. Ön/Önök szerint ez alapján a Nemzeti Színház nem kultúrális intézmény, vagy vezetője kommunista/liberális?
2. Egyetértek Önnel/Önökkel, hogy még többségben sem elfogadható, hogy minden pozíciót kizárólagosan akarjanak birtokolni. Nagyon szép gondolat!
3. Szívemből szólt/szóltak! Nem úgy mint a SzFE kuratóriumának egyik tagja ma: “Mindenkit használ a politika, mert ez a természete.”
4. Ki hazudta azt, hogy világnézetileg semleges?
5. Szerintem egy demokráciában az Államnak a zenészt illetve a helyet kell biztosítania (fizetnie) közönség számára, abba viszont ne szóljon bele, hogy mit és hogyan játszik. Azt majd a közönség eldönti, hogy tetszik-e neki, marad-e vagy tovább áll, esetleg másik zenészt keres.
6. Jópár helyen pedig nem.
7. Viszont mindenkinek joga van felsőoktatában tanulni, világnézetétől függetlenül.
8. Ezek általánosítások és az élet minden területén találkozunk jobb és rosszabb szakemberekkel. ( kőműves, bolti eladó, érsebész…) Esetleg mondana/mondanának konkrétumot, hogy kire gondol/gondolnak?
9. Kik azok a működtetők, akik információkat rendelnek? Milyen iformációkra gondol/gondolnak?
Válaszait/válaszaikat előre is köszönöm!
SzP77
2020-09-10 at 11:32
@SpaceBug: Szerintem a Kormány nem egyenlő az Állammal, annak csak az egyik része. Jó esetben az egymástól független hatalmi ágak ( esetünkben a végrehajtói ) egyike. Egy normálisan működő Államban meg lehet kérdőjelezni a Kormány tettei. Véleményem szerint az Államnak nincs pénze, csak egy költségvetése van, amiben az Állam földrajzi területén keletkező bevételeket osztja újra. Számtalan példát tudnék felsorolni, ahol közfinanszírozott felsőoktatási rendszerben Kormányellenes embert képeztek. De most csak egy álljon itt: Orbán Viktor Eötvös Loránd Tudományegyetem (1981–1987)
Kovács Zsuzsa
2020-09-10 at 11:30
MI ezt így látjuk:
1. A teljes kultúrális életet a balliberális gondolkozás uralja, az intézmények a teljes palettán a volt kommunisták és liberálisok vezetése alatt állnak. Akik itt sokazínűségről, elfogadásról stb beszélnek, szélsőségesen kirekesztőek a konzervatív gondolkodással és emberekkel szrmben, és az általuk elfoglalva tartott minden pozíciót kizárólag akarják birtokolni. Az általuk oktatottakat igyanilyen szellemben nevelik.
2. Ez még akkor se lenne elfogadható, ha az ország egészét tekintve nem lennének kissbbségben (hiszen 3 x 2/3 után joggal mondhatjuk, h abban vannak, nemdebár??), és teljesen összeegyeztethetetlen aztal, amit fennhangon hirdetnek.
3. Oktatási és tudományos intézményeket nem lehet “leuralni”, egyikben sincs helye politikának.
4. Nincs aztal baj, ha vkinek világnézete van, sőt, legyen! De ne hazudja azt, h ő világnézetileg semleges.
5. A kapializmusban az a szokás, hogy aki fizet, az rendeli a zenét. Továbbá gazdasági formától függetlenül minden állam illetékes szervének JOGA ÉS KÖTELESSÉGE az általa működtetett intézmények működési feltételeit meghatározni, biztosítani. Ez az állam egyik funkciója ti.
6. A színművészeti helyzete sajátos: a legtöbb országban az ilyen intézmények magánfinanszirozásban működnek.
7. Senkinek nincs alanyi joga felsőoktatásban tanulni, az ingyenes oktatás feltételeit pedig a működtető határozza meg – ls a fenti 5. pontot is.
8. A mai szinészek és rendezők kritikán aluliak – tisztelet a kivételnek. Tehetségtelen, primitív, a darabokról, az azok által közvetíteni kivánt gondolatokról és érzelmekről minimális fogalmakkal sem rendelkező ripacs az ifjú szinészgeneráció döntő része. A rendezők detto (az arcuk nagy!!)
9. Végül, ami az un “világot” illeti: ne nevettessen! Amíg az un “világ” a maguk egyoldalú, az un “világ” működtetői által rendelt információkból tájékozódik, vagy az esetek döntő hányadában a totális tudatlanság állapotában formál véleményt a magyar ügyekről, addig nincs miről beszélni. Vokt idő, amíg rosszul éreztük magunkat a ledurungoló, sommás, igazságtalan, hazig, nagyképű véleményüktől, de a tekintélyük a szemünkben konvergál a nullához. ÚGYHOGY SENKIT NEM ÉRDEKEL MÁR RÉGEN, MIT GONDOL AZ UN “VILÁG” – amely a színmüvészetii ügyénél enyhén szólva fajsúlyosabb kérdésekben számtalanszor megmutatta, hogy a legbrutálisabb gaztwttekhez boldogan asszisztál, ha az az érdeke.
