Tavaly rekordszámú, mintegy 16,2 millió utas használta a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőteret – közölte a Budapest Airport Zrt. szombaton az MTI-vel.
A közlemény szerint 2019-ben 8,8 százalékkal nőtt az utasforgalom az előző évvel összehasonlítva; az elmúlt 5 évben 64 százalékos volt a növekedés, így a budapesti repülőtér Kelet-Közép-Európa egyik leggyorsabban fejlődő légikikötője. A repülőteret használó utasok száma 2019-ben szinte minden hónapban több, mint egymillió volt; az utasszám a legforgalmasabb időszakban – júliusban, augusztusban és szeptemberben – meghaladta a másfélmilliót. Az utasforgalomnál mérsékeltebben nőtt a fel- és leszállások száma, ami elérte a 122 814-et; az eddigi csúcs 2006-ban 127 ezer volt. A legnépszerűbb útvonalak listáját változatlanul London vezeti: minden kilencedik ferihegyi utas Budapest és az angol főváros között utazott. A budapesti légikikötőből tavaly 49 légitársaság segítségével 49 ország 135 városába, összesen 153 repülőtérre lehetett eljutni közvetlenül. A tavalyi év a tengerentúli légiösszeköttetések terén az ázsiai desztinációkat erősítette, 50 százalékkal növelve a Budapest és Ázsia között elérhető ülőhelyek számát. Új járat indult Sanghaj, Szöul, Csengtu, Csungking és Sanya irányába is. A tengerentúli, hosszú távú járatokon több, mint egymillió ülőhely volt elérhető Budapestről 2019-ben. A Budapest Airport 2019-ben 135 521 tonna légi teherárut kezelt; az idéntől működő, 16 milliárd forintból megépült BUD Cargo City révén a repülőtér teljes cargo kapacitása évi 150 000 tonnáról 250 000 tonnára emelkedik. A közlemény szerint tavaly az egy utasra jutó széndioxid-kibocsátás közel 20 százalékkal csökkent az előző évhez képest. Ez részben a repülőtér-üzemeltető fenntarthatósági és energiaracionalizálási törekvéseinek köszönhető, részben az egyre környezetbarátabb, modern repülőgépek elterjedésének – írták.
Forrás: MTI
Sojal
2020-01-12 at 05:06
Klimavédelem: Kiváncsi lennék, hogy a repülni vágyók közül hány százalék, aki halaszthatatlan feladatot végez, (kiküldetés, munka, keresztelő, temetés, stb),hány csak úgy szórakozásból repül?
wasd
2020-01-11 at 19:07
A III., XIII., XIV., X. kerületben olyan pofátlanul alacsonyan szállnak a repülők már hosszú évek óta, hogy volt szerencsénk találkozni mind a 16 millió emberrel személyesen. Nekünk megtiszteltetés, hogy ez a 16 millió ember a mi játszótereinket, óvodáinkat és lakásainkat/házainkat árasztja el egészséges kerozinnal. A repülőtérrel szomszédos kerületet is sajnálom, de ők vállalták a nagy zajt és forgalmat, amikor odaköltöztek.
Ezen a területen Tarlós nem csinált semmit, a kerületi polgármesterek nem csinálnak semmit, Karácsony nem csinál semmit. Van önként jelentkező, aki hajlandó megoldani a problémát? Tudjuk, hogy a “klímavédelem baloldali”, azt is tudjuk, hogy “a klímavédelem mindig is jobboldali érték volt”, csak aztán valahogy mindkét oldal elfelejti megoldani a valódi problémákat.
Amíg leírtam a fenti mondatokat néhány percben, három Boeing repülő-monstrum száguldott el a fejem felett, újabb 4 tonna/óra üzemanyagot juttatva a légterembe.
wasd
2020-01-11 at 19:09
Ettől független nem akarok ünneprontó lenni, örülök a turistáknak és gratulálok mindenkinek, aki hozzájárult a sikerhez, köztük a Kormányzatnak is. Ez egy szép és biztonságos ország és mindenkit szívesen látunk, aki néhány napos üdülése után hazamegy.
Logikus
2020-01-11 at 18:04
ehhez én is hozzájárultam 🙂
TS
2020-01-11 at 17:19
Bevallom, képtelen vagyok annak ellenállni, pedig az színtiszta környezetpusztítás, hogy 10 000 forintért oda-vissza Rómában vagyok egy óra alatt…
Szerintem erre nincs megoldás…