Feher Zsolt
2020-09-10 at 11:26
A forradalom ugye amikor meg akarod ujitani a rossz begyöpösödött regit. Tehät ezek mit akarnak fenntartani azt a regi sza…. valamit amit ök müveszetnek neveznek. Aztän nem tartjäk Vidnyäsznkit legitimnek ök akik meg a nagy nulla neven vannak nyilväntartva.Semmit de semmit nem raktak le az asztalra max azt az elnyökögött verset amit az intezmeny elött elmondott valamelyik.Normäl ember oda be nem jut ha van 10 hely akkor 8.cat mär lestoppoltak a belpesti haverok gyerekeinek.A maradek kettönek meg elmondjäk vagy beintegrälodsz vagy repülsz.A szabad orszäg szabad madarat mär lelötte es megsütötte az szdsz.Minden liberälbolsevik akcio a szabadsäg lozungjänak ismetelgetesevel kezdödik es vegzödik.Ha nem akarnak tanulni oke maradjon a blokäd viszont lovet azt nem utalni mert a mai nyikhaj fiatalsägnak beadjäk ezt a dumät hogy nekik jär äm minden alanyi jogon.Nem ha ugy gondoljäk maradjon igy minden en egy uj felvetelit inditanäk normälis fiatalok reszvetelevel aztän abbol biztos szineszek lesznek ezek meg önmegvalositsanak!!!
SpaceBug
2020-09-10 at 10:58
Amúgy ez már régen magánegyetem volt állami pénzen.
Most a pénz részéből ki akar szállni az állam.
De nem értik meg az okos és művelt liberális haladó szellemiség, Európa elitje.
Állami pénzen kormányellenes emberkéket képezni azért mégis pofátlanság.
Mondjuk azt is követelhetnék, hogy a Közszolgálati Egyetemen állam ellenes tevékenységet képeznének az adófizetők pénzén.
SzP77
2020-09-10 at 10:51
@Lilla: Kérlek oszd meg velem, hogy miből vezetted le, hogy az érdekeikért, meggyőződésükért kiálló diákok ostobák? Illetve rasszista ideológiájukat miben látod megnyilvánulni? Köszi!
aladin
2020-09-10 at 10:42
Ezek egy analfabéta baliberális csoüport. Küszködnek a Kádárista tanáraikkal, nem tudják, hogy közben miket csinált a Gyurcsány baloldal, “akiknek nem tettszik az elmehet” ehez mit szoltok ti fiatal barmok. Menjetek a francba dolgozni, az ilyen tetveknek semmi közük sincs a szinészethez.
Gedeon Szánti
2020-09-10 at 10:40
….EGYETÉRTEK BUDAIVAL….ezeket ott kell hagyni…NEM KELL HOZZÁJUK SZÓLNI…alapítani kell valamelyik egyetemen egy színész-rendező stb.kart,és ezeket ott hagyni…DE NE AZ ÉN ADÓMBÓL szidják az általam megválasztott kormányt…
Lilla
2020-09-10 at 10:34
A tüntető diákok bizony ostobák, ezt nyugodtan elkönyvelhetjük. Rasszista ideológiájuk már-már a kommunizmust idézi. Szerencsére a forradalmuk kifingott mint a nagyra fújt, büdös liberális lufi. Kihasználta a selejteket a balos média, eldobják majd őket mint a taknyos zsebkendőt, mint legutóbb Nagy Blankát is dobták. Nem hozta a várt eredményeket, ment a kukába.
Királytigris
2020-09-10 at 10:29
Itt most három megoldás lehetséges:
1. Bezárják az intézményt. Kaposvárott is van egy, az untig elég egy ilyen kis országnak, mint Magyarország.
2. Nem változtat semmit a kormány az eredeti tervén, tehát Vidnyánszky marad a kuratórium vezetője, és kivár. El kell jönnie annak a pillanatnak, amikor a leállás elér egy olyan fokot, amikor a tananyag már nem pótolható, ezért a félévet már nem lehet abszolválni, vagyis ugrott a félév. Ez a gyakorlatban félévismétlést jelen. Más szóval a “kedves” hallgatók veszítenek egy évet.
3. A hallgatók feladják a hülyülést és elkezdődik a tanítás. Persze nem a tüntetést szító tanárokkal. Azokat ki kell rúgni!
Tamás
2020-09-10 at 10:26
@diak csak igazat mondott. A diákok szeretnek kiállni az igazságtalanságok ellen.
Nade! Konkrétan? Lózungok bszki!
SzP77
2020-09-10 at 10:19
@Greg: Tudnád kicsit kronkretizálni, hogy Diák milyen hülyeségeket beszél, esetleg melyik állítása nem igaz? Köszi!
Namond
2020-09-10 at 10:17
Budai bolond.
Az épületben és szervezetben kell ahhoz rendet tenni, hogy a fejekben is rend legyen.
Huszárvágás lenne az SZFE akkreditációjának visszavonása és prima időnyerés az alapítványi kuratóriumnak.
Greg
2020-09-10 at 10:08
Diák: szerencsétlen agymosott, felheccelt, idióta kis taknyos. Fel sem tudja fogni, mekkora hülyeséget beszél….
Tuti
2020-09-10 at 09:54
Naprózsa
10/10
Tuti
2020-09-10 at 09:52
dehat szar szineszek!!!ez ezen ez a performance sem segit…
szeretem, amikor kiallnak es elmondjak,h nem volt ideologiai kepzes az szfe-n…hat akkor lehet,h kellett volna es akkor jobb szineszek lennenek…
sanyi
2020-09-10 at 09:21
Ha három kétharmad meg tíz év után káosz van a mai huszonévesek fejében, akkor az a mi hibánk. Ezek még tejbepapit ettek a szemkilövetés idején, ezért nem tudnak róla. A mi feladatunk, hogy ne féregferi szemkilövető böszme meséit hallgassák, hanem az igazságot.
Naprózsa
2020-09-10 at 09:12
Már megint kaptunk egy idiótát mi is, aki nem veszi észre, hogy a ripacskezdemények maguk alatt vágják a fát. Nem Orbán bukik meg ezzel, hanem vihog egész Magyarország, amelyik nagyon unja már, hogy nincsenek jó magyar filmek, viszont ez az “egyetem” csak úgy ontja a tehetségtelen, ellenszenves, viszont legalább nagyképű karakter és egyéniség nélküli ripacsokat, …szóval a magyarság nap mint nap röhög rajtuk.
Ha eszük volna, észrevennék, hogy vállat vonunk és senkit nem érdekel, hogy tünciznek, s az egészet egy abszurd vígjátéknak tekintjük, és várjuk a slusszpoént.
Ami poén az lenne, hogy ezek helyett új hallgatókat vennének fel, akik tízszeres túljelentkezés okán sokszor jogtalanul lettek elutasítva, és alig várják a revansot.
SpaceBug
2020-09-10 at 09:12
Aki azt üzeni tartsatok ki az a liberbuzernyák vonalat tartja helyesnek.
Van aki meg nem, sót többen akik nem….
oshon
2020-09-10 at 08:43
ballib_színitanoda – Ugy van , elszamoltatni a gigalopasokat , ezek a fergek azt tettek barhol jelen voltak , emlekezni mit tettek az egeszsegugyi elkezdett tisztitasan is … orditottak a bangok , a verszivo bunkok !
ballib_színitanoda
2020-09-10 at 08:26
Mielőbb gatyába kell rázni az SzFE-t, mert eddigi körülményei szerint eleve méltatlan az egyetemi rangra. Az eddig nyújtott sok állami támogatással számoljanak el az illetékesek,ha szabálytalanul “belenyúltak a közösbe”, induljon büntetőeljárás a ballibsi vezetők ellen! Egyébként ha nem állnak be a sorba a ripacsképző résztvevői és oktatóik, úgy közéjük kell dobni a gyeplőt, szűnjön meg a támogatott képzés, legyen fizetős magán színitanoda. Ennek a rendszerváltásnál “békén hagyott” intézménynek így nincs helye hazánkban.
Karcsi bácsi.
2020-09-10 at 08:10
Tartsa el magát a főiskola, ne az én adóforintjaiból politizáljanak !
Ivan von Gorcsev
2020-09-10 at 08:07
Viszont :https://www.origo.hu/teve/20200909-kelemen-anna-a-bugyijaban-matat-18-2020.html?utm_source=hirkereso
És mit csinálnak a többiek szerte Budapesten ??
Nahát
2020-09-10 at 08:06
Sajnos amíg régi kommunista-liberális őskövületek taníthatnak a SZFE-n, addig függetlenségről nem lehet beszélni. Már régen nyugdíjazni kellett volna őket.
Kétes
2020-09-10 at 07:48
Budai Gyula nagyon megengedő a tiltakozókkal szemben, amikor azt mondja, káosz van a fejekben (legalábbis) a politikai természetű kérdéseket illetően.
Sztem nincs káosz! Semmi, jobban mondva hamisság van e témában a fejekben.
A súlyos az, hogy mindez az én adóforintjaimból (is) történik.
SpaceBug
2020-09-10 at 07:05
Megnéztem az SZFE honlapját, még arra sem volt pénz, hogy a https protokoll szerint üzemeljenek?
Eszébe jutott-e már a kormánynak, hogy mint fenntartó kezdeményezi az egyetem akkreditációjának felfüggesztését.
Mindenki tudja, hogy teljes a káosz és ilyenkor az akkreditáció visszavonható.
Majd, ha rend lesz akkor lehet újra felülvizsgálni, hogy újra megadtható-e.
Ja, és ez azzal jár, hogy ez a szemeszter tulajdonképpen elveszett, nem elismert.
Tudatni kéne a tudatlanokkal ezt a lehetőséget….